Liitunud: Aug 10, 2016 Teateid: 37 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: T jaan 24, 2017 10:07 pm Postita teema:
Natuke ka GAZ 23 juttu. Lihtsalt mõnest asjast mis 23 on täiesti omalaadsed. Esiteks piduri peasilinder, toodeti selliseid ainult automaatkastiga Volgadele. Niisiis u. 600 1 ja 2 seeria Gaz 21ja 603- le Gaz 23-le. Äärmiselt väike nr. Jubeda vedamise tõttu sain ühe omanikuks ja veel tutika. Tavaliselt on enamusel 23 omanikel paigaldatud Tchaika omad. Välja näeb samasugune aga kinnitusaugud on teised, kitsamad. Kohe kui peale vaadata saab aru et mingi värk on juurde tehtud.
Teine eriline asi on radiaatori katte ribid. Eriliseks teeb selle avamissüsteem, mis toimub mitmes jaos. Kõigepealt saab avada ülemise osa ja siis alles alumise oma. Süsteem sama mis 13 Tchaikal, ainult mõõdud teised. Toodetud ainult GAZ 23 jaoks. Üliharuldane jubin, õnneks oli autoga kaasas. Zaparozje Dimitri, kes taastab ka ühte 23e lasi selle ühel kohalikul lukksepal Tchaika omast ümber teha, mees oli nädal aega higistanud asja kallal või siis tinutanud ja viilinud. Kurat seda teab.
Liitunud: Aug 10, 2016 Teateid: 37 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: P juuni 25, 2017 9:38 pm Postita teema:
Tänasega proovin teemale enam-vähem kriipsu alla tõmmata, kuigi järelhüüdeid tuleb veel kindlasti. Ühesõnaga GAZ 23B on valmis ja näeb välja selline
Kohal käis ka tõupuhtuse hindamise komisjon, kuigi nad ausalt tunnistasid, et pole sellist autot elus näinudki, prooviti läheneda asjale hübriidselt, ehk Volga ja Tsaikalikult, kuigi paljud asjad on ainuomased GAZ 23-le
Komisjoni üksmeelne otsus oli, et auto on peaaegu ideaalne. Eriti meeldis neile proovisõit, kus eriliste pingutusteta saavutasime kiiruseks 140 km/h. Kuigi autos oli 5 meest. Rohkem spidomeeter ei näita, kuid oleks andnud vajutada veel küll aga ei julgenud. Kirjandus annab 23 maksimumkiiruseks 160 km/h ja see pole liialdus.
Leiti ka mõned pisivead, mis osalt sai parandatud osad selgeks vaieldud ja osad jäigi momendil parandamatta ja lähevad aktile kirja märkustena.
Mis siis jäid ja leiti
Relee regulaatori kaan on aastast 1971 kuigi auto 1963. Tegelikult 63 a Tshaika kaant pea võimatu leida, kui kellelgi on pakkuda olen nõus kaupa tegema. Regulaatori kaane pilt allpool.
Esitiival VOLGA kiri uuem, juba kaheosalise tähti ühendava osaga, on kellelgi vanemaid pakkuda
Tagatiiva iluliistud sellel aastakäigul olid kaheosalised, mul ühest tükist
Radiaatori klambrid teistsugused. Peavad olema keskelt piludega ja kruvidega keeratavad.
Akuklemmid tänapäevased
Kapotialune tuli uuemast ajast, õige juba olemas aga Ukrainas
Jagaja kaane kummilutid uuema aja omad, saavad ka kunagi vahetatud
Nii palju siis veel, et komisjoni hämmastas salongi ehituseks kasutatud originaalsed materjalid, isegi lagi on originaalne, kellelgi aastakümneid kotis hoitud.
Lõpetuseks võib kindlalt väita, et tegu on maailmas kõige originaalsema GAZ 23-ga. Olen peale minu auto veel kuut tänapäeval eksisteerivat ja sõidukorras isendit näinud (väljaarvatud üks Moskvas, millest olen näinud ainult pilte). Kaks neist on ehitatud ümber GAZ 21 st ja paigaldatud Tshaika mootor, üks originaalne 23, kuid ka Tshaika mootoriga. Üks auto Kiievis renoveerimata, kuid originaal mootoriga, kuid remontide käigus siiski palju originaalsust kaotanud. Ülejäänud kaks on originaalsed, kuid nii mõnegi asjaga patustatud (vahelduvvoolu genekad, valed salongid ja värvid ja veel palju pisiasju.
Liitunud: Aug 10, 2016 Teateid: 37 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: E juuni 26, 2017 3:16 pm Postita teema:
Tänud kõigile õnnitluste eest, kuigi täielikust õnnest jäi mõned märkused puudu.
1. märkus radiaatori lõdvikute kinnitusklambrid - oma teadmatus, need ikka leian ja vahetan ära
2.Jagaja kaane otsas olevad kummilutid - kas keegi teab või on kust saada vanematüübilisi
3.Akuklemmid tänapäevased - need ikka leian, või on kellelgi välja pakkuda või saab keegi vähemalt pildi saata millised need olid 63 aastal
4.Kapotialune tuli, pole probleem
5. Relee-regulaatori 101 gost aastast 1971, peaks olema 1963 või vanem
Kui kellelgi on teeks kaupa.
6.Esitiival VOLGA kiri uuemast ajast. Samuti kui on kellelgi vanemaid pakkuda või vähemalt pilte saata, millised need vanemad välja näevad.
7. Tagatiiva iluliistuga sama lugu mis eelmise punktiga. Pildistki oleks juba abi, kui kellelgi trehvab auto küljes neid kaheosalisi kaunistusi olema.
Tunti huvi ka kus seda autot näha saab, siis sõitmiseks pole ta tehtud. Plaan on nad tulevikus kusagile väljanäitusele üles sättida. Samuti kaalun mingitest suurematest retro show-dest osa võtta.
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 773 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T juuni 27, 2017 10:33 pm Postita teema:
Uskumatu töö!!!
Kui mõned meistrid arvavad, et a`la jaanipäevaks on valmis, siis antud projekti meistrimehed nokitsesid suurema tähelepanuta ja oligi jaanipäevaks auto valmis. Uskumatult kiiresti tehtud ja veel milline haruldus - tavaliselt selline projekt võtab aastaid... Ja veel originaaldetailidest!
Palju, palju õnne!!!
Ilmselt pisiasjade valmistamiskuupäevade osas oskab kõige paremini nõu anda Sm. Karupapa - kui vaadata tema I seeria GAZ 24 taastamist.
III seeria 1963 ja ilmselt ka 1964 a Lux tagatiiva kaheosalistest liistudest leidsin liistude tagumise poole (kroomimata) osast pildi - eesmise osa jupid puudu:
Liitunud: Aug 10, 2016 Teateid: 37 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: N juuni 29, 2017 7:25 pm Postita teema:
Nii, sain Vanasõidukiks tunnistamise akti kätte. Panen nad siia üles üldsusele tutvumiseks. Eks see räägib enda eest ise.
Pärast seda sai ARK-s ära käidud, kuna sellist autot ei ole ei Eesti, ega ka kogu EU registris, andis seal sinkida. Lõpuks pass ja nr. käes.
Oli valida kas 231 või 232 - võtsin 232, sest lähtusin põhimõttest, et las siis tava 23 saab 230, kui pole veel see nr ära võetud.
GAZ 23A - le jääb 231 ja mulle kui 23B omanikule siis 232.
Üks küsimus ka teadjameestele, kuidas seda numbrit ette pannakse, kas selles formaadis on ka kuskil mingeid aluseid saada???
Liitunud: Feb 20, 2011 Teateid: 207 Asukoht: Pärnu
Postitatud: R juuni 30, 2017 7:19 pm Postita teema:
Õnnitlen! Suur töö on ära tehtud!.
Numbriga on asi lihtne: augud sisse sobivasse kohta, paar 6mm keermega polti ja külge. Volgal on ju esistangel numbrihoidik olemas, seal on ka mutrid nende külge juba tehases installitud. Nende vahe sobib igati ka sellele numbrile. Numbrimärki ennast ei maksa üle tähtsustada, sinna võib auke julgelt teha. See on kõigest plekitükk, mida on võimalus iga hetk ka uue aukudevaba vastu välja vahetada. Aga vastupidiselt, numbrile sobilike (lisa)aukude puurimine sõidukile on juba eksponaadi rikkumine.
Tagaluugil saab samuti poltidega kinnitada, kuigi olemas olevad kolm kinnitust jäävad numbril võrdlemisi serva.
Ajaloost. 50-tel olid kasutuses kollased numbrimärgid, ka neil puudusid kinnitusavad. Need puuriti ise vastavalt sõiduki numbrikinnituse eripärale. Näiteks GAZ 51 ja 69 asusid kronsteinid numbri kinnitamiseks vasakul pool stange peal. Seal pidi augud numbri sisse puurima hoopis numbri alaserva."Viisnurgaga"I seeria Volgadel puudus numbrimärgi kinnitusaukude valmidus isegi tagaluugil, ainult numbrikoha stantsitud jäljend oli vaid.
Viisil "tati ja teibiga" paigaldust ka ei poolda, selline kinnitusviis pole samuti ajastukohane.
Ja lisaks veel tõstab õige pikkusega ja õige pinnakattega poltide kasutamine numbrite kinnitamisel auto komplektsusastet, sest need viis polti kuuluvad auto juurde ja nende pinnakate ainsana kataloogi järgi on "okrašennõje v tšornõi tsvet". Vähemalt nii on viimastel aegadel korduvalt eest taha ja tagant ette lappatud 1969. a. GAZ 24 kataloogis,
see on värskelt meeles. Vististi oli sama ka Gaz 21R,21S ja 21T kataloogis, pean üle vaatama.
Plastikraamide kasutust vanasõidukil samuti ei poolda.
Selline on minu arvamus numbrimärkide kinnitusest.
Ajatsoon on EET Eesti talveaeg Mine lehele Eelmine1, 2, 3
Lehekülg 3, kokku lehekülgi 3
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.