Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-MTJ juhataja GAZ 21
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 260 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - MTJ juhataja GAZ 21
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

MTJ juhataja GAZ 21
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Järgmine
 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Tafcka
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 23, 2004
Teateid: 77
Asukoht: Tallinn / Rakvere

TeadePostitatud: P veeb 10, 2019 9:26 pm    Postita teema: Vasta viitega

Vahur, tee üleskutse ja mõni noor kaasfoorumlane tuleb võtab spido maha. See on jahh paras iseenda taskunoaks voltimise kaasa toov töö aga teostatav. Smile
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 490
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P veeb 10, 2019 9:46 pm    Postita teema: Vasta viitega

Hilja soovitad, töö juba käib!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 490
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N juuni 27, 2019 1:51 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tuleb tunnistada, et odomeetri remondi tulemusena olen veidi täpsemalt saanud hinnata kütusekulu ja lõbusõitude kilometraaži. Asjaks ikka!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 490
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N juuni 27, 2019 2:31 pm    Postita teema: Vasta viitega

Käigukasti õlivahetus
Kui nüüd Agu sihvka moodi seletuskirja kirjutada, siis peaks alustama aastate tagant, kui soetasin selle auto. Nimelt on mul kombeks vòi on see lihtsalt laiskus töökorras asju mitte torkida. Nii oli ka käigukastiga, miles oli eelmiste omanike poolt pandud õli. Õli olemasolu olin ikka kontrollinnud ja napid tilgad auto all näitasid seda.
Eelmisel aastal tehtud mootorivahetuse käigus sai ka käigukast pealt puhtaks ja uue värviga hõbedqseks. Siis tõesti tekkis soov õli uue vastu vahetada. Kirjanduses on olnud palju juttu hüpoidhambumisega diferentsiaalist ja selle erivajadusest. Paraku käigukasti õlituses ei tundunud olema mingit raketiteadust. Kuna originaalset nigrooli polnud enam võtta, siis soristasin sisse Ladade TAD-17. Vahet oli kohe tunda, aga ei midagi erilist. Mõne aja möödudes, kui ilmad kuumaks läksid, tekkis olukord, et käigud ei tahtnud enam välja tulla. Ei osanud ma siis ka kohe õli kahtlustada. Vahetasin kasti teise vastu ja õligi sai pandud jälle see TAD. Toimis üsna korralikult, kuid selle suve pikad sõidud panid käigud ragisema ja hakkasin lõpuks vene foorumit veerima. Selgus, et sellele kastile tuleb hoolikamalt kaasaegset õli valida. Kes on oma silmaga nigrooli näinud, see teab milline paks tökat see on. Selgus, et just sünkronisaatoritele ei sobi vedel tavaõli.kirjandus soovitab kasutada GL4 või GL5 õli 75W140 kuni 85W140. Ostsin õli ära, aga sisse pole jõudnud veel panna.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 490
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: L juuli 13, 2019 12:58 pm    Postita teema: Vasta viitega

2 päeva linnaliiklust
Sõidan selle autoga juba kaheksandat suve, kuid alles tänavu tuleb tunne, et teise päeva õhtuks linnas sõites saab isu täis ja kiirustan autot vahetama. Objektiivseid põhjuseid on mitu. Käigukastis õli vahetamine ei andud oodatud tulemust ja sellega kaasnev käiguvahetuse halb sünkroniseerimine ei võimalda piisavalt kiiret starti ristmikel. Käigukasti probleemi hakkan talvel otsima hoorattas pesitsevast laagrist. Teine peavalu allikas on rehvid. Tehase päritoluga komplekti "uusi" rehve sõitsin juba siledaks ja praegune jooks on vene ajal protitud papud. Neid on küll balanseeritud, aga töö kvaliteeti teab vaid meister. On ju erinevaid kaasaegseid lahendusi, aga tahaksin algupärasid kasutada.
Viimasel sõidul jätsin maanteele kämbla jagu irdunud protektoritükke. See ei ole reegel, sest minu elus juhtus see alles teist korda. Siiski tahaks tagasi saada sõidumõnu, et tahaks ka pikemaid reise ette võtta.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 467
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: L juuli 13, 2019 1:34 pm    Postita teema: Vasta viitega

Jah, Vahur. Ka mina kunagi mõtlesin, et sõidan nende "Kure Rehvidega", nagu Sõber Uno neid nimetas. See on vajalik musta nr. saamiseks. Minul all tänapäevased 15" rehvid ja peavad õhku juba 8 aastat. Olen küll sõitnud vaid 10 km, aga pole pumpa välja võtnud. Oled lahe. Pane edasi. Mina ootan Rohelise sündi. 3 kategooria ei eruta. See oli mu isal enne Gaz 24 eufooriat.
_________________
Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 490
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E sep 09, 2019 1:54 pm    Postita teema: Vasta viitega

Vanasti oli nn. Armeenia raadios küsimus:"Millega sõidab venelane naabrile külla?" Vastus kõlas:"Tankiga!".
Ka minul tekkis vajadus naabrile külla sõita ja lõpuks õnnestus ka oma tank sinna sõidutada. Varem oli kulunud siduriga oht, et järsust laevarambist sellega üles ei vea ja olin sõitu edasi lükanud. Uue siduriga polnud enam mingit probleemi.
Olin sõpradele ärbelnud, et Soome tuleb selleks minna, et seal saab kiirteel 120ga Volgaga sõita. Piinlik tunnistada, et see jäigi ainult lubaduseks. Aastatega on jalg töntsiks läinud ja seda kiirust ma ei tahtnudki selle autoga kätte saada.

Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 766
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: K sep 11, 2019 10:36 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tubli Vahur!
Ma see aasta olen vaid Hiiumaale jõudnud. Aga see-eest 2 x.
Vahuri seiklused on ikka palju põnevamad!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 490
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: R nov 01, 2019 12:37 pm    Postita teema: Vasta viitega

Ei midagi erilist, lihtsalt kaheksas hooaeg selle Volgaga on otsa saanud. Kuna odomeeter sai eelnevalt ära remonditud, siis sai suvega maha kärutatud pealt 3600 km.
Parim päev oli Ettevaatust, Auto! Otepääst Viljandini. Mind lõppprotokollis pole, sest üksinda on üsna vilets kohti otsida ja mõistatusi lahendada. Sõitsin hoopis samal trassil endale olulistesse kohtadess. See oli kohtumiste päev vanade sõpradega, kelle juurde Tallinnast eriti tihti ei satu.
Kuigi suve lõpus sai käidud lõpuks ära ka sõprade juures Soomes, siis sellest võib meenutada ostukeskuste ja tanklate parklates toimunud spontaanseid vestlusi, kus vanemad mehed mäletasid veel Volgasid ja noored tundsid huvi auto päritolu kohta.
Veel enne suve lõppu sai vahetatud sõidukit ja istutud Lada rooli.
Illustratsiooniks panengi kevadise mälestuse Otepäält, kus on jäädvustatud Rõuge meeste haruldased pillid.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 490
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: K mär 04, 2020 1:38 pm    Postita teema: Vasta viitega

Käed hakkasid sügelema.
Volga on eelmisest hooajast jäänud töökorras talveunne (kui seda tohib talveks nimetada) ja toimivat isendit ei raatsi hakata paremaks tegema. Seega tuli mingi asendustegevus endale leida. Juba paar aastat on töökojas seisnud ja oodanud oma aega Volga mootor 21A, mis vajab kapitaalremonti. Kiiret selle tegemisega pole, aga kunagi tahaks selle algupärase mootori ikka aiste vahele panna.
Väikeseks selgituseks, et GAZ-21 peal kohtame päris erinevaid mootoreid, mis pärinevad erinevatest tehastest ja on väikeste erinevustega. Algselt toodeti ja paigaldati Volgadele mootoreid 21A ja selle arendusi tehses ZMZ (3M3). Neid loetakse siis originaalideks. Hiljem, aga võib-olla ka samaaegselt, hakati tootma samu mootoreid UAZidele (ka keevitusagregaatidele ja generaatoritele) tehases UMZ tähisega 451. Tehnilistelt näitajatelt on need mootorid analoogsed Volga mootorile ja ka väliselt on neid raske eristada. Vanematel mootoritel on silmnähtav erinevus mootorinumbri birka asukohas, mis Volga omal asub ploki keskel, UAZi omal aga esimese silindri kohal. Loomulikult on neil rida väikeseid erinevusi, nagu GAZ-24 väntvõll ja sellest tulenevalt ka raamsaaled. Neid 451 mootoreid tarniti ka varuosadena GAZ-21 remondiks.
Kirjutan sellest sellepärast, et musta numbri taotlemisel loetavat UAZ mootor valeks e. nagu Koeru ARTi toodanguks. Mind ennast must number ei tiivusta, kuid kuna minu autol on peal just see 451 mootor, siis püüan tasapisi talle Taastada originaalse 21A mootori. Nii hakkasingi olemas olevat mootorit lahti võtma. Väike peavalu on väntvõlliga, mis vajab lihvimist ja uusi saalesid (hülsid-rõngad lähevad peale standardsed).
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 766
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: K mär 04, 2020 6:18 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tubli hr. MTJ juhataja!
Minul on positiivne kogemus vända lihvimise ja tasakaalustamisega
Tallinnas Elektroni 7 - www.gtrauto.ee
Jõudu!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 490
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N mär 05, 2020 1:20 pm    Postita teema: Vasta viitega

Dr. Watson kirjutas:
Tubli hr. MTJ juhataja!
Minul on positiivne kogemus vända lihvimise ja tasakaalustamisega
Tallinnas Elektroni 7 - www.gtrauto.ee
Jõudu!


Suured tänud sulle vajaliku info eest!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 490
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E mär 16, 2020 12:15 pm    Postita teema: Vasta viitega

Mootori koostamine
Jõudsin kolbide koostamiseni. Mootoris olid I-remondi GAZ-53 omad, kuid laos leidub nii GAZ-21 standardeid kui ka GAZ-53 uus komplekt. Olin sattunud valikute ette ja siis hakkasin kaaluma (sõna otseses mõttes). Osutus, et GAZ-53 omad on kergemad ja rohkemate paisumispiludega. Tegin valiku kergemate kasuks, sest väidetavalt lähevad kergemad kiiremini pöördesse. Hülsid-rõngad lähevad sisse standardid.
Mootori väntvõll osutus lihvimata standardiks, millel juba kõik raamsaaled ühesugused. Saaledele oli alla pandud kiht õhukest paberit. Kuuldavasti pandigi vanasti kulumise kompenseerimiseks saalede alla õhukest fooliumit. Digitaalne nihik võimaldab ka kodustes tingimustes väntvõlli kaelasid üsna täpselt mõõta ja tulemus oli üllatavalt hea nii kulumise kui ovaalsuse osas. Kuna laos leiduvad -0.05 mm remontsaaled, siis praegu arvan kasutavat neid ja vänta lihvida ei laseks? Pragmaatiliselt mõtlen mootori eeldatavale läbisõidule ja enda vanusele (Volga mootorid sõitsid vene õlidega vanasti kuni 300 tuhat ilma remondita).
Plokikaant tahan siiski lasta maha hööveldada ja klapid lihvida lasta.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 490
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: K mär 18, 2020 4:48 pm    Postita teema: Vasta viitega

Partjankad
Eelmises postituses olin üllatunud saaledele paberiga katmisest. Venekeelsest foorumist lugesin välja, et neid kutsutakse partjankadeks. Oh millised mälestused vene armeest tulid silade ette! Eesti keelde tõlgituna on need jalanartsud, mis olid rebitud paksemast puuvillasest riidest ja asendasid ümber labajala mähituna sokke kirsasaabaste sees. Önneks kuulus ülikooliõppesse või selle kohustuslikku lisandisse ainult kaks kuud sõjalise laagrit. Aga termin on tabavalt kujundlik, sest ka saaledele mähitakse midagi paksenduseks ümber.
Mootoriremondi juures tekitas probleemi hülsside eemaldamine plokist. Eelmise mootori remondil probleemi ei tekkinud, sest Soome eksporditud sõidukis oli ksutatud tosooli. Praegu taastatav mootor on enamuse oma elust pidanud ennast jahutama käepärase veega ja hülsid olid endale kasvatanud selga väga paksu katlakivi. Löömine ei aidanud, spetsiaalne tõmmits ei aidanud. Tuli anda korralikult neile tuld, enne kui nad kätte sain.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 490
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T apr 21, 2020 8:24 pm    Postita teema: Vasta viitega

Esimene pidu on peet ---
Hooaeg on avatud väikese lustisõiduga.
Töö käib vana võla kaotamisega. Kunagi palju-palju aastaid tagasi, kui auto sai endale uue polstri, ei raatsinud (õi ei viitsinud) teha auku tuhatoosile ja käepidemetele. jäi töö pooleli. Nüüd võtsin selle töö ette ja käib ristpistega lindi õmblemine voolikule. tuhatoosi värvimine on samuti käsil. Ega ma mingit erilist vilumust õmbemisega veel pole saavutanud ja Bemmiloe nahkset roolikatet õmblema ei kipu.


Teemaväliselt tegelesin akuga. NLiidu-aegse pakeliitkorpusega ja avatud klemmidega kasutamata akuga. Akud müüdi sellel ajal kuivlaaditutena ilma elektrolüüdita. Sellisena korjasin ma mõned akud kunagi ühe papi garaazi tühjendamiselt. Nüüd vajas traktor uut akut ja tekkis võimalus katsetada, kas üle 30 aasta säilitatud akut saab ellu äratada. Elektrolüüti ma ise segama ei hakanud, sest on olemas akukeskus, kust kanistriga on võimalik seda osta. Vedelik sisse, laadima ja korgid lahti lõigata (kasutamata akudel olid korgid hermeetiliselt suletud). tulemusega olen rahul, sest traktor läks probleemideta käima. Näis kuidas ta vastu peab?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Järgmine
Lehekülg 18, kokku lehekülgi 20

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud