Volgaklubi kodu - Content
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 192 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA

Autojuhiks ei sünnita




Väljavõtteid Lauri Kogeri teosest "AUTOJUHT - minu elukutse"


Sõiduautojuhi töö auto juhtimisel on kehaliselt väga kerge. Väikeste möötmete tõttu on sõiduautol hea manööverdusvõime. Juhil on igas suunas hea väljavaade. Mugav iste ja nägus välis- ning sisekujundus teevad sõiduautoga sõidu mõnusaks. Tänapäeva sõiduauto hoovõtt on kiire ja pidurdusomadused head. Sõiduauto on kiireim autode hulgas. Selles eelises peitub aga ka tema ohtlikkus, sest suur sõidukiirus on peamisi liiklusõnnetuste põhjustajaid. Sellel ja ka mõnel muul põhjusel on sõiduauto kujunenud kõige ohtlikumaks sõidukiks maailmas.
Enamlevinud ametiautod on "Moskvitside" ja "volgade" mitmesugused teisendid. Neid on paljudel asutustel. Mitmes ametkonnas, näiteks meditsiiniasutustes, moodustavad nad isegi autode enamiku. Autotranspordi ja Maanteede Ministeeriumi ning ETKVL-i automajanditeson palju furgoonkerega kaubaveosõiduautosid ja B-kategooria kergveoautosid.
Eraldi on vaja rääkida sõidutaksojuhtidest. Võrreldes muude ametisõidukitega esitatakse taksojuhile kui teenindajale kõrgemaid nõudeid korrektsuse ja suhtlusoskuse alal. Juhi ja auto välimus ning juhi käitumisoskus ei iseloomusta üksnes juhti ennast, vaid ka tema majandit ja kodulinna. Naeratus, kannatlikkus ja abivalmidus on tunnusomadused igale heale teenindajale, nii ka taksojuhile. Sõitjate põhjendamatud nõuded (suurendada sõidukiirust, peatude keelatud kohas vms.) tuleb tagasi lükata viisaka põhjendusega. Ebakorrektse sõitjaga sõnelemiseni taksojuht ei lasku. Ta ei kaota üheski olukorras juhiväärkust ega vajalikku valvsust. Taksojuht taksos ei suitseta. Eluaastaid peab juhil olema vähemalt 20. Soovitatav on keskharidus ja ladus võõrkeelteoskus, sest taksojuht on sageli oma kodulinna esmatutvustaja meie külalistele.

Seda kõike on vaja õppida. Meie kodumaal on selleks palju võimalusi. Soovitada võib ALMAVÜ autokoole, kutsehariduskoole ning ATMM Õppekombinaati.

Pildil: Sõiduauto "Volga" GAZ24, tema mootori ja agregaatide lõige ATMM Õppekombinaadi taksojuhtide laboritööde klassis. Mootorit ja agregaate käitab elektrimootor.









Avalikustatud: 2004-11-24 (6968 korda loetud)

[ Mine tagasi ]

Content ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud