Volgaklubi kodu
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 257 külastaja(d) ja 1 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - GAZ-21B
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

GAZ-21B
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4
 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
kod. Medvedjev
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 20, 2011
Teateid: 192
Asukoht: Pärnu

TeadePostitatud: N mär 07, 2019 8:20 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tsitaat kasutaja Sven59 teemast GAZ 21 Automaat:

MTJ juhataja kirjutas:
Tunnistan, et kirjutan siia teemasse omapoolseid oletusi ja fakte, et aidata omanikel vältida möödapanekiud. Kuna väikeseid erinevuseid on nende autode juures rohkesti, siis ma ei häbene ka eksida - saan millegi võrra targemaks. Otsuste tegemisel toetun enda raamatukogule ja vene foorumitele.
1) klaasipesija juures vaatasin lisaks enda autole läbi hulga pilte vene foorumitest . No see on selline ebaoluline koht, et kuidagi ei jää selgelt piltide peale. Siiski leidsin 1960. Aasta auto, millel on samuti kuuskantsed pritsijad. Aga see auto pärineb aata algusest, kui klaasipesija nupp oli veel armatuuril ja pesupaak tulemüüril.
2) Vola 1961. Aasta aprillis trükki läinud Volga raamatu (ilmunud 1962) illustratsioonil on juba meile kõigile hästi tuntud hilisem pritsija.
Julgen oletada, et kolmandat varianti pritsijat tollase bürokraatia juures poleks jõutud juurutada. Kui just mingil põhjusel eksportautole neid ei pandud?
Igatahes on nende vahetamine hiljem pisiasi.
3) Teemaväliselt vastan siin Medvedevi küsimusele enda 1959. aasta auto vanuse kohta. On üldtunnustatud fakt, et II seeriat hakati tootma 1959. aasta veebruarist. Jaanuaris tulid veel üleminekumudelid (nn. Perehodkad). Minu auto ongi Gaz21B, ehk üleminekumudelli eksportkroomiga variant. Seda kinnitabad ka vene foorumites koostatud sassinumbrite väljalasketabelid.

Lõpetuseks vastan, milline juhtmekomplekt on minu 1959. Aasta autol. Sellel ajal oli veel kasutusel nn tekstiilkattega juhtmed mustas rüüžis. Mälu järgi pakun, et neidki valmistatakse restauraatoritele, vist Kolesja Istorii poolt? Samas rõhutan, et mina ei ole lugenud, millal võeti kasutusele tänapäevased plastisolatsiooniga juhtmed. Küllap mõni teine oskab täpsemalt pakkuda?


Lp. MTJ Juhataja, sulle võis tunduda minu küsitu sinu auto väljalaskeaasta ja kuu kohta norimisena, et kas ikka on jaanuar 1959. Tegelik põhjus on autode kere- ja raaminumbrite võrdlemine ja arutelu. Nimelt on mulle ka tekkinud samasugune kummaline või isegi veel kummalisem GAZ 21B (V). Auto on ostetud aprillis 1959, valminud märtsis, seega nagu omamoodi müüdimurdja. Venelastel oma foorumis oleksid selle auto andmed heaks ja huvitavaks täienduseks.


Kopeerides eeskätt passi andmeid ja lisasin mõned huvitavad lipikud ka, kuid juhtus äpardus, et lipikud panin õiget pidi skannerile ja kopeeris seega neid kõhualt. Pöörasin nad siis ümber ja lehitsesin kunagist passi ja tegin koopia leheküljest, mil vahetult EV teket oli bensiinipõud, kesisematel kuudel anti kõigest 20 liitrit kuus (!), ja tehti sellekohane märge passi, et sa oled selle kätte saanud, samas kuus sama passiga teistkordselt polnud mõtet bensusabasse minna. Oh, aegu ammuseid!
Veel on üks tehnoülevaatuse lipik aastast 1970, sellele on kantud esmaselt väljastatud numbrimärgi tähised, passis olev EAA seeria number on saadud 1971, mil hakati vaikselt nõudma kollaste numbrite väljavahetamist. Üks lipik näitab, et omanik oli klubi "Autom" liige ja võttis osa sõidumeisterlikuse võistlusest. See dokument oli teiseks talongiks juhilubade vahel ja rikkumise korral mulgustati vaid seda aga RAI juhiloa talong jäeti puutumata. Augustatud võistlustalongiga järgmisse etappi saamine venis kuni karistused aegusid.
Ja Volga ostukviitung.
Nagu ma su teemast välja arvutasin on sinu auto kere-ja raaminumbrid vastavalt umbes 37500 ja 36300. Ja arvatavalt siis jaanuari toodang. Minu oma ca 1500 ühikut uuem ja märtsis tehtu. Mõlemad on mingid ülemineku variandid 21 I-le . Kui sinu autol on veel vana plekkarmatuur "viisnurgaga" Volgalt, siis mina oma auto juures pole aru saanud, mis teda veel 21B mudeliks hoiab, no kõik vidinad nagu on juba täiesti II põlvkonna 21I omad. Kaasasolnud tehasraamat on ettenähtud mudelitele M-21A ja M21I.
Raamat ise on trükitud Gorki Autotehase trükikojas. allkrjastatud trükkimiseks 26. veebruaril 1959. Trükiarv 10 000.
Armatuur on juba "uuelt" mudelilt. Kusjuures armatuuri ülaosa ei ole kaetud traditsioonilise mustriga läikiva kunstnahaga, vaid sellel on tumeroheline täiesti matt pind, katsudes meenutab seemisnahka. Rohkem ma sedasorti kattematerjali pole kohanud. Eks armatuurivahetuse tingis passivne ohutusmeede. Värvitud läikiv pind, kui sellele paistab päike ebasobiva nurga alt, tekitab tuuleklaasile fantoompeegelduse armatuuri pinnast. Eks samal põhjusel muutusid ka sapika ja mosse kerevärvi armatuurid kümmekond aastat hiljem mustaks.
Pilt armatuurist ja birkast


Ja varurattast. Veljed on millalgi tumedama beežiga ülevärvitud, kuid isegi küünega kratsides tuleb alt tehasevärv nähtavale, veljepildil heledamad laigud. Alt tuleb välja helebeež. Selle pealevärvitu vast saab üsna kergesti eemaldada kuumavee survepesuriga. Millegipärast isegi I pk. taastatud autode veljed on värvitud alati valkjashalliks, ilmselt teadmatusest või vastupidi üldlevinud teadmist järgides.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sven59
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Mar 31, 2005
Teateid: 116
Asukoht: Võrumaa

TeadePostitatud: N mär 07, 2019 9:21 pm    Postita teema: Vasta viitega

Uskumatu, mis paberid kõik autoga koos on säilinud. Niipalju, kui mina volgasid olen kuurides, küünides, vettinud garaašides, lautades jne..., vaatamas käinud, siis sellist ajalugu pole näinud. Hea kui leitakse auto dokumendid. Ainult säilinud on Zili ajalugu, millel siis pidi üles kirjutama km pealt kõik sõidud.
_________________
Tõde on kusagil olemas! Wink
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 442
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: R mär 08, 2019 2:02 pm    Postita teema: Vasta viitega

Medvedev! Tore, et siia teemasse kirjutasid - ei risusta teiste teemat. Kuna vanadel autodel on esmane registreerimine märgitud passi 01. jaanuar, siis oletasin, et jäi mulje, nagu selle järgi pakkusin. Auto kerenumber on 36552 ja nüüd olen ise ka hakanud kahtlema, et minu 21B võisid tulla hiljemgi kui jaanuaris. Sinu säilinud tehn. pass on selles suhtes kummaline, et kui birkal on selgelt kirjas 21B, siis passis ainult GAZ21? Sellised muutused tulid sageli ümberehituste käigus, mida sinu autol pole tehtud.
Igatahes on see "eksperdi" töö huvitav ja paljud "faktid" kaheldavad lähemal uurimisel.
Velgede värvi puhul olen kogenud, et värvitoone oli rohkem kasutusel kui see elevandiluu valge. Minu hallil olid originaalveljed helehallid ( sissestantsitud valmistamise kuu sobis auto valmistamise ajaga) ja ma üritasin selliselt need ka taastada.
Nüüd veel sellest nn."kruvi ja mutri" pisiasjast. Olles näinud sinu saadetud joonist, läksin ja ronisin oma auto armatuuri alla asja uurima. Endale üllatuseks avastasin, et minu "pissitajad" on pärast paigaldamist tehases selle mastikuga üle pintseldatud nii, et isegi kinnitusmutreid pole näha ja pärast ka tehases üle värvitud. Nüüd jääb veel teoreetiline variant pealt kübara vahetamiseks?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
kod. Medvedjev
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 20, 2011
Teateid: 192
Asukoht: Pärnu

TeadePostitatud: E mär 11, 2019 9:18 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kui su auto klaasipesuri pihusti on ainult ühe avaga, ju ta on siis ikka õige, pole siin kahelda midagi. Eks minus äratas esmast kahtlust sarnase väliskujuga pihusti äratundmine teistelt mudelitelt, millel on aga kaks pihustussilma ühe "nupu" küljes.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4
Lehekülg 4, kokku lehekülgi 4

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud