Liitunud: Mar 31, 2005 Teateid: 116 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: E aug 08, 2016 12:39 am Postita teema: GAZ 2424 KGB variant
Tere
Tehnikamaailmast lugesin kunagi, et on olnud Volgad, mis ei olnud olemas. Baltikumis ei pidanud neid üldse säilinud olema. Asi pakkus huvi ja sel suvel komistasin ma ühe otsa Ukrainas. Auto on väga väsinud, aga minu silmis on tegu väga toreda projektida. Tahan selle auto täiuslikult renoveerida.
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 768 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E aug 08, 2016 8:19 am Postita teema:
Sellest tuleb väga keeruline ja võimas projekt! Palju, palju jõudu!
Mootoriruum tundub hele olema - kas algselt polnudki see auto must!? Seni on jäänud mulje, et KGB Volgad olid alati musta tooni. Mis aasta masinaga tegemist on?
Põnev oleks näha pilte ka pagasiruumist!
Veelkord palju, palju jaksu projekti edukal lõpuleviimisel!
Liitunud: Jun 28, 2015 Teateid: 29 Asukoht: Tallinn, Nõmme ja Pirita
Postitatud: E aug 08, 2016 9:01 am Postita teema:
Jälle üks põnev teema mida jälgida. Palju jõudu ja visadust projekti lõpule viimiseks! Sellest tuleb äge auto. Võimalusel postita palju fotosid ka oma tegemistest.
Liitunud: Mar 31, 2005 Teateid: 116 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: E aug 08, 2016 1:43 pm Postita teema:
Kõik tähelepanekud on väga head. KGB autod olid siinkandis mustad, aga lõunaosariikidesse läksid nad valgena. Lasin Ukrainas kiirelt üle värvida, et saaks mustana arvele. Kuna olid vanad paberid, said uued paberid minu nimele ja juba musta värviga. No see oli paras kadalipp - sest õige omanik oli ära surnud ja pärijad arvasid, et neil ikka tohutu varandus käes.
Algselt leidsin ma ta sellisena:
Ja piduripedaalist on ka kirjanduses juttu, et tehti kolme pedaaliga variante. Kõik selleks, et mitte eristuda. Kolmas pedaal oli kasutuna.
Unustasin mainida, et auto on aastast 84 ehk ühe aasta noorem kui mina.
See link renoveeritud 2424 tundub olevat repilica või midagi. Puudu on iseloomulikud olulised detailid. Nimelt puudus KGB volgal kütuse ja pagasi väljast avamise võimalus. Mis minu omal kõik olemas.
Samas on sellel isendist palju pilte tehtud, aga jäetud ära väga oluline mootori nr pildistamata. See peab algama 2424, mis kinnitab, et see on sellele autole spetsiaalselt valmistatud mootor. Muidu võib olla tegemist ka tzaika mootoriga ju. Eelnevatel piltidel on minu mootori nr näha.
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 768 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E aug 08, 2016 11:49 pm Postita teema:
Tänud vastuste eest! Põnev teada! Kas C-piilaril antud mudelil ei pidanud olema ventilatsiooniava ja seda katvat kroomornamenti? Sm Koomiku poolt toodud lingil olev 2424 on birka järgi 1986. aastast, seega ilmselt on selle eripärad juba tootmisesse läinud gaz2410-st?
Igal juhul põnev!
Liitunud: Mar 31, 2005 Teateid: 116 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: T aug 09, 2016 7:32 am Postita teema:
Ei ole vaja mulle kaasa tunda - see on kõik üks tore väljakutse. Auto on tegelikult komplektne ja kõik on nii nagu peab ei pea ise hakkama nuputama kuidas need asjad käivad. Ei ole olnud osavaid seppasid seda ümber ehitamas olnud. Minge tundge kaasa sellele automoto foormumis olevale mehele, kes ehitab gaz 23 KGB varianti. Auto oli ümber ehitatud gaz 21. Õhupuhastit otsis kogu endisest N-liidust.
Liitunud: Mar 31, 2005 Teateid: 116 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: T aug 09, 2016 8:12 pm Postita teema:
Tegelikult on vahepeal auto tegemist aulustatud lihtsamast otsast - mootorist. Kui seda autot alul seal aiaveeres vaadates olin kindel, et mootoriga on ka kindlasti palju janti, siis nüüd on pilt vähe selgem. Tegelikult ei ole mootor nii läbi aetud. Kas see tuleb siis, et suur mootor on väikest volgat edasi vedanud ja pole piisavalt koormust saanud ja või on korralikult hooldatud. Viimased hooldused on kindlasti vahele jäetud. Mõned illustreerivad pildid ka:
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 552 Asukoht: Rapla mk.
Postitatud: T aug 09, 2016 9:34 pm Postita teema:
Tundub sama auto olema millel mingi puidutatud armatuur sees oli,vähemalt mai kuus.Seisis Dima kontori ees aia ääres,peaks vist mingid pildid ka olema,otsin.Aga tublid mehed, kiidan heaks.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T aug 09, 2016 9:39 pm Postita teema:
Tuttav auto. Olen ka teda lähemalt uurinud viimasel Ukraina retkel. Suhteliselt hea (tehnilise) komplektsusega isend tõepoolest. Tööd on siin sellegipoolest lollimoodi palju ja lihtsaid lahendusi selliste autodega enamasti pole. Nõustun, et kuigi töömaht on suur, siis niisuguse mudeliga on vägagi mõtet tegeleda. Ta on pärast suure töö lõppu vähemasti väärtuslik.
Mis puudutab algupärast (või originaal) komplektsust selle konkreetse isendi või Eestis oleva teise musta auto kohta, siis ma oleks ettevaatlikum igasuguste kindlate väidetega. Must auto pole kindlasti replica, lihtsalt slaavipärase tuuningu läbi teinud.
Nende autode kohta pole olemas ühtegi ühest tõde, nagu "Nimelt puudus KGB volgal kütuse ja pagasi väjast avamise võimalus." Need ei olnud tavapärases mõistes autod, vaid nad olid eritehnika. Iga auto komplekteeriti erinevalt, vastavalt osakonna töö eripäradele. Auto tööülesannetest sõltus ka tema värv ja väljanägemine. Kindlasti tehti neid ka autobaasides kohapeal ümber. Mõnel võis tõesti olla tagaluuk ilma lukuta, kui seal hoiti relvi või muid ohtlikke/väärtuslikke asju. Enamasti oli see lahendatud lihtsalt originaalile sarnase titaanlukuga, mida ei saanud kunagi lahti jätta ja lukusti ees oli lisaplaat, et õlivardaga tagaluuki lahti ei tehtaks.
Kindlasti ei olnud mingit reaalset iva kaotada julgeolekukaalutlustel ära salongi tuulutusreste. Ise arvan, et pigem on siin näha erinevate perioodide kapitaalremontide tulemus. Ja kütusepaagi lukusti kaotamine on tundub ka olema pigem mingi keerulise ajastu eripära, ehk juba hilisema (era)omaniku mure. Taastamisel oleks mõistlik püüda vahet teha reaalsel ja ebareaalsel ning panna kokku loogiline komplektsus.
Aga tore, et lisandub põnevaid projekte. _________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1207 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: T aug 09, 2016 10:04 pm Postita teema:
Saab vaid rõõmustada, kui kolvid, hülsid korralikud ja kasutatavad on. Nende hankimine osutus 505 mootorile juba veidi muinasjutulise ainete aluseks. Sellest õlivannist paistvast jämedamat pastat olen näinud vaid ühe korra eelmisel suvel. Kuid ka see mootor käis ilusti ja sai värske õli sisse.
Viimase aja aktuaalne teema on elektriskeem. Sm Tihhonovil õnnestus Gaz31013 oma saada, kas 2424 oma ka omanikul juba leitud? või tuleb ise leiutada?
Liitunud: Mar 31, 2005 Teateid: 116 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: K aug 10, 2016 7:41 pm Postita teema:
Kui gaz 23 omanik sai oma juhtmestiku järgi tehtuna Valgevenest, siis üritaks sama rada. Muidugi Dimitri oma esimese KGB-ga oli raja sisse käinud.
Mootorist niipalju, et sai vastu võetud karm otsus vahetada kõik võimalik ikkagi mootoris välja, et vältida hilisemaid üllatusi. Püüdlus on ikkagi saada uus auto. Läheb küll mõned rasked kopikad maksma, aga kui mootor juba lahti on seda lihtsam teha kui hiljem juba kokkupanduna avastada puudusi.
Tundub, et meil volgahuvilistel on ühised tuttavad Ukrainas. Selle volgaga sai jamatud alates aprillist saadik ja alles juuli esimestel päevadel sai minu omaks. Ja vahepeal seisis ta seal vähemalt kahe mehe hoovis, kelle juures meie seltsimehed võisid käia.
Maailm on väike ja Eesti veel väiksem, näiteks täna käis juhuslikult seltsimees Watson meil ühte müügis olevat volgat vaatamas.
Ajatsoon on EET Eesti talveaeg Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 6
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.