Liitunud: Feb 20, 2011 Teateid: 206 Asukoht: Pärnu
Postitatud: L mär 02, 2019 1:18 am Postita teema:
Kahtlemata tuleb sellest huvitav ja ainulaadne Volga.
Saan aru, et hiljem soovitakse ka vanasõidukiks tunnustamist.
Kui nii, siis ilmselt ka kriitika on teretulnud:
1. Klapikambri kaane värvus on võlts. Sellised helesinised, tegelikult vist veel heledamad olid III pk. kaaned. I ja II pk. peab olema tumetumesinine, nagu kunagi ka selle tooniga emailpotte toodeti. Peaaegu must. Kaas on kinnitatud praegu poltidega. Peavad olema kruvid, mis on kõrge kumera peaga, nagu neid kasutatakse ka ukse sisemistel käepidemetel. Tihend oli tol ajal korgist. Neid täitsa saada.
2. Mootoril hakkavad teravalt silma terve rida mustaks värvitud tükke, nagu rihmaratas väntvõlli otsas, veepumba rihmaratas, jämefilter ja selle käepide, karteripõhi, käigukasti õlivarda toru, geneka kronstein, mootoripatjade kronsad jne. Tehases on eelnevalt koostatud mootorid koos käigukastiga hõbevärviga üle värvitud. Niisiis eelpool nimetatud detailid on peale mootori värvimist ka hõbedased. Lisaks on siis värvitud ka kraanid ja stutsid, õlirõhu andur ja seda ei maksa põdeda. Enne värvimist tuleks eemaldada vaid klapikambrikaas, generaator Mootor sai natuke vara peale aga siiski pole veel hilja sellega tegelda.
3. Väljalaske kollektoril puudub termoautomaatika. Ka tunduvad kollektorite kinnitusmutrid-seibid hetkel suvalised.
4. Vot see karburaatori alune plekk, mis praegu paistab tsingitud, selle võib küll rahulikult mustaks värvida.
5. Bensiini peenfilter koos settepoti ja musta kronsteiniga on sel aastakäigul ülearune. Ühes tükis bensiinitoru tuleb bensiinipumbast otse üle klapikambrikaane karburaatorisse. Tugikinnitus klambri abil asub klapikambri kaane küljel. See koht, kuhu klambri polt kinnitub on praegu ka kaanel näha.
Paratamatult tuleb poritiibadel liistuaugud likvideerida. Huvitav, et Ukraina restauraatorid nii üldtuntud teadmise juures liiistudest sellise apsu lasid sisse.
Lähiajal lisan ka pildimaterjali.
Liitunud: Mar 31, 2005 Teateid: 116 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: L mär 02, 2019 9:45 am Postita teema:
Just, kriitika on alati teretulnud ja suured tänud sellise põhjaliku nimekirja eest! Eile otsustasime, et liistud kaovad, maksku mis maksab. Ja tegeleme ka ülejäänud silmajäänud vigadega. Mingeid käegalöömist ei saa selle auto juures olla.
Liitunud: Feb 20, 2011 Teateid: 206 Asukoht: Pärnu
Postitatud: L mär 02, 2019 4:54 pm Postita teema:
Nüüd lubatud pildid. Alustan III pk. klapikambri kaane värviga ehkki see siin otseselt teemasse ei puutu, aga silmaringi avardamiseks ja võrdluseks on siiski vajalik. Siin on kolme erineva taastamata auto klapikambrikaane värv. Piltidele kantud märkmed on varasemad ja seotud muu teemaga, siin on luubi all ikkagi värv.
Nagu näha, on kolmel ülemisel pildil üks ja sama helesinine toon, vaat et kergelt rohekaski, siin aga on taastaja värvivalikuga puusse pannud. Sellise lahtise tuulutustopsikuga klapikambri kaas oli kasutuses II pk. lõpul ja III pk. alguses. See tuulutusfiltri topsikuosa peaks olema must.
"Imelik" kaasaegne bensupump ja UAZ-termostaadikorpus "hüppavad" ka siin näkku, kuid üsna õigesti on mootor värvitud hõbedaseks: veepump, rihmaratas, klapitõukurite kaaned plokil.
Kuid mitte alati ei ole III pk. klapikambri kaaned helesinised. Kes juba nats ülemisi pilte tähelepanelikumalt raalis, see tuvastas need kõik olema eksportvariantide autodelt. Mina seostan seda helesinist värvust kõrgema surveastmega ja rohkemate hobujõududega mootoritega. Minu 1968 a . autol oli klapikambrikaas aga must. Ka on must Tartu Levateki klubiliikme pere poolt aastal1969 uuena soetatud ja tänini originaalsena säilinud helesinine kaunitar 21US, millel samuti klapikambri kaas musta värvi. 21US ei ole eksportvarijant, nagu ekslikult arvatakse vaid siseturu variant " ulutchennoj obdelkoj" ja vaatamata lisakroomringile omab tavalist 75 hj . mootorit. Mõlemad kuuluvad III pk. teise poolde ehk alates 65- tootmiselõpuni. Seda musta klapikambri kaant kohtab just sellest perioodist.
Netist leitud sealse klubi fotograafi Alo Karu tehtud ülesvõte selle 1969. a. auto kapotialusest. Soovitan seda autot lähemalt uurida ja mootori juures meelde jätta, kuidas ta on kunagi värvitud ja mis detailid siis ikkagi on hõbedased.
Ka järgnevad 6 pilti autolt mahatõstetud mootorist annavad ettekujutuse mootori värvimisest.
Liitunud: Feb 20, 2011 Teateid: 206 Asukoht: Pärnu
Postitatud: L mär 02, 2019 6:24 pm Postita teema:
Nüüd aga varasemate põlvkondade klapikambri kaane värvus.
Siin on 1959. a. märtsikuu auto, samasuguse klapikambrikaanega, kui teil. Värvus on ikka tõesti tumetumesinine. Kuid siiski eristub mustast. Siin on näha juba märkusena mainitud bensutoru kinnitusviisi ja kaane kinnituskruve. Bensupump on pildil vale, kuid tänaseks vahetatud. Veel tasub meelde jätta siit veepumba määrdetoosi ja selle kinnitust, ja teist pisemat määrdetoosi roolisambal asetsevate käiguhoovakeste määrimiseks.
Ja veel üks samasuguse kaanega, värv aga ei ole nii tume. Auto ka vast aastast 1959, kuna klaasipesuri paak asub alles esmases kohas.
See on juba 1960. aasta kahevärvilisest eksportautost. Tema kahevärvilisus on aga eriline: auto on väliselt ja mootoriruumist must, salong, armatuur ja uksevahed helerohelised. Siin mootori pildil võib märgata kummalist helerohelist roolisammast. Sellisena on ta kunagi tehasest tulnud ja säilunud. Klapikambri kaas on läbinud muudatuse ja on teist tüüpi kui esimesel pildil ja teemaautol. Siin on värv tumesinine, mitte tumetumesinine, kui esimesel pildil. Praegu siin teemat muude piltidega sellest autost ei risusta. Kui aga pälvib tähelepanu ja on soovi, siis teinekord saab.
See on 1961. aasta helesinise originaalauto pilt. Selle toon jääb nagu esimese pildi ja kolmanda pildi toonide vahele.
Ja veel üks näide. Väga vahvad, leidlikud "kummilutid" kõrgepingejutmetel jagaja kaanel.
Need pildid ehk on abiks õige potisinise kaanevärvi leidmisel.
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 766 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T mär 05, 2019 12:55 am Postita teema:
Väga põnev materjal Karupapa poolt!
Kohe äärmiselt põnev!
Algsel I seerial klaasipesureid ei olnud.
II seerial olid need ümarad ja III seeria
klaasipesurid olid silindrilised.
Võib-olla aastaarvude osas oli
mingeid muutusi.
Jõudu!
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 490 Asukoht: Tallinn
Postitatud: T mär 05, 2019 10:06 am Postita teema:
Minu 1959.a. jaanuari Volgal on peal just need kuuskandiga "pissitajad". Kuna auto on säilinud üsna originaalsena, siis julgen neid pidada algupärasteks. Pildilt on näha, et kojameeste mehhanism on remondi käigus siiski asendatud uuemaga (jämedam võll ja kandilised alusplaadid).
Liitunud: Feb 20, 2011 Teateid: 206 Asukoht: Pärnu
Postitatud: T mär 05, 2019 10:32 pm Postita teema:
Ei teagi kohe, millest alustada.
OK, aknapesuri pihustid kõigepealt. Teemaalgataja fotol oli kahte tüüpi: silindriline ja kübarmutri moodi. Silindriline kuulub III pk. juurde. Kasutati ka GAZ 52/53 kabiinidel ja boksertüüpi kabiiniga UAZ-listel. Selle kood hakkab numbriga 13, seega esmapäritolu Tšaikalt.
Teise variandi, selle kübarmutri kohta ootan rohkem infot. Mitu pihustussilma sel on? Sellised on laialt levinud, kasutati maanteemuhust seebikarbini 968M, Moskvitsid alates mudelist 403- 412 kuni aastani 1973 Moskva tehases ja kuni 1975 Izevski tehases. Aga neil on "peas" kaks pihustussilma.
MTJ Juhataja, millest järeldad, et see on jaanuari auto. Kui usud reg. tunnistusele kantud "tõde" esmaregistreerimise kohta, mis passis ilmselt on kas 01.01.1959 või mõnel juhul ka 02.01.1959, siis selline daatum pannakse siis, kui esmast täpset arvelevõtu kuupäeva ei ole teada. Pigem otsida ikka detailide pealt nende valmistamise kuud ja selle põhjal saab ka sõiduki enda sünnikuule jälile, mis on tavaliselt järgmine kuu detailidelt tuvastavatelt. . Sinu autol ka selline kummaline kübarmutri versioon. Küsin samuti mitu pihustit sel on?
Igatahes 1959. a. märtsi autol on aga sellised:
Kui pilt suureks klõpsata, siis ülalt ehk on näha, et kuulsilmal on peal lame tahk, mille ühes servas on pisike ava, kust pesuvedelik väljub. Kui nõel sinna avassse pista, saab "silmamuna" liigutada sobivasse kohta, kus silmavesi kõige paremini akent märgab.
Nagu näete hoopis isemoodi vigur.
Aga mõned näited "kübarmutri" kasutamisest. Igal on neid üks ja asub tuuleklaasi keskel.
ZAZ 965A 1966
ZAZ 968 1973
Moskvits IZ 412 1970
Moskvits AZLK 408 1970. See on pildistatud tuuleklaasi kohalt, et need kaks "silma" nähtavad oleks.
Kui ilmneb, et nii Sveni kui Vahuri näidatud kübarmutritel on üks silm, siis vast sobivad, aga mul ilmselgelt vanem, vanim tüüp. Kui aga kaks, siis...
Liitunud: Aug 07, 2007 Teateid: 490 Asukoht: Tallinn
Postitatud: K mär 06, 2019 11:34 am Postita teema:
Tunnistan, et kirjutan siia teemasse omapoolseid oletusi ja fakte, et aidata omanikel vältida möödapanekiud. Kuna väikeseid erinevuseid on nende autode juures rohkesti, siis ma ei häbene ka eksida - saan millegi võrra targemaks. Otsuste tegemisel toetun enda raamatukogule ja vene foorumitele.
1) klaasipesija juures vaatasin lisaks enda autole läbi hulga pilte vene foorumitest . No see on selline ebaoluline koht, et kuidagi ei jää selgelt piltide peale. Siiski leidsin 1960. Aasta auto, millel on samuti kuuskantsed pritsijad. Aga see auto pärineb aata algusest, kui klaasipesija nupp oli veel armatuuril ja pesupaak tulemüüril.
2) Vola 1961. Aasta aprillis trükki läinud Volga raamatu (ilmunud 1962) illustratsioonil on juba meile kõigile hästi tuntud hilisem pritsija.
Julgen oletada, et kolmandat varianti pritsijat tollase bürokraatia juures poleks jõutud juurutada. Kui just mingil põhjusel eksportautole neid ei pandud?
Igatahes on nende vahetamine hiljem pisiasi.
3) Teemaväliselt vastan siin Medvedevi küsimusele enda 1959. aasta auto vanuse kohta. On üldtunnustatud fakt, et II seeriat hakati tootma 1959. aasta veebruarist. Jaanuaris tulid veel üleminekumudelid (nn. Perehodkad). Minu auto ongi Gaz21B, ehk üleminekumudelli eksportkroomiga variant. Seda kinnitabad ka vene foorumites koostatud sassinumbrite väljalasketabelid.
Lõpetuseks vastan, milline juhtmekomplekt on minu 1959. Aasta autol. Sellel ajal oli veel kasutusel nn tekstiilkattega juhtmed mustas rüüžis. Mälu järgi pakun, et neidki valmistatakse restauraatoritele, vist Kolesja Istorii poolt? Samas rõhutan, et mina ei ole lugenud, millal võeti kasutusele tänapäevased plastisolatsiooniga juhtmed. Küllap mõni teine oskab täpsemalt pakkuda?
Liitunud: Mar 31, 2005 Teateid: 116 Asukoht: Võrumaa
Postitatud: K mär 06, 2019 5:12 pm Postita teema:
Tänan info eest. Ja kuidas saab nende pisikeste aknapesurite kohta nii palju infot olla. Kui nii niimoodi igat detaili hakata läbi arutama ei saa ma veel niipea valmis.
Tegeleme juhtmetega. Ja juba tundubki, et nende kohta leidub veel rohkem igasugust informatsiooni.
Kust vene foorumist saab infot kerenumbrite kohta? _________________ Tõde on kusagil olemas!
Liitunud: Feb 20, 2011 Teateid: 206 Asukoht: Pärnu
Postitatud: N mär 07, 2019 10:39 pm Postita teema:
Need juhtmed, mille kohta Sven arvamust küsis, need näevad oma "ussirüü" poolest väga kiiskavad ja läikivad välja. Siin on kesta kudumiseks kasutatud vist lausa kapronnööre. Tegelikult on kude selline, kus lõim (ma võin terminiga eksida) koosneb mingist kuuest puuvillasest(?) niidist, mis asetsevad üksteise kõrval ja põimitakse järgmiste ja järgmiste 6-niidilistega omavahel läbi. Niidid on matid, valdavalt ühetoonilised, enamlevinult mustad. Tihti on kohatud üleni musti, kuid on ka palju selliseid, kus on siis "kirjuks" ajamiseks kasutatud ühte kuni nelja teist tooni (kas helehalli, punast, rohelist...) 6-niidilist kõrvutijooksvat "lõnga". Selle värvilisega moodustuvadki kudumisel "kangasse" teatud perioodilisusega värvilised kriipsukesed. Panen mõned näited.
Vabandan mõne pildi kehvakese kvaliteedi pärast.
GAZ 24 juhtmel üks pruun 6-niidiline "lõng", GAZ 53 neli punast 6-niidilist "lõnga" kõrvuti
GAZ 21 kaks heledamat 6-niidilist kõrvuti.
GAZ 21 1962 kaks punast ligistikku
GAZ 21 1969 3 kollast kõrvuti
Pobeda 1955 kaks või kolm heledat "lõnga"
GAZ 24 1971 üks roheline , mis pleekinud kohtadel ei ole eristatav.
Et siin on hunnik pilte, sellel oma põhjus.
Piltidelt on leitavad positsioonid 3 ja 4. Need võtaks siin luubi alla. Neid asju ei ole siiani ühelgi taastatud Volgal kohanud. Aga siin piltidel saab seda lugeda ainult originaalseks tehase "käekirjaks".
Positsioonil 3 on juhtmete ja käsipiduri ajami läbiviigud tulemüüril. Peale paigaldamist on need kohad tehaseautodel mastiksiga ära tihendatud-mäkerdatud ja pealt kere tooniga värvitud-parandatud.
Positsioon 4 on juhtmetega seotud. Ainult tehases paigaldatud juhtmestikul on aku ligiduses piirnev juhtmekimp pealt omakorda teibitud tugevama paksemat sorti läbipaistva kileteibiga. seda on tehtud ilmselt kaitsmaks juhtme kampsunit akust väljuvate happeaurude-pritsmete vastu. GAZ 21-l on lisaks teibitud juhe ka läbiviigu ümbruses tulemüüril.
Liitunud: Feb 20, 2011 Teateid: 206 Asukoht: Pärnu
Postitatud: N mär 07, 2019 11:14 pm Postita teema:
Lisan siia veel ühe pildi taastatavast 1956.a. veoautost ZIS 150. Omanik-taastaja tellis uue juhtmestiku otse tegijalt Gorkist. Joonised koos juhtme pikkuste värvidega, harude pikkusega saadeti tegijale. Ühendusklemme juhtmete otsa ei soovitud, kuna need kaasaegsed olid oma kuju poolest "võõrad" , ei näinud sellised välja, nagu tollel ajal. Need eemaldati vanalt juhtmekimbult ja paigaldati uuele. Kuigi ka siin on "kampsuni" lõng juba sünteetilisest ja väheke läikiva olekuga, on kude õige ja päris autentne näeb välja. juhtmed ise on kaasaaegsed plastikkattega, kuid igale neist kooti riidesukk vastavalt värvile ümber ja "petab" kaasaegsuse igati ära.
Silm eristab siin lausa vist kaheksat niiti "lõngas", seega eelmises postituseska pakutud kuus lugeda kaheksaks. Juhtmetegija omapoolne soovitus oli kasutada halli triipu valge asemel. Valge pidi jääma väga võltsilt kiiskama.
Juhtmekimbu valimisel peab meeles pidama, et III põlvkonna oma erineb väheke varasemast. Selle tingib laadimisrelee ja süütepooli erinev asukoht, peale selle III pk. jookseb juhtmestik ahju alt, vanematel selle pealt. Seni kohatud hinnatud taastatud Volgadel on pandud küll uus juhtmestik aga kõigil on pärast siis kohandatud seda pooleks lõikamise pikendamise ja muu retsimise moel.
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.