Volgaklubi kodu - Content
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 244 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA

GAZ 23
1962-1970




Gaz 23 on tuntud eeskätt "KGB Volga" nime all. Rahvasuus levis veel hüüdnimi "Super-Volga". Tegu oli käsitööna valminud erimudeliga, mis varustati Gaz 13 Tsaika V8 mootoriga. Tegu oli vaid eriteenistustele mõeldud mudeliga, mille peamine ülesanne oli sõidutada või turvata tähtsaid ametiisikuid. Tegu oli omas ajas kõige kiirema autoga NSV Liidus. Ametlikel andmetel küündis tippkiirus 160 km/h, mida kinnitavad ka autot katsetanud "ametiisikud". Igal juhul oli Gaz 23 ainus auto, mis sobis Gaz13 Tsaika turvamiseks korteezisõidul. Tavalised Volgad lihtsalt ei jõudnud Gaz 13-le järele.

Kodumaal ei müüdud erakätesse teadaolevalt ühtegi autot. Ühtekokku valmis neid 603 eksemplari (kui keegi teab mingit muud kogust, andke palun teada), mistõttu on Gaz 23 hinnaline objekt autokollektsionääridele. Kõikidest toodetud autodest on tänaseks säilinud vaid väike osa. Põhjus on lihtne - julgeolekustruktuuride operatiivautodena kasutati neid tihti ekstreemsetes tingimustes ning need sõidukid amortiseerusid kiiresti. Mootor oli võimas, kuid juhitavus veel halvem kui tavalisel Volgal, mistõttu hävis neid palju avariides. Kiire amortisatsiooni üks süüdlasi oli ka see, et V8 mootor oli kere jaoks selgelt liiga raske ning aja jooksul kere lihtsalt "väsis" mootori raskuse ja suure väändemomendi tõttu.

Gaz 23 toodeti kokku neli erinevat versiooni. Kõik olid varustatud 5530 cm3 V8 mootoriga, millel võimsust 195hj. Tavaline Gaz 23 (täpse nimega Gaz M23) oli automaatkäigukastiga KGB mudel. Gaz 23A ja 23A1 olid samuti KGB mudelid, kuid manuaalkäigukastidega (kui keegi teab, mis oli A ja A1 erinevus andke palun teada). Ainus "tsiviilvariant" oli Gaz 23B, mida valmistati ekspordiks. Käigukastiks automaat. Kui palju neid eksporti müüdi ja kas neid läks ka erakätesse, pole jällegi teada.


Alltoodud pildil on esitatud mõningad auto tehaseandmed. Kahjuks küll venekeelsena.








Avalikustatud: 2004-12-03 (22181 korda loetud)

[ Mine tagasi ]

Content ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud