Liitunud: Nov 14, 2006 Teateid: 226 Asukoht: Viimsi vald
Postitatud: T jaan 08, 2008 11:54 am Postita teema: Gaz 24 (1975) Sm Tamm
Olen juba pikemat aega plaaninud oma volgaga nö "kapist välja" tulla kuid alati on midagi seganud. Esialgu segas asjaolu, et auto polnud lihtsalt veel valmis. Seejärel painas, et ma ei tea oma auto ajaloost peaaegu midagi. Edasi tulevad põhjused nagu ajanappus, piltide puudus, ilusate piltide puudus, ilusa auto puudus, auto ilusaks tegemise aja puudus, auto ilusaks tegemise oskuse puudus, oma oskuse puuduse juures rumalaks jäämise kartus, julgustuseks alkoholi järele haaramine, alkoholi liigtarbimise mõju all kannatamine, kidakeelsus regularis, midaiganes. Ühesõnaga, ei söendanud seda esimest sammu enne teha kui ikka kõik ilusasti korras on. Tegelikkus aga näitab et ega Volga ei saagi kunagi päris korda, endast vanema auto puhul ei pruugigi kunagi tekkida võimalust temast kõike teada ning aega pole kunagi piisavalt. Võtsin vastu otsuse, et teen esimese sammu ära ja hakan siis tasapisi pajatama nii auto minevikust, olevikust kui ka helesinisest tulevikust
Esimene samm:
Tegin sügisel (umbes samal ajal kui tiksus aasta jagu volgaomaniku staatust) sõbraga koos auto hetkeseisust fotosessiooni. Loomulikult on kogenud fotograafi ja kvaliteetse aparaadi koostöös auto ilusam kui tegelikult kuid siiski peaks auto hetkeseis välja paistma. Kuidas auto sellisesse seisu on jõudnud ning miks ikka veel ainult sellisesse seisu pajatan juba edaspidi. Nüüd aga pildid ise...
P.S! Vaadake siis ikka toda musta, valge on lihtsalt tema ameeriklasest sõber
Liitunud: Nov 14, 2006 Teateid: 226 Asukoht: Viimsi vald
Postitatud: N jaan 31, 2008 11:52 pm Postita teema: Algus
Istusin sõbra "kopika" kõrvalistmel ja mõte liikus umbes nii:
Küll on tore auto. Täpselt samad lõhnad ja helid nagu meie 06-el.
Sellise võiks endalegi nostalgitsemiseks hankida ning korda teha.
Kurat, omal ajal oleks nagu "siks" surem olnud. Kitsas on kuidagi.
Peaks ikka mingi suurema hobiauto hankima, kus rohkem liikumisruumi.
Volga on suurem!
Pärast toda uitmõtet jäi Volga mu aladeadvusse kinni ning aeg-ajalt kerkis uuesti esile. Igal esile kerkimisel hakkas mõte aina rohkem meeldima ning lõpuks uurisingi välja, mis volgaturul toimub. Loomulikult sattusin Volga.ee-le ning käisin regulaarselt auto24, Soovi ja Kudse Börsi vastavatel müügikuulutustel sirvimas. Kuna kinnisideeks oli saada must gaz-24 olin ise enda valiku suhteliselt väikeseks tõmmanud. Lõpuks jäi siiski üks silma. Asukohaks oli sobivasti Tartu, kus ise sel ajal tihtilugu resideerusin. Tuli oma silmaga kaema minna...
Liitunud: Nov 14, 2006 Teateid: 226 Asukoht: Viimsi vald
Postitatud: K veeb 06, 2008 7:29 pm Postita teema: Ajalugu
Auto ajalugu enne minu kätte jõudmist on mulle vähe teada nii et siinkohal on teretulnud kõigi kommentaarid, kes autos ehk midagi tuttavat leiavad. Eesti on ju väike, ehk teab keegi midagi 1975 aasta Gaz-24-st, mis aasta jagu enne minu kätte jõudmist oli Tartu kandis noore poisi hobiautoks ning enne seda ostetud Rapla lähistelt.
Liitunud: Nov 14, 2006 Teateid: 226 Asukoht: Viimsi vald
Postitatud: L mär 08, 2008 4:18 pm Postita teema:
Pärast auto ostu asusin noore ja rumala volgaomanikuna loomulikult auto juures kohe välimist ilu taga ajama. Olin parasjagu eelmist autot maha müümas (hall Honda ei kõlba musta Volga kõrvale ) ning sellest saadud raha arvestasin suures osas värvimiskuludesse. Muu otsingu kõrval panin oma teate ka siinsesse foorumisse ning detsembrikuise jõulukingitusena vastaski sellele seltsimees Volgahuviline. Ta nõustus pärast auto ülevaatamist värvimistöö vastu võtma ning mind hädast välja aitama (ega ole kerge leida meest kes nõustuks "vana venelase" värvi ja mustuse kihi alla roostet ning muid defekte otsima minema. Igatahes, olin ülimalt õnnelik et saan auto värvimisele mehe kätte kel n.ö. "Volga pisik" sees ning mõistab miks midagi sellist üldse vaja teha on. Näiteks minult Honda ostnud noormees pidas mind tõenäoliselt segaseks kui kuulis et müün auto maha et Volga korda teha Edasisest pikast saagast pajatan tulevikus veel kuid parima pildi annab kindlasti Volgahuvilise enda blogi arhiiv. Äärmiselt teretulnud komme hoida enda tööd ja tegemised ajakohaselt kõigile lugemiseks üleval andis mule pidevalt ülevaate, kuidas asjad töökojas kulgevad. Linkidel on vahele pikitud ka teisi ilusate autode tööde ülevaateid, mis autoarmastajaid kindlasti külmaks ei jäta
Liitunud: Nov 14, 2006 Teateid: 226 Asukoht: Viimsi vald
Postitatud: K apr 16, 2008 9:23 pm Postita teema:
Rikun oma ajaloopajatuste järjepidevust ning edastan vahelduseks midagi värsket. Sain just kätte paranduses olnud stange kihvad ning kõrvutan, milised nad olid enne ja pärast tööd:
Nimelt tekkis selline küsimus, seda teemat lugedes, et
kuidas kaitsta kroom detaile (uusi või hästi säilinuid) seest
poolt läbi roostetamise eest. Panna mingit möginat täis??
Liitunud: Nov 14, 2006 Teateid: 226 Asukoht: Viimsi vald
Postitatud: N mai 15, 2008 8:37 pm Postita teema:
Täna võtsin ühe talveperioodil hangitud komplektse stange lahti, et näha täpsemalt, mida kujutab endast too plekk, mis kummikatet stange küljes kinni hoiab. Lootsin leida suhteliselt terve isendi kuid kahjuks pidin pettuma. Tundub et sinna ronib roosteuss kohe eriti kallale kuna mu enda ostetud autol polnud neid detaile kummalgi stangel alles. Õnneks on mõõdud siiski teada nii et saab hakata ise sinna midagi leiutama. Vaevalt et sellist kaupa kauplustes leidub. Tark oleks uus detail teha roostet kartmatust materjalist vist
Kas kellegil seltsimeestest on antud teemal mingeid juba omandatud tarkuseteri jagada?
Liitunud: Nov 14, 2006 Teateid: 226 Asukoht: Viimsi vald
Postitatud: T mai 27, 2008 8:05 pm Postita teema:
Lahendus probleemile tuli esimesest kohast kust otsisin. Läksin ehituspoodi ning leidsin just parasjagu laia alumiiniumist liistu (vist mingid plaatide liitekoha varjamise iluliist vms.). Pikkuse saagisin parajaks ning augud pidin ka ümber puurima, kuna Volga stangel on aukude vahe 20 cm aga tollel liistul oli 15. Kruvid valisin lameda peaga 6x20 mööbli omad ning polnudki muud kui stanged maha, kummid peale ning ette tagasi.
Oli kohe hulga vähem piinlik teiste kõrval seista Narvas
Liitunud: Nov 14, 2006 Teateid: 226 Asukoht: Viimsi vald
Postitatud: E mär 23, 2009 10:28 pm Postita teema:
Uus kevad jälle käes ning asun minagi oma pikalt peetud plaane ellu viima. Venisid plaanid eelkõige seetõttu, et endale sai uus elukoht soetatud, mis auto peidupaigast eemale jääb, ning tänavune talv ei andnud head võimalust külmas garaazis inimlikke tingimusi luua. Nüüd aga andis taanduv lumi ning plaanitud puhkus lõpuks võimaluse autole käed külge panna.
Kaevasin garaazi ukse lahti ning tolmu alla mattunud "must iludus" tuligi nähtavale. Kontrollkäivitus õnnestus edukalt ning kuna lumele suvekummidega asja ei olnud suretasin mõningase õli ringi laskmise järel mootori jälle välja. Esialgu võtan ette auto põhja, seega pigistasin hetkel silma kinni asjaolule, et karbussi juurest lekkis bensiini ning ka summuti näib valest kohast suitsu välja ajavat. Tundub ohtlik kooslus nii et pärast keretöid tuleb igal juhul asi ette võtta enne kui sõitu saab.
Esimese hooga hakkasin igast nurgast autot laiali lammutama ning töö käigus üles märkima, mida kõike on vaja teha või mis tööriistu ja materjale hankida. Leidsin natuke auto ajalugu paljastavaid materjale ning see tundus just sobiva sissejuhatusena vahepeal pikalt soiku jäänud arhiveerimise taaselustamiseks. Nimelt leidsin oma volga põhja lahti kiskudes, et tõenäoliselt viimane visiit sinna istmete ja kummikihtide alla oli 1998 Märtsis (Eesti Päevaleht) ning siis ei tehtud seda väga põhjalikult. Sellele vihjab ka muidugi asjaolu, et põhja parandati ajalehti lisades, kuid palju kindlamaks tõendiks osutus tagaistmete aluste pappide varjust välja rookimata 1987 aasta "Hiiumaa Kommunist." Huvitav kas mu varem pakutud auto Rapla juured viivad hoopis välja saarele?
Igatahes, palju jubedaid asju tuli päevavalgele kuid samas oli primitiivse ajaleheparanduse meetodi kõrval kasutatud ka teisi tõhusamaid kaitsevahendeid nii et üldiselt võib seisukorraga rahule jääda. Võib öelda, et oli tore vanatehnikaüritus. Homme jälle!!!
Selle kõik pean enne kevadsõitu puhtaks, keevitatud ja uue kaitse all saama. Lisaks mitmed muud iluravi vajavad detailid ning ka mõningane mürakaitse. Arvestades, et teen kõike seda esmakordselt on plaanid ilmselt kogenud tegijate silme läbi juba suht hapus seisus kuid loodan ikkagi jõuda. Eks näis kui ilusad pildid lõpuks üles saan laadida
Liitunud: Jul 04, 2006 Teateid: 142 Asukoht: Tartu
Postitatud: T apr 07, 2009 1:22 am Postita teema:
Vaatasin neid pilte ja tundub, et kui tagareisijate jalgealune põrandaplekk roostest puhtaks lihvida ja sinna paar paika keevitada, siis saaks sest ehk isegi asja. Juhi ja kõrvalistuja jalgealune aga tuleb vist välja vahetada. Tahes-tahtmata tuli mulle nende piltide vaatamisega oma esimene, musta värvi gaz 24-02 meelde, mille põrandamattide alt ilmus lagedale enamjaolt rooste abil koos püsiv põrandaplekk.
Kui kuskilt mujalt abi ei saa, siis mul oleks pakkuda, küll käigukastitunneli juurest kahjuks pooleks lõigatud, kuid kasutuskõlbulikke, juhi ning kõrvalistuja jalgealuseid põhjaplekke. Ikka neid õigeid, "Volga" omi.
Punane krunt on neil ka (vist) veel peal.
Seda "räistamistööd" mina nende kallal ei teinud, vaid ma saingi need plekid selliste poolikutena. Kõigepealt pean ma nad muidugi üles otsima.
Nii et kui on huvi, teen neist see nädalavahetus pildid, et asjadest parema ülevaate saaks. _________________ http://autoblogi.blogspot.com
Ajatsoon on EET Eesti talveaeg Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 9
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.