Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1143 Asukoht: Tartu
Postitatud: E dets 06, 2004 12:07 am Postita teema: GAZ 24 (1975), Sm. Västrik
Kuna seda osa foorumist keegi aktiivselt ei kasuta, siis teen seda ise.
Vedasin reedel oma 24 Sm. Glushkov'i maakodu õuele ootama seltsimehe paranemist, et siis garaazhi ümberpaigutuda.
Laupäeval sai see teoks.
Sm. Glushkov'i arvamus, et olen suurem entusiast kui ta esialgu arvas mind eriti ei kohutanud, kuigi muigele võttis.
Auto oli lumekorra all, ehisdetailide ja värvita ning salongis oli kõikvõimalikku ja võimatut kraami nagu teine armatuurlaud, juhiuks, mingi jumala suvaline radiaator jms. Ühesõnaga nägi ja näeb päris jube välja. Käivitasime Volga minu isikliku igapäevasõiduki aku abil ning sõitsin garaazhi.
Seal hakkas auto juba õige pea sulama. Loomulikult ei suutnud ma vaid juhiust oma autole pagasnikusse panna ning sattusin kohe hoogu. Loopisin Volga salongist välja kõik vajaliku ja mittevajaliku. Istmeid peale tagaistme põhja veel küll ei eemaldanud, kuid kõik 5 kihti põrandakatteid ja matte said kummiheebli abil jääst pehmeks kangutatud ja välja visatud. Midagi eriti väärtuslikku välja ei tulnud. Selgus vaid, et tagaiste on korras ja auto põhjas roosteauke kuskil pole. Isegi hästi.
Pühapäeval käisin asja tuttava kere- ja värvitöö mehega vaatamas. Tema hinnangul ta "...midagi hääd ei ole, aga kõige hullem ka pole, aga tööd ikka on...". Pakkus, et teeb eeltööd ümber ja värvib auto ära. Kokku pidavat ma ikka 4-5 tuhandega arvestama. Isegi hästi jälle, sest värv ise maksab 380x4=1520 kr. Noh, eks pahtlit, krunti jms ka kulub ning lisaks kõik see joptvajumatt seda tööd tehes. Mulle iseenesest vist sobib. Kui ma ise teda ümbertegema hakkaks, jääks lõpptulemus hullem ja võidaksin vast maksimaalselt 1000 kr, kuna raiskaksin kõik materjalid ära ja sõidaksin sadu kilomeetreid erinevate poodide vahet. Pealegi, kui ta alles jaanuaris seda autot tegema hakkab, lõpetab ilmselt veebruaris ning selleks ajaks on jälle paar korda palka saadud.
Jättes eel- ja värvitööd teiste teha saan paralleelselt tegelda istmete, armatuuri, velgede jms-ga.
Näpud hullult sügelevad.
Lähen homme poodi kangaid ja eelkõige nende hindu vaatama...
Ei mina kallist osta, arvan ma praegu.
Viimati muudetud Sm. Västrik poolt (T juuli 04, 2006 4:02 pm), kokku muudetud 1 korda
Liitunud: Nov 12, 2004 Teateid: 197 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T dets 07, 2004 12:11 pm Postita teema:
tauno, prooviks sulle vastupidist nõu anda.
mul küll enamus kogemusi siklite taastamisega, aga põhimõtted samad. nimelt püüan ma alati võimalikult täpselt määratleda sikli järelejäänud koguiga. seda eelkõige lähtuvalt sellest, milliseid materjale on kasutatud. ja teen omapoolsed toimingud samaväärsetena, et koguiga enam-vähem samal ajal otsa saaks. eks ta üks arvamine on, aga moraal on selline, et kui kõrval on vilets materjal, pole sellest ühest heast tükist ka mingit kasu ja vastupidi. ja olen tähele pannud seda, et materjali kvaliteedi kohalt pole mõtet kokku hoida, sest odavad materjalid on mõeldud ikkagi avarii- ja ajutisteks variantideks.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T dets 07, 2004 5:41 pm Postita teema:
Ma omakorda kahtleks selles 380x4=1520 valemis. Oh kui hea on targutada, kuid mina asendaks selle valemiga 4x700=2800. Vähemalt oma kogemuste põhjal. Auto värv on minu jaoks hell koht ja sellelt ma kokku ei hoiaks. Mul on alati jõle hirm, et äkki hoiad värvi kvaliteedilt kokku ja siis on tulemus see, et näiteks aasta pärast ta enam ei läigi, või on värv nii vilets, et ei talu poleerimist (või kriimustub kole kergesti).
Meenuta, mis juhtus meie valge 24-ga riikliku registreerimisnumbriga 380TBU (teistele teadmiseks - odav sadolini värv hakkas juba järgmisel kevadel nöökima, ajades üles imepisikesed mullikesed). Seetõttu värvisin ma enda masina seekord korraliku värviga, mida kasutatakse kõikide tänapäevaste autode värvimisel. Tulemus tundub hea.
Liitunud: Dec 01, 2004 Teateid: 575 Asukoht: Käesalu, Keila vald
Postitatud: T dets 07, 2004 6:44 pm Postita teema:
Kas lugupeetud sm. Martin peab silmas todasama GAZ-tüüpi kõrgema keskklassi sedaani, mis kunagi kuukirja "Tehnikamaailm" lehekülgedel figureeris?
Minu GAZ 21 sai samuti üle-eelmine suvi Sadoliniga üle võõbatud. GAZ WHITE tooniga. Siiamaani pole tagasilööke kvaliteedis täheldanud. Eeltöö oli küll hirmus...
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1143 Asukoht: Tartu
Postitatud: K dets 08, 2004 12:06 pm Postita teema:
Ma olen dilemma ees.
Eile hakkasin pärast kangapoes käiku mõtlema, et kumb on ilusam. Kas helebeezh salong või hoopis sametlipu punane.
Täitsa peata nüüd.
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1143 Asukoht: Tartu
Postitatud: K dets 08, 2004 11:28 pm Postita teema:
Käisin garaazhis.
Ohh, p****e. Seiklusi omajagu.
Läksime sm. Gazikuga, et teeme inventuuri ja vaatame, mida juurde vaja, mis olemas on. Noh, targutasime tükk aega ümber auto. Välja tuli päris väärt detaile, mille olemasolu ma esimesel vaatlusel auto salongi tühjaks loopides ei tuvastanud. Kuid mul oli vaja ikka kohe asja kallale asuda - et istmetega midagi ette võtta tahtsin vähemalt juhi oma välja kruvida. Üks polt muidugi lahti ei tulnud ja nii kulus väärtuslik aeg. Aeg, mis oleks võibolla päästnud mu igapäevaauto aku täielikust tühjenemisest.
Nimelt olin masina tuled põlema jätnud, et garaazhi ust oleks võimalik üles leida ja võtmega lahti keerata. Ja sinna ta jäi. Kui juhiiste käes siirdusime auto juurde ning pidime tõdema fakti, et see küll enam käima ei lähe.
Ok, ega me lollid pole. Garaazhis oli 12 V pealt töötav kandelamp. Kuid mu auto oli nii kaugel, et lambi juhe ei ulatunud ja kerge mägi osutus kommunisti lihastele ületamatuks.
Taaskord leidlikkus abiks. Sm. Glushkovi väärt garaazhis on olemas elektriga töötav tali. Kerisime selle trossi täies pikkuses lahti, ühendasime Volga turvavöö abil mu auto vedamiskonksu külge ja tirisime masina garaazhi juurde. Kusjuures pean veel tali küljest turvavöö ära võtma. See jäi sinna mingi nipiga kinni ja meil läks pagana kiireks juba - öö tikkus peale.
Noh, auto saime garaazhi juurde küll ja kandelambi suutsime kapotini tuua, kuid egas tolle vooluga midagi teha olnud. Mingit aktsepteeritavat elektert autosse ei saand. Kui seda fakti teadnud oleks, saanuks vast pool tundi kokku hoida. Helistasime sm. Tanelile (mu vend), kes meile patrioodina appi lendas. Vahepeal proovisime veel ühte suvalist akut, mis garaazhis vedeles - kütse oli.
Oma aja enne Taneli saabumist aga sisustasime ära. Volga kõrvalistuja iste tahtis välja võtmist. Esiistmed viibivad nüüd mõlemad mu igapäevasõiduki pagassis ja ootavad paremaid aegu. Eemaldasime Volgast ka Normas valmistatud turvavööd ja viimased vettinud vaibajupid. Samuti sain koju kaasa võtta mõned armatuurlaua tükid, millele proovin esmajärjekorras puitimitatsiooni peale aretada. Seega aeg kulus linnutiivul.
Garaazh jäi muidugi suht koristamata (vabandust, sm. Glushkov) ja laupäeval teen korralikuma sorteerimise ning paigutan kõik vähegi väärt kraami identifitseerituna pappkarpidesse. Kunagi Volgat kokku pannes vast läheb vaja. Aga põhi on tal kõva...
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1327 Asukoht: Tartu
Postitatud: N dets 09, 2004 6:31 pm Postita teema:
Jaa Tauno, seal sai kõvasti mässatud, aga elusa ja tervena linnas tagasi nii et kõik jälle korras.
PS. Tegelen aktiivselt jubinate kokku korjamisega. _________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1143 Asukoht: Tartu
Postitatud: P dets 12, 2004 9:57 pm Postita teema:
Nädalavahetus sama hästi kui möödas ja jälle garaazhis käidud. Rüüstasin veel nii palju kui suutsin. Istmed on välja kisutud. Monteerisin küljest ka kärukonksu. Armatuurlaua tükid võtsin kaasa, et neid koduses vaikuses taaselustada.
Nagu näha võib, siis midagi kaunist hetkel ei ole. Kuid vaadake veel seda pilti:
Armatuuri seisukord
Tegelikult näeb asi osalt nii õudne välja, kuna sellest on minu käppadega juba üle käidud. Isiklikult monteerisin maha kõik vähegi väärt paneelid ning kiskusin irvitama plastikuserva kõrvalistuja juurest, et veenduda plastiku eemaldamise võimalikkuses.
Ka sellelt armatuurilt olen kõik paneelid eemaldanud, et nendega teha puidutrikke. Samas on plastik korralik ja selle panegi külge. Istet ärge vaadake. Need tulevad nagunii päris uued.
Lõpetuseks siia ka projeksti eelarve ja ülevaade kuludest, mida püüan aegajalt uuendada:
Eelarve vs Tegelikud kulud _________________ Jõudu annab A-76
Viimati muutis Sm. Västrik (K jaan 05, 2005 10:38 pm), kokku muudetud 3 korda
Postitatud: K dets 22, 2004 10:40 pm Postita teema:
Jestas! On teil Sm. Västrik alles nuppu! Vertikaaldelfri kasutamise võimaluse kohta horisontaalsel suunal olen ka ise mõningad korrad veendunud, kuid siiski väiksemate raskuste puhul kui sõiduauto ja noilgi kordadel kippus tross haledalt valesti minema rulliku peale.
Kuna oli pime, siis ei hakanud ma teile ka soovitama seda, et teise kuuri alt minna tegelikult täiesti funktsioneeriv akulaadija üles otsida.
Moraal: alati hoia pimedal perioodil taskulamp autos. Ka täna töölt koju sõites märkasin teeäärsel lausa mitut autot (loe: 1 moskvitš ja 1 opel rekord) mis olid ennast pimedale teeservale parkinud ning mille juures juht käsikobamisi midagi pilkase pimeda kapoti all õiendas. _________________ Moskva küberneetikainstituudi vaneminsener
Personaalarvutite "Neva" ja "Iskra 125" väljatöötamine ja arendustegevus
Viimati muudetud sm. Glushkov poolt (N mai 19, 2005 8:31 pm), kokku muudetud 1 korda
Postitatud: K dets 29, 2004 11:54 pm Postita teema: Volga !
Ohoohoo... pilte vaadates tuli küll väike masendus peale... . ok muidugi mu Volga seest ike kõvasti parem olukord on, aga soov oleks hankida uus armatuuri osa... mul see plastik ja puitimmitatsioon lõhki ja kooruvad...
Äkki on siin mõni seltsimees kes teaks öelda kus saab ja palju massab... ajaks ise asju aga kroonu pessab jalaga peesse.
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1143 Asukoht: Tartu
Postitatud: T jaan 04, 2005 12:01 pm Postita teema:
Ei oska sulle terve armatuuri hinna kohta midagi öelda. Tegelikult annab armatuuri pealmise osa minu hinnangul edukalt nahaga katta (suht sile tükk). 600 kr ruutmeeter on nahk ja seega pead vaatama, mis odavam ja/või ilusam tuleb.
Muidugi nahaga katmise probleem on see, et tegemist on sisuliselt tuninguga, kuna kaugened originaalist. Ja alumise plastikosa katmine on vist minu hinnangul suht võimatu, kui see ka katki peaks olema. Seda saab ainult eemaldada ning selle alt välja tuleva metalli nahaga katta. Lintspidoga autodel seda alumist plastikvinüülasja nagunii üldse polnud - oligi kerevärvi metallist alumine osa armatuuri.
Ise kavatsen ka mõningaid nahatrikke tegema hakata...
Pealt siiski ei kata, kuna asendusarmatuuri plastik korras. Alumisega aga tuleb midagi ette võtta, kuna mõrad sees.
Puidu suhtes aga pole probleemi. Võin sulle anda inimese kontakti, kellel on lademetes seda päris originaal imitatsiooni ning usun, et ta on nõus mingi raha eest seda müüma. Lõikad vanade juppide järgi uue välja ja kleebid külge.
Tjuningu mõttes aga jääb jällegi silmale ilusam pähklipuidu imitatsioon, mida "mul on" ja millega oma auto detailid katan(sin). _________________ Jõudu annab A-76
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1143 Asukoht: Tartu
Postitatud: T jaan 11, 2005 10:03 am Postita teema:
Huhh, kerge tõbi kallal jälle. Ilmselt sain eile 2410 küljest väärt kraami ära kruvides tiba külma.
Kuid arengud on järgmised:
Esialgselt pidi käesoleva nädala reedel auto maalrite meelevalda minema. Paraku tekkis teatavaid komplikatsioone puksiiriga ja nüüd ilmselt lükkub see esmaspäevale. Mis siis ikka. Lõpuks ometi on see hetk vähemalt käegakatsutavas kauguses.
Suur asi on seegi, et õnnestus hankida C-piilari plekiliistud ning nüüd ei ole enam kahtlust, et need ka umbestäpselt omale kohale panna lasen.
Tehnilise külje pealt - eemaldasin enne värvi viimist bensiinipaagi, et see ära pesta ja vaadata, kas kuskilt lekib (miks ta ei peaks lekkima) ning vajadusel keevitada või uus soetada.
Samuti said ära võetud küljeakende ümber olevad kroomliistud. Üllatavalt lihtne protsess, mida ei maksa karta. Siiski - nad on vaja tagasi külge ka saada. Eks näis. Vähemalt peaks värvimisel tulemus parem jääma, kui liistud jalus ei ole.
Tutvusin ka armatuurlaua vahetusprotsessiga ja kuigi see mind veel pisut hirmutab, on asi ikkagi tiba lihtsam kui ma ette kujutasin. Põhimõtteliselt hullemaks auto salong enam eriti minna ei saa, kas pole. _________________ Jõudu annab A-76
Liitunud: Nov 09, 2004 Teateid: 181 Asukoht: Tallinn; Järvamaa
Postitatud: T jaan 11, 2005 12:06 pm Postita teema:
mis kama sa põrandale pannud oled? kas mingi korrosioonivastane või mingi mürasummutus? _________________ G 24 - metallipuruna, Fleetwood `94; Civic Hybrid `08; Porsche `86; 525iA
Ajatsoon on EET Eesti talveaeg Mine lehele 1, 2, 3Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 3
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.