Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-GAZ 22 - Dr. Watson
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 487 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - GAZ 22 - Dr. Watson
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

GAZ 22 - Dr. Watson
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine
 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1203
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: T aug 09, 2016 9:57 pm    Postita teema: Vasta viitega

Postitamine on töö, see paganamas võtab tegelikult mitu tundi aega. Kuna ma täna õhtul tõesti ei jaksanud enam garaaži minna, siis võtsin eesmärgiks vähemalt natukenegi seda epopöat kajastada. Dr Watson kirjutas ka omamoodi eepose ette.

Siin siis viimane foto võidusõidukist valgete volgade vahel Tallinna poole sahistamas. Must volga pani vist Tartu poole ajama ja Bentley... otse üle ristmiku tanklasse. Ma ka ei tea kui palju too võtab aga vist võtab kõik ära, mis sisse kallatakse.


Tallinnas pakkusin lahkelt, et kui vaja siis saate Tammepärjas mootori välja tõsta. Watson teatas, et tal varumootor olemas ja nii see kolksuga süda mai lõpus lopsti aiste vahelt välja tõsteti. Oli ka kaasaelajaid.


Külalistele sai ka laud kaetud. Traditsiooniliselt.



Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1203
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: K aug 10, 2016 10:41 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kui kõigepealt sai kahtlustatud saalekolksu, siis seda mootori lahkamine ei kinnitanud. Saaled paistsid ilusad olevat.




Kõik tundus ilus. kuidagi liigagi ilus ja kuidagi... kuidas nüüd öeldagi.. kullakarva. Tuli edasi lahata. Doktor hakkas elutähtsaid lisaseadmeid eemaldama.


ja vahepeal tuli väike peremees ka vaatama, et "läheb veel kaua vä".
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 765
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: K mai 03, 2017 10:21 pm    Postita teema: Vasta viitega

On küll palju aega läinud viimasest postitusest siin teemas... Tänan väga sõber Mirskit eelnevate postituste eest!
Jah köie otsas jõudsime keset ööd pärale... Veelkord täname Jörgenit!
Tekkis tunne, et jälle ootab ees põhjalik remont. Alatskivil pakuti välja, et osta odavalt mingi kasutatud mootor ja vaheta kiiresti välja, et hooaeg raisku ei läheks... Tuli meelde, et olin kunagi oma esimesele projekt Volgale tutika mootori 2008 a. kevadel ostnud, mis oli teki all peidus konutama jäänud maal.
Mõeldud - "tehtud"... Tehtud sai küll väga vaevaliselt.
Sai otsustatud, et tõstame tagavara mootori originaali asemele. Siis muidugi tuli meelde, et tegelikult see ei ole GAZ 21 mootor. See on UAZ mootor GAZ 21 plokikaane ja kollektoriga. Kunagi 9 a. tagasi seda ostes, ei osanud veel vahet teha UAZ ja GAZ mootoritel. Seega sai see vale mootori pähe ostetud tol ajal päris hirmsa hinna eest. Ostetud sai seetõttu, et müüa sõnul on see tutikas. Oli jah puhas ja viisakas.
Aga olgu siis UAZ mootor - sobib teine GAZ 21 aiste vahele küll.
Sai siis see Siimu abiga haagisel ära toodud (ratastega mootoripukk sai valmis u. 10 minutiga). Plaan oli mootor vahetada ühes teises kohas maal, kuid teel sinna helistas puhta juhuslikult Sm. Mirski ja pakkus lahkelt abi töökoja osas - tal garaaž vaba...
Sõidu pealt kõrvalistujana sai otsustatud, et lähme siis Sm. Mirski juurde, kuna tal on väga eeskujuliku varustusega garaaž.
Tõime siis Ülari abiga Volga igaks juhuks köie otsas sm. Mirski juurde, ehkki Volga mootor lausa tahtis kohe käima minna - töötas nii imeilusti. Kahju oli lausa teist maha tõsta vaid mingise kerge kõlina pärast...
Garaaži sõitis auto omal jõul.
Saigi Mootor õhtuga maha tõstetud ja huvipärast lahatud...
Nagu sm. Mirski varasemalt kirjutas, olid mootorimeeste poolt kahtlustatud saaled täiesti korras. Probleem oli palju haruldasem! Nii sai mootor päris laiali võetud... Asjast huvitatuid oli õnneks palju - Sm. Tihhonov, Ülari, Andrus, Siim, Watson ja Peremees ise. Seltsimehed! Teiega on tore! Nii siis, kui mootor töötab, kui ka siis kui see ei tööta!
Ja siis lõpuks see viga tuligi välja - 1. kolvi sõrmel olid mõrad sees... Uskumatu. Välja lüües lagunes kildudeks... Ilmselt oli tegemist praaksulamist kolvisõrmega.
Tagantjärgi oleks olnud tark muidugi koheselt leida samas kaalus kolb ning sõrm ja mootor järgmise paari õhtuga taas kokku panna...
Aga kuna oli "uus" mootor kohale veetud, siis kuidagi juhtus nii, et "uus" mootor tuli peale panna.
Paraku läks asi "käest ära". Kuna lähemal vaatlusel selgus, et "uus" mootor on ilmselt siiski pigem suvalistest juppidest kokku pandud. Seetõttu soovitati uus mootor avada diagnostilisel eesmärgil. Et kontrollida kokkupanemise kvaliteeti, pesta/puhastada vanast õlist ja määrida uue õliga saaled.
Tagantjärgi muidugi tuleb "vist" kahetseda seda otsust, sest saalede avamisega kaasnes meeletu lisatöö... Veel rohkem on tagantjärgi ajast kahju - kodune remont-ehitus jäi terveks suveks seisma. Viia väntvõll kogu komplektiga tasakaalustamisele, leida uued saaled, siis sai avastatud, et ka kolvisõrmed käivad liiga tihkelt. Siis tuli ka kolvid viia töökotta, kus neid kolvisõrme pesasid hooniti ja kolvid - kepsud tasakaalu pandi.
Seda kõike selleks, et uus mootor korralikult töötaks. Omaette ooper oli veel kolvirõngastega. Ei mäletagi enam miks, aga vanad kolvirõngad ei sobinud... Kuskilt ponud saada kiirkorras vana tüübi paksemaid (minu meelest 2,5 mm paksusega) rõngaid 92 mm diameetriga kolvile. Oli uusi 2 mm paksuseid rõngaid. Kolbe peale Tõukuris ~96 eurost arvet enam uute vastu vahetada ei raatsinud... Siis sai leitud 93 mm diameetriga ja 2,5 mm paksud rõngad, mille otsustasime sobitada mahaviilimise teel 92 mm kolbidega. Oli terve õhtu töö jälle. Tookord oli ka Peeter külas ja andis head nõu - nimelt sae teritamise viiliga saab edukalt rõngaid viilida. Tavaviilid osutusid paksuks ning "nüriks".
Nii läks pool suve - päeval käisin mööda poode varuosi otsimas ning kõik vabad õhtud vastavalt Sm. Mirski "pingelisele" graafikule veetsime garaažis. Sai ikka päris palju tüütuks seltsiliseks olla sm. Mirskile koos oma mootorisaagaga. Ühtpidi oli tore, et ka seltsilisi käis külas, kuid teistpidi ei olnud üldse tore - asi edenes väga visalt ja pidevate tagasilöökidega. Tekkis täielik frustratsioon nii minul kui ka ilmselt Peremehel. Aga tegema pidi, sest Volga pidi omal jõul ju garaažist väljuma peatselt.
"Uue" mootori avamise algfaasis, kui meel veel positiivseid emotsioone pakkus kõige kehva kõrval, sai otsustatud ilmselt minu kehva tähtede seisu tõttu - mille süüks seda ikka panna?Smile - et teeks õige vingema mootori. Asetaks GAZ 21 plokikaane asemel GAZ 24 või isegi GAZ 2410 plokikaane. Mootor pole ju enam originaal ja ehk annab ka pisut võimsust juurde ehk ka kütuse kokkuhoiu juures.
Mõte oli ja on ise tore, aga selle tegemine võttis vist teise poole suvest...
Sm. Mirski leidis enda varudest ühe vana GAZ 24 plokikaane, mille ta lahkelt mulle kinkis. Siinkohal suured tänud! See vajas ka remonti - viisin selle hr. U. Teearu juurde remonti. Selgus, et seal oli kasutatud suuremaid klappe, 1 pealegi täiesti teistsugune... Klappe otsisin algul Kristiines asuvast kuulsast poest, kuid kui tulin klappe suuremate vastu vahetama vastavalt eelnevale kokkuleppele ~20 minutit hiljem (kuna algselt võetud mõõdus ei sobinud kõik), sain hirmsat moodi sõimata... Päris täpselt küll aru ei saanud, et miks - olin ju eelnevalt leppinud kokku, et vajadusel vahetame ringi...
Igal juhul vahetamise asemel sain sõimata. Endamisi lootsin, et ma sinna eriti tihti enam sattuma ei pea...
Valisin jalgrattal paksus liiklusummikute keerises (tõsine ajavõit) järgmiseks objektiks hoopis Pirni tn. poe, kus sain lahkelt isegi parema hinna eest tutika komplekti GAZ 2410 klappe, mis muidugi sobisid hästi. Just - GAZ 24 plokikaande oli keegi varem suuremad klapipesad teinud ja GAZ 2410 klapid sobisid sinna. Kaas lihviti 95 bensiinile sobilikuks. Vahetati klapipesad ja klapisääre tihendid.
Nii saigi alustatud mootori kokkupanemist. Peremehe "rangel:)" soovitusel pidin ka roostese karteri korda tegema - puhastama, mõlgid välja lööma ning värvima. Ka õlipump käis väga tihkelt - viilisin ka selle hambaid pisut, et käiks mõõduka takistusega. Mootoriplokk ise oli tutikas, osa juppe aga vanad... Nii sai siis mootor kokku pandud. Väntvõll käis õnneks tihkelt, kuid väga hästi ringi. Sai asetatud ka GAZ 24 nukkvõll, et mootor pisut kaasaegsem oleks.
Osandatud sai ka vana veepump, mis oli kasutatud, niisamuti ka generaator.
Ka need said korda pika peale. Osa detaile tuli kahjuks originaalmootorilt "laenata"...
Nii see mootor juuli keskpaigaks sai enam-vähem kokku ja lõpuks ka peale tõstetud.
JA oi, kus oli tegemist, et kollektor ja püksid külge saaksid... Sm. Mirski oli jälle väga lahke! Tänan jällegi! Sain nimelt GAZ 2410 kollektorid, mille puhastasin roostest ja värvisin.
Siis selgus, et GAZ 2410 kollektor ei sobi peale, kuna UAZ õlifilter jääb täielikult ette.
Küll oli kurb - uueks tehtud kollektor ei sobi... Sain Siimult siis GAZ 24 kollektori, mis õnneks sobis. Ja juuli lõpus oligi aeg mootor käivitada.
Aga võta näpust. See mootor oli valmis õhku lendama, aga ükskõik millise väevõimuga ta käima ei läinud...
Siis selgus tõsiasi, et nukkvõll sai vist vale nurga all asetatud ilmselt üleüldises kiirustamise tuhinas....
Mootor uuesti välja!
Otsa kaas maha ja nukkvõll õige nurga all tagasi sisse...
Läks jälle aega, et mootor tagasi sisse saaks. SAI.
Ime-ime - oli vist juba august, kui väikse seltskonnaga ratastel külastasime üllatamiseks garaaži - see õhtu ei olnud algselt garaažiõhtuks planeeritud.
Siim otsustas Robertiga siiski autot veelkord "häirida". Mina läksin Harkusse hoopis rattaga sõitma. Ja siis tuli teade - mootor töötab hoolimata sellest, et algselt ta käima minna ei tahtnud...
Siis jätkus saaga edasi. Nimelt GAZ 24 kollektorile asetasime kahelõõrilise karburaatori ja selle gaasihoobade mehhanism on 90 kraadi teise nurga all kui gaz 21-l...
See oli teema, kuidas gaasi andmine lahendada - täname siinkohal Andrust, kelle UAZiku pealt sai šnitti võetud.
Sm. Mirski keevitas ja meisterdas päris mitu õhtut uut kronsteini, mille külge hoovastik uuesti üles ehitada.
Lõpuks siis oli proovisõidu öö... Ta sõitiski.
Kuid käis miskit kahtlaselt - mingi tiks oli sees.
Sai veelkord klapikambri kaas avatud, nukkvõll ja selle õlitus kontrollitud. Kõik oli nagu korras. Lõpuks siiski saime masina sõitma - oli juba september.
TIKS jäi...
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 765
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: L sep 16, 2017 10:59 am    Postita teema: Vasta viitega

Nüüd olen 2017 suvega pea 7000 km maha vuranud ja minu meelest on TIKS mootorist kadunud. Vahel on pisut muid helisid kosta... Aga üldiselt töötab küll see mootor. Õnneks väga suuri jamasid pole olnud see suvi autoga. Muidugi enne ammu unistatud reisi Lätisse, pidin väljasõidu hommikul vahetama välja parema esiratta piduritorud lekkiva süsteemi tõttu Volga uues ehitusjärgus kodus!
Küll oli hea, et õhtu enne sõitu avastasin lekke, kui esisilda määrisin.
Ka radiaator käis jootmises enne Haapsalu nostalgiapäevi.
Muus osas on masin end hästi ülal pidanud, eriti osalenud oma uue kodu ehituses
[img]
[/img]
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sm. Autojuht
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 551
Asukoht: Rapla mk.

TeadePostitatud: L sep 16, 2017 9:43 pm    Postita teema: Vasta viitega

Sellega jah mõistlik Lätis käia, küllap kärugi järel? Aga tubli mees ikka , saab hakkama. Ütle palun kas sinu 22 karpas bensa tase mootori töötamise ajal palju kõigub-kui kõigub. Mul mingi kala sellega, kõike asju vahetatud, kõigub ikka veerandi ja kolmveerandi akna vahel???
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 467
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E apr 23, 2018 12:00 pm    Postita teema: Vasta viitega

Iga korralik mees muretseb endale Volga. Kui see juba olemas, siis maja, naise ja garaazhi. Doktor võttis tükk aega hoogu, aga ära tegi. Tänada tuleb arhitekti, inseneri, varustajat ja häid sõpru.
Laupäeval võetigi pärg/kork maha ja tähistati garaazhi valmimist. Isegi tõstuk töötas.
Oli tore vanatehnikaüritus,
Mina tänan
_________________
Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Autojuht
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 551
Asukoht: Rapla mk.

TeadePostitatud: E apr 23, 2018 10:06 pm    Postita teema: Vasta viitega

Aga pildid-pildid mehed.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 765
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: K apr 25, 2018 3:31 pm    Postita teema: Vasta viitega

Täname väga inseneri ja teisi, kelle motivatsiooni jm abiga see valmis! Tööd oli ja pisut veel on.
Tegelikult valmis sai alla aasta! Eeltööd võtsid kõvasti aega!
Sm. Autojuht! Te peate ise kohale tulema!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sm. Autojuht
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 551
Asukoht: Rapla mk.

TeadePostitatud: N apr 26, 2018 4:22 pm    Postita teema: Vasta viitega

Ja õige on , kui maale pääsen astun läbi.Tervisi Kemist.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 467
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: R veeb 01, 2019 10:22 am    Postita teema: Vasta viitega

Kui nüüd uskuda linna-uudiseid, siis pidi doktorihärra nokitsema uue meditsiiniauto kallal Harjumaal. Selle aasta kalendri lehtedel on ka pildid "uuest pruudist". Miks me ei tea ega näe EVS liikme tegevusi Volgafoorumis?
_________________
Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 765
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: R veeb 01, 2019 8:01 pm    Postita teema: Vasta viitega

Oi, oi, oi!
Tundub, et spioonid on pääsenud liikvele...
Aga Sm. Kaldi! Ärge rutake kalendripiltide vaatamisega ette!
Iga asi omal ajal!
Vaikus enne tormi!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 467
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: L nov 02, 2019 4:22 pm    Postita teema: Vasta viitega

Mina jälle vaatan kalendrit. Unistan ilusatest asjadest. Viimased kirjutised pool aastat vanad. Millist Volgat parandad?
Kas Kollane juba liigub? Esiots kannab?
_________________
Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Autojuht
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 551
Asukoht: Rapla mk.

TeadePostitatud: L nov 02, 2019 6:07 pm    Postita teema: Vasta viitega

Ma eile vaatasin Tartus Puiestee töökojas ka üks 22 pooleli.

Viimati muudetud Sm. Autojuht poolt (P nov 03, 2019 10:51 am), kokku muudetud 1 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 765
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: L nov 02, 2019 8:41 pm    Postita teema: Vasta viitega

Volga veab pea iga päev haagist! Teeb tublit tööd!
Täna sai sõbra abil ka sidurit õhutatud:)
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 765
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E dets 30, 2019 10:49 pm    Postita teema: Vasta viitega

Illustratsiooniks pildike ka, kuidas 1964 a.
auto veab 1980 a. kõrgelennulist haagist.


Volga läbis 2019 hooajal probleemideta 7000 km
ja bensiinitšekkide alusel kulutas 1148,96 eurokupüüri eest
kütust A98.
Suve lõpul ja sügisel sai kaks korda vahetatud siduri survelaagrit.
Miks see üks nii vähe vastu pidas???....
Viimane kulutas lausa sidurikorvi käppade reguleerpoldid ära.
Peale seda sai küll kõik vahetatud ja mõõdetud. Kuid käiguvahetus muutus enneolematult kehvaks. Enne survelaagri probleeme käiguvahetus oli väga hea. Eks tahab vist rohkem tähelepanu.
Aga nüüd on tööloom projektivolga näidiseks.
Head vana aasta lõppu!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine
Lehekülg 7, kokku lehekülgi 8

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud