Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T juuni 13, 2006 3:35 pm Postita teema: Idän Ihmeet Kohtaavat - Soome, Manso 2006
Tere,
Juba mõnda aega on koridorides sosistatud võimalusest teha visiit sõbralikku Soome Vabariiki. Tavaliselt pääsevad Nõukogude inimesed vaid Tallinna sõpruslinna Kotkasse (Lenini kuju vaatama), kuid ausatele tööinimesi usaldatakse seekord kaugemale.
Kas see üritus võiks Volga inimestele huvi pakkuda. Eelmisel aastal käis seal kohal sm Tasku (kes kahjuks praegu on raskekujulise bronhiaalse nostalgiaga mudavannis). Igasugu Nõukogude tehnikat oli palju. Igaüks tuli millega oskas - Moskvitsiga, Izh mootorrattaga või Kirovitšiga. Arvestama peab küll seda, et teisel pool piiri ei tehta vahet, mis on russitsism ja mis nostalgia. Kalossides madrusesärgiga miilitsaid, kes Volga aknast punalippe lehvitasid oli jutu järgi palju.
Aga ikkagi - kas oleks huvi?
Viimati muudetud Sm.Tihhonov poolt (T aug 15, 2006 12:44 am), kokku muudetud 1 korda
Liitunud: Nov 09, 2004 Teateid: 61 Asukoht: Pärnumaa
Postitatud: L juuni 24, 2006 2:47 pm Postita teema:
Noh madrusesärkide kohta ei oska öelda miskit täpsemalt aga sellekevadisel reisil marsuudil Kilingi-Nõmme - Tampere sooviti ikka Soome vabariigi pool katust tsoppata aga vastuväide , et siis eis saa "karvahattu päässa" korralikult istuda, tõi vennasrahva esindajaile laia naeratuse näole. Reis tõestas ,et Gorki toodangut tuntakse hästi natuke aga tähelepanu on garanteeritud. _________________ Meie USUME kommunismi jäädavasse võitu kogu maailmas.
NB.USK on oopium rahvale.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T aug 15, 2006 12:11 am Postita teema:
Meie seltsi mitteametlik esindus oli siis antud üritusel kohal. Läksime sm Taskuga kahekesi. Kodumaa au hoidmiseks eraldati komandeeringuks parim saadaolev sõiduvahend - must Gaz 2410 "Volga".
Konservid, odavad õlled ja postkaardid ostsime ära eelmisel päeval. Matrjoškasid ei õnnestunud seekord hankida. Volga remont algas juba kolm nädalat varem. Noh, olid mõned pisiasjad teha nagu salongi vahetus ja elektrisüsteemi kapitaalremont. Ent kokkulepitud päeva varahommikul seisis must Volga kai ääres.
Sm. Tihhonov oli vara kohal, istus äärekivil ja mõtles pingsalt, et missugune see Soome küll välja võiks näha. Reklaamides oli ju nähtud paljugi, ent kas kõik need värvilistes pudelites šampoonid ja nätsud, mis suus ise ära sulavad on ikka tõsi... Hoiukassade peavalitsuses vahetatud valuuta sügeles taskus. Ilusad mõtted katkestas täiesti ootamatult ilmunud sm. Taskut, kes pungitas ärevusest silmi ja närviliselt kordas: "kiire-kiire ... laiva menee ... 5 minutit ... voi että ..." Oli teine juba veidi soome keelt õppinud.
Kai ääres õngitsesid kalurid ja haigutasid laisalt. Betoonile oli laotatud ajaleht ja selle peal aurav tee ja tšeburekk. Kui kiirlaev "Avtoekspress" manööverdama hakkas, korjasid nad hetkeks õnged kokku ja viskasid leivakoorukesega nälginud kajakat. Targem mees ütles, et need mehed on vaatlejad "organisatsoonist".
Saanud laevaga üle mere, võttis meid vastu laupäeva hommikune laisk liiklus ning üllatunud ilmega soomlased. Meie peale näidati näpuga ja räägiti midagi omavahel. Volga äratas liikluses palju tähelepanu. Soomlased üldiselt sõidavad ikka välismaa autodega. Keerasime linnast välja ning 77km Helsingist ootas meid tuttav soomlane. Võtsime ta peale ning sõitsime edasi. Ürituse toimumispaik oli umbes 260 km Helsingist.
Sõit oli rahulik ja lõõgastav.
Tuttav soomlane tahtis ka natuke sõita. Tõsise ilmega roolis ta Volgat kuni esimese korraliku tõusuni. Sõitnud mäest üles täisgaasiga, avastas ta laskumisel, et gaas ... PERKELE ... oli põhja kinni jäänud ning auto sööstis vihaga kiirust kogudes allapoole...
Kõik jäid ellu ja auto ka terveks. Kuigi peab tunnistama, et kesk-Soome mägine maastik ei ole Volgale kerge pähkel. Tehniliselt ebakorras autoga pole mõtet sinna minna.
Jõudnud üritusele, ehmatas meid veidi kunstlikult tekitatud poliitiline õhkkond. Soomlased ei tee vahet vene autodega seotud nostalgial ja perverssel russitsismil. Vardasse oli tõmmatud NSV Liidu lipud ning sirpe ja vasaraid oli igal pool. Madrusesärgid, sõjaväevormid, furaškad, T-särkidele kinnitatud medaleid rippus maani.
Kellel polnud kusagilt võtta mosset, Wartburgi või kasvõi Ladat, see lajatas teemakohase märgi ette ja tuli kasvõi Mondeoga:
Ürituse korraldas Soome Ladaklubi, kuid kutsutud olid kõik idaautod. Iseenesest ürituse õhkkond oli mõnusalt vaba ja mingit kohustuslikku kava ei olnud. Tegu oli lõõgastava kämpingu üritusega kenas Manso kämpingus. Oli vabalt kasutatav suur saun, puhta veega järv, baar söökide-jookidega, palju põnevat tehnikat ja mis peamine - kõik olid sõbralikud ja heatujulised. Inimesed tundsid end vabalt ja turvaliselt. Autodes vedeles rahakotte, telefone ja kõike väärtuslikku. Uksed-aknad olid lahti, keegi ei puutunud midagi. Oldi nagu üks suur pere. Kõik olid lahkelt nõus oma tehnikat näitama ja sellest kasvõi lõputult pajatama.
Peamiselt oldi kohal siiski mossede ja Ladadega. Volgasid oli kohalikel vaid kaks - must korralik Gaz 21 ja vesihall roostes 90 aasta Gaz 2410. Meie must eksemplar tõmbas tohutult tähelepanu. Algul parkisime ta oma putka ette, kuid veidi hiljem tuli korraldaja paluma, et ajagu me auto otse treppi - n.ö. väravapostiks. Täiesti arusaamatuks jäi soomlastele meie auto numbrimärk.
Mossed on soomlastel ikka tõelised pärlid.
Täiesti veatus korras nii pealt...
...kui alt:
Ladade paremiku seisukord ei jäänud alla. Huvitav oli tutvuda meie turul üliharva esinevate Lada eksportmudelitega. Ikka päris olulisi erinevusi oli. Kuidas oleks 2107, 1,6 mootor, 5 käiku, valuveljed, beez sametsisu, istmesoojendused jne.
Teine eestlaste ekipaaž oli kohal väga korraliku 2103-ga. Kuigi paar korda sai uudistamas käidud, ei õnnestunud kohata omanikku.
Mis aasta väljas on? 1982? Punase Lada 2101-ga kohale toodud peaaegu uus SKIF haagis. No on krt rariteet.
"Volga mökkin edessa. Kesä 1987 Mansossa"
Omamoodi meeldejääv eksemplar oli UAZ, millel oli all Chevy SB V8 mootor ja automaatkast. No küll see liikus sundimatult ja vaikselt. Oleks Vene sõjaväel sellised olnud, oleks ilmselt pooled sõdurid end Uaziga surnuks sõitnud ja sõda jäänud võitmata.
"Laevaremonditehase suvepäevad Rostock'i lähedal. Suvi 1980, töölised saabuvad isiklike autodega"
Meie ekipaaž tundis end lihtsalt hästi. Pidasime vaheldumisi piknikku ja käisime teistega suhtlemas. Sm. Tasku oskab teha väga häid võileibu "räim tomatis" kattega. Ega mulle räim väga maitsegi, aga soust oli hea. Loomulikult ei jäänud talle endale ei räime ega tomatit. Nii ta siis püüdis karbi põhjast viljalihaga vedelikku juua. Ettevaatust! Kui samal ajal naerma hakata, tulevad räimetükid nina kaudu välja. Pilt tehtud hetk enne kui Tihhonov soomlase toolist läbi istus.
Hea vähemalt, et paber oli omast käest võtta
Kui õhtul hakkas pimenema, pani Jarmo oma Mosse uued udulaternad põlema ning valgust jätkus kogu õhtuks.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: T aug 15, 2006 12:42 am Postita teema:
TEINE PÄEV
Varahommikul sõitsime tagasi tuttava soomlase juurde koju. Saime kasutada pesemisvõimalust ja pakuti kohvi. Kohustuslik proovisõit Citroen XM-ga ... kuid mitte selleks ei olnud me siia tulnud.
Meil oli vaja hoopis nädal varem Soome armee oksjonilt soetatud väikekaubik koju viia.
Sm.Tasku viib läbi väikse kiirremondi või isegi moderniseerimistöö. Muidu on UAZ heas korras. Läheb starterist käima ja ... ei tea kuidas soome politsei naelrehvidesse suhtub?
Täiesti tavaline vaatepilt Soome tänavatel
Tihhonov ei saanud kiusatusest lahti. Sm. Tasku sai armee raadiojaamal sõita vaid 5-6 km, kui ta sunniti peatuma ning Tihhonov võttis üle.
Üldiselt on ikka jube auto. Uskuge, Volga OLI parim auto kodumaal. Kuna UAZ oli ühtemoodi õudne igal kiirusel, otsustasin sõita võimaikult kiiresti (ca 80 km/h). Nii kestab see vähem. Üldiselt polnud viga. Jamaks läks siis, kui bensiin hakkas lõppema ning me valasime kaasas olnud 10l kogemata varupaaki. Ümber lülitada ei osanud ning just siis avastasime, et oleme Helsingis ära eksinud. Külm higi otsaees roolisin UAZi läbi suvilakooperatiivide, tehase territooriumite, lillepoodide tagahoovide ... ühesõnaga igale poole, kuhu sm Tasku Volgaga ees sõitis. Üks silm pidevalt bensiiniosutil. Arvutasin mõttes kogu aja, et kui see nüüd seisma peaks jääma, siis mitut soomlast mul vaja on, et koletis teeveerele lükata.
See oli seiklus, mis pani tõsiselt proovile mu närvid ja sõiduoskused - Uaziga Helsingis eksinud. Lõpuks jõudsime siiski tervelt sadamasse. Ajasime Vene tehnika laeva, andsime selgitusi laeva meeskonnale oma tehnika päritolu ja otstarbe kohta ning seejärel kibin-kabin üles karaoket laulma.
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1326 Asukoht: Tartu
Postitatud: T aug 15, 2006 8:58 am Postita teema:
Lahkusin samuti varahommikul kodumaalt Soome ja viibisin ise ka täpselt sel ajal vennasvabariigis kui Tasku ja Tihhonov. Kahju, et ei kohtunud. _________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 747 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T aug 15, 2006 11:45 am Postita teema:
Täpsustuseks veel niipalju, et mina ju tegelikult soome keeles oskan öelda ainult paar sõna aga samas soome keelest aru ei saa. Pealegi olin ma Helsingis üldse esimest korda ja eks sellepärast me Soomes ära eksisimegi.
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.