Võtame käesolevas kirjutises vaatluse alla GAZ-24 ja selle modifikatsioonid. Nendele paigaldati diiselmootoreid, mis olid Peuget - Indenor päritolu. Mõnedel andmetel ilmusid diislid GAZ-24-dele alles 1976 aastal, kuid kahtlustatakse ka juba varasemaid "ristamisi". Igatahes 1976. aastal võis välismaistest salongidest nõutada õlipõletajana nii mudelit 24 kui 24-02 (ehk siis 24-77).
Mootoreid paigaldasid autodesse kuuldavasti välismaised edasimüüjad. Nõukogude inimene ennast säärase solkimisega ei häbistanud.
Mootorist:
Mark XDP 4.90 (alates 1977. aastast läks tootmisse XD4-90WTA, kuid kas ka "Volgades", pole teada).
Neljasilindriline, malmploki ja vahetatavate hülssidega, alumiiniumkaanega, jaotusvõlli alumise asetusega (viimane on hammasratasajamiga).
Tööjärjekord 1-3-4-2.
Töömaht 2,112 liitrit
Surveaste 22,8:1
Maksimaalne pöördemoment 122 N*m/2200 rpm.
Maksimaalne võimsus 46 kW/4500 rpm.
Kütusekulu 9 l...10 l sajale kilomeetrile.
Silindri läbimõõt 90 mm.
Kolvikäik 83 mm.
Klapitõus: 6,173 mm.
Sisselaskeklapi paisumispilu 0,15 mm - 0,20 mm
Väljalaskeklapi paisumispilu 0,25 - 0,30.
Väntvõll pöörleb kolmel raamlaagril
Õlipump on hammasratastüüpi, ajamiga gaasijaotusvõllilt.
Õlirõhk tühikäigupööretel: 1,5 baari, 2000 rpm korral 2,6 - 3,6.
Õlitussüsteemi maht: 5,6 l (5,0 filtrivahetuseta).
Õlifilter: Champion G103.
Kasutatav mootoriõli: 10 W/30 kuni 20 W/50.
Jahutussüsteemi maht on 10 liitrit (surve 0,88 kuni 1,10 baari).
Jahutusvedeliku nominaalne temperatuur on 72 C, termostaadi avanemine algab 69 C kuni 72 C juures.
Kütuse kõrgsurvepump: DPC Distributor. Surve 110 - 120 baari.
Eelsüüteküünlad: Champion CH44, alates märtsist 1979 mudel CH63.
Tühikäigupöörded: 800 rpm, maksimaalselt 4800 rpm koormuseta.
Sama jõuallika võib leida ka Fordi mudeli Granada Mk. II (mis on GAZ-24-st väiksem!) kapoti alt. Ent see ei kujuta meile endast mingisugust ohtu.
Tuleb märkida, et diiselmootoriga varustatud "Volgast" ei ole mõtet otsida eeskujulikku, tänapäevastele nõudmistele vastavat dünaamikat. Madal võimsusvaru tagab kiirenduse paigaltstardist kuni 100 km/h enam kui 40 sekundiga, tippkiirus ei ületa 130 km/h. Plussideks on standardmootoriga võrreldes madalam keskmine kütusekulu. Nendest tingimustest lähtuvalt hindavad diiselmootoriga "Volgat" eeskätt taksojuhid linnasõitudel.