Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat |
Autor |
Sõnum |
Dr. Watson Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 638 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: P mai 12, 2019 2:46 pm Postita teema: Esimene GAZ 22 |
|
|
On aeg!...
...alustada projektiga.
Varsti saab 14 aastat GAZ 22 omanikuks olemisest.
Selle aja peale vahetatakse
tänapäev juba korduvalt autosid.
Seega võiks ju ka "uue" auto saada.
Senisel Volgal saab just see kevad täis 10 aastat
aktiivset sõitu minu valduses.
Ehkki tehnika on hea, hakkab
kere esteetiline pool väsima - "elementaarne, Watson!"
Uut mahtuniversaali on vaja!
"Mõeldud, tehtud!"
Kuna GAZ 22 soetamiseks ostuloast jääb teatavasti
väheseks - "teadagi miks!" Läks kaua aega, et see masin saada.
Nagu ikka, kui soovid parimat, siis tuleb ka ise käpp külge
panna.
Nii juhtuski, et sain päris algusotsa GAZ 22-e.
Seetõttu ka teema pealkiri "Esimene GAZ 22".
Pilti saab näha sügise poole 2019 a. kalendrist! |
|
Tagasi üles |
|
 |
Dr. Watson Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 638 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: P mai 12, 2019 3:34 pm Postita teema: |
|
|
Volgad teel koju! Vabandust! See juhtus aga 2018 sügisel.
 |
|
Tagasi üles |
|
 |
Dr. Watson Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 638 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: P mai 12, 2019 4:57 pm Postita teema: |
|
|
Vaatamata üsna ilusast väljanägemisest, tuleb ilmselt pool autot ringi keevitada...
Ehkki auto on ilmselt avariivaba, on tal u. 4 x küljekarpide kallal käidud keevitusega, keevituste liitekohtades ja vahel on ka roostet.
Kunagine omanik on autot väga kõvasti ringi ehitanud...
Antud juhul pole seespool tagumist U-raami isegi põrandat. Selle asemel oli kunagi 120 liitrine kütusepaak, lisaks parema tagatiiva taha oli sopistatud ülimalt praktiline VAZ 2101 tüüpi paunaga pagasipõhi, kuhu mahutati ära veel ~40 liitrine VAZi bensiinipaak. Milline luksus oli sellise kütusevaruga käia neli korda Ida-Saksamaal karavanhaagise ja kuuejalgsel katuse pakiraamil olevate õliraadiaatoritega.
Seoses lääne masinate pealetulekuga jäi see GAZ 22 klassikaliselt õue seisma millalgi 1990-te alguses
See tähendab, et keevitustöid saab olema rohkem kui küll...
Ja nii see masin harjutati pikalt mõttega, et ega tal pääsu pole - hakkme teda parandama. Esiteks mõned kuud kodus, siis töökoja (ajutise uue kodu) kõrval. Ja alates märtsist 2019 töökojas sees.
Sai kõigi osapoolte mõtted ja arvamused hoolikalt läbi arutatud ning nii see auto töösse läks
Alustasime küljekarpide ja küljeraamide väljavahetamisega.
Nagu ikka, enamus juppe tuli tublil töömehel ise teha... Õnneks oskab ta neid plekke suurepäraselt ise väänata, käänata, painutada, kaarutada...
Siin näide vasakust küljeraamist
 |
|
Tagasi üles |
|
 |
Dr. Watson Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 638 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: E mai 13, 2019 6:41 pm Postita teema: |
|
|
Siin pildil on näha hoolsamal vaatlusel, et põrandat seespool tagumist U-raami ei ole.
Aga muidu eemalt näeb masin ju viisakas välja?! Kõigest 10 a. tagasi tehtud kosmeetilised keretööd ja värvimine. Kuna selles töökojas on tegijad "pedandid" nagu ma vist ka ise olen..., siis läks projekt loomulikult maksimaalselt põhjalikuks. Kõik tuleb taastada võimalikult originaalilähedaselt.
 |
|
Tagasi üles |
|
 |
Dr. Watson Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 638 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: E mai 13, 2019 6:56 pm Postita teema: |
|
|
Parem küljeraam esialgsel vaatlusel päris ilus ja originaalne. Küljekarbi ühendus tagaratta koopa servaga - siin on näha mitmete pealekeevitatud küljekarpide kultuurkihte. Tuli välja isegi tehase originaalkarbi jäänuk.
Vahepeal sai "mängitud" ka teiste autodega, mis ise väga liikuda ei soovinud. Neid me "aitasime kaasa".
 |
|
Tagasi üles |
|
 |
Dr. Watson Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 638 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: E mai 13, 2019 7:01 pm Postita teema: |
|
|
Paraku aga ka parempoolne küljeraam oli päris läbi.
Õnneks tuli mul meelde, et olin kunagi ostnud parema küljeraami ulatusega tagasilla kohale. See saigi nüüd ära kasutatud. Eesmine pool küljeraamist on veel hea ja see jäi originaalsest liitekohast puutumata. Ehk teisisõnu varuosa sai külge tehase liitekoha järgi.
 |
|
Tagasi üles |
|
 |
Dr. Watson Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 638 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: E mai 13, 2019 7:15 pm Postita teema: |
|
|
Siin on näha põhjalikult originaalkuju järgi taastatud A-piilari tugiposti põrandanurk, kuna oli läbi roostetanud ja uue plekiga üle keevitatud.
Vasakul pool tuli ka B-piilari posti nihutada/pöörata, et uksed ilusti istuksid ja keevitus sobiks tehase omaga. Seda oli keegi kunagi karpi vahetades rikkunud...
Ka paremat A-piilari posti tuli nihutada õigeks... |
|
Tagasi üles |
|
 |
Dr. Watson Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 638 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: E mai 13, 2019 7:21 pm Postita teema: |
|
|
Panin vahepeal ka ise käed külge. Sooviks ise ka rohkem teha. Aga paraku on muud tööd liiga palju...
Aga u. pool tulemüürist sai multitööriistaga puhastatud vanast mastiksist, mida oli sinna aegade jooksul lisatud paksult. Imeline tööriist. Vajab küll pikka kannatust, prille ja kõrvaklappe.
Aga ilmselt u. 2 kg kõntsa sai eemaldatud. Aga teha on veel kõvasti...
Nagu näha fotolt, käib käigukasti tunneli katteplekk maha. Enamikel 3. seeria Volgadel on see kinni keevitatud tehases. Vaid algusotsa ja 3. seeria ülemineku mudelitel käis see plekk lahti.
Viimati muutis Dr. Watson (E mai 13, 2019 8:06 pm), kokku muudetud 2 korda |
|
Tagasi üles |
|
 |
Dr. Watson Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 638 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: E mai 13, 2019 7:30 pm Postita teema: |
|
|
Üks hetk tuli ärev kõne... Ärevus kasvas.
Saabun tiheda töötegemise kõrvalt töökotta...
Vaatan - Volgal nina maha tõstetud...
Egas midagi... Paluti otsida uued poolraamid. Roosteaugud on koledad. Ja need olid muidugi varjatud kohtades.
Poolraamid ja seega kogu nina võeti maha vaid selleks, et kardaani vahepuki n.ö. U-kujuline tugiraam tuli välja vahetada koledate keevituslappide tõttu. Seda U-kujulist tugiraami saab korrektselt vahetada vaid ilma poolraamideta. Olin ju selle varuraami ka kohale vedanud. Seega tuli vahetada... Ja nii vanatehnika renoveerimise seaduspärasid arvestades tuleb ka eesmised poolraamid välja vahetada...
Siin siis uued poolraamid tükihinnaga 800- Uhhh!
See hind oli ka krooniajal päris hirmus. Aga oli vist tark tegu need omal ajal ära osta...
Tõin ka uued lonžeronid, kuna vasakut oli rikutud aku alusraami pikendamise teel - iseenesest küll viisakalt tehtud, jälgides tehase stiili. Paremale lonžeronile oli aga keevitatud pidurivõimendi kronsteinid ja see oli ka üpris roostes...
Lisaks sain katsetamiseks MTJ juhatajalt doonortükikese tagumisest U-raamist. Kuna GAZ22-l oli see läbimädanenud ja parandatud isetehtud plekkidest. |
|
Tagasi üles |
|
 |
Dr. Watson Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 638 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: E mai 13, 2019 8:11 pm Postita teema: |
|
|
Siin pildil võiks aimatav olla uus U-kujuline tugiraam kardaani vahepukile. Hetkel kahjuks head pilti sellest pole.
Sedagi juppi pidi töömees ringi tegema, sest tehasest oli tal üks jupp eraldi külge keevitatud, varuosa aga ühe valtsiga... |
|
Tagasi üles |
|
 |
MTJ juhataja Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 464 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: T mai 14, 2019 9:43 am Postita teema: |
|
|
Selline põhjalikkus teeb kohe kadedaks. Hea on näha, et tõeline Volga-entusiast on tavaelus oma autoga sedavõrd palju eputanud, et peab endale juba järgmist sõidukit ehitama. Jõudu ja jaksu sulle ja su abilistele! |
|
Tagasi üles |
|
 |
Kaldi Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 431 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: T mai 14, 2019 10:10 am Postita teema: |
|
|
Jõudu tohtrihärra. Kas sellest tuleb 7-kohaline peresõiduk või meditsiiniline abimees? _________________ Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi |
|
Tagasi üles |
|
 |
Dr. Watson Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 638 Asukoht: Tallinn
|
Postitatud: T mai 14, 2019 3:32 pm Postita teema: |
|
|
Aitäh kiidusõnade eest!
Sellest tuleb tsiviilsõiduk. Ausalt öeldes ei teagi, kaldun arvama, et temast tuleb ilmselt pigem 5 või 6 kohaline sõiduk. 7 kohta tähendaks ebamugavat kõva ja kitsast keskmist istet. |
|
Tagasi üles |
|
 |
Sven59 Seltsimees


Liitunud: Mar 31, 2005 Teateid: 116 Asukoht: Võrumaa
|
Postitatud: K mai 15, 2019 8:21 pm Postita teema: |
|
|
Tore näha, et sa margi, mudeli ja versiooni truu oled.
Aga jõudu ja kannatust. Kui sa ta nüüd nii järeleandmatult ära teed, kas siis sõita ikka julged? _________________ Tõde on kusagil olemas!  |
|
Tagasi üles |
|
 |
mehann Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007 Teateid: 436 Asukoht: Harjumaa, Saku
|
Postitatud: K mai 15, 2019 8:54 pm Postita teema: |
|
|
Tsiteerides klubikaaslast: "Tubli mees". Võtsid korraliku pähkli pureda. Aga küll Sa hakkama saad!
Mehann |
|
Tagasi üles |
|
 |
|