Volgaklubi kodu - Content
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 92 külastaja(d) ja 1 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA

GAZ 21 diiselmootorid




Käesolevas kirjutises pisut kuulsusrikka GAZ-21 teemadel. Nende silmapaistvate masinate saatus oli piiri taga eriline. Nimelt müüdi diiselmootoriga varustatud mudeleid palju kallimalt kui tavalisi, kuid just diiselmootoriga "Volga" võitis rahva südame (jutt on eelkõige Madalmaadest). Peamiselt läksid müüdud autod taksoteenistusse.


"Volgade" ja diiselmootorite ristamisega tegeles 1960. aastatel ettevõte nimega "Sobimpex" Belgias. Masinad saabusid Antwerpeni sadamasse mootorita (kui kaval: nii sai kodumaal suure hulga bensiinijõuallikaid hoopis keevitusagregaatide ja generaatorite tarvis kõrvale panna, rääkimata varuosadest!), käigukast oli paigutatud pakiruumi.

Eksport-diisel-"Volgade" (GAZ-21 endiselt) kapoti alt võis leida kolme erineva tootja diisleid, kõik neljasilindrilised. Diislite paigaldamine GAZ-22le pole tagantjärele hetkel tõestatav.

Alustati mootoritega Perkins Four-99 (GAZ-21 II põlvkond)
Silindri läbimõõt 76,2 mm, kolvikäik 88,9 mm
Töömaht 1,62 l, võimsus 48 hj (SAE)


Ajapikku asendati see Rover-Dieseliga (nähtavasti alates III põlvkonnast):
Silindri läbimõõt 90,49 mm, kolvikäik 88,90 mm
Töömaht 2,286 l, võimsus 65 hj (SAE)/4000 rpm
Maksimaalne pöördemoment 137 N*m/1750 rpm
Surveaste 23:1


Viimaseks uuenduseks jäi Indenori (Peugeot) diisel
Silindri läbimõõt 90 mm, kolvikäik 83 mm
Töömaht 1,946 l, võimsus 68 hj (SAE)/4500 rpm
Maksimaalne pöördemoment 121 N*m/2200 rpm
Surveaste 22,8:1


Tuleb tõdeda, et juba varakult ilmutasid välismaalased diiselmootori vastu haiglast huvi (kuuekümnendatel)! Ei oska siin erilist muud arvata, kui seda, et siit peegeldub nende inimeste igapidine vaesus. Nõukogude autotööstusel ei tulnud mõttessegi pakkuda tarbijale mingisugust õlipõletajat. Bensiini jagatakse talongide alusel endiselt täiesti piisavalt, et nädalavahetusel aianduskooperatiivi väisata. Ning rahval on raha külluses! Ei pea mitte odavat diislikütust ostma ja selle tõttu auto kiirendusvõimes kaotama...









Allikas: www.volga.nl
Teksti tõlkis ja edastas: metalliotsija

Avalikustatud: 2005-05-02 (5381 korda loetud)

[ Mine tagasi ]

Content ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud