Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E nov 15, 2010 2:10 pm Postita teema: GAz-23 tagasild
Teadaolevalt ei ole Eestis säilinud ühtegi KGB GAZ-23, kuid hiljuti rääkis mulle ühe GAZ-21 omanik hoopis kütuse kokkuhoiuga seoses, et tema autol on all KGB masina tagasild. Ta sõitvat sellega ca 9 liitri piires. Kuna ma ise polnud nagu tagasilla erinevustest sattunud lugema, siis tekkis väike insenerlik uudishimu. Olen ju veidi kuulnud GAZ-24 reduktori paigaldamisest. Ja tuleb välja, et see sild lippab ikka palju kiiremini, ehk siis madalamate mootoripööretega võib liikluses hakkama saada. Kuidas see mootori karakteristikuga kokku sobib, ei oska ennustada. Bensiinimootorite võimsus on ikka seal kõrgemate pöörete poolel.
Igatahes annavad tabelid:
GAZ-21 4, 55 ;
GAZ-24 4,1 ;
GAZ-23 3,38 (sama mis Tchaikal).
GAZ-21 tagasillast peaks see vähemalt väliselt erinema massivsema reduktori poolest, mis pidi vastu võtma hoopis võimsama mootori momenti (vihje ühest GAZ-2424 artilist).
Tore oleks muidugi suvistel teedel rahakotti säästvalt liigelda, aga ega sellepärast nüüd seda autot ka ei tasu hakata ära ostma.
Liitunud: Mar 02, 2010 Teateid: 48 Asukoht: Raplamaa
Postitatud: E nov 15, 2010 6:33 pm Postita teema:
Kipun arvama, et 3,38 on liialt kiire ülekanne. Originaalrehvide(6,7") ja -käigukastiga võib kohaltvõtt osutuda võimatuks.
Pigem panustage õigetesse sõiduvõtetesse.
Liitunud: Jun 02, 2005 Teateid: 168 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T nov 16, 2010 12:53 pm Postita teema:
23-e silla kohta ei oska midagi öelda.
31013-e ja 3102-e tagasillad visuaalselt ei erine. Samuti ei erine 2434-a ja 2410 sillad teineteisest. Sisu kohta ei oska muidugi öelda. Pole rattapöördeid lugenud.
Ülekande arv 31013-l ilmsesti väga suur ei ole. Ca 170-180 km/h juures on pöörded ca 4000.
Postitatud: K jaan 26, 2011 11:01 pm Postita teema:
Tsaika tagasilla ülekanne on arvestatud automaatkäigukastile ja ZMZ-13 V8 suurmale pöördemomendile,samasugune konseptsioon on ka valdaval osal ameerika maalt pärit sama ajastu autodel. Sm.Õpipoiss tõi juba välja fakti,et selline ülekanne oleks liiga kiire. Selles osas olen nõus. Ülekanded on arvestatud tagasildades ka vastavale tehnikale eesotsas,reeglina.
GAZ 24 tagasilla ülekanne,GAZ 21 reduktori koprusse pole uudis, osa vanakooli volgamehi, harrastas seda teha. Tulemuste üle ei saa kurta,
mingit röögatut erinevust mootorite ja käigukasti osas pole.Kas Sm.MTJ juhataja plaanib sama teed minna?
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: N jaan 27, 2011 2:20 pm Postita teema:
Zaparov kirjutas:
Kas Sm.MTJ juhataja plaanib sama teed minna?
Mina püüdlen küll hinges originaali poole ja reeglina ei viitsi tuunida asju, mis niigi toimivad. Samas aga võib kütuse hinnatõus sundida selleks (kahekambriline karpa, elektronsüüde, 24 nukkvõll ja differ). Mõte peab eelnema teole ja ma lihtsalt pean olema valmis väärt asja ära tundma, kui see mulle ette jääb.
Postitatud: N jaan 27, 2011 6:46 pm Postita teema:
Ma ei oska seda kütuse kokkuhoiu teemat kommenteerida, vanade autode puhul ei oleks see kohane teema(loe: pole oluline probleem,kui see ei ületa tootja poolseid norme). Küll aga usun,et veidi kiiremaks peaks 21 saama küll 24 diffriga. Originaalsuse huvides ei soovita hakata teil kahe lõõrits karburaatorit ja muid osasid,mis visuaalselt kohe teise mudeli omad külge kruvima. Muidu võib juhtuda see,et ühel heal päeval hakkavad kõik võimalikud muud marki auto osad kolima auto külge, nagu ise enesest ja originaalsus saab rikutud.
Liitunud: Jan 14, 2007 Teateid: 299 Asukoht: Tallinn
Postitatud: R jaan 28, 2011 10:22 am Postita teema:
väga heas korras ja timmis tehaseseades Gaz-24 saab suvistel maanteesõitudel (kuni 90 km/h) hakkama ehk isegi 9 liiriga 100 km kohta. Gaz 21 saab vast 10 liitirga hakkama. Elektronsüüde, kontaktivaba jagaja, head süüteküünlad ja juhtmed, kaasaegsem karburaator, efektiivsem generaator ja kiirem ülekanne võivad väidetavalt kütusekulu Gaz 24 korral viia isegi 7 liitri peale. nii väitis üks Valgevene vanahärra enda 74 aasta Gaz 24 kohta, millel oli kõik see tuuning peal (7,2 l oli temal siis väidetav pikaajaliselt jälgitud bensiinikulu). küsimus on, mis otstarbeks vanatehnika on - kui soovida Volgaga teha suviti võimalikult probleemivabasid sõite ja ilma igakevadiste märkimisväärsete taastusremontideta (pidurid, sidur, süüde, toide jms), siis miks mitte ümberehitusi teha (eriti selliseid, mis esmapilgul kuskilt silma ei hakka).
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 492 Asukoht: Tallinn
Postitatud: R jaan 28, 2011 1:49 pm Postita teema:
No näed siis kuhu me oleme tagasilla juurest välja jõudnud!
Venekeelses GAZ-21 foorumis on omaette Hot-Rod teemad kõrvuti autentsuse poole pürgijate omadega. Mulle see meeldib, sest nii saab kaasata ka rühma nooremaid keevalisemaid nokitsejaid. Ja nad sindrid oskavad isegi Volga mootoritest üllatavalt "pauerit" välja võluda ja "driftitada".! Volgasid on veel nii palju alles, et nendega võib ilma süümekateta julgelt katsetada! Seda siis just nende 3. põlvkonna omadega.
Liitunud: Feb 24, 2005 Teateid: 413 Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav
Postitatud: R jaan 28, 2011 3:32 pm Postita teema:
Kallid karburaatorid ja seltsimehed tagasillad.
See kõik on kümnel eri juhtumil juba läbi proovitud, kui jutt käib Volgade mootoritest ja tagasildadest. Just nimelt Volgade ja sarnaste agregaatidega analoogidest. Ehk siis nõukogude tehnikast.
Üldjuhul toimivad uuendused vanade Volgade peal hästi ja teevad Sõidu mugavamaks, kiiremaks ja ökonoomsemaks. Aga miks?
Sellepärast, et vähesed saavad proovida korraga täiesti uut ja heas korras originaal karburaatorit ja 24 oma. Enamasti on originaal juba kulunud ja 24 oma on lihtsalt uus. Tegelikult on Weberi karbuss veel parem, sest see on koostatud kvaliteetselt.
Ehk siis ma üritan siin verbaalselt tõestada, et GAZ 21 võtab originaalis väga vähe kütust, on väga ökonoomne ja üsna mõistliku kiirenduse ja pidurdusmaaga, kui see komplekteerida "autopederastlikult" ehk teisisõnu nagu välismaa tehases. Kui kõik kolvid ja klapid on ära kaalutud, vänt on sirgeks painutatud, laagrid on kõik väga hea jooksuga, õlid on sobivad, karburaatorid on tihedad ja süsteemid kergesti liikuvad, elektri seadmed suudavad tagada tõrgeteta töö, kardaaniristid ei viska, ülekanded ei ulu ja on määritud, pidurid on reguleeritud ja rehvid tasakaalustatud, siis on võimalik sellise autoga isegi Monte Carlo rallil oma klassis esimeseks tulla. Ja ei pea panema uuema mudeli tagasilda, mis küll pikal trassil võib anda paar sekundit lisaks, kuid mis kiirendustel kaotab kõik eelised.
Ega siis Gorkis insenerid lollid polnud, lihtsalt kvaliteet kannatas ja peale ekspordiks minevate autode ja eritellimuste, ei suudetud elementaarset kvaliteeti tagada.
Postitatud: R jaan 28, 2011 4:13 pm Postita teema:
Värvamehaaniku jutt on nagu rusikas silma auku, ehk olen ma muutunud aastatega konservatiivsemaks ja norivamaks aga igal juhul,kui eesmärk on kokkuhoida ja tjuuningu kärbseid leiutada siis ärge volgat selleks kasutage.
Ärgem unustage,et osa Gorkii insenere sai ka väljaõppe Detroidis ning lollid pole nad kaugeltki olnud,see tundub vaid asjatundmatule kodanikule nii.
Liitunud: Nov 05, 2007 Teateid: 220 Asukoht: Tallinn
Postitatud: R jaan 28, 2011 7:09 pm Postita teema:
Sm palun rahu.Milleks panna Volga mootorile neid kõiki kaasaegseid jubinaid.Pange siis juba kogu mootor uus ja ökonoomne.Kokkuhoid tekkib siis kui paigaldatav karburaator on uus.Vana juustu (karpat) pole mõtet panna mis on juba 300 tuhat km läbinud.Aga uus on kallis.
Kui Volga on hobbyauto ja läbisõit ca 1000 km aastas siis ei tasu ju need tagasildade vahetused,uue karpa ostmine ära,et saada 100 km pealt kokkuhoidu 1,5 liitrit.See on aastas 15 liitrit kütuse kokkuhoidu ehk 15x1,2EUR=18 EUR(282 KR) aastas.Ajab ju naerma aga originaal on rikutud.Ka auto turuhind on vähenenud võib-olla rohkemgi kui nende lääne juppide hind.
Kui autot kasutatakse sportlikul ees märgil siis on iseasi. _________________ Lugupidamisega
sm Jaska
50 52 309
Liitunud: Jan 14, 2007 Teateid: 299 Asukoht: Tallinn
Postitatud: P jaan 30, 2011 5:00 pm Postita teema:
Väravamehaniku jutt kahtlemata õige. mul tädimees kolhoosi varustajajana komplekteeris endale 70-date lõpus ametimasinaks Gaz-24 just "autopederastlikult". toorikuks kolhoosimehe vana masin, mis taheti Koeru kapitaalremonti saata. sellest tädimees keeldus ja tegi masinale ise kapitaalremondi. masin komplekteeriti piinliku täpsusega, igat juppi valiti uute varuosade hulgast suure hoolega. tasakaalustamised tehti ülima täpsusega, üksi asi ei saanud piisavalt heaks esimese korraga jne jne. kasutati ikka originaaljuppe. Tulemusest räägitakse siiani legende - küll liikus see masin nii kruusal kui asfaldil hääletult, põhimõtteliselt võis kasutada igal kiirusel ainult 4 käiku ja kütusekulu justkui polnudki. võta nüüd taganjärele kinni, mis täpselt tõele vastas ja mis mitte
aga milleks ikkagi teatud tuuning siis üldse? Vot kui selle autopederastlikult originaalis koostatud Volgaga suvehooajal ainult 2000 km sõita ja 7 kuud aastast masin seisab, siis tee mis sa tahad, kuid kevadel ei kipu masin sellises töökorras olema, nagu sügisel viimasest sõidust jäi. ikka on mingi kamm jälle piduritega, siduriga, süütega või toitega või kõigega korraga. Vene masin kipub seistes ikka lagunema rohkem kui regulaarelt sõites.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: K veeb 02, 2011 11:41 pm Postita teema:
Ülekandearvude kohta ma täpsemat infot ei oma, kuid Gaz 23 sillaga meenus mulle mingi vana infokild, et sellel olla pruugitud kõigil neljal rattal ketaspidureid. Samas mingit ametlikku teavet pole ma selle kohta leidnud. Küll aga leidsin nüüd lõpuks üles mingi salapärase foto Gaz 23 tagasillast. Oskab keegi seda kommenteerida? Äkki on tegu mingi samodelnõi Moskvits-tuuninguga?
Gaz 31013 ja 3102 tagasillad olid visuaalselt küll täpselt samasugused. Difri suurus ei erinenud. Seega füüsiliselt sobiks ta hästi ka Gaz 21 alla. Kuid tehniliselt arvan ka, et see annaks pigem negatiivse efekti. 31013 omab siiski 405Nm väänet, mis teda maanteel mõnusasti madalate pööretega edasi viib. Pöörake tähelepanu ka summuti lahendusele.
_________________ Terve aasta poole aastaga
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 774 Asukoht: Tallinn
Postitatud: N veeb 03, 2011 1:13 am Postita teema:
Põnev!
Aga kus on selle nn GAZ 23 summutilahendus fotol - üle tagasilla ulatuvat sumutitoru -torusid ma ei näe kusagil tollel fotol?
Lugupidamisega.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: N veeb 03, 2011 10:30 am Postita teema:
Ma vist pean vabandama segaduse külvamise pärast. See ilmselt on ikka päris omavalmistatud värk. Sest mul oli sellest autost olemas ka kapotialuse pilt ning pärast mõningast süvenemist võib julgelt väita, et Gaz 23 siin pildil küll pole. Mootor tundub olema Gaz 53 oma ja radika ees pole kerel ka 23-le omast kõrget ninaplekki.
Noored mehed, huvi on, miks mitte ehitada. Vähemalt ei too haigusi koju. _________________ Terve aasta poole aastaga
Ajatsoon on EET Eesti talveaeg Mine lehele 1, 2Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 2
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.