Alates novembri viimasest nädalast saab Okupatsioonide muuseumis näha haruldast pikapit, mis kujutab endast Gaz 24 kaubaveoks kohandatud versiooni.
NSV Liidu plaanimajanduslikus ühiskonnas oli 1970-tel aastatel suur puudus kergetest veoautodest ja kaubikutest. Enamus kaubavedusid tehti majanduslikult ebaotstarbekate suurte veokitega. Seetõttu polnud haruldane, et automajandid ehitasid oma töökodades ise sõiduautosid ringi kaubaveokiteks. Peamiselt kasutati selleks Moskvitsi, harvemini ka Volgat.
Eesti väikelinnas Koerus asus „Volgade” taastusremondiga tegelev ettevõte ART-2 (Autode Remonditehas nr 2). Tehase põhitegevuseks oli „Volga” baasil taksode ja riiklike automajandite „Volgade” kapitaalremont. Väikeses koguses ehitati vanadest maha kantud „Volgadest” ka veokastiga kaubaautosid. Endisest luksusautost („Volga” oli kõige kallim sõiduauto NSV Liidus) sai ümberehituse tulemusena robustse teostusega tööauto. Kuna ehituskvaliteet oli vilets, ei olnud niisuguste autode eluiga väga pikk. Kered deformeerusid ja roostetasid läbi ning enamus neid pikapeid on tänaseks täielikult hävinenud.
Teadaolevalt on antud eksponaat Eestis viimane sõidukorras isend.
Konkreetne auto avastati Volgaseltsi liikmete poolt 2006. aasta suvel. Tegemist oli üllatavalt hästi säilinud isendiga, kuigi ääretult ebakaubandusliku väljanägemisega. Kevadel 2007 alustati auto restaureerimistöödega ning suve alguseks oli haruldane pikap oma parimas vormis. Loomingulise ühenduse Sõbra G/K bilansis olev auto on selle suvega sõitnud kokku umbes 4000 km, mille käigus on osaletud ka erinevatel vanatehnika kokkutulekutel. Peamiselt on tegu siiski Sõbra G/K majandusautoga, mis sobib hästi Volga varuosade veoks.
Võrdluseks pildid autost leidmise hetkel ja täna
Pikem jutt pikapi taastamisest on kirjas sellel lehel:
http://www.volga.ee/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1736&start=0