Liitunud: Apr 22, 2014 Teateid: 52 Asukoht: Tallinn, vahel Vääna
Postitatud: T sep 30, 2014 12:28 pm Postita teema: GAZ 2410 1989/1979 Punane, undu
Tervist, seltsimehed Volga austajad.
27. septembri õhtu seisuga võib ka mind Volga-meheks lugeda. Unistus Volgast on ammusest ajast, oma jagu on siin süüdi minu vanaisa ja tema sidrunikollane GAZ 24, aga samavõrd ka siinse foorumi vahendusel nähtud tubli ja ennast salgav töö erinevate seltsimeeste ja kodanike poolt. Suured tänud teile sisukate postituste eest. Teoreetilist tarkust olen kogunud tänu teile üsna hulga.
Paari sõnaga endast. Hariduselt ja ka igapäevaselt hambatohter, hingelt autop...e, nii vähemasti suur hulk minu tuttavaid arvab. Aga kuigipalju peab see vist siiski tõsi olema, vanemad teavad rääkida, et minu esimene selgelt öeldud sõna olevat olnud "AUTO" ja esimene öeldud lihtlause "AUTO ON".
Olgu kuidas on, olen ma autop..e või mingi muu tehnikahaigusega nakatunud - on aeg kapist välja tulla.
Enne konkreetse Volga ostmist käisin vaatamas õige mitut. Selgeks sai see, et heas korras Volga maksab ka head hinda, minu soovitud hinna eest tuleb olla valmis tõsiseks tööks. Pildi peal üsna ilusad Volgad osutusid reaalsuses päris nukras seisus olevaiks. Valik konkreetse auto kasuks langes suurelt jaolt tänu sellele, et müüja mulle kuigipalju eelnevalt tuttav oli ja ka ise palju Volgadega tegelenud.
Tung endale Volga osta oli suur, konkreetse auto puhul lähtusin sõbra öeldust - auto peab esimesest hetkest meeldima, muidu ära osta.
Peale pikka seismist läks auto käima esimesel katsel, küll ainult osade silindritega, aga töötas. Ja seda ilma jalga gaasil hoidmata. Proovisõit jäi tegemata, kuna sidur on pidevalt lahutatud ja pedaal kange, vajuta või kõveraks. Aga ostu otsus langes juba samal õhtul.
Tänase vaba ennelõuna kasutasin autoga lähemalt tutvust sobitades. Roostet esineb nagu ikka, lisaks on autot õnnistatud mingil eluetapil korraliku laudavärviga, mis koorub suurte tükkidena, nagu sarlakid oleks. Tööd saab olema palju. Aga tööd ma vähemasti hetkel veel ei karda.
Lisan siia hoopis tänasel revisionil koostatud nimekirja asjadest, mida mul kindlasti vaja on:
*tagatiivad, parem ja vasak
*juhiuks, aga olenevalt seisukorrast ka teisi.
*2410 iluvõre
*siduri hüdraulika
*esiklaas
*esistange, praegu on seal kihvadega versioon, mis natuke ka kõver on.
*2410 sobivad peeglid.
Kindlasti nimekiri pikeneb lammutamise käigus.
_________________ Kes palju räägib ei pruugi palju öelda
Viimati muutis undu (T sep 08, 2015 4:23 pm), kokku muudetud 2 korda
Liitunud: Dec 01, 2004 Teateid: 575 Asukoht: Käesalu, Keila vald
Postitatud: T sep 30, 2014 2:23 pm Postita teema:
Tere tulemast!
Kuna ma ise pole kunagi ühtki Volgat taastanud, siis annan hoopis soovituse meie seinalehele piltide laadimiseks - http://www.volga.ee/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2164&highlight=piltide+laadimine Siin antud juhiseid järgides jäävad fotod igaveseks foorumit kaunistama, mitte ei "kao" koos kapitalistliku serveriga teadmata ajahetkel. Praeguste fotode suurust keerasin pisut peale, et vanematel seltsimeestel ka hea vaadata oleks.
Jõudu ja jaksu!
Sm. Metalliotsija
Foorumi miilits _________________ Haapsalu EPT
Üsna samasuguses seisus oli ka minu volga, kui selle ostsin. Kui kere töödest üle saad siis on edasine juba kergem. Jälgin huviga edasisi arenguid.
Liitunud: Apr 22, 2014 Teateid: 52 Asukoht: Tallinn, vahel Vääna
Postitatud: K okt 01, 2014 1:20 pm Postita teema:
Sm. Zaparovi volga teemat lugedes valdasid mind segased tunded, korduvalt küsisin enda käest - kas olen selliseks katsumuseks valmis?
Aga ei karda raskuseid pioneer. Käimas on puuduolevate detailide laiaulatuslikud otsingud. Tänane päev on mulle juba toonud parempoolse tagatiiva ja orig.tungraua. _________________ Kes palju räägib ei pruugi palju öelda
Liitunud: Apr 22, 2014 Teateid: 52 Asukoht: Tallinn, vahel Vääna
Postitatud: E okt 06, 2014 10:51 am Postita teema:
Eilne päev kuulus vanatehnikale. Tagadi laadal sai käidud ja silmarõõmuks ostetud uued esimesed suunatuled, mida aasta N kevadel plaanin auto külge kruvida. Seniks on neil aukoht kodus vitriinkapis.
Auto juures jätkasin keretööde vajaduse mahu väljaselgitamisega.
Välja visatud on salong, salongipõrandalt on välja kaabitud suur osa mastiksit. B-piilarist tahapoole jääv osa teeb üsna murelikuks, mõlema rattakoopa juurest tekkisid kiiresti piisava suurusega avad, kust oli hea sodi välja visata, samuti on sisemiste karpidega lood natuke hapumad kui lootsin. Pagasniku nurgad olid juba varem teada, nüüd selgus, et ka bensiinipaaki saab sõrmega katsuda.
Lisaks vasemale esiuksele on tuksis ka vasem tagauks. Parempoolsed tunduvd kobedamad, kuigi tagumine uks natuke loppis tundub olla.
Järgmisel nädalavahetusel jätkame.
P.S. Keldrist leitud föön väärib kiitust, 7 aastat tagasi sai ta kuskilt no-name poest ostetud, mitmeid kordi plaanisin ära visata. _________________ Kes palju räägib ei pruugi palju öelda
Liitunud: Apr 22, 2014 Teateid: 52 Asukoht: Tallinn, vahel Vääna
Postitatud: E okt 13, 2014 9:17 am Postita teema:
Auto on tänaseks peaaegu lage, maha on vaja võtta veel vaid mootor ja sillad.
Ja siis põhi liivapritsiga puhtaks/auklikuks.
Siinkohal palun kogenumate seltsimeeste nõu - mida teha karpide ja poolraamide sisepindadega? Ligi sinna ühegi vahendiga ei pääse puhtaks kraapima ja üle värvima. Või pääseb kuidagi?
Ühtlasi soovin ka vihjeid asjatundlike ja vanatehnikapäästjahingega keevitajate kohta.
Pilte püüan ka lisada, kuigi palju neid ei ole, sest ise tööd tehes ei meenu pilte kunagi teha + ega mustade kätega väga ei taha kah. _________________ Kes palju räägib ei pruugi palju öelda
Liitunud: Apr 22, 2014 Teateid: 52 Asukoht: Tallinn, vahel Vääna
Postitatud: T nov 04, 2014 1:58 pm Postita teema:
Jõudu, Seltsimehed!
Volga on mulle töö kõrvalt üle jäänud aja sisustamise üsna lihtsaks teinud. Auto on vahepeal ilma jäänud pea kõigest, mis temast auto teevad.
Lammutamise käigus selgus, et autoga on ka varem midagi tehtud, näiteks elektrisüsteem oli läbinud korduvaid ratsionaliseerimisi, mitmel lülitil ei olnud küljes ainsatki juhet. Auto korraliku kokkupanemisega ei oldud üleliia palju vaeva nähtud. Mõistetamatuks jääb Keskonsooli paigaldatud hiiglasliku õlirõhu kella eesmärk peale iseenda tarbeks näritud ava katmine - mitte ühtegi juhet ei olnud seal isegi läheduses mitte.
Omaette sündmus oli mootori maha võtmine. Soov oli seda teha koos käigukastiga. Tänud sõpradele, eriti Stenile, kes kirurgi täpsusega ekskavaatori noolega opereerides selle läbi aitasid viia. Mitte midagi ega kedagi me ära ei lõhkunud.
Vaade vahetult pärast mootori ja käigukasti eemaldamist
Mastiksi eemaldamine
Pärast leotus- ja survepesu
Ja täna hommikul läks auto pleku kätte
Kuigipalju vajalikke plekke on juba olemas, pleki ladu oli üsna korralik.
Puudu on kindlasti vasem tagauks - selle soetamiseks ootan pakkumisi. _________________ Kes palju räägib ei pruugi palju öelda
Liitunud: Apr 22, 2014 Teateid: 52 Asukoht: Tallinn, vahel Vääna
Postitatud: E dets 08, 2014 10:49 am Postita teema:
Asjad edenevad. Küll mitte ligilähedaseltki nii, nagu ma novembri alguses asja veel ette kujutasin. Aga edenevad. Kui algne keevitamise vajadus tundus piirduvat parempoolse küljekarbi korrastamise ja vasema tagatiiva vahetusega ning veel nipet-näpet augutäitmiseid, siis täna hommikuse seisuga oli auto külge tee leidnud hulga pikem nimekiri vahetusplekke.
Töökotta veeretatud valget keret meenutavad hetkel katus koos kandekerega, kapott, pagasi ja pentsupaagi luuk ning parempoolne esiuks.
Alguses üsna sirgena tundunud plekid olid kas seestpoolt õhukeseks roostetanud või siis lihtsalt tundusid sildedad kuniks siledam detail korraks kõrvale tõsta oli.
Pilte hetkel kahjuks lisada ei saa, sest kaamera otsustas streikima hakata.
Tegevus jätkub. _________________ Kes palju räägib ei pruugi palju öelda
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: E dets 08, 2014 5:03 pm Postita teema:
Sõber, raske ja okkaline tundub olema see Sinu valitud tee ilusa 2410 juurde. Kuna see rada on juba jalge alla võetud, on ta ilmselt mõistlik juba ka lõpuni käia.
Lohutame end sellega, et 2410 tundub olema tõusev täht meie vanatehnikamaailmas. 10 aastat tegasi ei tahtnud seda "plastmassist Volgat" keegi. Täna tahavad teda juba paljud, kuid vähestele jätkub veel korralikke. Hinnad on ka õnneks tõusuteel. _________________ Terve aasta poole aastaga
Postitatud: T dets 09, 2014 2:56 pm Postita teema:
Teisel pildil on vist,filmist "Blues Brothers" tuntud auto?
Aga väike soovitus ka siinkohal. Enne,kui maaler hakkab pahteldama ja tuiskama värvi peale. Soovitan soojalt, see must krunt eemaldada. Muidu juhtub,et ühel päeval koorub värv maha.
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1211 Asukoht: Tallinn, Nõmme
Postitatud: T dets 09, 2014 3:17 pm Postita teema:
Tõsi ta on
Sm.Tihhonov kirjutas:
Nii-nii. Jätkame ettevalmistustega värviks. Selgus, et Mirski poolt katsetatud nitrolahusti lapp ei olnud kuigi efektiivne. Pärast ööpäevast seismist oli pind märg, kuid maha sealt küll midagi ei tulnud.
Õnneks olin enne poest toonud suure purgi värvieemaldit. Ja õhtul läks sellega kohe asjaks. Kohale lendasid ka kärbbsed Hiiumaalt, kes olukorda nõudliku pilguga hindasid. Ära läksid nad kindla teadmisega, et neil on ka niisugust autot tarvis.
Mina aga jätkasin muu jutu kõrvalt värvi eemaldamist. Otsustasime võtta kõik uued plekid pealt haljaks, sest 1) tehase krunt võib olla alt roostekoldeid täis ning 2) ta võib ta hakata lollilt reageerima uute tänapäevaste alusvärvidega. Uus kemikaal tegi oma tööd hästi. Enamustelt pindadelt jäi ainult labidaga maha lükkamise vaev.
Pärast paaritunnist töötlemist kattis Mirski hoolitsev abikaasa värskelt puhastatud kapotile õhtueine. Mõnus. Need pinnad tuleb nüüd lihvkettaga veel puhastada, et pind saaks ideaalselt sile ja puhas.
Sama protsessi viisime läbi ka tagaluugil.
Töö võttis aega ca 10-15 minutit. Ja tulemuseks oli ilus särav tagaluuk.
Liitunud: Apr 22, 2014 Teateid: 52 Asukoht: Tallinn, vahel Vääna
Postitatud: T dets 09, 2014 4:18 pm Postita teema:
Praegune plaan ongi selline, et hetkel plekksepad teevad kere tugevaks ja sirgeks. See läheb alguses planeeritust üksjagu kallimaks, eelkõige töödemahu olulise kasvu arvelt. Naiivne olin alguses Naiivsuse tõhusaim ravi on reaalsus. Tänane info oli, et enne aasta lõppu peaks valmis olema.
Siis viin auto vahepeal koju tagasi ja värvisurm oligi plaanis. Reljeefsemad detailid püüan liivapritsida. Põhja teen valmis. Maalrile viin juba kruntvärvitud kere.
Enamus aega tuleb aga usinalt tööl käia ja kiirnuudlid vist lülitan ka menüüsse Eesmärk pühitseb abinõu. _________________ Kes palju räägib ei pruugi palju öelda
Ajatsoon on EET Eesti talveaeg Mine lehele 1, 2, 3Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 3
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.