Volgaklubi kodu
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 164 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Gaz 31013 '92 G/K Sõbra
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Gaz 31013 '92 G/K Sõbra
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine
 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Sm. Autojuht
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 552
Asukoht: Rapla mk.

TeadePostitatud: N mär 17, 2016 4:46 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kui plaanid sääruga linna kimama minna siis anna teada.Tulen linna ja võtan kaasa" smeena 8-M "aparaadi et asja jäädvustada.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Simmtann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 28, 2008
Teateid: 130
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N mär 17, 2016 7:48 pm    Postita teema: Vasta viitega

SiimTamm ei oma fotoaparaati "smena" ja võrrid jätavad ka külmaks. Küll aga võin ilma vastuvaidlemata võtta vastu kutse punase kabiiniga kastiniivat trassil "canoniga" fotografeerida. Auto uue identiteedi puhul võin kaasa võtta vabalt valitud gaasi. Pakendatult.
Steriilse muskelvolga projekti lõpu suunas oskan ainult vennaskonda euronormeerida: " me siirdume garaa¸i, kus tolm on tolmuimeja nanofilterkotis ja õli ainult selleks ettenähtud anumates."
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: R mär 18, 2016 4:50 pm    Postita teema: Vasta viitega

Muskelvolga kallal tehakse iga päev tööd ja asi justkui edeneb. Algus oli poistel muidugi segadusterohke. Kui äkki ilmub garaazi kellegi poolik projekt, kulub omajagu aega kaardistamiseks, mida on tehtud, kuidas on tehtud ja kus on puuduvad osad.

Pikkamööda hakkas siiski tekkima mingi üldpilt ja mehed tegid enda jaoks uue tööde järjekorra. Algatuseks hakati tegelema poolikuks jäänud veermiku edasi arendamisega. Esmalt selgus, et tagasillas on mingi error. Pidurite taldrikud olid valed. Neile ei saanud külge panna käsipidurite süsteeme ja mingid asjad veel ei klappinud. Mina ka enam ei mäletanud, kust need taldrikud pärinesid ja miks nad meie auto küljes olid.


Mehed tõmbasid poolteljed uuesti välja ja tegime (liivapritsisime ja värvisime) uued taldrikud.

Esisillas sai lõpuks külge stabikavarras koos kontidega.


Esisillas oli tegemist veel palju. Täielikult osandati ja taastati originaalne roolivõimendi süsteem. Ta oli tegelikult ehituselt lihtne, kuid küll seda mängu oli palju, et kõik uued jupid leida ja asi korrektselt kokku panna. Loodame, et see kõik hakkab ka tööle. Siin piltidel on asi veel veidi pooleli.


Mehed võtavad oma ülesandeid vägagi tõsiselt ja lahendavad minu jaoks väga keerulisena tundunud probleeme üsna lennult. Nagu ma ennegi juba mainisin, ületavad nad oma tegevusega tihti isegi minu soove. Näiteks kui hakati tegelema summutiga, mõtles Eero, et salongipõrandas olev luuk läheb kollektori kohal liiga kuumaks. Selleks tegi ta luugile sisse õhkvahega termoekraani. Ehk siis alumiiniumist lisapleki, et mitte kuumutada põrandavaipa.


Edasi läks asi raskemaks. Kapoti all harutati suur osa meie tööst jälle lahti. Eero polnud rahul sellega, et abiseadmete rihmad jooksid viltu, rullikud ei olnud sirgelt ühel teljel. Samuti ei olnud ta rahul sellega, et pingutusrulliku laager tegi häält. Lammutati kõik laiali, pressiti pumpade ja geneka kronsteine ringi, tehti lisaseibe ventika alla, vahetati laagreid jne. Mina lihtsalt vaatasin ja imestasin. Missugune energia ja oskus.

Edasi läks kapoti all asi huvitavamaks. Kui ma tõstsin oma auto pakiruumist välja varjestuse süsteemi, hakkas Hallar kukalt sügama. Laua peal mootorile külge sobitatud süsteem ei paistnud üldse sedamoodi välja, et ta reaalselt ka kapoti alla ära mahub. Kui paremal küljel oli veel mingi lootus, siis vasakul roolikarbi poolel polnud mingit varianti. Seal poolel pidi see kolakas niigi vähest ruumi jagama roolikarbiga, pidurivõimendiga, roolivõimendi torustikuga, käigukasti- ja mootoriõli vardaga. Lisaks pakkus poistele elevust ka varjestusega jagaja, mille kopsik oli nii suur, et keresse raiutud süvisest tundus selgelt väheks jääma.


Viimsi mehed on harjunud töötama nii, et sellist vastust nagu "ei saa" ei tohi anda. Peale päeva või paari oli olukord kardinaalselt muutunud. Paremal poolel tehti varjestuse korpus natuke ringi ja küljes ta oligi. Sealjuures tuli natuke nihutada ka salongi küttekraani asukohta ja sättida ringi soojenduse torusid.


Vasakul poolel ei jäänud muud üle kui teha nullist täiesti uus vahetükk. Ta pidi olema täiesti teise kujuga, et "ujuda" sujuvalt mööda kõikidest takistustest ja et roolivarras saaks ka ringi käia. Sealjuures tähendas kogu see varjestus omakorda, et kapotialust tuli koostada õiges järjekorras. Enne varjestuse korpus külge ja alles siis sai paigaldada pidurivõimendi ja roolivõimu torud. Eks see auto üks paras mosaiik ole.


Kurvaks teeb vaid üks asi. Oleme varemalt Robertiga mõned tööd tunnistanud enda jaoks liiga keeruliseks ning tellinud töö "spetsialisti" käest. Oleme "spetsialistina" kasutanud volgameeste seas tuntud mehaanikut Sergeid. Senimaani võib küll väita, et meie auto juures kõik Sergei tehtud tööd on osutunud nii kehvasti tehtuks, et kõik tuleb üle teha. Näiteks käis tema juures remondis meie karburaator, mille Eero igaks juhuks profülaktika mõttes lahti võttis. Karpal olid sees enamus kummirõngad täiesti ära pudenenud ja kaks nõela puudu. Ehk seda polnud keegi kunagi lahti võtnud. Kapitaalremonditud mootor osutus seest nii nõgiseks ja räpakaks, et minul on hirm, kas ta üldse õlikanalid ära puhastas. Seda enam, et kogu see mootori kapitaalremondi aeg oli minu jaoks nagunii üks ebameeldiv ja väsitav periood, kuna kogu keerulise osa pidin ikkagi ise ära tegema. Täna valati autole tosool sisse ja Sergei tehtud mootor jookseb igast august läbi nagu mahlakask. Mehed hakkasid otsast jälle lammutama ja jääb üle vaid loota, et ei pea uuesti mootorit maha tõstma. Esimene otsakaas tuleb kindlasti maha võtta. Autole külge tagasi pandud veepump osutus utiiliks. Laagrid täiesti läbi. Mul hakkab idanema juba mõte, et äkki peaks igaks juhuks üldse mootori uuesti maha tõstma ja tükkideks lahti võtma. Lihtsalt et veenduda, kas tal on ikka kõik vajalikud tükid sisse tagasi pandud. Ei ärata minus enam usaldust need Sergei tehtud asjad.

Küll aga Viimsi meeste tööd. Mulle meeldib see puhas käekiri ja mul on ainult suur rõõm vedada neile ette nõutud varuosi. Vanad käigukasti jahutuse vasktorud visati minema ja vedasin uued ette. Need pandi jooksma filigraanse täpsusega ümber karteri ja tehti ka spetsiaalsed kinnitusklambrid. Kõik voolikute vitsad ja klambrid on rangelt originaalid või nende täpsed koopiad.


Veel üks huvitav pisidetail. Kuna 31013 külge on juba tehase poolt ehitatud ka võtmeta käivituse süsteem, tähendab see, et tal pole roolilukku. Sellest tulenevalt ei kasutatud tavalist Volga süütelukku, vaid veoautode oma. See omakorda tingib vajaduse hoopis teistsuguse lukukorpuse järele. Kuna Mati auto on meil kõrval, saime täpselt teada milline ta olema peab ning Eero tegi selle oma väikeste kätega ise. Täpselt nagu originaal. Aga muus osas ei ole me oma töödega veel salongi jõudnud.

_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 471
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: R mär 18, 2016 5:35 pm    Postita teema: Vasta viitega

Super mehed. Kuldsed käed ja puhas töö. Aga ärge unustage karteri katet. Seda hiljem halb paigaldada.
_________________
Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1207
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: L mär 19, 2016 4:19 pm    Postita teema: Vasta viitega

Paistab tõesti ilus käekiri olevat. Eriti lahe on see täiendavate nüansside läbimõtelemine nagu kuumuse kaitse:


Käisin eelmisel reedel ka seda autot vaatama ja mul on tõesti hea meel, et Viimsi mehed selle masina lõpuni viivad. Väga hea mulje jättis senine töö.

Mootori osas on muidugi kahju kui veel maha ka peab tõstma. Peale tõstmine oli küll kardetust lihtsam, kuid siiki päris keeruline ja mahukas töö.

Edu!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: L mär 26, 2016 1:28 am    Postita teema: Vasta viitega

Poisid toimetavad. Midagi väga olulist endiselt raporteerida pole, kuid vähehaaval leiavad tükid oma tee auto külge. Peamine lahing käib endiselt kapoti ja põhja all. Kuid Mati poolt välja õpetatud mehed teavad täpselt kuidas ehitada autot nii, et ka tellijal tuju üleval hoida. Pika päevatöö tulemusena kapoti alla lisandunud voolik jääb enamasti omanikul märkamata. Kuid näiteks 15 minutiga paigaldatud kroomstange hakkab kohe silma.


Peenlihvi saanud ja kolm korda poleeritud tagatuled olid aga demostratiivselt auto kõrvale kasti laotatud.


Millalgi järgmise ringiga olid kenasti ootele pandud kõrgläikeni poleeritud karbiliistud.


Ükskord koitis päev, mil Hallar tegi esimesi arglikke katseid summutiga. Jube ehitamine. Jällegi Mati kool, et summuti tuleb auto alla istutada nii perfektselt, et ta ei oleks külje pealt vaadates auto alt näha. Sest see oleks kole.


Midagi ei olnud lihtsalt monteerimise vaev. Paljud kinnituskronsteinid tuli teha uued. Torud lõigati lahti, keerati nurgad õigeks ja keevitati jälle kokku. Keevisjäljed lihviti maha, sest muidu oleks jällegi kole. Aga juba järgmisel päeval oli pilt palju lootustandvam


Vaid tagaots oli sel hetkel veel lõpuni lahendamata. Seal oli päris tihe ajamine. Ega ilmaasjata polnud 31013 kerel varuratta süvis tavamudeliga võrreldes 3 cm tahapoole viidud. Aga tänaseks on sumpa ammu valmis, uuesti alt ära võetud, tsingitud, kuumakindlaga värvitud ja ka lõplikult paika installeeritud.


Kapoti all hakkab pilt tagasilöökidele vaatamata juba paremaks muutuma. Kuigi eelmise nädala keskel oli vaatepilt korraks päris paha. Ma ei sattunud kaameraga juurde, kui ta päris laiali oli. Siin pildil on mootori otsakaas juba puhastatud, värvitud ja tagasi pandud. Ja radikas ka omal kohal. Selle otsakaane eemaldamine auto küljes ei olnud muidugi üldse mõistlik töö.


Ma Sergei tegemistest enam pikemalt ei räägiks. Meestel on päriselt ka hirm, et kas seda mootorit üldse võib käivitada. Neil oli mitmeid tähelepanekuid, mida ma ei hakkaks avalikult lahkama. Küll aga võiks korra peatuda veepumbal, mille mees rahulikult külge pani. Sellel olid laagrid täiesti läbi ja detail ise jumala pees. Ma oleks ehk Ukrainast uue tellinud, kui keegi oleks sellele tähelepanu juhtinud. Pumpa oli keegi vene mees kunagi remontinud. Keevitanud korpust ümber, treipingis freesinud laagripesasid suuremaks, samas pressinud laagrile peale puksi, jne jne. Otsa oli Inimene teinud keerme ja valusa ratsiga mutri. Siin siis pildid milline ta oli ja milline ta korpus peaks olema. Õnneks leidsime uue korpuse, uue võlli, uued laagrid ja nii saame kokkuvõttes justkui uue pumba.



Tänaseks on kenasti paigas ka varjestusega süütejuhtmestik. Vaid süütepooli ühendused on veel tegemata. Siingi tuli uudiseid kuhjaga. Näiteks selgus, et varjestusega jagaja pealmine korpus ei ole 1:1 kasutatav. Probleem oli selles, et torud jäid tuleseinale nii ligidale, et jagajat ei saanud keerata. Jälle ikaldus. Aitas aga see, kui jagaja korpus keerata 180 kraadi teistpidi. Siis jäid torud kenasti seinast eemale ja süütenurka sai reguleerida. Aga uus häda - süütepooli ühendamise keermestatud väljund jäi ju nüüd tuleseina poole. Rolling Eyes Aga nagu juba kunagi on mainitud, siin majas "EI" ei ole vastus. Pooli ühendus eemaldati korpuse küljest, sisuliselt neediti vana auk alumiiniumit täis ja paigaldati see ühendusmuhv seekord õigele poole. Tulemus on niisugune, nagu oleks see kõik tehases tehtud.


Ka pidurisüsteem on nüüd lõplikult komplekteeritud, täidetud ja õhutatud. Tuttuued pidurisuportid sai osandatud ja uuesti komplekteeritud. Rummud said uued laagrid ja uued pidurikettad. Tagapidurite klotsid sai tehtud pidurimeistris. Päris arvestatav hind on neil ikka täna - katmine on 12 EUR tükk. Venes maksab terve uus komplektne piduriklots äkki mingi 3-4 EUR. Pidurite täitmisel sai muidugi ka veel pullli, sest tagasilda ühendav pidurivoolik oli vale otsaga ja sinna vedelik ei jõudnud. Nagu punn oli ees. Tükk aega andis viga otsida. Samuti tuli osandada ja tihendada uus pidurivõimendi.


Suures plaanis võib öelda, et kapotialune on meil 90% ulatuses komplekteeritud. Mootoris on sees nii õli kui tosool. Otseselt lahinal midagi enam välja ei jookse. Käigukast ja tagasild on täidetud, kuigi kasti lõplikuks täitmiseks on vaja auto käima saada. Jäänud on veel akujuhtmed, akna- ja tulepesurite süsteem ja palju pisidetaile. Õhufiltri sain ka täna lõpuks kätte. Ninaotsa on ilmunud juba kapoti lukutala plekk.


Bensiinipaak on nüüd lõplikult ühendatud, paigas on ka tühjendustoru koos kraaniga.


Tagaosa näeb ka täitsa auto moodi välja juba. Üha rohkem pisidetaile saavad oma viimase lihvi ja ootavad auto külge paigaldamist.


Porilapatsite kinnitamiseks vajalikke kronsteine mul kõiki polnud. Vanu ja roostes detaile ei tahtnud panna. Pildil on üks originaal ja teise tegi Hallar ise. Arvake ära kumma.


Tõsine stalingrad on hetkel veel vaid salongis. Kui ma kapotialuse juhtmestiku suutsin ise enamuses uue ehitada, siis nüüd avastasid poisid, et ka üks kaitsmeplokk oli täitsa maha põlenud. Juhtmete rägastik on hetkel veel peadpööritav. Kuid siingi juhtub iga päev midagi uut.


Hoiame kätt pulsil.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1207
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: L mär 26, 2016 3:55 am    Postita teema: Vasta viitega

Progress, väga inspireeriv vaadata.
Rõõm näha, et õige pidurivedeliku paak on oma koha leidnud pidurivõimendil.

Kas ka süütepooliga on edukalt läinud?

Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: L mär 26, 2016 12:48 pm    Postita teema: Vasta viitega

Süütesüsteemi komponentidega võib veel segadust tulla. Originaalne süütesüsteem oli minu autol ju minema visatud. Asendatud tavalise vana tüübi Gaz 53 kontaktidega süütega. Originaalis on 31013 kommutaatoriga süsteem, kuid ikkagi kontaktidega jagajaga. Kõiki originaal komponente ma ei ole suutnud leida. Seega tuleb natuke kombineerida Tsaika ja veoautode tükke.

Mul on peal originaal topeltsüsteemiga kommutaator ning vana tüübi Gaz 66 kontaktidega varjestatud jagaja. Loodan, et nad sobivad omavahel, sest originaalis oli ju ka kontaktidega jagaja. Kuigi jagajate markeeringud on mõistagi erinevad, ei tea ma mis nende sisuline vahe võiks olla? Süütepooli mul õiget ei ole. Mul on originaal variandiga identse kujuga uuema tüübi Gaz 66 pool, kuid see on kontaktivaba süüte oma. Mul on olemas ka vana Gaz 66 varjestusega pool mis käis minu jagajaga komplektis, ent tema väljanägemine on 31013 originaaliga võrreldes teine. Seega proovin esialgu ikkagi kujult õigema uue tüübi pooliga. Niipalju kui mina aru olen saanud, siis kontaktivaba süütega auto ei sõida, kui tal on peal kontaktidega variandi süütepool. Poob kõrgetel pööretel kinni. Aga kuna kontaktivaba variandi pool on võimsam, siis vastupidi võiks ta ju töötada?

Eks see saab kõik varsti selgeks.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Denis23
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Apr 07, 2006
Teateid: 109
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P mär 27, 2016 11:03 pm    Postita teema: Vasta viitega

Martin, korraks küsin - kui saladus pole, kas mootori remondi maksumus Sergei juures oli kokku lepitud konkreetse summa või töötundide arvu peale?

Nimelt, minul on kõik tööd seal tehakse n.n. tunnitasuga, ning just kvaliteedi osas probleeme polnud, vastupidi pigem ütleksin et Sergei suhteliselt filigraanselt kõik tegi seal ära. Tõsi küll, töö oli kokku lepitud tunnitasuga, ehk siis tegijal oli võimalik piisavalt põhjalikult ning kvaliteetselt asjale läheneda.
Teised mehed - Vladimir, Andres on ka ülesannete kõrgusel olnud. Suhtlemise poole pealt võrreldes mõni teise mehega nagu maa ja taevas. Ei hakka siin konkreetsed aadressid öelda, aga minul on olnud ikka väga kurvad kogemused. Aga eks see on olnud minu viga, et ma ei osanud õiged valikud tegema.

Lõpuks need kutid seal Peterburi maantelt osutunud nendeks, keda ma enam vähem usaldan, et oma autod sinna viia (vähemalt GAZid ning ameeriklased). Saatuse kurja irooniana, varsti toimetan sinna oma Volga-21, just teiste meeste poolt tehtud mootori kapitaalremondi veade parandamiseks.


Viimati muutis Denis23 (E mär 28, 2016 11:05 pm), kokku muudetud 2 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: E mär 28, 2016 10:34 am    Postita teema: Vasta viitega

Meil oli ka varemalt Segeiga kõik tööd kenasti õnnestunud. Sellepärast ma mootori tema juurde viisingi, kuna ta tundus kõige usaldusväärsem ja pädevam selle töö peale. Mootori töö oli kokku lepitud ikka tunnitasu põhjal. Muidugi kui me lõpuks arveldamiseni jõudsime, ei näinud ma mitte ühtegi tunnitabelit ega arvepidamist, vaid sain üsna ümmarguse numbri Rolling Eyes

Ma muidugi endiselt loodan, et ehk remont tervikuna ongi tehtud korralikult, sest mootori tööd peaks ta siiski hästi mõistma. Vaid käekiri ei ole kena. Mootori kaaned on seest pesemata, lihtsalt suurem rokk maha kraabitud. Õlifiltri kopsik oli seest vana õli nõgi täis. Tosool jooksis välja sellepärast, et tihendi ja otsakaane vahele oli osaliselt hermeetik tõmbamata jäetud jne jne.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Denis23
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Apr 07, 2006
Teateid: 109
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E mär 28, 2016 4:28 pm    Postita teema: Vasta viitega

Siis soovitan sirge seljaga sisse astuda ning sõbralikult ja argumenteeritult nõuda vigade parandamist. Usun et saab probleem lahendatud.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
diesel
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Apr 04, 2006
Teateid: 101
Asukoht: maal

TeadePostitatud: L apr 02, 2016 9:52 am    Postita teema: Vasta viitega

kas sääl ei võind ehk mõni sell või õpipoiss asja teha? või suisa allhankija?
töö kirjeldus vastab nii pohhuismile kui ka koledale kiirustamisele.
kumbki neist muidugi ei vabanda lati alt läbi jooksmist.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Denis23
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Apr 07, 2006
Teateid: 109
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: L apr 02, 2016 9:03 pm    Postita teema: Vasta viitega

Ei. See on muidugi tohutu probleem et antakse asja näit. praktikantidele kutsekeskkoolidest jne. Olen paar korda selle otsa komistanud.
Seal on olnud juhuinimesed ka, aga need tegutsesid töödel a la mastiksi kraabimine põhjast jne. Mootorite külge neid ei ole kunagi lastud.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: K apr 20, 2016 12:31 am    Postita teema: Vasta viitega

Minu auto rindel on viimasel ajal tegevus veidi aeglustunud. Kevad tuleb mühinal ja paljude seltsimeeste Volgad vajavad talveunest äratamist. Volgadel on imeline oskus talvega paljugi ära unustada. Kellel pole enam pidureid, kellel pole laadimist, kes teeb loigu. Täielik haigemaja.

Sellele vaatamata on mehed toimetanud rohkem, kui mina ise viimase pooleteise aastaga. Pisiasjad võtavad teinekord palju aega. Näiteks võib tuua sireeni ja selle võimendi. Eskortautole kohane varustus võiks olla ju plug&play, kuid mitte siis kui omanik on raske juhus. Tavaline standartne toode mulle ei sobinud.


Põhjus oli lihtne, seda polnud autos kuhugi panna. Ta oli liiga suur ja domineeriv detail. Haudusin plaani, et sireenivõimendi tuleb pooleks lõigata, eemaldada esipaneel ja peita võimendi osa kuhugi armatuuri sügavikku. Päris nii lihtne ta muidugi polnud kui esmapilgul tundus, aga Viimsi meestele meeldivad keerulised ülesanded. Mulle laoti ette nimekiri, mida ma peab oomipoest tooma ning relakas tõmmati käima. Järgmisel päeval oli tulemus käegakatsutav:


Selleks tuli tekitada spetsiaalsete pistikutega 2x9 lintkaabel


Võimendile tehti uus kinnine esipaneel ning peideti ta diskreetselt salongiahju ja tulemüüri vahele.


Samamoodi oli veidi nikerdamist rooliga. Teatavasti pole 3102 ja 2410 roolid päris ühesugused. Luks mudelil oli teise struktuuriga ning pehmema plastikuga. Väga defka detail. Mul õnnestus saada tutikas pehme rool, kuid miskipärast mingi vale offsetiga. Ta oli umbes 5 cm "õhem" kui originaal. Rool freesiti seest tühjaks, hukati ära üks vana originaal sügavusega rool, et saada õige sügavusega keskosa ning ehitati kahest üks kokku. Nii sain endale uue 3102 originaalrooli.


Üldiselt hakkas mingil hetkel tunduma, et kapotialune hakkab saama peaaegu komplektseks juba. Alla olid saanud ka täispikkuses summutid. Täiuslikust õnnest oli puudu veel vaid pesurite paak koos pumpade süsteemiga. Mingi kronsteinide kogumik, mida mul polnud kusagilt võtta. Tuli teha ise. Et aga asi jääks selline nagu originaal, sai isegi keermestatud aukude osa tehtud nii nagu oli originaalil. Ehk mitte ei keevitanud mutreid aukude taha nagu tavaliselt kodukootud asjadel, vaid venitati augud sisse ja keermestati ära nagu originaalis.


Niisugune asi võiks ju tegelikult juba käima minna? "Miks te seda käivitada pole üritanud", trampis närviline omanik jalgu. Isegi jõhkra juraka aku olin juba ära toonud. Peaaegu sama jubeda nagu originaali.


Bensiini põle ju! Tõin 20 liitrit bensiini. Sellega peaks ometi paar korda käivitada saama. Salongis sai veel üle vaadatud, et ei oleks mingeid lahtisi otsi ja kõik vajalik oleks ühendatud. Ega ma muidugi ei uskunud, et ta päriselt ka võikski käivituda. Miks ta peaks?


Ja ma ei pidanud pettuma. Ta ei käivitunudki. Isegi ei lubanud mitte. Säde oli, bensiin oli, kuid purtsu ei tulnud. Ja pikkamööda elementaarsetelt asjadelt üha spetsiifilisemate tõdede kontrollimiseni liikudes lõppes asi viimaks ikkagi pealt avatud mootoriga.


Peale paaripäevast agooniat rebis mu tööpäeva pooleks emailile saabunud link. Vau, no mis tööd sa enam teed pärast sellist infot. Viimati käis see auto novembris 2012. aastal.
https://www.youtube.com/watch?v=jrwnuXfws9c&feature=youtu.be

Päris hästi ta veel endiselt ei käi, kuid vähemalt mingit häält suudab ta juba teha. Äge. Seniks aga olen käinud lõbutsemas enda auto noorema õega. Mati 31013 sai valmis mõned nädalad tagasi. Nüüdseks on ta läbinud esmase testisõitude tsükli, saanud täiesti ausa ülevaatuse ning on valmis iga kell garaazist välja müdistama. Ja see auto on ilus. Ja mitte lihtsalt ilus, vaid ka lummavalt äge sõidukogemus. Täiesti ebatraditsiooniline autosõidu emotsioon. Kui Jumal tahab ja mul saab kunagi olema samasugune auto, saavad kõik need aastad, kulutatud närvid ja suured eurod vääriliselt tasutud. See on kindel. Ta on ikka võimas värk.

Millalgi teen ka Mati autost ka korralikud pildid. Enne aga lähemalt ei näita, sest nagu Mati ise ütles: "on meil ainult üks võimalus esmamuljeks".

_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1207
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: K apr 20, 2016 9:16 pm    Postita teema: Vasta viitega

Fantast. Kui mootori korralikult lippama saab, siis võiks Moskvasse ja Kiievisse saata lingid meestele, kes muinasjutuna tunduva skeemi alusel selle mootori sisemuse eraldasid.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine
Lehekülg 6, kokku lehekülgi 8

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud