Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-GAZ 24, 1986, must, mehann
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 226 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - GAZ 24, 1986, must, mehann
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

GAZ 24, 1986, must, mehann
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 588
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N veeb 06, 2020 11:59 pm    Postita teema: Vasta viitega

Vaadates, mis projekti ees ta poseerib pildil, siis on selge, et viisakas volgamees ootab ka teisi järgi.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 405
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: L veeb 08, 2020 11:47 am    Postita teema: Vasta viitega

Jah just Volgamehe kullasära! Kriitika on täiesti asjakohane. Vahepeal on puhatud ja tegeletud muude asjadega. Osa kullast sai järgmisel päeval siiski auto külge. Tulid välja jälle mingid asjad, mida ei olnud üldse plaanis remontida. arvasin, et on piisavalt head samasugusena tagasi panna, nagu nad auto küljest võetud said. Esimesed kolmnurksed aknad ehk fortotskad. Kuna kroomitud posti küljes olev kummitihend oli juba hukas ja uued postid koos selle tihendiga olid laos olemas tuli nad siiski käsile võtta. Kolmnurkakna raam on posti külge needitud. Puurisin lahti ja osandasin. Raamid olid sees tihendi alt roostes ja need viisin liivapritsi. vaatame mis tagasi tuleb. Karvased tihendid oli valmis varutud, aga kõige lühema ehk esimese ülemise tihendi asemel on komplektis mingi tundmatu auto oma. Profiil täpselt sama aga pikem ja ilma kinnitusklambriteta. Mis teha, tuleb jälle ise teha. Lõikasin lühemaks.



Puuduvad klambrid sain vanade tihendite küljest. Täpselt kuus tükki oli selliseid, mida tagasi saab panna. ülejäänud kõik tagasi looduseks muutunud. Neetimiseks kasutasin jälle tõmbneedi kübaraid, seekord roostevabasid, on ehk igavesed.



Küljeklaaside välimised alumised tihendid said juba tänapäevaste materjalidega taastud. Kohe peale seda tuli ühe põhjaliku otsingu käigus laost välja komplekt uusi originaale. Kahjuks olid tagumised tihendid ühe poole omad ja üks neist oma pika elu jooksul saanud kõvasti räsida, ehk täitsa kõver. Nende vasak ja parempoolsus seisneb õnneks kummi ja roostevaba liistu kokku neetimises ühtedes või teistes aukudes. Egas midagi puurisin needid lahti ja mudisin selle liistu sirgeks, samuti ka kummi sirgeks (tal on ju metall sisse pandud). Andis muidugi nikerdada, Ja siis neetisin mulle vajalikus asendis uuesti kokku tagasi.



Vastuseks Robile, et seda õlilaiku vaatasin mina ka uue auto all ja mõtlesin sama asja. Aga eks tegijal ikka juhtub. Smile

Tervitan kaasaelajaid.


Viimati muudetud mehann poolt (P veeb 09, 2020 10:23 am), kokku muudetud 1 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
andres21
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 27, 2013
Teateid: 135
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: L veeb 08, 2020 6:34 pm    Postita teema: Vasta viitega

Mulle meeldib Mehanni puhas käekiri selle masina taastamisel Ilu peitub pisiasjades! Kui rääkida Gaz24-10 tehaseuuest autost, siis olen ühe uue saanud ostuloaga, ühe pannud kokku tehase uutest agregaatidest( I komplektsuse kere, tehase sillad, mootor ja käigukast), Ja ühe uutest osadest. Pean küll ütlema, et tehase uus on absoluutselt auto moodi ja teiste variantidega ei saa üldse võrrelda.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 405
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: T veeb 25, 2020 9:56 pm    Postita teema: Vasta viitega

Päris niisama ei ole ka istunud ja natuke on Volga juures tehtud. Kuigi viimasel ajal on projektiga selline tunne nagu Tartu suusamaratoni viimase 5-e kilomeetri sõitmisel. Finiš on samaaegselt nii lähedal ja ka kuradi kaugel. Väsimus teeb oma töö aga lõpp pole enam kaugel ja see aitab leida jõudu edasi rühkimiseks. Esimesed armatuuri alused küljepolstrid olid suhteliselt kõverikud. Ja on ikka lohakalt tehtud seal Gorkis. Kuna tegemist on ülemineku autoga, siis huvitavat materjali tuleb veel välja. 85 aasta universaalis on need papid veel musta värvi ja pealt kunstnahka meenutava struktuuriga. Minu 86 aastal on nad kaetud musta kunstnagaga. Naha alt tuli välja vasakul pool, musta värvi papp ja paremal pool hall papp ilma struktuurita, mis ilmselt mõeldud nahaga katmiseks. Loogiline ka, sest vasakul pool on põrandal tulede ümberlüliti, mida 24-10-l enam ei ole ja paremal pool mul jällegi tulekustuti kinnitus, mida 24-l veel ei olnud.



Papid tegin uued ja enesekindlalt ikka täpselt originaalide järgi. aga nii lihtsalt ei lähe Volga juures midagi. See kahtlus käis korraks peast läbi , aga järjekordselt eirasin hääli kuklas. Need papid tundusid kohe sellise välimusega, et nad on juba tehases vägivaldselt oma kohale surutud. Ja nii ongi. Sellisel kujul kõvast soome papist tehtuna neid sinna paigaldada ei saa. Peab neid veel kõvasti töötlema, eks töö käigus paistab kuidas.



Uksepolstrite pealmised osad on suhteliselt kehvas seisus. Minu abipalvet kuulis käpapatrull Tartu rajoonist ( loe volgakäpikud Tartust) ja saatis mulle kiirelt abipaki. Rõõm oli üürike. Kahjuks on millagi 80 ndatel on muudetud uksepolstrite pealmiste osade kattematerjali. Varasematel on jämeda struktuuriga muster ja hilisematel tihedama või peenema struktuuriga muster. Piltidel allpool on 79 aasta polster ja üleval minu oma, mis toodetud 85 aastal. 85 aasta universaalil on samamuster mis 86 aasta. Huvitav et uksepolstri ülemistele osadele on tahapoole prinditud valmistamise aeg. Kui nüüd kellelgi peaks üle olema ühed pandavad hilisema otsa uksepolstri ülaosad, siis olen pakkumistele väga avatud. Kui paremaid ei leia, siis tuleb enda omad ilusamaks teha. Kolmnurkakna raamid tulid klaaskuulist tagasi auklikena, mis oli ka muidugi ootuspärane. Eks nad on taastatavad, aga ei viitsi ja ei taha. Tartust tulnud pakis oli ka see raam olemas aga kahjuks vana tüübi oma, millel akna link töötab harjumuspärasele vastupidi. Mulle ta ei sobi.



Vahepeal tuli kroomimisest tagasi bensiinipaagi luugi konks. Lasin igaks juhuks kaks tükki teha. Kõrval on pilt enne kroomimist.



Mõtlen vahel, et proovin ükskord õmblusmasinaga töötamise ka ära. Seni olen alati mingi vabanduse lednud, stiilis, et kiire on, või midagi sellist. Kokkuvõttes läksin oma soovidega kalli ema juurde. Minu kõnealusel autol käivad uste sees olevate linkide, lukkude traadist hoobade peale kilest sukad. Iseenesest on tegemist väga prosta lahendusega, kliest on õmmeldud niidiga lihtsalt toruke. Originaalid olid jumala kortsus ja katki. Palusin emal uued õmmelda. Ega tema 50 aastat tagasi vennalikus Poola Ravavabariigis toodetud peen massin väga hästi kile õmblemisse ei suhtunud. Ema hella käe all sai asi lõpuks aetud. Ja et kodus Volga osade komplekteerimise ja ettevalmistamise meeleolu ikka vastav oleks sai endale soetatud mustalt turult kõrgema klassi grammofon Arktur aastast 1985. Panin omale selle pealt Modrense Tolkingu mängima ja töö hakkas lendama küll.



Tuulutusakna saaga ei olnud veel läbi. Üks tubli seltsimees Jõgeva rajoonist oli nõus mõnedest mulle vajalikest Volga juppidest õilsa eesmärgi nimel loobuma. Sealhulga ka need raamid, mis mul auklikud. Üks neist isegi uus, aga täiesti kõveraks kukkunud. Mis seal ikka keerulist on, tuli sirgeks taguda. Oma ideaali püüdlustes ei olnud ma nende kolmnurkade asendiga päris rahul ja tahtsin tehasetööd peale sirgestamist veel paremaks teha. Loomulikult tuli välja täpset nii nagu juba eelnevalt on mitu korda tulnud. Mida paremaks ma teda teha püüdsin, seda hullemaks ta läks. Lõpuks ei töötanud see asi enam üldse. Peale kolme tundi kaklemist selle kuradi liistakaga olin sunnitud uue detaili taguma täpselt samale kujule, nagu oli auto küljes algne läbi roostetanud detail. Mingil arusaamatul kombel hakkas see kooslus jälle rahuldavalt tööle. Üks pool ongi valmis. Kuna teise poole asenduseks saadud raam oli samuti originaalist tugevalt erineva kujuga , siis seda enam lahata isu ei olnud. Lapib originaali ära, ehk saab kiiremini. Tuli oma saamatust tunnistada ja leppida, et seekord ei õnnestunud tehasetööst paremat tulemust saavutada. Kuna teada on, et enne värvimist tuleb kõik detailid kokku proovida, siis sai kolmnurkakendega nii ka tehtud. Ja selguski järgmine jama. Varustajalt omal ajal hangitud kroomitud klaasipostide komplektis on kaks esimest vasakut posti aga mitte ühtegi paremat. Ehk siis, kui nüüd mõnel heal järjejutu lugejal peaks olema vahetuseks või müügiks pakkuda paremat esimest tihenditega kroomitud posti, siis järsku saame kaubale.

Osade puhastamiseks roostest ja värvist hakkasin suvel kasutama ehituspoest hangitud plastikharjastega harja. Plastiharjastel on tegelikult terastraat sees. Lisaks reguleeritavate pööretega relakat. Madalate pööretega kulub oluliselt vähem harja ja töö on hulga tõhusam. Tulemus on parem, ja kiirem kui terasharjaga, pluss ei ole ise peale tööd nagu siil harjaseid täis.



Lõpuks oli aeg midagi auto külge ka panna. Lävekarbiliistud. Mis pagana pärast oli Venelasel vaja kasutada neid miinus peaga kruvisid. Ametlikult on tema nimi isepuuriv kruvi. ei lähe need isegi ettepuuritud auku mitte, Näpud oli muidugi vaja enne ära lõhkuda, kui aru sain, et tänapäevase kruviga on vaja nii öelda keere ette keerata ja siis saab alles tervete näppudega selle miinuspea ka sinna auku.



Ukselukud ja bensiinipaagi luugi lukk. Nendega sai ka muidugi nalja, aga võibolla mõni teine kord pikemalt



Lõpuks jälle numbriga. Küljekarbi liistude klambritele panin natuke seda sama klaasitihenditele mõeldud "ahvihigi". Kas tast kasu on, aga mulle meeldib nii mõelda. Klambrid tellisin Retrodetalist, ei viitsinud ise tegema hakata. Neid iluliistude jätkudetaile ostsin küll oma viis kuus aastat enne kui leidsin.



Loomulikult oli üks kaasa võetud uutest liistudest minu jaoks ikka puudulik. Tuli laost asemele võtta viimane kasutatud. Kokkuvõttes said liistudki ikka külge plaanitust päev hiljem. Aga sellestki on kujunenud juba tavapärane normaalsus.



Originaalsed logarid või porikaitsed. Üks uus, teine vähe kasutatud. Laos inventuuri tehes selgu, et neid on ka kasutusel kahte tüüpi olnud. Minu omal on originaalis alumiinium plekist valmistatud logarid. Laost leidsin veel komplekti terasplekist valmistatuid. Seega tehti neid ilmselt mingi aastani terasest.



Kojameeste paneeli pidin veel korra lahti võtma. Hoolimata sellest, et tegin lahti võtmisel hulgim pilte kaabli ja aknapesuvooliku asukohast, hakkas kojameeste hoovastik kuidagi vastu pistikut käima. Tühja kah, see alles teine kord seda konkreetset sõlme lahti võtta. Rooli keerates kuulsin järsku jubedat laksumist. Juba käis silme eest läbi, kuidas võtan roolisammast uuesti maha. Seekord käis spidomeetri tross vastu roolisamba muhvi polte. aitas trossi asetamine klambri alla oma kohale.
Igasuguseid klambreid, polte ja mutreid sai ka kapoti alla vahetatud.
Bensiinivoolikute klambrid asendasin originaalide ja originaali lähedastega. Ja siis, kui kõik peaaegu koos oli, murdsin ühe vooliku pooleks. Kontrollimisel selgus, et ka teine oli oma ülesande voolikuna täitnud. Ja voolikudki said külge järgmisel päeval teistkordsel paigaldamisel nagu meil juba kombeks on.



Tervitades ja järgmiste sissekanneteni, Mehann
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
mehann
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Oct 02, 2007
Teateid: 405
Asukoht: Harjumaa, Saku

TeadePostitatud: L mär 21, 2020 10:22 am    Postita teema: Vasta viitega

Tegeleme tasapisi projektiga edasi. Värvija juurest toodud järjekordne eiteaenammitmes viimane ports mustaks värvitud juppe. Uuele ukseklaasile liimisin kinnituse külge.



Kuna paremaid uksepolstrite ülemisi osasid ei leidnud, siis parendasin enda omasid. Kraapisin metallosa roostest puhtaks ja kruntisin, värvisin ära. Seejärel liimisin lahtised kohad klaasiliimiga kokku. Selleks, et liimitavad kohad ilusti kokku jääks tegin puidust sobivad pulgad ühe serva jaoks isegi korraliku rakise. Puidutööl saadud kogemusele tuginedes pressisin liimitavad kohad pitskruvidega kokku. Liimida sai ühe serva korraga ja järgmisel päeval teise poole. Asja sai.



Ukseklaaside servas asuvad iluliistud, nende nurkades väiksed nurgatükid. Kataloogi järgi on autol kahesugused nurgad erineva tootekoodiga. Auto juures asja uurides tundub see ka loogiline, sest pooled nurgad on teravnurgad ja teised pooled nürinurgad. Peale pikemat otsimist leidsin lõpuks kõik oma auto nurgatükid üles. Need on aga küll kõik ühesugused. Ok lihtsam ongi. Otsingute käigus leidsin kaks kasutatud nurka Üks on tükk maad suurem. Tundub, et edasiarenduste käigus on detail muudetud väiksemaks. Loogiline ka, saab ju selliselt säästa rahvamajandusele vajalikku materjali ja ilmselt kadus lühikese nurga puhul vajadus toota kahesuguseid detaile. Nüüd vaja veel ära tuvastada ja registreerida, mis aastal selline nudimine aset leidis. Kui ma ikka olen õigel teel. Porilapatsid komplekteerisin ära. On ikka ilusad.



Kolmnurkakna raamid neetisin uute kroomitud postide külge. Poest ekstra toodud needid olid loomulikult lühikesed. Enesekindel Eesti mees ei ostnud ju igaks juhuks erinevaid. Hea, et mingist eelmisest projektist oli vajalikke neete järgi jäänud. Puhastasin ja komplekteerisin kolmnurkaknad. Tihendid jäid vanad, sest need olid terved ja ilusama kujuga kui uued varuosad. Uste kokku ladumiseks peaks olema kõik detailid ette valmistatud, puhastatud , keermestatud, sorteeritud, komplekteeritud. Lasin spidomeetri ajami vahetamiseks lahti võtta järgmise 5 käigulise kasti. Mõned aastad tagasi panin autole 5 käigulise alla. Sellel oli spido ajam vahetetud, aga kahjuks ei taha hästi lülituda 1. ja 2. käik. Sünkronisaatorite viga. Seega paneme järgmise kasti. See on seest nagu uus, tundub vähemalt väga heas korras.



Iluvõredega on seis selline. Esimese otsa autodel on läikivast kõvast plastikust iluvõre, ja znaki all on eraldi alus. Loomulikult tahan seda õiget, ja seega uuem pehmest plastikust ei kõlba. Laos oli kaks katkist ja üks uus tänapäevatoodangu oma. Jonnakas nagu ma olen, Otsustasin, et teen neist kahest katkisest ühe terve. Juba tuttav tinutuskolb kätte ja tuld. Noh lähemal uurimisel oli katki ikka rohkem, kui ühest kohast. Üldse on nad jube haprad ja kerged katki minema. Peale pikka päeva pusimist ja suuremat kogust vandesõnu, oligi peaaegu valmis. Jääb veel enne paigaldust poleerida. Tagumise istmealuse esiserva katteks on kunstnahk ja selle all poroloon. Poroloon oli muidugi nätsuks muutunud. Peale pesu ja puhastamist liimisin uue porolooni.



Järgmiste postitusteni.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Autojuht
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 511
Asukoht: Rapla mk.

TeadePostitatud: L mär 21, 2020 3:49 pm    Postita teema: Vasta viitega

Jätkuvalt kena vaadata,pea vastu.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Lehekülg 10, kokku lehekülgi 10

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud