Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1208 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: T jaan 31, 2012 11:45 pm Postita teema: Tuledelüliti ümberehitus releedele
Volgad on sütitavad autod, nendest lähevad põlema seltsimeeste silmad, kui volgadest juttu tuleb või kui mõni vastu sõidab. Samas süttivad volgad tihtipeale ise ka. Üheks levinud leegi allikaks on volgadel päevatulede lüliti. Huvitaval kombel on volgade koostamisel lõpuni truuks jäädud päevatulede lülitamisel releevabale süsteemile ja seda aastakümneteks, isegi nii jäärapäiselt, et remondiraamat lausa kirjeldab töövõttena lüliti lahtivõtmist ja kontaktpindade puhastamist. Mõnevõrra absurdne, kuid nii see on. Samas on insenerid kaugtulede ümberlülitamise ja udutulede lülitamise siiski releedele kavandanud, seda siis 24-10 ja 3102 mudelite puhul. Teadupärast kasutavad lähituled küllaltki palju voolu ja seega tekib juba vanemate masinate elektriskeemides mustuse ja niiskuse toel probleeme ühendusega. Lõppkokkuvõttes võib see viia kahe tulemuseni, kas elektrivool tuledeni katkeb, või kuumuse tõttu juhtmete isolatsioon sulab, tekib lühis ning masin läheb armatuurlaua all lihtsalt põlema. Sõbra G/K mõlema 3102'ga nii ka juhtus. Ettevaatust Auto üritusel hakkas 072AAK näidikute ploki vahelt suitsu tulema, 162AAK kaotas aga sumedal 2011.a suveõhtul lihtsalt lähituled.
Ka selle Venemaal süttinud Volga puhul oli eeldatavaks põhjuseks elektri lühis.
162AAK puhul otsustasin siis probleemi edaspidiseks lahendada ja ehitada tuled ümber releede peale.Sarnaselt nagu näiteks Lada'delgi on. Tegin ka töö jooksul fotosid, et oma kogemusi seltsimeestega jagada. Minu lahendus sai küllaltki töömahukas ja robustne ning tegelikult saab hakkama ka ühe tänapäevase väikese plastmass korpuses releega, mille võib kerge vaevaga roolisamba külge kinnitada, kuid mulle meeldis mõelda välja selline kapitaalsem süsteem, mis oleks vajadusel ka eemaldatav ning seetõttu ka originaalne süsteem taastatav.
Meie Volgal põles siis tulede pealülitil toiteklemm lüliti küljest peaaegu lahti.
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1208 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: T jaan 31, 2012 11:55 pm Postita teema:
Sm Tihhonov varustas mind kastitäie tulede lülititega, milles 3102 omasid suutsin leida 2 ja needki veidi erinevad. Detaili kood on 41.3709
Lüliti ise on seest suhtelt lihtsa ehitusega. Võtsin mõlemad lahti ja ehitasin kahest kasutatud lülitist ühe korraliku. Oluline oli ka liikuvaid osasid määrida. Otsustasin valge määrde kasuks. Tulemus oli meeldivalt kergelt lülituv detail.
Parajat peavalu sain näha aga releedega. Siinkohal meenutan ikka sõber Peetri kuldseid sõnu, et enne kui asud mingit tööd tegema, loe tarka raamatut. No taaskord tegutsesin esialgu oma tarkusega. Võtsin riiulist kasutatud Lada releed ja koostasin ümberlülituse. Ega mina ei osanud arvata, et nid releesid on kahte tüüpi. PC 702 lahutab ühenduse saades impulsi ja PC 527 liidab. Minul oli vaja releed 527.
Liitunud: Feb 24, 2005 Teateid: 413 Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav
Postitatud: K veeb 01, 2012 9:40 am Postita teema: Re: Tuledelüliti ümberehitus releedele
sm. Mirski kirjutas:
Minu lahendus sai küllaltki töömahukas ja robustne ning tegelikult saab hakkama ka ühe tänapäevase väikese plastmass korpuses releega, mille võib kerge vaevaga roolisamba külge kinnitada
Vabandage, kas te võiksite ja saaksite peale keerukama näte esitamist tuua ära ka selle lihtsama ja kaasaegsema näite. Mina olen nimelt IT alal mitte just väga kogenud ja releedega ning muude selliste türistoridega on nagu on. Aga olen, tõsi, mis tõsi, tunnetanud erinevate Volgaliste armatuuri alt kõrbehaisu, mis ei ole ilus. Soovin leida paindlikku lahendust.
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1208 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: K veeb 01, 2012 10:37 pm Postita teema:
3102'l ja 24-10'l asuvad kaitsmeplokid paremal pool armatuurlaual kohe kindalaeka all. Siia suubuvad juhtmed nii tulede pealülitist (lähituled) kui ümberlülitusereleest (kaugtuled)
Need kaks juhet toovadki läbi tulede lüliti kogu voolu, mis juhitakse tuledesse. Ehk siis kogu koormus läbi lüliti kulgeb mööda neid juhtmeid ning siis edasi kaitsmete kaudu juhtmeid pidi edasi tuledesse. Kuni juhtmed on uued ja klemmid pole oksüdeerunud on kõik korras. Pika kasutusaja peale aga suur kormus lõpuks siiski küpsetab läbi juhtmed ja selle isolatsiooni, klemmidele koguneb mustus ning ühenduskohtades hakkab efektiivne ristlõige kahanema, mida kehvemaks ühendus läheb, seda peenemat kanalit mööda rohkem voolu kulgeb, mis omakorda võimendab protsessi. Minu eesmärgiks oli siis vähendada koormust selles ahelas, mis läbib tulede pealülitit. Selleks otsustasin kasutada releesid. Nimelt relee tööpõhimõte seinebki selles, et väikeste impulsivooludega juhitakse suurema koormusega ahelaid. See tähendab, et läbi lüliti hakab kulgema täpselt nii palju voolu, kui on vaja relee rakendamiseks, mitte üle 100W mis on vajlik lähitulede põletamiseks. Seega neid kahte juhet pidi enam kogu vool kulgema ei hakka.
Hakkasin otsima, kuhu paigaldada releed. Leidsin selleks sobiva koha uksepostisisemuses.
Postitatud: N veeb 02, 2012 11:08 am Postita teema:
Väga asjalik teema. Muide see tulede kesklüliti on kavandatud/tehtud Delco lüliti järgi,mida kasutati ennesõja aegsetel autodel ameerikas. Isegi materjalid on üsna muutumatuks jäänud. On olnud võimalust siis mõlemaid lüliteid USSR vs USA oma, võrrelda elusuuruses. Väliselt peaaegu samasugused, kuid ameerikas toodetud lülitidel kasutatakse teistsugust materjal klemmide alla, erinevalt venelasest,kes kasutab tekstoliiti. Mis, materjaliga on tegu ei tea öelda, on olnud ka üks USA analoogne lüliti,millel oli keraamiline alus. Samas nagu ka volgal on ka juhtunud,et kesktulede lüliti on koostöö lõpetanud või siis klemmid "kuumaks" läinud. Kuid,et sellepärast oleks kellegil kärssamist kapoti alt tulnud pole kuulnud. Ilmselt on ameeriklased kordades enam,raha pannud toode arenduse alla,mitte jäänud kindlaks põhimõttele,käib kah.
Ning viimaks, ärme unusta,et valesti paigaldatud helisüsteem teeb vaata,et karuteene meie hobiautodele. Ja,kui kindlad ei ole,et elektrisüsteem korras on,siis alati võib paigaldada massilüliti. Kuigi seda on ebamugav käsitleda ja paljudele ei meeldi ta üldse.
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1208 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: N veeb 02, 2012 9:35 pm Postita teema:
Kõigepealt panin kirja kataloogist, mis relee ja lüliti sellel autol originaalsüsteemis on. Armatuurlaua all andis ikka otsida, kus see relee asub.
Puhtalt mõõtmete järgi ei õnnestunud mul relee kinnitust teha. Järgnevalt siis võtsin ava jälje paberile ja kavandasin klambri sellele. Edasi kandsin mõõdud plekile ja lõikasin selle välja
Proovipaigaldus ja kruntvärv selga.
Ja selline klamber siis sai. Kokku mahuks lausa 4 releed...
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1208 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: R veeb 03, 2012 11:04 pm Postita teema:
Vedasin releedele uue toite otse ampermeetris uue jämeda juhtmega.
impulsijuhtmetest releedeni ja releedest kaitsmete plokki koostasin uue juhtmekimbu. Esialgu koostasin selle ka udutulede jaoks. Alles hiljem avastasin, et udutuledele on juba tehase poolt paigaldatud relee ja see asub armatuurlaua siseküljel kaitsmeplokkide all. seega üks relee ja juhtmepaar jäi lõpuks üle.
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 472 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T juuni 09, 2020 3:00 pm Postita teema:
Võtaks selle vana teema uuesti ülesse. Omal ajal ei viibinud juures, kui lahendust pakuti. Ka minu autol on mõned ajad (loe aastad) pikad tuled puudu. Otsin armatuuri alt releed PC 711 14-3711360. Kus see asub? Ehk aitab uue ostmisest ja Pirni tn. poe külastamisest. Hiljem vaatan pealüliti üle, mille "lahti keeramise võtit" mul ka pole. Väike abi kuluks ära Kitsekülas. _________________ Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.