Volgaklubi kodu Forums-viewtopic-Gaz 3102 '97, G/K Sõbra
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 210 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Gaz 3102 '97, G/K Sõbra
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Gaz 3102 '97, G/K Sõbra
Mine lehele 1, 2, 3 ... 22, 23, 24  Järgmine
 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2686
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: R sep 28, 2007 5:20 pm    Postita teema: Gaz 3102 '97, G/K Sõbra Vasta viitega

Elas kord üks noor inimene, kes käis ülikoolis. Tema õppeedukus oli hea ja tema ees oli lahti terve maailm. Kuid mitte kõik inimesed ei ole mõeldud lõpuni küpsema ja nii juhtus ka temaga. Ta hakkas suure karjääri asemel tegelema hoopis mingi ideoloogilise värgiga ja hakkas koguma enda ümber kogukonda tõsimeelseid, kelle seltskonnas tundis ta end hästi. Kui maailma raputas Internet, kasutas ta seda massimeedia vormi edukalt enda huvides, viies oma sõna üle kogu planeedi. Ei, tegemist ei ole tuntud prohveti Martin Lutheriga.

Noh, esiteks tuli üks must 3102.


Selle auto seisukord oli pehmelt öeldes hirmutav. Tõstukiga autot üles tõstes vajus kere kõveraks nagu maksavorst. Põhja enam ei olnudki all. Kuid istmed olid ilusad.

Ta pidi minema. Pärast teatud vangerdusi jõudis ta ühe entusiasti kätte, eks kes suutis teha üüratud keevitustööd ja anda autole uus elu.


Siis ... Volgaseltsi asutamiskoosolekul kohtusin esimest korda sm Mirskiga, kes üllatuseks teadis kohta, kus vedeleb Gaz 3102 vanaraua hunnikus (!!!). Ma ei suutnud seda uskuda. Veel samal päeval käisime sealt läbi.


Sõidukorras ja dokumentidega auto, millel veel olemas 12 klapiga tõrvikkamber mootor. Kere täiesti otsas. Sellest autost ei saanud asja. Isegi ei paistnud sedamoodi, et võiks üldse üritada. See läks punaseks ja temast sai Järva Jaani eksponaat. Punaseks sellepärast, et siis paistab roostet vähem välja.


Seejärel vedasime kasvuhoonest välja järgmise Gaz 3102. Väljast ilusa kerega, kuid mootor kapoti all lõhki.


Seda masinat sai remonditud päeval ja öösel.


Viimaks õnnestus ta seada töökorda. Tundus juba päris lootustandev projekt. Vähemalt väljast oli ta ilus. Varjupoolelt muidugi asjad nii head ei olnud. Karbid pehmed, põhi koledalt keevitatud, tagaosas raske avarii jäljed jne. Kuid siiani parim, mis oli õnnestunud hankida.


Siis õnnestus hankida üks valge 3102. Asi oli jälle sõidukorras, kuid ikka päris õudses korras. Ostsin ta varuosadeks, kuid lähemal vaatlusel veendusin, et selle auto küljest ei ole mitte midagi võtta. Ka tema pidi minema.


Vahepalaks ütlen, et numbrimärkidel on kõigil neil piltidel ainult illustratiivne tähendus.

Loodus tühja kohta ei salli. Kuna üks valge oli juba korra olnud, tuli kohe peale järgmine valge. Korraliku kerega auto, põhja alt nagu uus, originaal läbisõiduga 42000km. Olnud pulmaagentuuri auto. Kapoti all moodne 16 klapiga sissepritsega mootor. 110kW ja 5 käiku - nu blin.


Seistes mõtlikult garaazide vahel, jõudsin otsusele - must peab minema.


Tundub, et nüüd võiks ometi lõpetada. Aga ei.

Eesmärgiks sai valgest teha uus must. Kuid mind jäi häirima valge auto anonüümsus. Veidi kaasaegsema mudelina polnud tal haruldast 12 klapiga mootorit ega korralikku punaminevikku. Ta polnud nagu "päris see". Ta polnud see ihaldatud ja kättesaamatu mudel, mida eraisikule kunagi ei müüdud. Aga mina tahtsin ju saada "ministrite Volgat" mitte lihtsalt suvalist Gaz 3102. Tahtsin katuseantenniga ja raadiojaamaga autot. Tahtsin ikkagi personaliseeritud masinat, millel oleks oma lugu rääkida. Autot, mis on Toompealt alla sõitnud, mida mõni vananev mees heldimusega ära tunneb. Tahtsin Ministrite Nõukogu või keskkomitee taustaga autot. Olin seda otsinud, kuid tulutult.

Järelikult oli asi ikkagi poolik.

Nüüd võin ikkagi kindlalt väita, et "öös on asju". Kaua otsitud Min.Nõukogu taustaga auto vedeles kõik see aeg vaarikapeenras, kui mina teda otsinud olin. Esimest korda kohtusime küll jumala kottpimedas. Miks need asjad alati öösiti aset leiavad?


Autot oli kasutatud viimane kolm aastat vanapaberi hoiukohana. Lisaks oli seal ribikardinaid, kümneid tühje kassitoidu purke ja palju muudki huvitavat.


Seltskond kelle suvila ees ta vedeles oli kergelt vindine ja väga heatujuline kaader. Nendega sai asjad kiiresti selgeks räägitud. Auto on omadega üsna otsakorral, kuid mulle doonorautoks päris huvipakkuv eksemplar.

Järgmisel päeval olime kohal nagu kärrbsed. No mul oli seda numbrimärki vaja. Auto võis ka külge jääda. Seda enam, et tal on kapoti all originaal 12 klapiga tõrvikkamber mootor. Mida polnud muidugi aastaid keegi käivitanud.


Siit on veidi näha tumedad küljeaknad.


Nad pole mitte kiletatud, vaid originaal toonklaasid. Ma ei tea kust neid hangiti, kuid nad olid küljes päris mitmel KGB ja Min Nõukogu baasi autodel. Sellel autol on kenasti kõik klaasid alles.


Auto pärineb aastast 1988. See oli juba aeg, mis Venemaalt ei tulnud vaenulikule Eestile isegi mitte Volgasid enam. See masin on eksportmudel, mis algselt oli viidud Soome. Ministrite autobaasi kaudu oli ta imporditud tagasi Eestisse. Muidu oleks võinud ju Soomest ka Mercedese tuua, kuid NSV Lidus toodetud autodele ei kohaldatud tollimaksu. Sees on olnud kena pruun sametsalong.


Volga oli Rahandusministeeriumi käsutuses.


Ise olen väga rahul. Eriti sellega, et sain endale "õiged" numbrimärgid. Kui see projekt kunagi valmis saab, sobib ta kenasti seisma mu teise auto kõrvale, mis samuti pärineb Ministrite Nõukogu garaazist. Et siis nagu .. .vanad sõbrad.


Viimati muutis Sm.Tihhonov (T mär 26, 2013 2:54 pm), kokku muudetud 3 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2686
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: E dets 10, 2007 12:18 am    Postita teema: Vasta viitega

Nagu eelmises postis võib hoomata, olen aastate jooksul näinud väga palju vaeva, et saada endale üks maksimaalselt korralik Gaz 3102. Olen soetanud kõike, mis veel kujult meenutab seda mudelit. Ent arusaadavatel põhjustel pole Eestis sellise auto leidmine enam tõenäoline. Olen oma silmaga registris olevast 19-st autost ära näinud umbes 15-16. Mõned on olnud paremad kui teised, kuid üldine pilt on masendav. Seega polnud enam kuigi palju lootust ilus auto leida.

Õnneks tuli appi sm Gazik, kes teadis minu personaalküsimusest paljugi ning aitas leida ja hankida vajaliku auto Moskvast. Ka seal pole nendega enam kerge. Vana põlvkonna 3102-te on sm Gazik suutnud ca 4-5 aasta jooksul leida tõsi-korralikke vaid 2 tk. Ja mees on kogu selle aja tegelenud pideva 3102 turu jälgimisega. Üks sai siis viimase reisiga ära toodud. Lähemalt kirjutab sellest autost juba teises teemas, mis ka varsti "lugejate autode" all ilmub.


Kas nüüd on kõik? Kas nüüd aitab? Kas nüüd võib rahuliku südamega koju telekat vaatama minna? Ilmselt mitte. Sest meelel on pidevalt teadmine, et TEGELIKULT on mul neid korralikke 3102-sid ju KAKS tk.


Et siis peab välja mõtlema, mida selle teisega peale hakata. See on üsna kallilt soetatud, originaalvärviga ja kõigest 44000 km sõitnud auto. Ma ei kahtlusta ka suuremat läbisõitu, arvestades istmete, rooli, küljeakende, pedaalide jms kulumist. Tegelikult pea sama korras auto kui see must. Vaid väiksema esiosa avarii tagajärjed on kehvalt likvideeritud.

Selle auto aitas mul hankida sm Tasku. Tema suutis selle üles leida kusagilt Läti avarustest. Lihtsalt sööklas pelmeenide kõrvale räägitud volgajutust sai ühtäkki karm reaalsus. Mina olin EVS seltsimeestega Moskvas GAZ tehase esindajatega lõunasöögil, kui helistab mulle erutatud sm Tasku, kes nõuab vastust: "KUHU MA SELLE PANEN???" Mina ei saa midagi aru "Misasja??? Mille?". "No selle Volga, mis Lätist tuli!!! Kuhu krt ma selle panen?" Palusin panna ta Tallinna rahvusvahelise lennujaama parklasse, kust mu kolleegid (Hertz Autorendist) toimetasid ta rendiautode parklasse mind ootama. Küll oli palju elevust, kui Hertzi rendiautode rea peal seisis mitu päeva valge Gaz 3102...

Eriti palju rohkem ma temast ei teagi. Peale selle, et enne Lätit on ta olnud Valgevenes. Tagaluugil oleva "LV" kleepeka all on kleepekas "BY". Auto teenis mingit pulmaagentuuri. Ainsad pildid, mis ma enne ostu sellest autost nägin olid ka pulmarüüs. Istmete alt olen leidnud venekeelseid armastuskirju. Imal värk.

Võtsime siis ühel külmal õhtul tahtejõu kokku ning läksime Volgasid käivitama. Valge 3102 seisis vanaisa maja puukuuris ja selle kätte saamiseks tuli päris mitu autot enne soojaks sõita. Panime talle peale laetud aku ja Volga käivitus esimese korraga. Kuidas teisiti? Kui millalgi jälle korraks päevavalgust lubati, siis võtsime plaani auto põhjalikuma ülevaatuse.

Üldiselt on tegu korraliku asjaga. 1997. aasta autole kohaselt on tal "15 tollised kitsa auguvahega veljed ja bensiinipaak taas kord seal, kus Gaz 24-l. Esimeselt pildilt on näha ka see, et vasak esitiib on veidi teist värvi (avarii jäljed).


Tagaosa istub kokku kui valatult. Säilinud on ka originaal roostevaba summutiots. Siin on kõik originaal.


Salong on nagu uus, ilma mingite kulumisjälgedeta. 1997. aasta oli murranguline hetk, kui viimased autod tulid veel vana salongiga. Enamuses kasutati juba uuema mudeli 3110 plastikarmatuuri ja uksepolstreid. Mul on vana tüübi salongi üle muidugi hea meel.


Istmed on juba siiski uuema mudeli 3110 omad. Esiistmete seljatoed on kõrgemad ja taga on peatoed. Istmed ei näita mingit kulumise jälge.


Mina ei kahtle selle auto läbisõidus, 44000 km.


Kapoti all on 2,3 liitrine alguse otsa pritsungmootor. Venelaste oma toode. Komponendid kattuvad Bosch omadega, kuid minu autol on küll kõik osad venelaste endi tehtud. Tehas lubab talle 110kW. Hästi läheb edasi küll, kuigi hääled on võõrad. 5 käiguline kast lubab maanteel ka 120-130 km/h päris pikki otsi sõita.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2686
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: E dets 10, 2007 1:11 am    Postita teema: Vasta viitega

Väljast häirivad kõige enam avarii tagajärjed. Nina ei istu väga hästi kokku. Kapott on pandud uus, kuid tiib on räigelt pahteldatud ja üsna vormist ära. Pahtli alt näitab ta nüüd pealegi esimesi mullikesi. Viga saanud detailid on värvitud aerosooliga ja selle kvaliteet on teadagi. Varjatud vigastusi tõotab olla ka pleki all peidus. Samuti on esistange üsna kõver.


Muidu on auto väljast heas korras. Originaalvärv on hästi vastu pidanud. Ainsad silmaga nähtavad välised roostekohad on küljekarpide tagumistes otstes. Kuid needki on pinnapealsed täpid. Ei midagi hullu.


Pakiruumi põrand on Volgadel alati kriitiline koht. Eriti rattakoobaste ümbrusest ja tagatulede alt nurkadest. Siin on kõik uue vääriline. Isegi pindmist roostet ei leia. Lihtsalt natuke määrdunud.


Tagaluuk ise on seevastu pahaks läinud. Esmapilgul heas korras luuk on nurkadest siiski läbi roostetanud. Ka neid nurki on pahtli ja aerosoolvärviga paigatud. Igal juhul tuleb luuk ära vahetada.


Uksed on väljast täiesti roostevabad. Teadagi ei pruugi see veel õnne tähendada. Enamasti mädanevad uksed kõigepealt ikka alt tihendi raami juurest ja valtsi vahelt seestpoolt. Sellel autol pole õnneks viimane hetk veel mööda lastud. Roostet on näha, kuid see on veel selline "neitsilik". Pindmine ja kergesti eemaldatav.


Järeldus on lihtne - originaalvärv ei vääri enam säilitamist. Tuleb hakata osasid plekke vahetama (esitiib + tagaluuk) ja roostes kohti likvideerima. See kõik tähendab, et parema ja ühtlasema tulemuse saamiseks tuleb auto tervenisti värvida. Mahukas projekt. Kas on mõtet seda ette võtta olukorras, kus nüüd on korralik auto ju olemas?

Pidasime plaane mitu päeva ja otsustasime, et ei müü ikkagi seda autot maha. Müüki läheb hoopis meie must 2410. Asi selles, et olen pidevalt tahtnud omada korralikku 3102-te. Mulle lihtsalt meeldib see mudel. Kuid Moskvast tulnud auto on liiga hästi originaalina säilinud ja liiga suure ajalooga, et sellega Tallinna liikluses suviti tööl käia. Olen alati olnud seisukohal, et liiga heas korras vanatehnikat ei tohiks üldse sõitmiseks kasutada (vaid profülaktilised hoolduseks vajalikud sõidud).

Teeme vahelduseks Gaz 2410-ga pausi ja sõidame mõned hooajad selle 3102-ga. Ta on heas korras kerega, vähe sõitnud ja lisaks üsna huvipakkuva tehnikaga. Võrreldes 2410-ga peaks ta olema mugavam, vaiksem ja kiirem. Pealegi on ta haruldane mudel, kuid samas vanatehnikana väärtusetu. Täpselt paras Volga, millega suviti Tartusse restorani sõita.

Käärime käised üles ja võtame võileivad garaazi kaasa.


Viimati muudetud Sm.Tihhonov poolt (T veeb 05, 2008 1:15 pm), kokku muudetud 1 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm. Tasku
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 722
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E dets 10, 2007 9:37 pm    Postita teema: Vasta viitega

Pold ma midagi nii erutatud, see mõni Volga nüüd ees või taga aga viibides ise samal ajal Rigas - Ventspils "kiirteel", helistati mulle ja sooviti teada, kuhu auto Tallinnasse jõudes paigutada, et ise vist Türki või Türgi taha lennata ja selles suhtes oli lennuvälja parkla kõige optimaalsem lahendus aga see selleks. Elutempo on kiire.

Väljavõte õige.
Protokollis: Viktor Kits
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2686
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: T dets 18, 2007 11:38 pm    Postita teema: Vasta viitega

Iseenesest ei saa midagi valmis. See on probleem. Pärast pikemat tahtejõu kogumist koristasime garaazi ära. See oli juba pool võitu.


Ajasime auto sisse. Niisama ta siit enam välja ei sõida. Siin lõpeb Valgevene-Läti auto ajalugu tema senisel kujul ning algab uus identiteet Eestis.


Teostasin ka põhjalikuma ülevaatuse auto kere seisukorrast altpoolt. Siin hakkasid esmalt silma mõned Volgale tavatud tehnilised lahendused. Esiteks näiteks vaadake mootorit altpoolt (1. pilt). Kes on seda enne näinud, et summuti püksid tulevad vasakult poolt mootorit ja siduri töösilinder asub paremal. Ilmselt on film tagurpidi masinasse sattunud. Teisel pildil hakkab silma elektrooniline kütusepump tagaistme all.


Aga üldiselt on auto põhja alt nagu uus. Ilma ühegi roostekahjustuseta, puhas ja korraliku musta mastiksi all. Ilus vaadata, nagu uus auto oleks. Mõned pildid eest:


ja tagant:


Volga värvimise jaoks hankisime ka uue kompressori. Vana oli ikka liiga niru. Uue saime ühest töö lõpetanud tehasekompleksist. Pesime ta esmalt puhtaks ja vedasime garaazi. Nii pööraselt raske oli, et kahekesi ei liigutanud ka. Tõstsime taliga üles, asetasime mootorite liigutamiseks tehtud rakisele ning nii saime ta veerema. Natuke sai vist vint üle keeratud selle kompressoriga - paak 500 liitrit, tootlikkus umbes 6 BAR juures üle 1000 liitri minutis. Loodame, et see garaazi laiali ei lammuta, kui tööle paneme.


Järgmiste tegemisteni
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 392
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: N dets 20, 2007 6:33 pm    Postita teema: Vasta viitega

Sm.Tihhonov kirjutas:

Volga värvimise jaoks hankisime ka uue kompressori.


Selle teo eest avaldan seltsimeestele kiitust! Pean meie vabaaja tegevuste juures oluliseks, et me võimalikult palju ise enda oskusi proovile paneksime.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2686
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: E jaan 21, 2008 7:08 pm    Postita teema: Vasta viitega

Vahepeal pole asjad väga palju arenenud. Pidevalt vaatad ja imestad, et nädalad lähevad viuh-ja viuh mööda. Ja just siis, kui mõtled, et pole ammu garaazis käinud, on kalendris juba uus kuu ees. Õigemini uue kuu kolmas nädal. Kuid see pole tegelikult oluline.

Auto kallal on siiski veidi toimetatud. Eest näeb ta veel päris auto moodi välja...


Kuid tagant on pilt teine. Auto võtan täpselt nii palju lahti, kui on vajalik tema kere värvitooni muutmiseks. Vajalikust määrast rohkem ma teda lammutama ei hakka, kuna olen jätkuvalt seisukohal, et tehases tehakse autosid paremini kui kodus. Kuna auto on väga vähe sõitnud, siis pole mõtet korralikke ja toimivaid asju lahti võtta.


Vasakult poolt on uksed juba eemaldatud. Meeldis, et mingeid üllatusi kusagilt välja ei tulnud. Roostet praktiliselt pole ning auto tuleb lahti nagu uus asi. Ükski polt pole veel katki läinud.


Teisel küljel on uksed veel küljes. Ei hakkagi hetkel veel ära võtma, kuna autole tuleb paigaldada uued esiotsa plekid. Aga neid on hea sobitada külge siis, kui uksed on küljes. Saab hästi tiiva-ukse ühendusviigid paika.


Salongi tühjaks tegemisel otsustasin paika jätta armatuurlaua. Olles hiljuti eemaldanud juba kaks 3102 armatuuri, olen seisukohal, et selle korrektne tagasi panemine on ikka hulka tööd. Et kõik juhtmekimbud saaksid õigesti kinnitatud jne. Enda 2410-l vahetasin eelmisel suvel armatuuri. Sai küll enda arvates väga püüdlikult tehtud, kuid ikka jäid mingid plärinad ja kiginad sisse. Lihtsam on ta paika jätta ja tööde ajaks korralikult kinni katta. Salongi põrand on väga ilus. Pildil näha olev tume koht pedaalide all on tegelikult s...tt mitte rooste.


Siitpoolt on pilt veel eriti ilus. Täiesti kahjustamata põrand.


Ka tagant on põrand nagu uus. See kollakas värk on põrandamattide kinnitamisel kasutatud liim. Vähemalt põrand ja pakiruum kindlasti keevitamist ei vaja.


Mõned vähemtähtsad roostekohad siiski on. Eriti täpiline on tagaosa. Samuti on juba näha vaevumärgatavad pinnarooste punktid ustel ja mujalgi külgedel. Ei teagi, mida nendega teha? Kas keemiaga kogu värv maha lahustada ja siis liivapaberiga ära puhastada? Liivapritsi või terasharjaga ulatsulikku tööd ei tahaks teha, kuna see rikub pinnasileduse ära.


Ka tagastange varjust tulevad välja roostekolded.


Samas tihendi renn on ideaalses korras. Muide, teadmiseks neile, kes plaanivad näiteks uut 3102-te kasutada keredoonirina vana kooli auto taastamisel - kere erinevusi on päris palju. Isegi tagaluugi tihendi kinnitusrenn on täiesti teine, mis ei võimalda kasutada vana tüübi tihendit.


Edasi tuleb lahti võtta esiosa. Seejärel on plaanis auto õue ajada ning põhjalikult puhtaks pesta. Sm. Mirski pealekäimisel tuleb eemaldada ka mootor. Ma tean, et tal on tegelikult õigus, et siis on lihtsam kapotialuseid töid teha. Kuid ikkagi ma seda mootori maha tõstmist veidi pelgan.

Tegelikult ei pelga ka. Lihtsalt jälle üks asi, mis on vaja ära TEHA. Kuid saame hakkama.


Viimati muudetud Sm.Tihhonov poolt (T veeb 05, 2008 1:18 pm), kokku muudetud 1 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2686
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: E jaan 21, 2008 7:47 pm    Postita teema: Vasta viitega

Ah jaa. Räägiks veidi ka teema alguses pikalt näidatud Rahandusministeeriumi mustast 3102-st, reg märgiga 074 AAK.

Algne ja aastaid küpsenud plaan oli päris suurejooneline. Meil, õigemini MINUL, oli kindel plaan ehitada endale üks korralik vana kooli 3102. Võimalikult vana, kindlasti 12 klapiga tehnikaga ning 100% originaal auto. Nagu alguses näha, olen soetanud neid 3102-sid kõiksuguseid. Tegelikult kõike, mida üldse on pakutud. Igaüks oli kuskilt otsast lombakas. Lõpuks, kui käes oli ideaalses korras 1997 aasta 3102 ja kui leidsin ka tolle rahandusministeeriumi vana tüübi Volga, tundus mulle, et nüüd on kõik vajalik olemas korraliku 3102 ehituseks.

Ise ma vana roostes sara "uueks" keevitamist ei poolda. Sellistest asjadest minu meelest ei saa õigeid autosid enam. Minu plaan oli veidi ebaeetiline - tahtsin selle valge ideaalses korras kerega 97 aasta auto luukereni lahti lammutada, teostada kerel ainult vajalikud muudatused, et ta kattuks täielikult vana tüübi kerega ning siis hakata sinna peale algusest peale vana tüübi 3102-te komplekteerima. See tähendanuks tagatiiva vahetust ja taga pakiruumi põranda muutusi jne. Kuid see kõik oleks olnud üsna lihtne võrreldes maha roostetanud auto taastamisega.

Ent täpselt sobival hetkel tuli Moskvast pakkumine, et saadaval on 1986 aasta originaalvärvi all 3102. Sellele tuli muidugi kohe järele minna. Nii ma pääsesin vana tüübi auto ehitamisest, sest originaalkorras auto tuli iseenesest koju kätte.

Nüüd tekkis dilemma, et mida paganat oma ülejäänud 3102 pargiga teha. Otsustasin selle valge auto ikkagi endale alles jätta. Kuna ta on üsna värske ja vähe sõitnud, tundus ta sobilik auto igapäevasemateks volgasõitudeks. Originaalvärvi all olev 3102 "Ata¨ee" on niisugune rariteet, et temaga väga sõita ei taha. Las ta seisab. Nii saigi otsustatud, et 2410 projektid jäävad mõneks ajaks tahaplaanile ning minu uueks põhi-Volgaks saab 1997 aasta 3102. See peaks hea olema - võimas 110kW mootor, 5 käiku, ketaspidurid jms. Vanatehnikana väärtusetu, kuid paarutamiseks päris hea valik. Lihtsalt värv tundus sobimatu ja esiosa vajas nagunii kohendamist.

See vana sara must 3102 oli vahepeal plaanis tervenisti maha müüa. Ent kuna potentsiaalsed huvilised ikkagi ei olnud ostjad, siis leidsin, et ta kulub mulle varusade doonoriks ära. Tal oli küljes mitmeid häid detaile, mida oli vaja selle valge külge, või siis mustale Moskvast toodud autole. Mootor osutus vajalikuks ühe sõbra 3102 jaoks. Numbrimärgid läksid "Atasee" auto külge. Ülejäänud tervemad varuosad sai tõstetud riiulile.

Järele jäi sellest üsna vähe. See vare nüüd ootabki oma lõppu. Paar kosilast on talle käinud, kuid täna on ta veel meie hoovil. Kui nädala-kahega midagi ei juhtu, ostab Kuusakoski ta ära.




Viimati muutis Sm.Tihhonov (N mär 14, 2013 10:57 pm), kokku muudetud 2 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2686
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: T jaan 22, 2008 4:09 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kiire reportaa¸ garaazist. Lammutuse osa hakkab jõudma lõpuni. Eemaldatud on ka suurem osa esipaneelidest. Kapott on küljes ainult selleks, et survepesu tehes mootoriruumi katta. Tiivad on eemaldatud, kuna nad olid omadega üsna läbi. Vasakpoolne oli ehitatud mitmest tiivast kokku (tõeline skulptuur), teine oli lihtsalt veidi pihta saanud ja vormist väljas.


Ilma esiotsa paneelideta näeb auto päris kummaline välja.


Eemaldatud on ka tagaklaas. Esimene on veel küljes, kuna 3102-l on selle ära võtmine ikka päris ilge töö. Erinevalt 24-st ja 2410-st ei saa 3102 A-piilari sisemisi katteid muidu kätte, kui armatuur lahti võtta. Aga piilarite katted varjavad osaliselt ka tihendit ja nii polegi kerge vaevaga klaas vahetatav. Kuidas seda tööd küll inseneride poolt ette nähti? Või mõeldi, et Volga klaase nagunii saada pole - ega ta peagi ära käima.


Ka esitiibade alt on ka kere korras. Välja arvatud vasakpoole nurk, kus on avarii tagajärjed halvasti likvideeritud. Sealt peab kohendama.


Kereplekkidest on uksed kasutatavad. Nad on siledad ja vaid kerge pindmise roostega altservast. Ülejäänud plekid otsustasin uued panna.


Esitiivad on mõlemad juba seina ääres olemas.


Tagaluuk samuti ootab. Uus esikapoot on teises garaazis. Peab veel välja mõtlema, et kuidas ta sealt ära tuua. Sõiduautosse teda naljalt ei pane. Oleks õigel ajal selle peale tulnud, oleks saanud veel osaliselt komplektse autoga sinna kohale sõita ja kaane ringi tõsta.


Loodetavasti jätkub peagi ...


Viimati muudetud Sm.Tihhonov poolt (T veeb 05, 2008 1:24 pm), kokku muudetud 1 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2686
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: N jaan 31, 2008 10:46 am    Postita teema: Vasta viitega

Aeg ajalt käib Volga juures igasugu külarahvast lõbutsemas. Vahepeal tulevad lausa hordidena. Mõni toob burksi, mõni toob õlut, mõni ei too midagi. Aga Volgas hullamas käia tahavad kõik. Tundub juba, et Tammepärja garaaz hakkab muutuma "Sõbra" filiaalist pikkamööda "Meeste Varjupaiga" filiaaliks. Sinna poetakse naiste eest pakku ja seistakse kaeblemata tundide viisi Volga kõrval. Peaasi, et kodus koos naisega Kristjan Jõekalda enesealandamist või algajate lauluvõistlusi ei peaks vaatama.

Niitore - niitore


Isegi kui põlved pikkamööda ära surevad


Vahepeal pannakse poisid tööle ka. Kasvõi pildi tegemise ajaks.


Edasi liigutasime Volga teise garaaziboksi. Sellises olekus auto oli veel täielikult sõidukõlbulik. Ainult need vähesed küljes olevad uksed tuli McGyver teibiga kinni tõmmata.


Kuid mitte enam kauaks. Konsiilium otsustas pärast pikemiad vaidlusi ikkagi mootori maha tõsta. Ent see pole tavaline Volga mootor. See läheneb juba 80-te keskpaiga välismaa auto tasemele, kus elektrijuhtmestikku on ikka OLULISELT rohkem. Andis pusida küll.


Näiteks salongist kindalaeka alt kukkus põrandale niisugune kolakas. Ma olen BMW küljes ka sellist tükki näinud. Tegemist on mootori juhtelektroonikaga, ehk rahavakeeli "aju".


Pärast pikemat õhtut on kapotialune niipalju ära tühjendatud, et mootor tuleb tõrkumata maha. Ja siis tuleb põhjalik vannipäev.

Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2686
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: E veeb 04, 2008 3:53 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kapotialuse võtsime lõpuks täiesti puhtaks. Viimase poldini. Siis on lihtsam värvida ja tulemus peaks ka parem saama. Pärast põhjalikku pesemist nägi ta päris kenake välja.


Seekord otsustasime teha enne värvimise eeltööde algust ära olulise tähtsusega operatsiooni. Kuna värvime nagunii kõik plekid eraldi, oleks vaja panna auto uute kerepaneelidega esmalt korraks kokku. Siis saab veenduda uute kereplekkide sobivuses, kas paneelid omavahel klapivad ja kas viigid jooksevad õigesti. Vajadusel on neid praegu veel lihtne ümber töödelda (painutada, väänata, lõikuda, keevitada). Kui hakata sobitamisega tegelema pärast värvimist, siis võib kindel olla et asi omavahel kokku ei sobi ja värv saab lõpuks vigastada. Näiteks seda esitiiba panin külge umbes 4 tundi. Lõpuks ei saanud ikka hästi.


Teine esitiib näis algul paremini sobivat, kuid lõpuks osutus seegi parjaks pähkliks. Pealegi ei tahtnud siis enam sobida kapoti lukutala. Uskumatu, kui kõver seal kõik on. Samas mõõtsime, et diagonaalid on õiged ja kõik mõõtude järgi justkui klapiks.


Laupäeva õhtuks olid tiivad küljes ning lukutala paigas. Põlle sain ka külge, kuid selle korrektse kinnitamisega peab veel vaeva nägema. Alt osast ei istu ta ikka üldse kokku.


Täitsa kardan juba kapotti peale tõsta. Kõik viitab sellele et kapoti viigid tulevad jumala mööda. Igal juhul peab lõpptulemus jääma väljast korrektne ja hästi istuv. Vajadusel tuleb teha kasvõi mõned kinnituskohad ringi ja ratsida midagi kerepaneelide all. Kuid välimuses kompromisse teha ei tahaks. Nina peab saama korralikult paika.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2686
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: T veeb 05, 2008 10:01 am    Postita teema: Vasta viitega

Kuna kevad läheneb hullumeelse kiirusega, on Volga ehitamine saanud igaõhtuseks tegevuseks. Eile õhtul sobitasime viimaks külge kapoti. See läks küllaltki valutult. Natuke tuli ikkagi painutada, väänata, kolkida, kuid viimaks jäi tulemus päris rahuldav.


Viigid jäid lõpuks ilusad sirged ja isegi esimesed nurgad said päris kenasti paika.



Omaette nikerdamine oli põlle ette sobitamine. Vana põll on omal ajal veidi ringi väänatud seoses avariijärgsete esitiibade taaskasutusega. Nüüd uute tiibadega nägi põll selline välja, nagu poleks üldse selle auto oma. Kõige hullem, et ma pole ise üldse plekitöö mees ning ei tunne seda plekiväänamise kunsti. Viimaks sain põlle siiski sobima, mõlemast nurgast.


Seejärel nikerdasin külge tagaluugi. See õnneks sobis kohe. Õigemini ta sobis täpselt sama hästi kui Moskvast toodud autol - luuk on 3102 jaoks veidi pikk ja ulatub tagant servast ca 2 mm üle. Muidu oleksin praegu päris hädas olnud, ent kuna Moskvast tulnud auto on originaalvärvi all, siis tean, et niisugune ta peabki olema.



Kuna esiotsa kokku sobitamine oli osutunud nii valuliseks, otsustasin kindluse mõttes sobitada paika ka kogu tulede majanduse. Et pärast ei tekiks üllatusi - näiteks suunatule auk on tule jaoks liiga väike või on kogu asi nii kiivas, et tuled paika ei sobi. Kindlam on praegu ära proovida.


Väikese sobitamise järel istusid tuled ette päris kenasti. Üldplaanis jäi nina väga ilus sirge ja detailide omavaheline sobivus on parem kui ootasin. Kui see kõik nüüd kenasti ära pahteldada-siluda ning lõpuks värvituna ideaalselt kokku rihtida, peaks tulemus olema väga hea.



Targemad soovitavad uutelt plekkidelt tehase kruntvärvi eemaldada. Miks, seda ma ei tea. Meie peame seda nagunii tegema, sest kapott on tihedalt täis peenikesi roostekoldeid. Samuti tuleb värv eemaldada kogu autolt küljeviigist altpoolt, sest sealgi on ohtralt pisikesi roostepeasid, mis peale värvimist kiiresti välja roniksid. Ja tundub mõttetu käiata tühjaks ainult roostetäpid, sest siis oleks auto kirju nagu lepatriinu ja tema pinna uuesti siledaks ajamine oleks vastikult suur töö. Kokkuvõttes on ikkagi lihtsam värv eemaldada.

Katsetame erinevaid teholoogiaid. Prooviks katsime ühe kapoti sektsiooni värvi keemilise eemaldajaga.

Veidi pahtlilabidaga kraapimist ning tulemus oli niisugune.


Kui see pind nüüd kergelt lamellkettaga või mingi muu analoogse seadmega üle käia, jääb lõpptulemus väga hea. Teoreetiliselt saaks värvi ka ainult kettaga eemaldada, kuid sellel meetodil leidsime mitu puudust - esiteks on see töö kohutavalt lärmakas ja ebameeldiv, teiseks on ta jube tolmune, kolmandaks kuumutab ta liialt plekki ja see rikub pinna, neljandaks on õiged kettad jube kallid. Keemiaga tegemine on selline mõnus vaikne nikerdamine.


Sm. Mirski katsetab ka niisugust tehnoloogiat, kus immutas kaltsu nitrolahustiga, laotas selle plekila ja kattis pealt kilega. Nüüd jäi ta ööpäevaks seisma. Täna õhtul saame näha, kas nii saab värvi kerge vaevaga kätte või mitte.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm. Zwanes
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 04, 2005
Teateid: 311
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T veeb 05, 2008 1:13 pm    Postita teema: Vasta viitega

Sellest keemiaga eemaldamisest. Loetud päevad tagasi sai konsulteeritud ühe restauraatoriga, kelle spetsialiteediks on USA autode restaureerimine. Nemad lasevad kõik autod haljaks just mehhaaniliselt (ketastega), kuna keemia puhul on oht, et sindrinahk hakkab hiljem alusvärviga reageerima... No võta nüüd siis kinni mis see õige on...
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2686
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: T veeb 05, 2008 1:28 pm    Postita teema: Vasta viitega

Ma ise pelgasin ka alguses seda värvieemaldi järelmõju. Ent tegelikult on too keemia lahusti. Lihtsalt jõle kange lahusti. Ta ei ole kuidagimoodi happeline vms. Ja lahustil on ülihead aurustumise omadused. Seega peaks ta pinnalt täielikult kadunud kui asi värvimise järgus on.

PS: Vastu tulles lugejate ettepanekutele muutsin pildid kõikides postides väiksemaks, kuna aeglasema võrguühendusega arvutites võttis teema laadimine juba igaviku.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1068
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: T veeb 05, 2008 2:18 pm    Postita teema: Vasta viitega

Juba õhtul tekkis küsimus, et kui täna tagasi läheme, kas on auk uksest läbi ussitanud ja põrandal lögane hunnik.

Viimati muudetud Sm Mirski poolt (N veeb 28, 2008 3:12 pm), kokku muudetud 1 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele 1, 2, 3 ... 22, 23, 24  Järgmine
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 24

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud