Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1147 Asukoht: Tartu
Postitatud: E nov 24, 2008 11:34 am Postita teema: 23.11.2008 - EVS Aastapäevakooslolek
Tere, seltsimehed kaasvangid.
Nüüd siis juba uues teemas 23.11.2008 plaanitud algusega kell 14:00 ja tegeliku algusega 15:30 aset leidnud EVS aastapäevakoosolekust läbi Lõuna-Eesti sektsiooni esindajate silmade veidi täpsemalt.
Nagu avalikkusele teada, saavad seltsimehed igal aastal novembrikuu teises pooles kokku 2004. aasta 21. novembril sündinud Eesti Volga Seltsi aastapäevakoosoleku pidamiseks. Sedapuhku otsustati ilusat ilma arvestades teha väljasõit Kiiule, kus pidi saama tutvuda RAF bussi mugavate lateksistmetega ja Kiiu Tornis pakutavate soojade kardulatega.
Paraku, nagu ikka, ei pidanud Eestimaa labiilse närvikavaga sm. Ilm vastu ja taaskord tervitasid Tallinnast ja Tartust startinud ekipaa¸e ekstreemsed olud. Ütlen just "taaskord" selle pärast, et siinkirjutajale meenus aruteludes sm. gazikuga kole külm novembrikuu (-10 kuni -15 kraadi), kui Tartust Mäekülas toimunud koosolekule sõideti ilma soojendussüsteemita (või selle olemasolul hinge vaakuva süsteemiga) universaalkerega diiselVolgal, millel tagasiteel lõppes kütus ja mille akendest midagi peale omaenda mõtete ei näinud.
Võib päris julgelt öelda, et seekordne EVS aastapäevakoosolek pidi tulema ligilähedaselt ekstreemne, kuna hommikul aknast välja vaadates võis igaüks tõdeda, et kätte oli jõudnud korralik lumetorm. Raadiost hoiatati, et autoga välja minnes tuleks kaasa võtta soe jook, laaditud mobiiltelefon, kompass, labidas ja palju muud. Selle peale pani siinkirjutaja suurest hirmust koguni kindad kätte. Ühtlasi planeeris Tartu ekipaa¸ sõidu alguse turvalise varuga - kaks tundi peaks ju Kuusallu sõiduks piisama.
Tee peal aga üllatas meid ikka erakordselt veniv liiklus Tallinna maanteel ja kui sellest Mäos paremale ära pööramise tõttu vabanesime, siis trassil Mäo - Kuusalu võis kohati ainult kobamisi sõita, sest kõik oli valge lumetuisukardina taga. Teele olid langenud mõned kuused. Mõnes kohas ei jõudnud auto 4 käiguga hangedest läbi vedada ja kogu aeg tuli hoog üleval hoida, et kinni ei jääks. Samas muidugi tuli hoog üleval hoida ka selle pärast, et me oluliselt üle tunni aja kohtumispaika hiljaks ei jääks, sest Tartust Mäosse sõitsime 1,5 tundi ja sealt edasi teise 1,5. Seega turvaliselt võetud ajavaru sulas armutult.
Aga polnud viga, sest lõpuks jõudsime Kuusalu Autobaasi väravasse ja kohe algatuseks jäime esimest korda kinni. Õnneks oli seltsimehi linnamaasturitega kohale tulnud ning tagurpidi õnnestus auto kohe ka lahti tõmmata. Peab ütlema, et nähtavus kogu selle tegevuse juures oli täpselt nii väike, et sõitsime Kuusalu AB ja Kiiu vahelisel lõigul korduvalt valesti, kuigi seal on ainult 1 ristmik.
Kuid õnneks suutsime lõpuks tuvastada seltsimeeste autod ja järgnesime sm. Väravamehaaniku maastikuautole, mis ei viinudki meid Kiiu Torni sooja kardulat hammustama, sest seal ei olnud elektrit. Oh ei - tema viis meid randa. Päriselt ka. Valkla ranna puhvetisse, sest oli ju võrratu rannailm. Rannas olid männid. Tuul oli nii suur, et seda kutsutakse tormiks ja nagu muuseas kukkus 2 puud puhveti peale. Üks nendest purustas söögikoha aknaklaasi. Õnneks seekord autode peale puid ei kukkunud, sest need olid tänu Väravamehaaniku näpunäidetele pargitud nii, et mere poolt puhuv tuul ei saaks selles suunas puid langetada.
Kui kõik olid mõnevõrra rahuneda jõudnud, peeti pelmeene või seapraadi süües ja Teeameti Direktori mahitusel imporditud magusat teed juues kõnesid, kostsid tormilised ja kestvad kiiduavaldused ning otsustati asju, millel siinkohal pikemalt ei peatuks, kuna see osa koosolekust on pigem oluline EVS liikmetele.
Igatahes saabus pime õhtu ning oli viimane aeg tagasiteele asuda, sest muidu ei olekski rannast enam maantee peale välja sõita saanud. Võtsime suuna uuesti Kuusalu AB poole, kus Väravamehaanik jäi täiesti seletamatul kombel mingi peahoone ukse ees oma täismõõdulise maasturiga kinni. No mis siis ikka, kaevasime ja lükkasime ta hangest välja, sülitasime kurgumandlid lumehange ja jätkasime liikumist. Tartu ekipaa¸i sõiduauto liikus selle tee peal väga vaevaliselt ning nähtavus oli sama hea kui BTR-is. Või natuke halvem. Kuusalu AB väravast natuke edasi jäime jälle meie kinni. Keset teed! Sellest sündis siinkirjutaja juuste all väga kiirelt plaan, et tagasi Tartusse läheme ringiga, sest väiksemad teed võivad päris läbipääsmatud olla. Läksime Tallinna kaudu, mis teeb ringiks umbes 70 km. Ise olen otsusega rahul.
Kuna vahepeal kuskil sooja jooki manustamas ega tualetis käia ei olnud võimalik ja üldse Leningradi maanteel kinni pidada ei saanud, sest paremal ja vasakul olid sõiduauto jaoks läbitamatud lumevallid või kraavi sõitnud reisibussid, siis otsustasime, et läheme Ülemiste keskusse või Ülemiste ristil olevasse Statoili kohvi jooma. Aga võta näpust - ei saanud minna, sest kõik oli TÄIESTI ligipääsmatu. Seega sõitsime edasi kuskile Mustamäe Statoili, parkisime auto pesula ette ära (seda nagunii ei kasutatud) ja läksime MacDonaldsisse. Ikka päris väike ring tuli koduteele.
Edasi läks juba kõik väga ladusalt, sest kõht sai täis ja peagi hakkasid riided ära kuivama. Tartusse jõdsime isegi poole 12 ajal öösel, ehk siis veel sama kuupäeva sees - eeskujulik tulemus!
Peab ütlema, et Tartus oli ka kõik hästi, kuni gaziku maha panin. Võimalik, et auto oulisel määral kergemaks või vaiksemaks muutumise tõttu jäin kohe majade vahelt välja sõites nii kõhu peale kinni nagu oleks tädi Galja tehtud sefiiritort auto põhja maa külge kleepinud. Mis siis ikka, helistasin juba sooja tuppa jõudnud alati abivalmis gazikuonule ning üheskoos möllasime kella 1-ni öösel, et autot vabaks saada. Õnneks jäi peale meie keset ööd 3 autot veel kinni ja ühel mehel oli kohe võtta rauast labidas. See otsustas tänu võimalusele kõhualune vabaks kaevata kohe kõik ära, sest vastasel juhul võibolla istuksin praegugi seda juttu kirjutades seal majade vahel hanges ja muretseksin kütuse lõppemise ning surnuks külmumise pärast.
Kokkuvõtteks võib täiesti kindlalt öelda, et vaatamata katsumustele oli tore vanatehnikaüritus ja müts maha kõigi nende seltsimeeste ees, kes igal aastal sellisel aastaajal ükskõik mis ilmaga ja ükskõik kus Eesti otsas nagu viis kopikat kohal on. Seltsimehed, selles on minu meelest, nagu öeldakse, enthuziassmi!
Sm. Västrik
On päris vähe maganud ja hommikul jäi jälle kinni. _________________ Jõudu annab A-76
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1211 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: E nov 24, 2008 12:16 pm Postita teema:
Lumelabida brigaad vehkis ka Sõbra tänava garaazide ees ning Tammepärja filiaali hoov oli kena lumelinn. Vaatepilt mis avanes Sõbra tänava garaazide vahel oli esialgu ehmatav, 2 meetri kõrgune lumevall uste ees. Õnneks oli lumi tuisanud ebaühtlaselt , nii et 4wd golf suutis garazeerimisele kuuluvale sõidukile raja sisse sõita. Lisaks tuleb tänada sm. Tihhonovi selle eest, et ta on soetanud endale kaks kõrvuti asetsevat garaazi. Mercedest igatahes enne suurt suve nüüd kätte ei saa.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: E nov 24, 2008 12:46 pm Postita teema:
Lisan sm Västriku haaravale jutustusele ka omalt poolt mõned mälestused Tallinna meeste vaatevinklist.
Kuigi minu igapäevaseks sõiduvahendiks on üks väga tubli ja talvine 4x4 VW Golf, ei saanud teda pühapäeval kasutada. Seoses purjutamise juhtumiga reede õhtul jäi auto töö juurde. Seega tuli kasutada alternatiivseid võimalusi ja kruvisin laupäeval oma hobisõidukile BMW 750-le talvekummid alla. Hea võimsa mootoriga ja raske tagaveoline auto.
Startisime neljakesi, pardal veel sm Mirski, Pets ja sm Metalliotsija. Autol oli korralik ballast peal ning sõit oli üsna muretu. Lihtsalt mitte midagi ei näinud. Ja ilgelt rõvedalt libe oli. Esimene seiklus juhtus juba Kuusalu AB väravas. Kuna läbi lumetuisu mitte midagi ei näinud, sõitsin oma BMW kohe ninapidi sügavasse hange. Minu taga sõitnud sm Nymmik otsustas oma Honda linnamaasturiga kõrvalt mööduda ja sõitis veel sügavamasse hange kinni. Tulime autodest välja kuid see polnud hea mõte, kuna silmi lahti teha ei saanud. Ja mul polnud mütsi ka. Kõik mehed olid hetkega valged lumememmed. Kuna minu autol olid veorattad siiski veel mingi haarduva pinna peal, õnnestus mul oma jõududega hangest välja tulla. Nööri abil saime BMW-ga anda ka Nymmiku autole vajaliku impulsi ning maastur oli ka vabaduses.
Sõitsime garaazi ette, kus pidi algama RAF presentatsioon. Veel enne kui viimane mees uksest sisse jõudis kadus Kiiu asulast elekter. Nihelesime siis niisama parktulede valgel. Sööma minnes nägime väraval vaatepilti, kus särgiväel sm Gazik marutas lumetuisus ümber kinni jäänud auto.
Nüüd oli sm Nymmiku kord tõmmata. Sm Gazikul on pea miskipärast õlgade vahele tõmmatud?
Veel enne Kiiult lahkumist aitasid meie seltsimehed veel ühe Peugeot 607 bensiinijaama ees hangest välja. Tänutäheks andis autoomanik läbi akna Jägermeistri pudeli. Sellesama pudeli pärast ta sinna tanklasse üldse läkski.
Vahepealsest on Västrik juba piisavalt jutustanud. Rannapaviljonis oli sitaks külm, kuna koos raamidega eest ära kukkunud akna vahelt tuiskas sisse. Mina muretsesin kogu aja, et kuidas krt ma oma tagaveolise autoga paviljoni juurest uuesti mäest üles saan. Sest paviljoni juurest oli suure teeni ca 10 km läbi metsa vaja sõita. Ainult Piiburi maastikuauto tagatulede abiga jõudsime metsast välja. Sest ise ei näinud mitte midagi.
Tagasitee oli jube. Nähtavus oli ca 5 meetrit ja kohati polnud sedagi. Auto esiaken läks seest miskipärast märjaks ning ei paistnud enam läbi. Sõitsime koju umbes 1,5 tundi. Lasnamäel jäime mitu korda kinni. Lõpuks ei saanud enam Lasnamäe vahel autoga edasi sõita, sest teel olid juba maasturid kinni jäänud. Pets kohaliku inimesena teadis, kuidas mööda kõnniteid tema kodule lähemale saab sõita. Seal vähemalt polnud kinni jäänud autosid.
Kesklinnast võtsin kaasa ka oma neljarattaveolise VW ja sõitsime Nõmmele. VW oli hea mõte, sest sellega sai BMW-le ees tee lahti sõita. Siin pildil jõudsime Mirski maja ette. VW poolt sisse sõidetud rada oli BMW-le väga mugav, sest tema põhi oli veidi kõrgemal.
Mirski juures kulus ca 45 minutit, et Metalliotsija auto jälle hoovist kätte saada. Siis läksime BMW-d garaazi viima. Üsna paha tunne oli, kui garaazi ukse ees oli sõna otseses mõttes rinnuni lumi. Jälle labidad kätte ja tuld.
Liitunud: Feb 24, 2005 Teateid: 413 Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav
Postitatud: E nov 24, 2008 12:53 pm Postita teema:
Tänada tuleb kõiki, kes kohale tulid ja Volgadest rääkisid. Kahjuks jäi ära lubatud liinibussi sõit Latvijaga, seda tuleb ilmselt teha siis kui tuju jälle peale tuleb. Oleks isegi sõitnud, sest lükkajaid oli piisavas koguses, miinuseks oleks kindlasti kujunenud tagaluugi deformeerumine. Paraku jõudis leemendav sm. Mirski kühveldada garaazi ukse eest ainult 1,5 tonni sulalund ja teise, samasuure koguse eemaldamise üleskutse juures lõid ülejäänud seltsimehed pilgud maha, kaasa arvatud mina. Aga pole hullu, mida ei tee inimene oma toore jõuga, seda teeb aeg oma kindla meelega.
Igastahes avastasin, et väga hea auto aluse puhastaja on metallist kartulihark. Oma teravad piigid lükkab see atribuut sügavasse lumme, kuni põhjani välja ja piikide tiheduse ja kumeruse tõttu jääb sinna ka lumi ilusasti peale. Isegi jääd saab purustada otse auto all. Mina leidsin selle kartulihargi garaazi ukse kõrvalt ja tuli välja, et ma ei olnudki selle asja esmaavastaja, juba eelmise ja üleeelmise põlve bussijuhid pidasid seda harki oma kindlaks liitlaseks karmil talvel. Soovitan proovida, palju parem kui metallist labidas, mille pealt tihti lumi maha libiseb.
Liitunud: Dec 01, 2004 Teateid: 575 Asukoht: Käesalu, Keila vald
Postitatud: E nov 24, 2008 1:30 pm Postita teema:
Moens.
Tervis on korras, kuigi vanatehnikaüritus ärvardas külma ja märjaga. Kokkuvõttes oli tõesti tore päev ja mul on hea meel, et seltsimeestega kaasa läksin. Midagi sellist pole minu silmad veel varem näinud.
Pärast kõiki neid lõbusaid vintsutusi tõusis minu eneseusk kõvasti, enam ei pea teedel väiksemaid hangesid üldse tähele panema. Muidugi oleneb see usk ka sõidukist. Minu Volvo nägi sm. Mirski hoovis lume all välja nagu svensk ambulansbil, aga ära ta sealt sõitis. Ja mujalt sõitis ka ära.
Autobaasist veendusime tõesti, et hanges istus kinni sm. Västriku sõiduk. Ümber sõiduki jooksis labidaga sm. Gazik. Ümber Gaziku tiirles omakorda Kuusalu AB maastur. Meie sellest tegevusest täpselt aru ei saanud. Nõiatants lume peatamiseks?
Õhtune isetegevuslik ring - Sõbra G/K loodusjõudude ja loodusstiihiaga võitlemas:
D. Metallov. Tagavedu esiplaanile! _________________ Haapsalu EPT
Liitunud: Feb 24, 2005 Teateid: 413 Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav
Postitatud: E nov 24, 2008 2:46 pm Postita teema:
metalliotsija kirjutas:
Moens.
Autobaasist veendusime tõesti, et hanges istus kinni sm. Västriku sõiduk. Ümber sõiduki jooksis labidaga sm. Gazik. Ümber Gaziku tiirles omakorda Kuusalu AB maastur. Meie sellest tegevusest täpselt aru ei saanud. Nõiatants lume peatamiseks?
Ei olnud siin midagi nõiduslikkul, lihtsalt Land Roveri pardakompuuter tunnistas sm. Västriku auto humanoidiks ja ei leidnud kohta kuhu põkkuda. Visuaalne vaatlus ei eristanud samuti ühtegi välja ulatuvat detaili, kuhu ümber oleks saanud abi osutamiseks lasso visata. Hiljem leidus siiski põhja alt üks aasakene, mis vajas ka spetsiaalset konksu kinnitamiseks.
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1327 Asukoht: Tartu
Postitatud: T nov 25, 2008 9:21 am Postita teema:
Alloleval lingil ka pildid.
Kuna selleks ajaks kui sooja ruumi, mis ei olnud soe, jõudsime, olin juba nii külmunud, et pildistamissoovi enam eriti polnudki.
PS. Ise õnneks pildile ei jäänud.
Filmiklipid tsenseeritud ja siseringist väljapoole avaldamisele ei kuulu.
Postitatud: T nov 25, 2008 10:08 am Postita teema:
Väravamehaanik kirjutas:
...et väga hea auto aluse puhastaja on metallist kartulihark...
täiesti teemavälisena haaran kinni mainitet fraasist ja teatan, et minul on tehtud ahjuroop, mille tööorgani kõrgus on seuke, et auto alla mahub ja pikkus rammus pool meetrit ja vars nii pikk, et asi diagonaalis pagasnikusse mahub. samuti väga bueno riistapuu auto kõhualuste hädade likvideerimiseks.
ja pisut teemakohasemalt küsiksin, et kas keegi seltsimeestest antud üritusele ka volga nimelise liikuriga saabus?
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1327 Asukoht: Tartu
Postitatud: T nov 25, 2008 10:22 am Postita teema:
Keegi võis tahta Gaz liikuriga tulla, aga kohale ta vähemasti ei jõudnud... _________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Liitunud: Nov 14, 2006 Teateid: 226 Asukoht: Viimsi vald
Postitatud: T nov 25, 2008 11:37 am Postita teema:
Nägin sama päeva õhtul linnahalli lähistel üht 24 tüüpi Volgat müramas. Kahtlustasin küll et tuli koosolekult aga ju siis oli niisama talve nautimas
Ka Tööstuse tänava serva oli üks pargitud nii et tegi kohe südame soojaks näha, et kehvade liiklusolude puhul Volgade kontsentratsioon tugevalt tõuseb.
Kui mu mälu nüüd alt ei vea,siis olen selle sama liikuriga isegi maanteid mõõtnud ja see oli vist Fotosõit 2008 ajal koos Heikiga.Väga muhe liikur on
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.