Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat |
Autor |
Sõnum |
gazik Seltsimees
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1325 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: L jaan 07, 2006 10:46 pm Postita teema: GAZ-i tehasega seonduv - disainistuudiost konveierini |
|
|
Selle teema tegin andmaks mõningast ülevaadet GAZ-i tehasega seonduvast alates hoonetest ja katsepolügonidest, disainistuudiost, lõpetades valmistoodangu konveieriga. Siia võiks talletada ka eredamaid hetki, mis toimus üldse Gorki Avtozavodskaja kvartalis läbi aegade.
Kõigil kellel on selle teemaga seonduvat materjali nii pildis kui sõnas paluks aktiivselt täiendada.
PS: Kunagi kui oma väike arhiiv korrastatud saab üritan ise pikemalt ka mõnel fotol jäädvustatud sündmuse lahti kirjutada, eriti mis puudutab disainistuudiot. _________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951 |
|
Tagasi üles |
|
|
gazik Seltsimees
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1325 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: P jaan 08, 2006 1:46 am Postita teema: |
|
|
Algatuseks panen üles suht haruldase pildi järjekordselt GAZ-i tehase kunstinõukogu koosolekult, kus käib parasjagu arutelu GAZ 24 maketi üle. On aasta 1968. Nagu ka pildilt näha on GAZ 24 kerekuju juba paigas ja käib viimaste lääne analoogidelt pärinevate nn."ninade" ettesobitamine. Käesolev siis Opeli Admiral/Diplomat pealt kopeeritud. Olgu öeldud, et tagaosa ja kogu kere lahenduste osas abistas Gorki tehase insenere eelnevalt samas ruumis ära osandatud Plymouth Valiant.
Antud auto oli sel hetkel veel üks viimaseid töövariante enne neljatulelise variandi ametlikku esitlemist parteile ja valitsusele.
Taamal, samas, on näha tehase tulevase uue lipulaeva, GAZ 14 üks esimesi katsetusi.
Kuna Gorki ja Moskva Lihhatšovi nim. autotehase (ZIL) vahel käis väike võistlemine, siis samuti nagu ZIL-i inseneridki tegid, võeti ka GAZ-i esindussõiduki projekteerimisel aluseks ameerika mandrilt pärinevad näited. Sedakorda siis on "tanki" pandud "parendatud" Lincoln.
Peaaegu 10a. pärast esitletud lõplik GAZ 14 oli kerekuju poolest siis juba
üldises nägemuses valmis, vaieldi vaid selle üle millist nägu auto lõppversioon peaks kandma ja mida kapoti alla panna.Aga aastad muudkui möödusid ja möödusid...
PS: ütlen vabandused adminnidele ja tsensoritele, kuna ei tahtnud kohe üldse ise seda pilti vähendama hakata, aga kui on ikka liiga suur, no ise teate, mis teete, saan siis nüüd jälle nähvaka lateksiga vist... blin
_________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951 |
|
Tagasi üles |
|
|
gazik Seltsimees
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1325 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: P jaan 08, 2006 2:17 am Postita teema: |
|
|
Mõni fotoülesvõte ka GAZ- i tehase konveierist erinevatel aegadel...
_________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951 |
|
Tagasi üles |
|
|
Sm. Västrik Seltsimees
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1130 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: P jaan 08, 2006 10:15 pm Postita teema: |
|
|
Sm. gazik!
Teie fotoarhiiv on LIHTSALT HÄMMASTAV! _________________ Jõudu annab A-76 |
|
Tagasi üles |
|
|
gazik Seltsimees
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1325 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: P jaan 08, 2006 10:15 pm Postita teema: |
|
|
GAZ 24-02 katsetamine polügonil erineva pinnakattega teedel.
_________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951 |
|
Tagasi üles |
|
|
gazik Seltsimees
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1325 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: E jaan 23, 2006 11:04 pm Postita teema: |
|
|
Teine omal jõul sõitev eksperimentaalvariant tulevasest ZIM-ist.
Kui esimest korda pikendati lihtsalt Gaz 20 keret, siis seekord on auto juba oluliselt muutunud ja tulevane Gaz 12 kuju juba aimatav.
_________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951 |
|
Tagasi üles |
|
|
gazik Seltsimees
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1325 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: T jaan 24, 2006 12:05 am Postita teema: |
|
|
Esimesel pildil on tulevane Gaz 13 oma väliskuju juba saanud.
Kuna NSVL-i riigijuhtidele olid ammugi ameerika autod meeldinud, oli ka TÅ¡aika puhul kindla peale mindud ja tehtud ZIL-i/ZIS-i eeskujul Pacardi koopia.
Sisse viidi vaid palju muutusi detailides- kapotilt kaotati suur märk, muudeti esimesi suunatulesid, tagatulesid jne.
Teisel pildil käivad kahevärviliste Tšaikade riiklikud tootmiseelsed katsetamised. Esimese pildiga võrreldes on paljusid muudatusi hästi näha. Näiteks ette on ilmunud lisatuled.
Kolmandal pildil on näha kaks lahtist katseversiooni Gaz 13-st - üks ilma katuseta(üliharuldane) ja teine katusega kabriolett.
_________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951 |
|
Tagasi üles |
|
|
Sm. Västrik Seltsimees
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1130 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: T jaan 24, 2006 10:16 am Postita teema: |
|
|
Mulle hakkab tunduma, et seltsimees gazik peaks lausa selleteemalise jutu kirjutama. _________________ Jõudu annab A-76 |
|
Tagasi üles |
|
|
Sm.Tihhonov Seltsimees
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
|
Postitatud: T jaan 24, 2006 12:02 pm Postita teema: |
|
|
Tuntud autotööstusettevõtte ZIM2 (vt: http://my.tele2.ee/tootmiskoondis ) peakonstruktorina väidan ma, et selle ilma katuseta Gaz 13 muudab üliharuldaseks see, et teda pole kunagi olemas olnud. Pildil olev auto on sündinud foto tehnilise töötlemise käigus. |
|
Tagasi üles |
|
|
gazik Seltsimees
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1325 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: T jaan 24, 2006 2:02 pm Postita teema: |
|
|
No seda pilti ma ise ei oska kommenteerida, kuna ise neid pilte ei töötle ja virtuaaltuninguga ei tegele.
Kui mingil põhjusel peaks olema see foto töödeldud, siis vähemalt annab see ülevaate auto välimusest.
Sest pidi ju ka Gaz 13 b-st
nagu hiljem juhtus Gaz 1405-ga saama katuseta versioon sõjaväele paraadide tarbeks. Tehas neid valmistama ei hakanudki, mõned sündisid siiski, aga valmistas neid N.armee tootmisüksus oma tarbeks, koguarv teadmata.
[/img] _________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951 |
|
Tagasi üles |
|
|
gazik Seltsimees
Liitunud: Nov 13, 2004 Teateid: 1325 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: L veeb 04, 2006 9:58 pm Postita teema: |
|
|
Veel fotojäädvustusi GAZ-i tehase koosteliinist eri aegadel, ehk siis umbes 20.aastase vahega.
Nii valmisid 3102-d...
Ja pilt tänasest päevast...
_________________ AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Viimati muutis gazik (T okt 17, 2006 11:01 pm), kokku muudetud 3 korda |
|
Tagasi üles |
|
|
Sm. Västrik Seltsimees
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1130 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: P veeb 05, 2006 10:22 pm Postita teema: |
|
|
Kas on tehnika mänginud vingerpussi, et Gaz 3102 koosteliini fotot pole olemas?! _________________ Jõudu annab A-76 |
|
Tagasi üles |
|
|
Sm.Tihhonov Seltsimees
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
|
Postitatud: R mär 31, 2006 10:50 pm Postita teema: |
|
|
Eelpool edastas sm Gazik Gaz 12 teise prototüübi pildi. Siin siis mainitud esimene prototüüp, mis meenutas väliselt pikendatud teljevahega Pobedat. Ilmselt oli see vajalik ainult tehnika jms testimiseks.
Sellel fotol annab kangelasema ordeniga pärjatud kahekordne töökangelane Irina Mihailovits Semjonova äsja valminud luksusautole värvipüstoliga viimast lihvi.
|
|
Tagasi üles |
|
|
Sm Mirski Seltsimees
Liitunud: Nov 06, 2004 Teateid: 1203 Asukoht: Tallinn, Nõmme
|
Postitatud: L apr 01, 2006 9:49 am Postita teema: |
|
|
Eriti labane lavastus selle Irinaga. Peaks arvama, et autosid värviti, nii et klaasid tuled liistud ees. Oleks võinud ikka värviosakonnas pildiklõpsu teha, mitte koosteliini lõppfaasis.
Propaganda! |
|
Tagasi üles |
|
|
Sm.Tihhonov Seltsimees
Liitunud: Nov 08, 2004 Teateid: 2784 Asukoht: Telliskivi, Viimsi
|
Postitatud: L apr 01, 2006 10:44 am Postita teema: |
|
|
Näidata lihtrahvale esindusautot ilma tulede, klaaside ja kroomdetailideta on esindusauto alavääristamine. ZIM oli suursugune auto, isegi värvikambris särav, kiiskav ja ihaldusäärne. Ja värvikamber ise oli suur nagu Kreml.
Ega ta mingi Pobeda polnud, mida iga kolhoosnik "alasti" oli näinud. |
|
Tagasi üles |
|
|
|