Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-GAZ 22 - Dr. Watson
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 229 külastaja(d) ja 1 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - GAZ 22 - Dr. Watson
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

GAZ 22 - Dr. Watson
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine
 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 570
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E mär 19, 2012 12:01 am    Postita teema: Vasta viitega

Pilte veel


Oli ammune aeg - rool ei tulnudki kuumutades maha.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 570
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E sep 24, 2012 11:37 pm    Postita teema: Vasta viitega

2012 hooajal on see auto olnud eeskujulikult (pea iganädalases) kasutuses.
Suvistest tegemistest meenub vaid tagasilla kardaani simmerlingi vahetus tänu sm Mirskile
ja sügisene tagaluugi käepide-lukk-numbrituli vahetus korralike vastu. Vanad olid päris väsinud olemisega.
Kõik need detailid olid mul olemas juba aastaid, kuid lõpuks tekkis aeg ja võimalus, et sm. Simmtann oli lahkelt nõus parandama plastosa väikese defekti (järgnevatel piltidel defektsed kohad punase ala sees märgitud) enda tehtud plastikuga ja kruvide kinnituskohad EPO II liimiga (Viru Keemia Grupp). Seejärel näitas oma poleerimisoskuse kõrgklassi sm. Tihhonov. Seetõttu sai plastosa nagu uus. Siinkohal suurimad tänud!



Lõpuks ei jäänud mul muud üle kui vanad eest ära kruvida ja uued asemele panna. Originaaltihendil on numbrivalgusti klaasi taga suur auk ettenähtud ilmselt kondensvee väljutamiseks, mis samas kogub kõvasti tolmu. Seetõttu sulgesin kõik avad läbipaistva silikooniga, et puhtust hoida. Eks näeb, kas ka kasu on.

Sm MTJ juhataja ilmus õigel ajal nagu "Välk selgest taevast" plastdetaili vahetusprotsessi, et saada see vastutavale hoiule GAZ 22 omanike seas. Loodan, et mõni GAZ 22 saab seeläbi kiiremeni uuele elule. Samas julgustuseks ütlen, et neid plastikuid tehakse ka järgi väliselt üsna kvaliteetseid.


Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 570
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P okt 21, 2012 10:32 pm    Postita teema: Vasta viitega

Hooaeg vaikselt jätkub.
Huvitav, et sellise puruga toitesüsteemis on auto võimeline sõitma

Ehkki auto hakkas kohati märku andma, et miskit on pahasti. Samas eelmine aasta sai talle pandud täiesti uus ja puhas (veega lisaks puhtaks pestud) kütusepaak.
Kas tõesti pudeneb kütusepaagis olev sõel niimoodi (täna kütusepaagini ei jõudnud)? Samas sai ju sinnagi pandud uus sõel. Või pannakse meie tanklates kütusele sellist lisandit?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 570
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: L dets 22, 2012 5:00 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tegelikult on juba 1,5 kuud möödas talvekorterisse minekust. Aga jõudumööda on masin ka konserveeritud talveks.
Uskumatu on see, et kuivõrd hea veepidavusega on Volga. Umbes 3 kuud tagasi enda meelest veetihedaks muudetud tagumine numbrivalgusti pesa ujus veest... Tuli ikkagi originaalne vee äravoolu ava avada. Seega eelmisele postitusele märkus - ei olnud kasu silikooni kasutamisest. Võimalik põhjus on ka see, et tagaluugi käepidet kasutatakse üsna suure jõuga. Võimalik, et see muutis silikooni mittehermeetiliseks. Umbes nagu mõni kõrbekaktus. Kui masin oli seisnud kuivas garaa¸is juba 1 kuu, oli mul aega ka põranda vaipkate üles tõsta (igaks juhuks). Kõik jalgealused ujusid veest. Seega sai hoolega kuivatatud, selleks et kevadel uus vesi asemele tulla saaks...
Huvitav kuidas saaks see masin vett hülgavaks muuta... See vist on paljude volgameeste mure...
Ehkki mul on kõik esiuste kummitihendid vahetatud uute vastu ~ 3 a. tagasi, mis muide tänaseks on muutunud sama praguliseks nagu mõni 30 a. tihend. Selline on uue tihendi kvaliteet.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1124
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: P mär 24, 2013 10:30 pm    Postita teema: Vasta viitega

Masin on ilusti kuivas garaa¸is seisnud. Hoolas peremees määris kõik kroomosad korralikult mingi määrdega kokku, nii et kes iganes ennas autost mööda pressib saab kodus perenaise käest ketuka, et uued püksid kohe määritud Laughing

Dr Watson käis ühel päeval oma projekti tegemas. Karburaator on seltsimehele pidevalt mureanet pakkunud. Kui muidu käivitus masin poolest pöördest, siis millegipärast ca 4 tunnised seisakud sõidukile ei sobinud ja just sellise vahemikuga olid käivitused vaevarikkad. Seltsimees võttis asja põhjalikult ette ja tegi karburaatoriremondi täiesti iseseisvalt ära. Mina toimetasin omaette ja lõpuks saime nentida, et "oli tore vanatehnikaüritus". Kui mõni aeg hiljem oli vaja korra universsaal käima panna nägin kuradima palju vaeva, et vanake käima meelitada, no kohe kuidagi ei tahtnud käima minna ega tööle jääda. Lõpuks pika meelitamise peale sai masin korra garaa¸ist sisse-välja aetud, kuid mingi jama sellega oli.

Täna võtsin siis masina korra ette. Tohtrihärra ise on kuskil Lätimaal ja mul hea rahulik toimetada. Varsti on ta platsis ja tahab võtit keerata. Võtsin karburaatori maha ja harutasin lahti. Seltsimees oli karburaatorile ise uue tihendi teinud ja selle ilusti silikooniga paigaldanud, mis tähendas, et karburaator päris lihtsasti poolduda ei tahtnud. Pärast mõningast pusimist see siiski õnnestus. Leidsin ka arvatava probleemi allika, nimelt oli ujukinõelal puudu pisike seibtihend, võimalik, et seetõttu uputas kütusepump karburaatori üle. Nagu tavalisel olid karburaatori pooled parajalt kõverad, millegipärast need vene karburaatorid lähevad korralikult kõveraks ja siis on võimalus, et karburaator hakkab hõrenduse tõttu kõvasti lisaõhku läbi tõmabama. Kuigi mulle tundub, et ujukikambri puhul pole väga hull, kui väike pilu jääb.
Kaubandusvõrgust pole ma K124 või K129 peamisi tihendeid leidnud ning paroniidist isetehtutega on paras mässamine. Mulle tundub, et oluline on tihedaks saada kütusekaevude ja diffuusori piirkond.
Kaevasin oma varudest ülejäänud karburaatorijäägid välja ja ehitasin mitmest K129'st ühe kokku. Veidi testimist ujuki kõrguse seadmisega mootori külejes ja panin süsteemi kokku. Külm mootor käivitus vaevatult. Toorest nagu ei tahtnudki.

Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 570
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E mär 25, 2013 6:49 pm    Postita teema: Vasta viitega

Väga meeldiv lugeda!
Asi vastab tõele 100%, et varsti on soov "võtit keerata". Nagu seinalehelt lugeda võib, siis nii mõnedki seltsimehed on juba varakult oma plekist sõpradega tegelema hakanud...
Seletan asja enda vaatevinklist. Tõepoolest valmistusin oma tavapärasel moel talveks ette. Ehk siis määrisin kõik kroomdetailid mootori uue mineraalõliga kokku (sama, mis mu masina mootorisse läheb).
Korra 1-2 kuu tagant olen piduri- ja siduripedaali pumbanud, et hüdraulika õli kusagilt lekkima ei hakkaks pika seismise tõttu...
Tõepoolest tegelesin hilissügisel uue ja kasutatud karburaatoritega (minu mälu järgi nr. K-126), kuna oli õnne saada omale uus nn. originaal karburaator. Karburaatori vahetamise ajendiks oli sügisepoole aina enam puterdma hakanud mootor, mis tühikäiguga üldse ei tahtnud käia. See tegi ka "Tipptunnis" sõitmise ebameeldivaks (üks probleemi põhjusi oli kindlasti ka mingisuguse arusaamatu puru tekkimine toitesüsteemi - vt. eelmisi postitusi). Küll aga selle uue karburaatori üks pealmine korpus ei sobinud GAZ 21 korpusega, siis seetõttu võtsingi mängu enda vanad karburaatorid, millelt sain õige pealmise osa. Kuna selle pealmise osa vahetamiseks tuli karburator naguinii lahti võtta, siis seda ka tegin - enda meelest puhastasin kõik detailid ja düüsid ära nitrolahustiga niisutatud lapiga ja lisaks lasin kõikjalt suruõhu läbi. Enda mälu järgi panin selle nn. uue karburaatorihakatise provisoorselt kokku. Kuna oli hilissügis, väljas pidevalt pime, kõle ja külm, siis otsustasin et minusugusel algajal läheb kindlasti karburaatori vahetamine aeglaselt ja vaevaliselt ning mis veel raskem - selle reguleerimine... Seega otsustasin selle teema uuesti üles võtta uuel aastal kevadel. Seetõttu asetasin puhastatud karburaatorihakatise pagasiruumi. Ainsad asjad, mida ma juba ammu soovisin nn. "originaalist" muuta, olid toore ja käsigaasi trosside otsad karburaatori küljes ära vahetada. Nimelt targemad seltsimehed soovitasid, et kui on soov eesmärgipäraselt käsigaasi kasutada ühtlase sõidukiiruse hoidmiseks, siis peab see tross pikk olema. Seega leidsin asjale enda meelest hea lahenduse - toore tross, mis on pikk - vahetada ära lühikese käsigaasi trossiga karburaatori kinnituskronsteinide küljes. See sai ka tehtud. Kuid kuna mootor ikkagi puterdas ja hilissügisel enam pikemaid sõite polnud, siis testimine jäi ära. Seega kuni 2013 kevade tulekuni seisis mootori peal juba varasemast parandatud, lapitud ja kohendatud karburaator...
Mõtted on muidu süvenenud mul ka selles valdkonnas, et kui kodumaale jõuan, et pean ka süütemehhanismid üle vaatama. Kaaskodanikud on tihti rääkinud headest tulemustest kõrgepingejuhtmete vahetamisel, süüteküünalde vahetamisel ja isegi jagaja vahetamisel... Kui nüüd see nädalavahetus võimalus tekib, astun konsultatsioonideks ja ka tegevusteks läbi).
Aga igal juhul väga meeldiv kuulda, et külm mootor otsustas ilusti käima hakata. Suurimad tänud!
Tervitused vennasvabariigist.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 570
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P mai 19, 2013 12:47 am    Postita teema: Vasta viitega

On suur kevad!
Ja veel suuremad on kevadel Volgaga tegemised. Paistab, et selle masinaga on igal 2. kevadel suuremad tööd käsil.... Paraku.
Sai mõned toredad kevadised sõidud selle autoga õnneks tehtud, kuid miski muutus kahtlaseks. Nimelt hakkas summutist rohkelt valget auru tulema vahelduva eduga, kui mootor töötas. Lisaks muutus õli õlivarda peal sogaseks... Ja jahutusvedelikku hakkas kaduma...
Selge! Miskit on päris korrast ära minemas. Kõigele lisaks muidugi - jättis üks töösilinder aeg-ajalt tööd vahele juba hilissügisel enne gara¸eerimist...
JA siis esitas lugupeetud seltsimees kaks tööhüpoteesi, et mis katki võib olla:
1. plokikaane tihend või,
2. mootoriplokk vms ise..
Egas siis midagi - suur sündmus nimega EA 2013 kohe ukse ees. Vaja kiirelt tegutseda... Kompressioonid silindrites olid: I 9,5; II 9,5; III 11; IV 9,5... Kolmanda silindri küünal oli niiske. Lisaks olid autol 2 süüteküünalt firma Bosch ja 2 firma Mico omad, kusjuures elektroodid on neil erinevatel sügavustel. Aga mootor töötas siiani normaalselt...
Auto läks remonti ja selguski, et hüpotees nr. 1 oli korrektne:

Plokikaas eemaldatud - jälle pool mootoriruumist on tühi...

Ja üllatus-üllatus - keegi keedab selget bor¨i suppi kolmandas potis...

Tänu sellele on muidugi plokikaas 3. silindri kohalt päris puhas võrreldes ülejäänutega... Ja kui hoolikalt jälgida plokikaant jahutusvedeliku aukude kõrvalt, siis terava pilguga isik leiab ebatasasused plokikaane pinnal suunaga 3. silindri poole. Selge, et lisaks plokikaane tihendile (mis esmapilgul ei paistnudki väga väsinud olema) on plokikaane pind omadega läbi.
Plokikaas sai lihvitud. Lisaks olid ebatasased 3 klappi ka - needki sai tihedaks tehtud.
Kuid nüüd on probleem selles, et klapisääretihendeid vahetades selgus tõsiasi, et lisaks on klappide juhtpuksid ka ebatasased ja ei sobi edasiseks tööks. Kuna parimad neist pidid tulema Saksamaalt, siis nüüd on asi tellitud kauba kohalesaabumise taga. Suured kahtlused, et kas GAZ 22 sellel aastal EA-le jõuab... Aga otsustatud sai asi nüüd nii, et mootor tuleb ikkagi korralikult korda teha, k.a. süütesüsteem. Mulle meeldib, kui auto käivitub esimesest võtmepuudutusest. Muidugi vahetult peale esimest sõitu kevadel ajas 1 x karburaator bensiini üle kõvasti ja masin suri välja. Tookord oli põhjuseks ennast bensiiniga täitnud karburaatori ujuk, mis õnnestus väljavahetada sündmuskohal tänu kaasasolnud arukarburaatoritele. Lisaks hakkas see karburaator bensiini ka muudest kohtadest lekitama... Seega, kui mootorisisemuse probleem üks kord laheneb, siis tuleb ka korralikum karburaator ehitada.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 570
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: R juuli 19, 2013 2:20 am    Postita teema: Vasta viitega

Hr. U. Teearu juures lihviti plokikaas, kontrolliti klappide tihedus (väidetavalt 8-st klapist 7 ei pidanud...), asetati uued klappide juhtpuksid, mis tulid Saksamaalt (öeldi, et on algselt õiges mõõdus ja ei pea üle hõõristama).

Enne plokikaane pealeasetamist möödusin kogemata laual seisvast väljalaske kollektorist ja silma jäi kahtlane "triip". Lähemalt uurides selgus, et tegemist on praoga. Selge - jälle vajalik uus detail. Õnneks oli laost kohe uus ja täismalmist ning automaatse reguleeringuga (lehtvedru baasil): LETO - ZIMA kollektor võtta.

Plokikaane ja ploki vahele läks uus kaasaegne UAZ plokikaanetihend.
Kuna plokikaas sai ~ 1 mm õhemaks lihvitud (seda on ka varem tehtud), siis tuli ka klappide tõukurvardad lühemaks teha. Algaja ei tea täpselt kuidas see käib... Sai kuumutatud, et otsikut eemaldada ja seejärel (alumiiniumist/silumiinist) varrast lühemaks lõigata. Aga võta "varrast" - kuumaga paisus ning läks üldse katki...
Seejärel sai "külmmeetodil" näpitsate, kruustangide (et varrast ära mitte rikkuda, asetatud varda ümber rätik) ja haamri abil otsik eemaldatud. Vardad ükshaaval mõõtu saetud.
Mootor sai kokku.
NO KAS TÕESTI ~1 kuu toimetamist ja nüüd saab asja???
JAA. Mootor käivitus kohe esimesest võtmepöördest.
Smile

Aga seda rõõmu polnud kauaks - vana karburaator K-129 lekkis igalt poolt (kõik tihendid ja kontrollakna keere).
Karburaatoit tahtsin vanadest ja poolikutest uutest karburaatoritest ehitada UUT, sest vanal on korpuse pind juba kõveraks tõmbunud. Sm. Mirski on korduvalt selle vana karburaatori pinna siledamaks lihvimisega teinud ennastsalgavat tööd...
Aga minu "suurest" karburaatorite kollektsioonist K-124 ja K-129 ei õnnestunud mitte ühestki ehitada uut. Mõni korpus oli uus, kuid ilma kiirenduspumbata (nt. mingi külmetusseade või keevitusseadme karburaator), mõne uue karburaatori pealmine osa ei sobi GAZ 21 õhufiltri kinnitusega (üks UUS küll sobis, kuid tal oli oluline kronstein murdunud (traadiga fikseeritud) ja õhuvõtu lõõri oli seega tekitatud lisa auk...
Lõpuks ei jäänud muud üle, kui panna vana K-129 tagasi kokku uute tihenditega (Lätist õnnestus saada remondi komplekt). Kontrollakna keermele asetasin toruteibi. Ja karburaator jäi ilmselt ausõna peale pidama. Kes teab, kui kauaks...

Mootor taaskäivitus hästi peale mitmeid õhtuid kestnud karburaatori remonti. Mootor läks seekord töösoojaks. Ja ennäe imet - oleme alguses tagasi:( Summutist tuleb auru, nagu mõni käivitaks garaa¸is auruvedurit...

Ja õlivarda kontrollimisel selgub, et jätkuvalt läheb jahutusvedelik ka õlisse, ehkki õli sai just vahetatud ning jahutusvedelik lisatud....

Karteri korgi osalisel lahtikeeramisel voolas suur hulk (~1 Liiter) roosat jahutusvedelikku välja ning alles seejärel hakkas õli tulema oma kergema erikaalu tõttu.

Siit järeldus, et 2009. a.-l remonditud mootor on peale ~15 000 km läbimist omadega päris õhtul...

Ei jäänud muud üle kui terve mootor seekord Jälle auto pealt maha tõsta...
Sellega seoses tuli eemaldada kardaan, kus selgus, et tagasilla kardaanipoolne simmerling jälle lekib (2011 sai see just vahetatud).
Aga see ei olnud veel masendust tekitav.


Selgus, et 3. hülss istus mootori plokis madalamal kui teised ning seetõttu immitseski plokikaane tihendi vahelt jahutusvedelik 3. silindrisse. Ilmselt oli kokkupanemisel 3. hülss muust partiist...

Hästi, sain siis ka kolvid eemaldatud - neljast kolvist kolmel! olid kolvirõngad katki ( ühel neist suisa mitmeks tükiks - üks väike tükk oli omale eraldi pesa uuristanud kolbi...). Kusjuures 3. kolvi rõngad olid ainsana terved, sellest siis ka ilmselt kõrgem kompressioon 3. silindris.
Kolvid olid Gaz 53 omad.
Nukkvõlli eemaldades selgus, et tekstoliit hammasrattal oli ~iga 3 terve hamba järel 7 katkist hammast... Ime, et see mootor töötas.
Väntvõlli eemaldamiseks tuli osta eraldi kuuskantvõtme padrun nr 36.
Väntvõll oli samuti õhtul - pea kõik saalede pinnad olid kriimudega (saaledel endil oli sisuliselt kohati metallipuru vahele kleepunud.

Siitmaalt otsustasin töö üle anda töömehele... Edasi tundus endale see liiga keeruliseks minevat.
Igal juhul väntvõlliga käisin lausa Karksi-Nuias ära, et viimane lihvida ja tasakaalustada...

Rohkem ei jäksa kirjutada... öö on saabunud.
Järgneb!
Ainult niipalju veel, et otsime GAZ 24 UUT nukkvõlli, et masin võimsamaks ja ökonoomsemaks muuta (vanemate spetsialistide sõnul). Kui kellelgi on pakkuda, siis palun märku anda PS! või 5806 4395
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Zaparov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jun 27, 2005
Teateid: 881
Asukoht: Nõo sohvoos 4 jaoskond!

TeadePostitatud: R juuli 19, 2013 7:55 am    Postita teema: Vasta viitega

Täpsustuseks küsiks,et mis õliga see mootor sul sõitis,et väntvõlli saaled juba nii ruttu õhtule läksid?
Mul on isegi uus nukkvõll aga kas ta on GAZ 24 oma, mine võta kinni. Mina kindlaks teha ei oska.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 570
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: K juuli 24, 2013 3:26 pm    Postita teema: Vasta viitega

Õliks oli Shell 15W-40 - mineraalõli - nagu peab.
Tänaseks õnneks pole hetke seisuga vaja nukkvõlli ega kolbe.
Töömees on ise leidnud.
Aga kahtlus on, et mootoriplokk ise on kõver või väntvõlli kinnihoidvad klotsid (mille pessa käib saale ja teine saale siis mootori ploki poole).
Täna ehk saab selgust....
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1124
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: P nov 03, 2013 10:00 pm    Postita teema: Vasta viitega

Patsient Watson, .... krooniline.

Nii võiks iseloomustada riigliku registrinumbriga raskesõiduautot GAZ 22.
Nimetan seda raskesõiduaotoks kuna tegemist on aparaadiga, mille veeretakistus on võrdne Gaz 52 omaga. Siledal ja tasasel betoonpõrandal masina nihutamiseks tuleb jalad kindlalt maha suruda, veel parem toetada vastu seina ja siis lükata kogu jõust nii, et tundub nagu endal annaks seest midagi järele, põrn vist.

Pärast seda kui õnnestus sm Tihhonovi roheline universaal ühtlaselt tööle panna võttis minuga ühendust Dr Watson ja andis teada, et tema soovib ka oma vaguni kapremonditud mootorit veidi paremini käivituma saada.
Käsi peseb kätt, või antud juhtumil peaks ütlema käsi ravib kätt. Kuna mul on viimasel ajal veidi muret oma käega olnud, siis on päris mugav helistada otse spetsialistile ja saada abi, vastutasuks tuleb aga tegeleda jonnipunniga.

Doktorihärra veeretas eelmisel pühapäeval vaguni kohale. Varuosaladu oli ka kaasa pakitud.



Ei, ma ei tee nalja, päriselt ka kaasa pakitud, KOHVRIGA!



Töökäsk oli järgmine:
1. Korda tuleb teha süütesüsteem - millegipärast masin ei käivitu iga kord ladusalt;
2. Komplekteerima peab uue karburaatori - olemasolevat on lihvitud ja parandatud, kuid ikkagi tilgub igalt poolt läbi. Ilusti hõbedaseks värvitud sisselaskekollektor on musti kütuseniresid täis.
3. Korda tuleb teha karburaatorit ja jagajat ühendav vasktoru - see on katki väänatud ja vist lekib.
4. Klapid reguleerida ja paigaldada uus klapikambri kaane tihend - uus tihend, mille doktorihärra poest ostis ei kannata õli ja tursus nii, et pool tihendist oli kaane vahelt välja pressinud. Õlitihend, mis ei kannata õli. Loodan et venelased ka oma tanke ja soomustransportööre selliste tihenditega koostavad ja remondivad, siis ei pea väga muretsema.







Tööle!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Õpipoiss
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Mar 02, 2010
Teateid: 43
Asukoht: Raplamaa

TeadePostitatud: P nov 03, 2013 10:28 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tühja 22 ainus positiivne omadus see-eest ongi kerge liigutatavus.

Tihendistest niipalju, et mina tean ainult ühte sorti Vene(mitte CCCP) kummitihendeid - lekkivaid. Need omakorda jagunevad kaheks: sulavad ja kivistuvad. Eriti ekstreemseks läheb asi, kui mootoris voolab nt 10W-60 racing õli.

Milleni ma tahtsin jõuda: korktihend + õhuke kiht Loctite 5699 või 5910 silikoonhermeetikut ning elu on lill. Ei tasu segi ajada punase "mootorisilikooniga", mille nahka aastas kümned mootorid lähevad.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2731
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: E nov 04, 2013 12:54 am    Postita teema: Vasta viitega

Sm Mirski kirjutas:
Patsient Watson, .... krooniline.

Varuosaladu oli ka kaasa pakitud. Ei, ma ei tee nalja, päriselt ka kaasa pakitud, KOHVRIGA!





Midagi pole kosta, selles mehes on stiili.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1124
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: T nov 05, 2013 12:11 am    Postita teema: Vasta viitega

Alustasin süütesüsteemist, kõigepealt jagaja. Midagi oli sellega viga. Dr Watson kurtis, et jagajal on mingi suur loks sees. Tõepoolest kui ma jagajat katsusin, siis loksus see oma pesas märgatavalt. Probleemiks oli täiesti lahti olev oktaankorrektor. Korrektori fiksaatormutritel olid nimelt keermed maha kulunud ja miski ei fikseerinud jagajat kindlalt.

Võtsin jagaja küljest ja hakkasin seda lähemalt uurima. Ega ma tegelikult ei teadnudki, milline üks vana volga jagaja peab olema. Oma sõiduk on juba ammu läinud ja kirjandus mis mul vana volga kohta oli ka välja laenatud. Kahtlust hakkas minus tekitama Watsoni volga jagaja korpusel olev aastaarv 1974. Kuidagi dekaadi võrra uuem kui masin ise. Selgus, et tegemist on jagajaga P119.



Otsustasin jagajat veidi lahata ka. Kontaktid olid veidi kulunud (ebatasasused pinnal), kuid vaakumkorrektor toimis korralikult. Täiesti kinni oli aga tsentrifugaalkorrektor. Fotolt onnäha, et asend on fikseerunud keskel ja vedrud on pingul.

Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
kod. Medvedjev
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 20, 2011
Teateid: 195
Asukoht: Pärnu

TeadePostitatud: T nov 05, 2013 12:39 pm    Postita teema: Vasta viitega

Sm.Tihhonov kirjutas:
Sm Mirski kirjutas:
Patsient Watson, .... krooniline.

Varuosaladu oli ka kaasa pakitud. Ei, ma ei tee nalja, päriselt ka kaasa pakitud, KOHVRIGA!





Midagi pole kosta, selles mehes on stiili.


Sm Mirski kirjutas:
Patsient Watson, .... krooniline.


2. Komplekteerima peab uue karburaatori - olemasolevat on lihvitud ja parandatud, kuid ikkagi tilgub igalt poolt läbi. Ilusti hõbedaseks värvitud sisselaskekollektor on musti kütuseniresid täis.


Karburaatoreid on tõesti muljetavaldav kogus. Olen enam, kui veendunud, et enamus neist on lammutatud ortopeedilise vea- O-jalgsuse tõttu. See seisneb karburaatori kere ja kaane vahelises ebatiheduses, mis ajapikku tuleneb kaant ja keret ühendatavate kinnituskõrvade väljavenimises. Kerel venivad kõrvad ülespidi ja kaanel alaspidi. Kui panna kaas ilma tihendita kerele, siis kõrvade otsad puutuvad kokku aga vastu valgust vaadates võib kaane ja karburaatori keskosa vahel olla isegi 2mm-st suuremgi vahe ehk nn O-jalgsus. Seega tihendit enam keskelt kokku ei suruta. Tulemuseks bensiini lekkimine ja ka mootori töötamisel hõrenduse mõjul imetakse ebatihedast kohast lisabensiini mootorisse, uputab, mootor ei tööta ühtlaselt.
Proovitakse parandada kõrvade madalamaks viilimise teel, kuid see on ajutine ja juba õhem kõrv paendub kergemini edasi.
Avastasin oma Volgal samade sümtomitega haiguse just enne kevadist "Ettevaatust autot". Proovikäivitamisel ei tahtnud vabalt liikuda õhuklapp ja peale käivitumist ludistas tihendi vahelt bensiini. Siis saigi avastatud see paganama O-jalgsus.
Sai vähe nuputatud, et kuidas seda tohterdada. Selleks tegin paksemast metallplaadist lahase- rakise. Plaadile sai puuritud avad samade kohtade peale, kus kaanekinnituse kruvid. Nüüd kaas tagurpidi plaadile ja pikkade poltide abil sai kaane kõrvad pinge alla veetud, juba siis vastupidises suunas väljaveninutele. Edasi andsin elusat tuld läbi väikese gaasipõleti, siis jälle mutritega pinget ja veel tuld. Tule andmisel peab siiski ettevaatlik olema, et detail sulama ei hakkaks.
Ja ennäe imet, kõrvad võtsid oma esialgse loomuliku asendi.
Sama protseduuri läbis ka karburaatori keskosa. Peale kontrolli liibus kaan terves perimeetris kerele, seega karburaatori O-jalgsus sai selleks korraks välja ravitud. Ka õhuklapp hakkas jälle vabalt liikuma.
See kõrvade paindumine toimub aastate pärast uuesti. Miks?
Tekib just eeskätt neil karburaatoritel, millel õhupuhasti kinnitatakse karburaatorile karburaatori kaanele kinnituva poldi abil, nagu Gaz 21-l, ka Moskvits 408/412-l. Karburaatori kere on valatud "kuketinast" ehk silumiinist, mis on justkui amorfne aine. Kui õhupuhasti on poldi abil kõvasti kaanele tõmmatud ja seda ta on, sest nõrgalt kinnitatud mutter mootori vibreerides keerdub lahti. No kui ikka isaselt on kinni tõmmatud, siis kaanel on juba kõva eelpinge peal. Keskosa üles sikutades tahaks kaan kaarduma hakata. Nüüd, kui lisada veel mootori töökuumus ja jahtumine vaheldumisi juurde, ongi tulemuseks järgivenimine, mille tulemusel õhupuhasti kinnitusmutter lõtvub. Siis tõmmatakse mutriga aga uus pinge peale ja protseduur o-jalgsuse suunas kordub. Nagu suletud ring.
Usun, et paljud on olnud silmitsi sama probleemiga just nende ebatasaste liitepindadega karburaatoril.

Niisiis, dr. Watson, need sinu karburaatorid võivad olla ortopeediliselt ilma kirurgilise sekkumiseta (loe: viilimiseta) täiesti ravitavad, andes neile justkui uue elu.


Viimati muudetud kod. Medvedjev poolt (T nov 05, 2013 10:58 pm), kokku muudetud 1 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine
Lehekülg 4, kokku lehekülgi 7

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud