Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-Kui kõlasid lasud...
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 256 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Kui kõlasid lasud...
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Kui kõlasid lasud...

 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Põnevad Volgajutud
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Sm. Metalliotsija
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 01, 2004
Teateid: 575
Asukoht: Käesalu, Keila vald

TeadePostitatud: T sep 06, 2005 5:22 pm    Postita teema: Kui kõlasid lasud... Vasta viitega

Oktoobrikuu sügisene hämaruselinik haaras teed ja kogu ümbruse oma embusse. Liiklus teedel rauges. Tallinna poolt paistis siiski üks lähenev tilluke tulesilm. Tuluke kasvas mõne sekundiga valgusvihuks. Riikliku Autoinspektsiooni Maardu posti liiklusinspektorit hämmastas läheneja pöörane kiirus. Juht ei teinud märkamagi kiirust piiravaid liiklusmärke ega ka inspektori märguannet peatamiseks. "Pobeda" (seda jõudis inspektor märgata) tuiskas maruhoona postist mööda, nagu oleks tal saatanavägi kannul.
"Hullumeelne!..." sajatas inspektor ja samas vajutas käsi raadio-telefoni väljakutse signaalnupule. Pikk kutsuvalt-käskiv häiresignaal tungis sügisöö kottpimedasse eetrisse...
""Kuusalu", "Kuusalu". Siin "Maardu". Vastake väljakutsele. Siin "Maardu". Jään kuuldele."
""Maardu". Siin "Kuusalu". Kuulen teid."
"Kell 23.02 kihutas postist vähemalt 100-kilomeetrise tunnikiirusega mööda "Pobeda". Numbrit ei näinud. Juht on ilmselt joobnud, märguandel ei peatunud. Pidage kinni."
""Maardu". Siin "Kuusalu". Sain teist aru. Tegutsen. Side lõpp."
Esmane oli küll tehtud, teade edasi antud. Siis aga turgatas inspektoril mõte, et häbematu "Pobeda" võib ju rahumeeli suurelt teelt kõrvale pöörata. Vaja alustada tagaajamist. Mootorrattaga talle pimedas järele ei jõua. Mida teha? Samas paistsid Tallinna poolt läheneva teise auto tuled. See oli takso, uus "Volga". Inspektor seletas juhile ja sõitjale lühidalt olukorra ja juba istuski tagaistmele liiklusinspektori abiline, ukraina noormees Dmitri Melnitšuk.
Algas jälitamine. "Volga" kiirusemõõtja punane lindike väreles 130 kilomeetri piiril. Kostivere juures vaatas klient korraks paremale - seal oli tema sihtkoht. Mis parata, üldsuse huvid on siiski tähtsamad.
Kihutamine jätkus.
Jägala ristmikul tekkis korraks kahtlus, kuhu sõita. Usaldati intuitsiooni ja kihutati otse edasi. Peagi hakkasid kaugel ees paistma "Pobeda" punased tagatuled. Kadus kahtlusekribe, nüüd ainult edasi...
Tallinna Taksopargi taksojuht Valter Randoja, oma ala tõeline meister, kelle töömehekäed on hoidnud autorooli rohkem kui 18 aastat, pigistas autost välja viimase. Mis see siis olgu! Ohtlik sõitja tuleb peatada...
Vaevu-vaevu pääses "Volga" "Pobedast" mööda, punase tulega anti märku peatamiseks. "Volga" sõitis paremale teepeenrale, "Pobeda" aga kihutas temast mööda...
Kuusalu postil oli valves noor liiklusinspektor. Korravalvuri mundrit oli ta kandnud vähem kui aasta. Nüüd tegi ta valmistusi häbematu külalise vastuvõtmiseks. Seadis mootorratta sõiduvalmis, kontrollis taskulampi, vilet, kohendas vöörihma... Inspektori arvestuse kohaselt oli "külalise" saabumiseni aega veel vähemalt 5 minutit. Siin aga mängisid vembu ilmselt vähesed kogemused. Nii sõidab tavaline juht. Kui aga kihutada 120 - 130-ga! Nii oligi. Vaevalt jõudis inspektor teele, kui künka tagant lausa lendas välja auto ja ilma igasuguse tseremoonitsemiseta jättis tähele panemata inspektori märguande peatumiseks, kihutas mööda ja kadus tulede helkides teeäärsete paplite taha.
Inspektor ei jõudnud veel mootorratta juurde joosta, kui "Pobedale" järgnes teine auto. Pidurite kaebliku vilinaga peatus "Volga".
"Miks sa teda kinni ei pidanud...?" oli sõitjate esimene küsimus. Selgitamiseks polnud mahti. Inspektor asus tagaistmele ja jälle kihutati "Pobedale" järele...
Olgu veel kord öeldud, et Valter Randoja ei teinud taksojuhtidele häbi. Peagi oli "Pobeda" taas "Volga" kiirtevihus. Alustati möödasõitu. "Volga" kihutaski mööda, vähendas kiirust. Punase tulega anti märku peatumiseks. "Pobeda" kiirus ei vähenenud, ta otsis omakorda võimalust möödasõiduks nii paremalt kui vasakult. Autod jätkasid sõitu 60-kilomeetrise tunnikiirusega. Siis õnnestus "Pobedal" sõita vasakule "Volga" kõrvale. Nüüd kihutasid autod kõrvuti. Iga sekundiga jäi seljataha 20 meetrit. Need olid pöörased meetrid ja sekundid, üks tühine vääratus ja...
Samas keeraski "Pobeda" järsult paremale ja sõna otseses mõttes rammis "Volgat" küljelt. Õnneks märkas taksojuht V. Randoja seda julmalt salakavalat manöövrit murdosa sekundi võrra varem, jõudis võtta veidi paremale ning pidurdada. See hoidis ära halvima, leevendas lööki, kuid "Volga" siiski tormas teetammilt välja... Teepeenar polnud seal õnneks kõrge ja juhil läks korda vältida auto ümberpaiskumist. "Pobeda" aga näitas jällegi tagatulesid...
Pärast jahmatusest toibumist vaadati "Volga" kiiruga üle. Auto oli sõidukorras, kui mitte arvestada muljutud vasakpoolseid uksi.
"Kiiresti järele!" oli ühine otsus, ja juba tõugatigi "Volga" teele.
Jälitamine jätkus...
"Pobedas" sõitjad niisugust jonnakust ei oodanud. Nähes tagaajajate kraavi paiskumist, rahunesid nad märgatavalt ja nende sõidukiirus vähenes. Põgenejaile jõuti järele Leningradi maantee 55. kilomeetril. Möödasõit oli ülimalt ohtlik. Mida teha? Hullunud kihutajad, kes sõitsid ühest teeäärest teise, oli vaja peatada. Kui nüüd juhtub vastu tulema sõiduauto või buss...
"Pobedale" läheneti 15-20 meetri kaugusele. Jällegi anti tuledega ja signaalidega märku peatumiseks. Asjata. Inspektor tulistas mõned lasud hoiatuseks õhku. Pikemaks kaalutluseks polnud mahti. Hullunud kihutaja vajas peatamist, enne kui ta jõuab saata korda midagi veel kohutavamat. Inspektor võttis kirbule "Pobeda" tagumise vasakpoolse ratta. Pärast paari lasku tühjenes kumm. "Pobeda" sõidukiirus aga nimetamisväärselt ei vähenenud.
Nüüd sõitis V. Randoja peaaegu "Pobeda" kõrvale, uuesti anti märku peatumiseks. Ei! Olukord nõudis tegutsemist. "Pobeda" võis ju "Volgat" teistkordselt rammida... Mootorite huilgavas müras kõlas piitsaplaksuna lask. "Pobeda" juhipoolse ukse klaas purunes. Nüüd vähenes "Pobeda" kiirus järsult ja auto peatus. Jooksnud auto juurde, kuulsid tagaajajad:
"Anname alla, enam me edasi ei sõida. Arvasime, et ega te tulistada tohi!"
Ülestõstetud kätega kobisid "Pobedast" välja kaks surmahirmust kaamete nägudega noormeest. Kuul, mis oli möödunud mõne sentimeetri võrra juhist, oli teinud oma töö - peletanud viinauima ja uljuse.
Raimond T. ja tema kaaslase Peep P. elu oli rippunud juuksekarva otsas. Kõik möödus siiski õnnelikult.
Raimond T. seletas:
"4. oktoobri õhtupoolikul, pärast tööd, jõime sõbraga, ilma kindla töökohata Peep P-ga, ära kolm pudelit veini. Seejärel jalutasime linnas, kino "Kosmose" juures. See on meile harjumuseks. Hakkasime koju minema, kino juures parkimisplatsil seisis meie teel ees "Pobeda". Otsustasime pisut sõita. Mul oli kimp autovõtmeid. Nii kui ühe võtme lukku torkasin, läkski uks lahti. Autol oli küll salalukk, aga see polnud sisse lülitatud. Andsin starterit, mootor käivitus. Mina juhtisin, Peep istus kõrval. Juhilubasid mul ei ole kunagi olnud, olen töötanud autotõstukitel. Kui nägin, et meid taga aetakse, Rammisin meelega "Volgat". Laskusid hoiatuseks kuulsin, otsustasin aga, et parem sõidan kõik puruks, kuid mingi hinna eest ei peatu, ei anna alla...
Kui kuul kõrva juurest mööda vihises, lõin araks..."
Veel samal ööl sulgus 20-aastase Raimond T. taga vangla uks.

H. Taidre "Miks see juhtus?", 1974
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: T sep 06, 2005 8:23 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tormilised ovatsioonid (saadikud saalis tõusevad püsti). Paha saab ikka paraja palga.

Meenub kahtlaselt üks ammune seiklusjutt, kus Läti piirivalvur Panasuripis kummardus UAZ'i aknast välja ja tulistas omaenda sõiduki rehve, et lõhkuma läinud sõidukit operatiivselt peatada.

Väga haarav.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Väravamehaanik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 24, 2005
Teateid: 413
Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav

TeadePostitatud: K sep 07, 2005 7:51 am    Postita teema: Vasta viitega

Teie lahkel loal lisaks ebakirjanduslikult realistliku kommentaari.
Kauges nooruses oli minulgi täiesti originaalses konditsioonis Pobeda ja sellest lähtudes teatan, et kiirusel üle 80 km tunnis tekib paaki keeris ja kütuse kulu kahaneb kolossaalselt. Seega 120 km tunnis sõites jõuab Pobedaga heal juhul Viitnani. Poleks pruukind kuule raisata.
Eelnev oli muidugi haledalt ennast ja teisi Kuusalu mehi õigustav kommentaar vabandamaks aeglast kohmitsemist.
Kuusalu valla mehena tegin sellest jutust kindlad järeldused, et edaspidi vältida sarnaseid olukordi. Ei hakka enam Kuusalu mehe rahvariideid selga toppima kui on kiire, vilet kontrollin pidevalt aga mitte viimasel hetkel (vajadusel hoian suus).
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Põnevad Volgajutud Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud