Postitatud: P veeb 19, 2012 11:34 am Postita teema: Gaasi kasutamine kütusena GAZ-24 76a
Tervitus
Tekkis möte diiselmootori asemel paigaldada oma projekti-volgale originaalmootorile gaasiseade (KME K5 - mixer LPG – 1 põlvkond) - kas selline ymberehitus on reaalne ja kas 76a mootor suudab vedelgaasiga töötada? Milliseid suuremaid ymberehitusi see nöuab? Tekkis ka kysimus mis bensiini kasutada - kas 95E on juba liiga körge oktaanarvuga ja kas sellele tuleb lisada mingit plii-lisandit?
Ette tänades ja soome klaviatuuri kasutamise eest vabandades,
Leho
Viimati muutis Lexuz (N mär 08, 2012 8:11 am), kokku muudetud 2 korda
Liitunud: Dec 01, 2004 Teateid: 575 Asukoht: Käesalu, Keila vald
Postitatud: P veeb 19, 2012 12:15 pm Postita teema:
Meil on korduvalt juttu olnud, et GAZ-24 puhul tänapäevase oktaanarvu pärast muretsema EI PEA. Mootor ZMZ-24 on algselt mõeldud kasutama bensiini AI-93.
Samuti POLE VAJA hakata taga ajama pliilisandeid - vajadus plii kui mootorikütuse määriva lisaaine järele kadus juba enne 70. aastaid (ilmusid uued materjalid ja võtted mootoriehituses).
Tehas valmistas mudelit 24-07, mis oli ette nähtud taksosõitudeks ja tarbis vedelgaasi. Volga mootor suudab vedelgaasiga töötada. _________________ Haapsalu EPT
Postitatud: E veeb 20, 2012 10:44 am Postita teema:
Minu eelmisele Volgale oli paigaldatud ka peale gaasiseade. Mootor töötas vaiksemalt, kuid ka minek oli ka kehvem. Gaasil on see eelis, et põlemiskamber ja küünlad jäävad puhtamad kui bensiiniga. Kütusekulu oli umbes 20 protsenti suurem.
Üldiselt mulle see gaasiseadme variant ei meeldinud. Volga tagumine ots on küllaltki raske ning gaasiseade tekitas raskust juurde. Sellest tingituna oli minu autole paigaldatud topeltlehtvedrud. Tankimisjaamu on Eestis hõredalt ning pakiruumi maht kahanes ka märgatvalt.
Postitatud: E veeb 20, 2012 4:34 pm Postita teema:
Möte gaasile yle minna tekkis nimelt seetöttu, et sobiva diiselmootori leidmine+kap. remont+paigaldamine+muu tuleb kallim kui gaasiseadme paigaldus...ja gaasi hind ei ole nii hirmus (bensiini hind ronib ikka mönuga ylespoole). Minu kodulinnas Pärnus on kaks gaasitanklat...niiet väga kurta ei saa höreduse yle. Möte on...vaatame mis kevad toob.
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
Postitatud: E veeb 20, 2012 5:33 pm Postita teema:
See on huvitav teema. Gaas on kindlasti parem mõte kui diiselmootor. Säilib auto originaalsus nii tehnilises mõttes kui sõiduomadustes. Diisel rikuks kõik ära.
Samas kas asjal on ikka jumet? Oled sa teinud tasuvusarvutusi ka? Tihti on nii, et see mis esmapilgul tundub kallis on lõpuks ikkagi kõige odavam lahendus. Äkki on ikka odavam besniini osta. Siin lehel on mingi tasuvusarvutise kalkulaator.
http://saareautogaas.ee/?page_id=56
Kui sinna sisestada Volga kütusekulu ca 13,5 liitrit sajale ja aastaseks läbisõiduks 5000 km, annab tasuvusajaks 37 kuud. _________________ Terve aasta poole aastaga
Postitatud: T veeb 21, 2012 8:21 am Postita teema:
Esimese pölvkonna gaasiseade ei ole enam teab mis kallis, hetkel olemas hinnapakkumine: "seade (KME K5+mixer LPG – 1 põlvkond), 80l paak (silindriline, pagasnikusse), paigaldus, tasuta mootori diagnostika, ARK jaoks vormistatud paigaldusakt, dokumentatsiooni komplekt hooldusraamatuga ja sertifikaatidega, 10L gaasi, tasuta esmahooldust 1000-2000 km läbimisel ja sõbralikku teenindamist " Mis sa hing veel tahta oskad...Ja selle kompoti hind "vaid 671 ¤" ootan veel paari hinnapakkumist kuna pealinnast kaugemal on ka hinnad soodsamad. Tasuvusaeg venib jah paraku pikemaks kuna igapäevasöiduks Volgat mina paraku ei kasutaks ja aastane läbisöit jääb minupuhul sinna 3000-5000 km kanti. Kalkulaator annab 22 kuud (5000km läbimisel) tasuvusajaks....aga ma olen suhteliselt kindel et bensiini hind ei peatu veel sellel tasemel kus ta praegu on.
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 553 Asukoht: Rapla mk.
Postitatud: T veeb 21, 2012 9:01 am Postita teema:
Arutelu asjalik.Kui auto läheb igapäeva kasutusse siis ok.Olgem ausad,ega 5000km. volgaga läbi ajada on omaette katsumus.Mina isiklikult nastalgia vastane pole ,kuid igapäevane luksus on võimust võtnud.Mina võtaks mootori käsile.Kaan,klapid,karpa,süüde jne.Volga mootor kannatab teha.Gaas minumeelest muudab masina jõuetuks.Sõidus peab olema naudingut.
Liitunud: Feb 24, 2005 Teateid: 413 Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav
Postitatud: T veeb 21, 2012 9:15 am Postita teema:
Mul on igapäevakasutuses Saksamaal litsentsi alusel valmistatud Volga GAZ 124, kaheliitrise karburaatormootoriga, millele on gaasiseade juba tehases paigaldatud. Tuleb tunnistada, et auto sõidab ka käredaima pakasega vaikse vuhinaga, käivitub otse gaasi pealt. Mootori vaikne töö tuleneb asjaolust, et gaasi arvestuslik oktaanarv on 110, mitte 98, nagu siin mõnel bensiinil. Gaasil ei ole oktaanarvu, aga oktaanarv näitab detonatsioonikindlust ja gaasi puhul saab seda keeruliste valemitega võrrelda bensiinide skaalas.
Mida kõrgem oktaanarv, seda täpsem peab olema süüde. Kui süüde on hiline, siis läheb pauk püksi ja kui liiga varajane, siis köhib kurgust välja. Gaasil peab olema süüde seega eriti täpselt reguleeritud, et õhufilter läbi kapoti minema ei lendaks, või klapid ära ei põleks.
Olen lasknud ka kolmele autole Eestis gaasiseadmeid paigaldada. Tuleb tunnistada, et osatakse tööd teha küll kui tegu on laiemalt levinud sõidukitega, mis on ka muudes parameetrites väga uued või heas korras. Kui mootor on kulunud või garburaator ja süüteseadmed omavad mingeid volgalikke jääknähtusid, siis ei õnnestu ka gaasiseadmete edukas töö. Seega alustada tuleks perfektsest mootori koostamisest, kaalutud kolbidest ja eeskujulikult tihendatud klappidest, seejärel tuleks veenduda, et karburaatur ei lekiks vähimalgi määral ja süüteseadmed oleks reaalselt ka reguleeritavad ja annaksid täpseid kontakte. Mootor peaks bensiiniga töötama väga hästi ja alles seejärel saab lisada gaasiseadme.
Gaasiseadme lisamisel üritavad paigaldajad kasutada säästunippe (sest gaasipaigaldajad üritavad ise ka säästa) ja kõik juhtmete ühendused tehakse tänapäevaste kiirliidetega ja juhtmed kinnitatakse plastikust junnidega. See treitud junn, mis pihustab gaasi karburaatorisse pannakse üldjuhul mingi teise auto oma ja ei istu täpselt sinna kuhu vaja, sel huhul kasutatakse mingeid vahetükke ja üldmulje ühe korraliku kapoti all jääb rõve. Seega mingil etapil tuleb projekti jõuliselt juhtida ja see tõstab loomulikult hinda.
Tasuvus on Volga puhul -100 (miinus sada) ja majanduslikult täiesti põhjendamata. Kuna terve Volga kui selline ei ole majanduslikult mõistlik, siis võib ju vahel selle peal ebamajanduslike otsuseid katsetada. Et asi ennast ära tasuks tuleb gaasiautoga sõita vähemalt 100 kilti päevas pikki otsi, nagu profid seda teevad.
Mina olen originaalihuviline ja pigem soovitaks gaasiseadmeid kasutada just selle taksoteemalise GAZ 24 peal, millel oli tiiva küljes kaks luuki. Siis on naljakas ka...
Postitatud: T mär 06, 2012 9:34 am Postita teema:
Noh mis sa oskad kosta, hr. Väravamehaanik oskab ikka nagu noaga algaja volgahuvilise indu maha löigata...kuid jah igasugune info ja kogemused antud valdkonnas on teretulnud...ka mitte positiivsed. Selge see et unistustes nähtud odava gaasiga maateed möötev volga ei peagi kohe kergelt tulema ja töötama nagu möte...kuid vöimalik ju peaks selline kooslus kuidagimoodi ometi olema.
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.