Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-Esimene GAZ 22
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 248 külastaja(d) ja 2 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Esimene GAZ 22
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Esimene GAZ 22
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4
 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Beriozka
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 08, 2014
Teateid: 28
Asukoht: Keila

TeadePostitatud: T veeb 11, 2020 5:14 pm    Postita teema: Vasta viitega

Dr. Watson kirjutas:

Siinkohal küsimus laiale ringile - ega kellelgi ei juhtu olema GAZ 21-e kohta kirjandust just 1962-st aastast?!
Oleks huvitatud nii varuosade kataloogist kui ka kõikvõimalikust muust kirjandusest!


Siin on üks päris põnev veidi varasem, 1958. aasta käsiraamat: https://www.huuto.net/kohteet/the-volga-automobile-model-m-21-d-operation-and-care-1958/512699751. Kuidas selle sealt kätte saab, pole muidugi aimugi.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 588
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: R veeb 14, 2020 7:39 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tänud pakkumast! 1958 a. on kindlasti põnev. Aga mul oleks vaja just 1962 a. kirjandust.

Töö siiski käib tasapisi edasi.
Kõik metallist detailid tagaosa jaoks tuleb ise valmis teha...
Siin näitena huvitav metallist osa tagavararatta luugi kõrvale vasakule poole.
Järgmisel fotol on sama parempoolne detail juba autole sobitatud. See plekk pannakse lihtsalt põranda küljepleki peale ühe servaga ja teine serv toetatakse vinkelrauast raami peale, mille peale omakorda toetub tagavararatta luuk.



Siin on näha, kuidas tagaosa hakkab tasapisi kokku saama.
Parem tagumine küljeplekk on uus, mis sulges koleda augu. Samuti pagasiruum meenutab nüüd juba ikka kinnist autot.
Üks väga keeruline detail isevalmistamiseks on tagavararatta luugi ees olev tugevdussoontega põrandaplekk, mille servad on keeratud üles rattakoopa seina vastu bilateraalselt.

Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 588
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: L veeb 22, 2020 1:47 am    Postita teema: Vasta viitega

Viisin just töökotta kaks armatuurlauda, et üks neist võiks ju ette sobida. Just seepärast, et need on seestpoolt erinevad. Teatavasti ehitamisel on ju alati erinevaid (loe: samasuguseid) juppe vaja, et üks korralik saaks. Näib nii, et varasemate aastate masinatel on raadio kõlarile tehtud plekist n.ö küljed, mis moodustavad kõlakoja.
Uuematel seeriatel on kõlar aga vahetult riidega kaetud iluvõre taga.

Aga armatuuride sobitamise eel oli hoopis pakilisemat teha - vana värvi ja pahtli vm. eemaldamiseks ustelt ja luukidelt, tuli demonteerida kõikvõimalikud eemaldatavad ja vähemeemaldatavad osad.
Kõige hirmsam tundus tagauste alumiste hingede eemaldamine, sest need on fikseeritud madalate süvistatud kruvidega, mida teadagi on "elusast peast" sisuliselt võimatu kätte saada. Kruvipea rikkumise tõenäosus on väga suur kruvikeeraja ja haamriga lahti ehmatades...
Lisaks kaob ära hingede täpne reguleeritud asend.
Aga kuna hinged loksusid, siis nende n.ö. sõrme ei saa vahetada, kui hinged ukse küljes on. Samuti on nii äärmiselt raske ust värvist puhastada.



Aga juuresolevalt fotolt on näha, mis imeriista kasutades on võimalik süvistatud kruvid lahti saada - see on löökkruvikeeraja.
Vapustavalt äge tööriist.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 588
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T mär 17, 2020 12:42 am    Postita teema: Vasta viitega

Uste sobitamiseks on oluline, et ka nende alumised liistud sobiksid ustega kokku. Seetõttu sai vanad doonori kõverad ning väsinud liistud taastatud ning poleeritud.


Et autot saaks taas liigutada, tuli ajutiselt sillad jälle alla saada
Seetõttu läksid kasutusse sellele autole mõeldud uued lehtvedrud,
Kus lausa kolm kriipsu peale värvitud, mis väidetavslt tähistab vedrude jäikust (kolm kriipsu pidavat kõige jäigemad olema) - universaalile kohaselt.

Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 588
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T mär 17, 2020 12:56 am    Postita teema: Vasta viitega

Et uste vahelt palava ilmaga tavott jm sarnane paks ollus välja sulama ei hakkaks, sai see universaalse tööriista ehk kruvikeerajaga välja kougitud. Keegi hea inimene oli seda ikka lahkelt jaganud ustele. Mäletan, kuidas 2006 a. suvel palava ilmaga see kõik ukse vahelt välja sulas otse lävekarbi peale ja määris riided kõik ära



Ja siin siis tulemus - 3 uksest sai kätte u. 1 kg mustust tavoti näol.
Lisaks said uksed seestpoolt survepesuriga pestud
Päris märg töö oli...

Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4
Lehekülg 4, kokku lehekülgi 4

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud