Volgaklubi kodu
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 336 külastaja(d) ja 1 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Artikkel "Uuenenud Volga"- ajakirjast "Za rul
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Artikkel "Uuenenud Volga"- ajakirjast "Za rul

 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Uudised meilt ja mujalt
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 471
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: E okt 31, 2011 8:21 pm    Postita teema: Artikkel "Uuenenud Volga"- ajakirjast "Za rul Vasta viitega

Edastan artikli " Uuenenud Volga, mis ilmus ajakirja "Za ruljom" 1985 aasta veebruarinumbris.


Noorematele seltsimeestele ja neile kellel Vene keel pisut roostes, lisan vaba tõlke Eesti keelde.

Nõukogude autotööstuse 60. aasta juubeli tähistamiseks korraldatud näitusel "Avtoprom - 84" demonstreeris Gorki autotehas esimest korda uut "Volga " modifikatsiooni GAZ 24-10. Hästituntud mudel GAZ 24 on läbinud ulatusliku moderniseerimise, mille eesmärk on tõsta masina tehnilist taset, kasutades rida, mudeli GAZ 3102 juures kontrollitud ja välja töötatud konstruktiivseid lahendusi. Moderniseeritud autod võtavad tehase programmis GAZ 24 ja tema modifikatsoonide koha, paralleelselt jätkub GAZ 3102 välja laskmine ("Za ruljom" 1981, Nr. 2; 1982, Nr. 12).
Parendused on läbi viidud kõigis pealmistes auto agregaatides. GAZ 24-10 -le paigaldatud mootor on Zavolzki mootoritehases välja lastud uuest mootoriperekonnast. Selle indeks on ZMZ- 402.10. Sama kubatuuriga ja surveastmega, mis eelkäija ZMZ-24D on uus mootor 5 hj võimsam tänu moderniseeritud sisse- ja väljalaskesüsteemile. Pealmine kasu - parem ökonoomsus, vähenenud läbitöötatud gaaside toksilisus ja suur pikaealisus. See on saavutatud tänu uuele sundtühikäigu ökonomaiseriga kaburaatorile K-151, aga ka läbitöötatud gaaside retsirkulatsioonimehanismile.
Vastupidavuse tõstmiseks on kasutatud mootori ZMZ-4022.10 (GAZ 3102) tugevdatud baasdetaile: plokk, silindri hülsid, vänt- ja jaotusvõll ja nii edasi. Uues plokis fikseeritakse silindri hülsid ülemise flantsiga, mis välistab nende deformeerumise silindripea kinnitamisel. Jahutussüsteem koos veepumbaga on samuti üle võetud mootorilt ZMZ-4022.10.
Puudutades muudatusi transmissioonis, nimetame tugevdatud sidurit ja tagumist silda peaülekandearvuga 3,9 , mis on unifitseeritud GAZ 3102 analoogsete sõlmedega.
Uuendatud "Volga" võttis autolt GAZ 3102 üle madala profiiliga metallkoordiga radiaalrehvid. Lisaks pikaealisusele tagavad nad peale selle teatava kütusekulu vähenemise. Nende rehvide paigaldamiseks tuli suurendada rattapöidade (velgede) laiust ja esimest rööbet.
Sassii sõlmede juures on läbinud olulisemad muudatused pidurisüsteem. Peasilinder on seal "tandem" tüüpi. Konstruktsionilt ja mõõtudelt erineb ta Moskvit¨ 2140 silindrist, kohandatuna praegu GAZ 3102-le.
Lähiajal paigaldatakse uus silinder mitte ainult GAZ 24-10-le vaid ka GAZ 3102-le. Kahekmbriline vaakumvõimendi, surveregulaator tagumiste pidurite kontuuris, pidurisüsteemi elemendid ja hüdroülekannete ühendused on GAZ 3102-lt. Kõrgetemperatuurilise vedeliku kohaldamine nõudis esimeste ja tagumiste trummelpidurite töösilindrite konstruktsiooni muutmist. Seisupidurit rakendatakse nüüd esiistmete vahel põrandal asuva kangiga.
Moderniseeritud on auto elektrisüsteem. Kasvanud voolutarbijate varustamiseks on paigaldatud võimsam (850 Wt) generaator, mudel 16.3701, mis töötab koos uue pingeregulaatoriga. GAZ 24-10 - üks esimesi kontaktivaba transistoritega süütesüsteemiga Isamaa sõiduautosid. Võrreldes tavalisega, omab ta suuremat stabiilsust ja nõuab vähem tööd ja hooldust.
Suurt tähelepanu osutati moderniseerimise juures mugavuse parandamisele. Seoses sellega sai põhiliste muudatuste osaliseks kere interjöör (salong).
Salongi on paigaldatud samasugused istmed nagu "Volga" GAZ 3102-s. Nad kindlustavad juhile ja reisiatele mugava isteasendi ja lubavad hoiduda väsimusest isegi pikkadel sõitudel. Esimestel istmetel on peale tavaliste reguleerimisvõimaluste ka ette nähtud "garaazi võimalus": võimalus muuta isteasendi kõrgust ( statsionarsetel tingimustel). Istmed on varustatud peatugedega. Juhi ja kõrvalistuva reisija jaoks on ette nähtud inerts turvavööd. Muudetud interjööri vormistus sisaldab uue välimusega uste katteid, suurenenud küünarnuki tugesid.
Näidikute paneel - on põhimõtteliset uue konstruktsiooniga. Erinedes vanast, mis koosnes metallist karkassist ja polüuretaankattest on ta tervenisti valatud kõrgvastupidavast ja elastsest plastmassist, mis annab talle kaasaegse välimuse. Rahuldades ohutusnõudeid on plastmassist paneel samal ajal palju kergem ja valmistamisel vähem töömahukas. Juhi ees paneelil on uus spidomeeter, kombinatsioon näidikutest ja kell.
Üldise interjööri stiiliga vastavuses on uutmoodi vormistatud rool. Tema alla vasakule on paigutatud suunatule lüliti, mis on ka tulede ümberlüliti, paremal - kojameeste ja aknapesuri kombineeritud lüliti.
Moderniseeritud on kütte- ja ventilatsioonisüsteem - see sai effektiivsemaks. Sisse on viidud kuumutatud ja värske õhu segamise reziim. Tagumise akna soojendus parandab nähtavust.
Pisut muutus ka auto väline ilme: ustel - uued uputatud ukseluku käepidemed, esimeste uste akendel ei ole pööratavaid õhuaknaid, ratastel suured plastmassist kilbid.
Täiustamine ei puuduta ainult salongi vaid ka pagasnikut. Elektrilise soojendusega tagaklaasi paigaldamisega vabanes tagumise istme seljatoe taga koht, kus asusid varem ventilatsiooniseadmed. Siia on üle toodud tagavararatas ja pagasi paigutamine on mugavam.
Kuidas on muutunud auto moderniseerimisega auto näitajad?
Esiteks võimaldab ta endises gabariidis juhile ja reisijatele kõrgendatud mugavust ja ohutust. Uus auto on 10 kg kergem, kui GAZ 24. Maksimaalne kiirus on kasvanud, paranenud on kiirenduse dünaamika ja vähenenud kütusekulu.
Teiseks on pikemad hooldusintervallid, mõnede määrimispunktide eemaldamine lubas vähendada hoolduse töömahukust 10-15%.
GAZ 24-10 -ne perekonnas on ette nähtud kõikide traditsiooniliste "Volga" modifikatsioonide moderniseeimine: takso, universaal, sanitaarauto ja teised.
Moderniseeritud "Volga" tootmisse võtmine on kavandatud kahes etapis. Esimesel 1985. aastal juurutatakse uued mootor, rehvid ja pidurisüsteem. Teisel 1986. planeeritakse uuendada interjöör ja sisse viia teised muudatused keres.

V. Reutov
KB (konstrueerimisbüroo) juhataja
GAZi konstruktori- ja eksperimentaaltööde juhatus


Viimati muutis mehann (P dets 29, 2013 8:01 pm), kokku muudetud 4 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 471
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: E okt 31, 2011 10:59 pm    Postita teema: Vasta viitega

Nüüd siis koos tõlkega.

Tervitades Mehann
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: E okt 31, 2011 11:20 pm    Postita teema: Vasta viitega

Väga haarav lugemine. Tahtmatult pean tunnistama, et langesin selle reklaampropaganda ohvriks - palun nüüd mulle üks selline auto.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Uudised meilt ja mujalt Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud