Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1131 Asukoht: Tartu
Postitatud: P juuli 01, 2018 8:45 am Postita teema: Keeduspiraaliga lüliti GAZ 24 armatuurlaua all
Tere,
Kuna must miljoon elektrivärki ei ole endiselt mu tugev külg, küsin targematelt, et mis otstarve on sel silindrikujulise kattega isoleeritud spiraalil tagaakna ventilaatori lüliti juures.
Avastasin juhuslikult, et nimetatud element tükib mu autos mingitel tingimustel päris tuliseks minema ja tuleohutust silmas pidades on raske uskuda, et ta peabki seda tegema. Samas on ta ilmselt sedasi käitunud juba aastaid, kuid ikkagi oleks targem olukorda selgus tuua ja võimalikke suuremaid probleeme vältida.
Aitäh!
Parimate soovidega,
Sm. Västrik
Harrastab armatuurlauasukeldumist _________________ Jõudu annab A-76
Liitunud: Dec 09, 2007 Teateid: 467 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E juuli 02, 2018 11:01 am Postita teema:
Minu keskkooli füüsikaõpetaja ütleks, et see on takisti. Tänu sellele töötab ventilaator pooletel pööretel. _________________ Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Liitunud: Nov 04, 2004 Teateid: 1131 Asukoht: Tartu
Postitatud: E juuli 02, 2018 3:12 pm Postita teema:
Jah, ilmselt ütleks ta mulle ka sama, Kaldi, kuid miski konkureeriv hääl mu sees ütleb, et üks lihtne takisti ei peaks ehk kuumenema sedavõrd palju, et kõrvetab käe ära kui armatuurlaua all kobades sinna kogemata vastu minna. Aga võibolla peabki ta selliselt käituma, sest vastasel juhul ei oleks talle sellist võimsat kuumusindlat isolaatorit ümber meisterdatud. Mine võta kinni.
Kuna ma ei tea, kuidas ja mis jahedusega see takisti õigesti töötama peaks ja mul on neid lüliteid mitu, vahetan ta esialgu lihtsalt igaks juhuks välja. Eks näis, kuidas järgmine käitub.
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 766 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T juuli 03, 2018 12:04 am Postita teema:
Ei ole küll eriti elektrimees, kuid nt. VAZ 2101 ventilaatori lüliti takisti peaks asuma lausa ventilatsioonitoru (mis peale ventilaatorit suunab õhu salongi) sees, et kui ventilaator puhub, siis see jahutab takistit.
Vähemalt minu masinal on niimoodi see töötamas tänu teatud põhjustel ümberehitustele.
Aga kindlalt öelda ei julge, kas ka nii peaks GAZ 24-l olema...
Terv!
W
Liitunud: Oct 16, 2012 Teateid: 43 Asukoht: Tallinn
Postitatud: K juuli 04, 2018 9:37 am Postita teema:
Seda sorti detailide rikkepõhjuseks on reeglina mustunud ja nõrgalt kinnitatud kontaktid ja mehaanilised liited vooluteel, mille tekitatud lisatakistus hakkab toimima kütteelemendina kuni halvimal juhul selle liite täieliku ärakõrbemiseni.
Lisatakisti soojenemine on aga täieti normaalne.
Pildil oleva isendi neetliide paistis ilma kõrbemise tunnusteta, seega tõenäoselt kogu eralduv soojus ongi nõukogude inseneride poolt ette nähtud.
Kui tegemist mingi unikaalse ja taastamist vajava detailiga, mille vooluteedel kahtlase olemisega liiteid siis on võimaluseks need joodisega üle käia. _________________ Teadmised praktikasse!
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.