Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-GAZ 21 salongi soojendus
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 469 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - K: 3102 ilukilbid
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

K: 3102 ilukilbid

 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Tehnoabi
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
pkuldsaar
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 17, 2004
Teateid: 38
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

TeadePostitatud: K veeb 13, 2008 5:36 pm    Postita teema: K: 3102 ilukilbid Vasta viitega

Nagu me kõik teame on 3102 ilukilbid väga defitsiitne toode. Kuna vabamüügis ei ole neid olnud juba aastaid siis tuleb mul vanad rattakatted korda teha. Hetkel on situatsioon järgmine:


kilbid on eemaldatud kroomist ja värvitud üle hõbedast tooni veljevärviga. Käisin uurimas Teletorni alusest motopoest, kuid nemad arvasid, et kroomimine läheks mõttetult kalliks (ise arvan hinnanguliselt 2000-3000 krooni/tk). Pakuti välja ka nn must kroom kus kilbid puhastatakse, töödeldakse kergelt liivapritsiga andes ühtlase mati tulemuse ning kroomitakse. Pilt jääb sarnane värvitud pinnale. Muidugi on variant ka uuesti värvist lahti saada ning värvida korraliku autovärviga teostades eelnevalt mõningast metallitööd. Kumbki pakutud idee mulle päris ei meeldi.
Ehk siis minu küsimus seinalehe lugejaskonnale: Mis on Teie arvamus kuidas peaks neid kilpe taastama, et nad sobiksid 3102le. Kas piisaks kui kroomida vaid siledad pinnad ning nõgus osa jätta puutumata?

PS: Ja kui kelelgil on müüja enam vähem korras 3102 kilpe oleksin huvitatud.
_________________
Priit Kuldsaar
+372 510 9332
www.vanaautod.eu
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: K veeb 13, 2008 11:18 pm    Postita teema: Vasta viitega

Üks variant ongi veel ise nöökida. Kroomi eeltöö pole tegelikult VÄGA keeruline. Tänapäeval tehakse seda rohkem maha lihvimise teel kui vasetamise ja korduva katmise teel. Kui võrdled stanget enne kroomi ja pärast kroomi, siis "uus" stange on oluliselt kergem. Ja servadest on näha, et lainete (no Volga stange servad on ikka laines ju) kõrgemad kohad on kõik maha lihvitud. Kohati on stanks suisa õhuke.

Vana kroomi eemaldad keemiliselt (pole väga kallis). Ja edasi asi on kinni julmas lihvimises. Paned drelli või poleerimismasina otsa lihvketta (relakas ei kõlba - liiga kõrged pöörded) ja annad tuld nii, et nina tahmane. Algul jämedaga, siis peenemaga, siis veel peenemaga jne. Lõpuks võid lasta ühe kihi vasetada (pole ka väga kallis) ja lihvida uuesti ära. Iseasi, et kilpidel on nõgusad pinnad ja seda on maru halb lihvida - lõhnab käsitöö järele.

Kas vasetamine on üldse vajalik enne kroomi? Väidetavalt pole ta ilmtingimata vajalik. Ta annab veidi pinnasiledusele juurde (nagu auto keretöödel pritspahtel ehk???) ja ta annab suurema korrosioonikindluse. Vasetamata jätmise korral tähendab iga väikemgi kroomi defekt kohe roostetäppi. Ent hobitehnikal pole see nii hull probleem, sest talvel ju ei sõideta.

No ja kroomimine iseenesest pole väga kallis kui eeltööd on tehtud. Aga kas nende nõgusate pindade kroomimine ka mingit erilist seadistust tähendab? Seda ma ei oska öelda. See võib olla probleem.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
pyroman
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 11, 2008
Teateid: 5
Asukoht: Jägala k, Jõelähtme v

TeadePostitatud: N veeb 14, 2008 9:19 am    Postita teema: tervitus Vasta viitega

Rääkisin ühe tsikli vennaga, et oma 3102 kilbid nikeldada või kroomida. Sain temalt ka ühe numbri ja suhtlesin inimesega, tööd võetakse sisse teletorni juures moto poes, hind: 150-EEK 1 ruut dm. Töö aeg keskmiselt 1-2 kuud, tehakse Tsehhi VR ´is. Pidi olema suht korralik töö ja ka kestma(vasetatud, kroomitud, poleeritud).
Lisaks on veel mingi vend Narva kandis, kahjuks on paber numbri ja hindadega kadunud aga ka see on taastatav. Kui huvi panen järgmine kord tel nr ja nime.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
diesel
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Apr 04, 2006
Teateid: 101
Asukoht: maal

TeadePostitatud: N veeb 14, 2008 10:00 am    Postita teema: Vasta viitega

vasetamine, või mistahes muu elektrit juhtiva materjaliga katmine ei ole tingimata vajalik. asja idee on suuresti just puuduva materjali lisamises. ja vaske saab palju siledamaks ka lihvida kui terast, seega muidugi jääb lõpptulemus ilusam.
üsna närb on vist omada stanget, mille materjali paksus sarnaneb fooliumile ja servad on teravad kui skalpell.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1203
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: N veeb 14, 2008 11:36 am    Postita teema: Vasta viitega

Niipalju kui minule on see kroomimise teema erinevatest allikates kohale jõudnud on variandid järgmised:

1. vana kroom galvaanikavannis maha - ei pidanud kallis olema
2. detail puhastada, või ta siis juba on tänu galvaanikale puhas - täpselt ei tea.
3. suuremad voldid ja punnid maha lihvida - ennast hirmutab ka see detaili õhukeseks lihvimine (kapotilt ei saa ju ka roostepesasid lõpuni tühjaks lihvida, enne tuleb auk sisse.
4. katta detail galvaanikas vasekihiga, mis täidaks lohud. Siiamaani veel ei tea, kas vasetada saab ka sarnaselt tinatamisega, et kui on suurem lohk, siis galvaanikavann annab liiga õhukese kihi ja ei täida lohki piisavalt, siis oleks ju hea, vasepulgast lohk täis tilgutada. Ma ei tea vase sulemistemperatuuri, ega nakkuvust, see on lihtsalt idee.
5. lihvida vase(pahtel) maha ja korrata tegevust seni kuni detail on omaniku hinnangul piisavalt sile. - see protsess pidi olema kõige töömahukam ja kallim.
6. detail kroomivannist läbi.

Alternatiivina olen veel kuulnud, et peale vasekihti tasub peale kanda nikli kiht, mis kroomi all olles annab kroomlile sügavama läike. Nikkel nõuab kinnitumiseks aga täielikult vasealust, terasele ta korralikult kinni ei jää.
Lisaks veel võib jätta ka ainult niklikihi, kroomiga mitte katta, kuid nikkel pole nii tugev kiimustuste ja vigastuste suhtes kui kroom ja nikeldatud pind on kergelt kollaka läikega.

Selle info olen siis välja lugenud erinevatest tehnikafoorumitest ja artiklitest, üks ilmus kunagi hobiklubis.

Kroomitöökodadest olen kuulnud "Narva Igor'ist", Märt Karu töökoda kuskil Tulika kandis, niiöelda "saada Soome", "Inglismaal kaetakse ükstapuha mis jubin, olgu või silumiin" ja nagu selgub siis nüüd ka "Tsehhi vabariigis tehakse korralikku tööd", vahendajana veel Pirita motopood.

Silumiini teemast tean, et neid detaile Eestis korda ei saa, vana volga ehisdetailid on osaliselt silumiinist, ja kui see juhtumisi kulunud ilmega on pole muud kui otsi uus.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: N veeb 14, 2008 11:51 am    Postita teema: Vasta viitega

sm. Mirski kirjutas:
Silumiini teemast tean, et neid detaile Eestis korda ei saa, vana volga ehisdetailid on osaliselt silumiinist, ja kui see juhtumisi kulunud ilmega on pole muud kui otsi uus.


Narvas tehakse ka silumiini. Mina lasin teha gaz 24 I seeria peegli jalad. Ja minu teada tegi Mati Heinsar ka Gaz 24 ukselingid jms detailid. Muidugi kui need osad on üldse silumiinist???
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
diesel
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Apr 04, 2006
Teateid: 101
Asukoht: maal

TeadePostitatud: N veeb 14, 2008 12:01 pm    Postita teema: Vasta viitega

vannis jääb üsna ühepaksune vasekiht peale. kui kuskile paksemalt vaja siis saab teha nagu vanasti tehti, ehk gaaskeevitusega sulatati vardast paksult vaske peale. sel juhul siis vaja niipalju kuuma anda, et alus ka piisavalt soe on, et vask ikka kinni jääks. vaske on ka suht hea lihvida, ei ummista paberit eriti ära.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 470
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: K mär 19, 2008 9:34 am    Postita teema: Vasta viitega

Käisin ise Teletorni motopoes. T¨ehhis kroomimist nad ei tee ega asju sinna ei vii. Saatsin oma tsikli jubinad ka Narva, teada tuntud Igori juurde. Hinnad on viimase paari kolme aastaga ikka kohutavalt tõusnud. Ütleks lausa et üle mõistuse. Kalliks teeb asja jah just lihvimine ja poleerimine, mis ongi käsitöö. Hakkan vaikselt uurima kroomimise hindu vennasvabriikidest. Kui miskit selgub anan teada. Samas olen ise ka igasugustest uutest kontaktidest huvitatud.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
pkuldsaar
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 17, 2004
Teateid: 38
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

TeadePostitatud: K dets 02, 2009 8:25 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kilbid on nüüdseks korras. Lasin kroomi maha võtta ja uuesti üle käia:
http://www.foto24.ee/album/29353/p2292252
_________________
Priit Kuldsaar
+372 510 9332
www.vanaautod.eu
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 467
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: P okt 24, 2010 9:15 am    Postita teema: Vasta viitega

Müün oma 3102 kroomkilbid. Nad on kasutatud, veidi roosteplekkidega, aga täiesti korrektsed. Hind komplektile 1200.-
Asuvad Tallinnas
Kaldi
5025 328
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Tehnoabi Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud