Liitunud: Mar 31, 2005 Teateid: 116 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: K nov 29, 2017 9:43 pm Postita teema: GAZ 21 Automaat
Ei saa niisama passida. Võimalused muidu lähevad käest. Kaua oleme otsinud ühele oma volgadest automaatkasti. Moskvas autonäitusel oli üks müügil 15 tuhande euri eest ja see müüdi hetk hiljem 12 eest maha. Rohkem ma neid näinud ei ole. Kuni otsingud muude asjadega vedas meid kokku mehega Alma-Ata'st. Ja mees ka rumal ei olnud - teadis, et tal väärt asi. Raha ei tahtnud, tahtis vahetuskaubana Tšaika mootorit. Selle ta ka sai ja mina käigukasti. Käigukastiga tuli ka kaasa väntvõll. Kõigepealt alustabki käigukasti remondist ja mootor sinna otsa. Siis vaatan, mis autoga teha. Sellisena ta päris ei kõlba.
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: P dets 03, 2017 10:11 pm Postita teema:
Paar head sõna võiks omalt poolt kirjutada. Loomulikult teame me, et Volgad olid algselt mõeldud sõitma automaatkastidega. Samuti teme, et nei kaste on säilinud üksikuid. Seega saan vaid soovida õnne ja jõudu kasti ümer ka väärika auto ehitamisel.
Minu jaoks on legendimaiguline see Kanada päritoluga auto, mis olevat algselt olnud automaatkastiga. Piduri-siduri sõlme ûmberehitušed peaksid olema kerel ju nähtavad?
Lõpetuseks pean tunnistama, et mina isegi ei mäleta, et keegi oleks Nõuka ajal sellistest Volgadest Eestis rääkinud. Seega on mida oodata
Liitunud: Aug 10, 2016 Teateid: 37 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: E dets 04, 2017 2:02 pm Postita teema:
Seltsimees MTJ Juhataja on natuke desinformeeritud. Tegelikult pole Gaz 21 automaadi ja tavakasti paigaldusel mingit vahet. Seda on näha ka minu Gaz 23 peal. Pidurisilinder on täpselt sama kinnitusega, ainult ühe peasilindriga. Käigud lülituvad täpselt samasuguse kangiga, ainult lülitus mehhanism on teistsugune ja see jääb juba väljapoole kabiini roolivarda külge ja väljavahetamisel tava kasti vastu pole midagi märgata. Ainuke erinevus on siduripedaali puudumine.
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T dets 05, 2017 10:36 am Postita teema:
Õige märkus piduri kohta. Vaatasin üle ühe Venemaa auto taastamimse pildid ja automaadi piduri peasilinder on tehtud sobituma tavakastiga autode keredele. Värskelt loetud teemast tuletati meelde, et automaatidega autod on kahte kahte tüüpi - M21 ja M21E ( eksport variant). Midagi sellist peaks siis ka selle auto birkal olema säilinud.
Puidurestauraatorina ja õpetajana olen isegi väärtustanud eseme elukaare uurimist, ning olen oma Volga puhul jõudnnud esimese omaniku pereni ja mälestusteni sellest autost. Samas ringlevad Eestis legendid müüki pandud kümnetest Pätsi ja Laidoneri kirjutuslaudadest, aga ka Tolstoi mõisast pärit lauakesest, mis olevat antud kaasavaraks Eesti päritolu teenijatüdrukule, kes olevat kirjanikust lapseootele jäänud ja kodumaale sokutatud. Sellest siis ka. Inupoolne skepsis.
Jõudu ja jaksu!
Liitunud: Mar 31, 2005 Teateid: 116 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: N mär 29, 2018 1:06 pm Postita teema:
Mootori remont hakkab lõpupoole jõudma. Väntvõll osutus üllatavalt heaks, oli veel originaal mõõdus. Tõenäoliselt andis automaat kast enne otsad, kui mootorile jõuti midagi teha. Kuna see väntvõll sobib ainult automaat kastiga, siis koos kastiga läks ka see vahetusse. Lihvisime ikkagi esimesse mõõtu, kuna tööpindadel olid mõned õrnad roosteplekid.
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 774 Asukoht: Tallinn
Postitatud: N apr 05, 2018 10:10 pm Postita teema:
Loen ja vaatan fotosid äärmise põnevusega. Ikkagi minu teada ainus automaatkast NL-s tavalise nelja silindriga mootori tarvis.
Nagu aru saan, siis selle automaatkasti jaoks on kasutusel teistsugune hooratas?!
Väga ilus töö!
Liitunud: Mar 31, 2005 Teateid: 116 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: L apr 07, 2018 8:16 am Postita teema:
Dr. Watson kirjutas:
Loen ja vaatan fotosid äärmise põnevusega. Ikkagi minu teada ainus automaatkast NL-s tavalise nelja silindriga mootori tarvis.
Nagu aru saan, siis selle automaatkasti jaoks on kasutusel teistsugune hooratas?!
Väga ilus töö!
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 553 Asukoht: Rapla mk.
Postitatud: T okt 16, 2018 9:47 pm Postita teema:
Sattusin täna iseendaga vaidlema ja võtsin appi volga katalogi.Leitsingi 58a. kataloogist automaat kasti ja kogu sinna juurde kuuluva.Polnud enne asjasse süvenenud.Pagana tuttav sisu tundub,millegi teise masina omale sarnane.Põnev igatahes.Kümmekond aastat tagasi tuttava zim-i omaniku juures viibides, nägin õues kaevu kõrval automaat kasti rohu sees.Uurisin et mis? Ah kurat see läks p....e ,panin molu oma pääle. Vot nii jäigi.
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: R nov 02, 2018 9:14 am Postita teema:
Kahevärvilised Gaz- 21
Kirjtan siia, kuigi teema tõstatus auto-moto foorumis. Moodi on restaureerimisel läinud veidi edevamad kahevärvilised lahendused, kuigi tehasest väljus neid üsna vähe. Ma saan jagada ainult enda noorusmälestusi, milles on mõned vähesed II seeria eksemplarid, mis eranditult olid värvitud akendealuse kroomringi kohalt - alumine pool tumedam, katus ja aknaraamid heledamalt. Ja nõnda seest kui vâljast. Kodu naabruses oli selline, millel oli alumine pool rukkilille sinine ja katus helehall. Mingeid punane-elevandiluu jne. ei ole minu mälestustes. Olen küll ühes vanas filmis näinud sellist tiivaviigilt üleminekut, kuid see ei pruukinud tulla sellisena tehasest. Padeerini raamatus on erinevad värvilahendused toodud ära, kuid nende tegeliku kasutuse kohta toodangus ju andmed puuduvad.
Kuna mina tahan ka ühe 59. Aasta tõlla kahevärviliselt taastada, siis olen seda teemat jälginud. Ca 10 aastat tagasi oli gaz21.ru lugejate autode hulgas üks algupärase kahevärvilise projekt, millest olid head pildid. Meelde on jäänud see, et A-piilari serval, kus on nendel kerenumber, tekkis kaldune üleminekujoon. Olen seda teemat nende arhiivist otsinud mitu korda just selle ülemineku pildi pärast, aga pole enam leidnud. Ja selle auto taastamist hiljem ei kajastatud.
Eelnev jutt kajastab minu mälestusi ja eelistust, ning minu nägemust autentsusele. Sellegi poolest meeldivad mulle need hästi taastatud autod, nagu on Piiburil/Kuusalu Autobaasil või Tartu Andrese taastatud I-seeria omal.
Alles äsja oli oksjonil 58. Aastal ilmunud raamat, mille kaanepildil oli kahevärviline tiivaviikidel üleminekuga I-seeria kujutatud, kuid esitiiva ja esaneeli värvi üleminek oli esilaterna keskkelt vertikaalselt lahendatud. Oletan, et kunstnik oli seda teinud konkreetse eeskuju järgi.
Lõpetuseks killuke restaureerimisteooriast. Kõik eseme eelnevad olekud tema "elukaarel" on võrdsed ja omanikul on vabadus valida, millisena ta oma eset soovib näha. Vanasõidukite juures kehtib põhimõte, et need peaksid välja nägema nii kvaliteetsed, nagu nad tehasest väljumisel olid. Tegelikult tulevad nad ju praeguste värvidega ja tehnoloogiaga palju parematena välja.
Jõudu edasiseks taastamiseks!
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1327 Asukoht: Tartu
Postitatud: L nov 03, 2018 5:00 pm Postita teema:
Jah, Urmas, see Gorki muuseumi auto ei ole otse konveierilt vaid on restaureeritud.
PS: Pealegi tänaseks kahjuks ka märkimisväärselt kehvas seisukorras. _________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Liitunud: Mar 31, 2005 Teateid: 116 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: E nov 19, 2018 8:21 pm Postita teema:
Käib kõva pahteldamine ja valmistumine värvimiseks. Kuna kahevärviline tuleb, siis on palju maadeldud sellega, et kus siis täpselt üks värv lõpeb ja teine algab. Kui on kellelgi veel teadmisi selles osas, võiks lisada.
Ajatsoon on EET Eesti talveaeg Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 8
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.