Volgaklubi kodu
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 134 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Uuema Volga 5-käigulise kasti kohandamine 24/2410-le
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Uuema Volga 5-käigulise kasti kohandamine 24/2410-le

 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Tehnoabi
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2687
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: P juuni 17, 2012 11:00 pm    Postita teema: Uuema Volga 5-käigulise kasti kohandamine 24/2410-le Vasta viitega

Tere,

Olgugi, et Maanteeamet otsustas tänavu (ja ka edaspidi) meie maanteedel piirkiirust mitte tõsta, erutab volgamehi mõte viiekäigulisest käigukastist. Tõsi on, et "viiene kast" lisab vana kooli Volgale märgatavalt maanteesõidu mugavust. Näiteks 2410 on viienda käiguga kiirusel 110 km/h veel täiesti normaalne sõita. Lisaks võib arvestada ka kütuse säästuga.

5-käiguline kast tuli Volgal kasutusele umbes aastal 1995-1996. Mulle teadaolevalt tekkis see koos 2,3 liitrise 16 klapilise ZMZ 406 mootoriga. Selle mootoriga varustati ka lõpuotsa 31029, kuid rohkem hakkas ta levima siiski mudelil 3110. Erimudel 3102 jooksis muidugi ka teistega paralleelselt. Olgugi, et see kast on kujult oma 4-käigulisest eelkäijast totaalselt erinev, saab teda vaevata paigaldada ka vanade 24 ja 402 mootorite otsa. Täna on võimalik neid käigukaste hankida peamiselt Venemaalt autolammutustest. Sellega seoses on paar asja mida peaks teadma.

Nimelt sobivad 1:1 paigaldamiseks ainult enne-3110 mudelipõlvkonna käigukastid. Ehk siis ainult 31029 kast ja vana armatuuriga (kuni 1997) 3102 oma. Tõsi, et neid on üsna raske (kui mitte võimatu) täna leida. Reaalsem on leida siiski mingi uuema Volga kast, mis on muidu igati identne alguse otsa kastiga, kuid erinevus on spidomeetri ajamis. Vanadel Volga kastidel kasutati (ilmselt ammu-ammu kopeeritud USA tehnika jäänukina) miilide mõõtühikutes spidomeetri ajamit. Mis sest, et Volgadel on kogu eluaeg olnud spidomeetri skaala kilomeetrites. Kui Volga sai koos 3110 tulekuga kogu uue salongi ja uue elektrisüsteemi, mindi üle ka uuele standardile, ehk kilomeetrites ajamile. Pealegi on 3110 spidomeetri ajam elektrooniline. See tähendab, et kui 3110 kast paigaldada 2410 mootori otsa, hakkab spidomeeter näitama 1,65 korda rohkem. Kiirusel 90 km/h näitab kell ca 150 km/h.

Kuidas teha vahet vanal ja uuemal kastil? Välja näevad nad kõik ühesugused. Ehk siis niisugused:


Eksitada ei võiks lasta ka sellest, kui kasti korpusel on kood 31029. Selle koodiga jooksid nad lõpuni välja.


Reaalselt on võimalik teha vahet ainult spidomeetri trossiajami kinnituse järgi. Vana tüübi kastile sobib (nii nagu 4-käiguliselegi) otsa tavalise Volga spidomeetritrossi jäme ots. Kui kasti küljes on väiksema läbimõõduga otsik on tegu uuema käigukastiga. Otsikuid vahetada ei saa, sest teo hambumised on erinevad. Samuti pole mõtet spidotrollise väiksemat otsikut külge aretada, sest nii saamegi valetava spidomeetri. Siin on vahe näha.


See ei tähenda siiski, et uuemat kasti pole mõtet soetada. Tuleb lihtsalt see kast korra lahti võtta ning vahetada ära spidomeetri ajami tigu. Kuigi see tundub veidi üle mõistuse töö, pole asi pooltki nii hull.

Esmalt tuleb lahti keerata kasti kahe poole kinnituspoldid ja keerata välja ka ühte väikest lisavõlli hoidev polt. Ning tõmmata esimese osa korpus maha.


Igaks juhuks veenduge, et kasti korpuse küljest alumise võlli pikilõtku seibid välja pole kukkunud. Neid võib vabalt ka mitte olla. Ent olid, siis pange pärast tagasi.


Järgmisena võib lahti keerata kõigi kolme lülituskahvli kinnitused. Selleks lülitage korraks sisse tagurpidi käik. Muidu ei saa tagurpidikäigu kahvli polti kätte. Keerake poldid välja, kuid kahvleid te veel kätte ei saa. Kindlasti märkige juba nüüd korrektselt ära milline kahvel millise võlli otsas käib ja mis pidi ta käib. See on ilmselt kogu selel töö kõige olulisem osa. Näiteks puhastage nad ära ja kirjutage sinna märkused vildikaga peale.


Järgmisena oleks hea kätte saada tagurpidikäigu/5-käigu lülitushoob. Selleks eemaldage hoovastiku kate. Samuti eemaldage seal kõrval olev väike kate. Seal all on käikude fiksaatorid.


Eemaldanud katte, paistavad sealt kolm vedru. Need peaks välja võtma. Vedrude all on kuulikesed. Need oleks ka hea kätte saada. Tegelikkuses on vaja eemaldada küll ainult V/R käigu hoob, kuid hoobade fiksaatorkuulid võiks juba sellepärast kõik välja võtta, et nad hilisema töö käigus kogemata välja ei kukuks ja ära ei kaoks.


Kuulide välja meelitamiseks sobib näiteks magnetotsaga kruvikeeraja. Meil selgus ka III-IV käigu ebatäpsuse põhjus - fiksaatori vedru oli katki.


Nüüd saab selle lülitushoova välja tõmmata. Kätte oli ta vaja saada sellepärast, et pääseks ligi tema all olevale fiksaatorseibile. Olla valmis ka selleks, et nüüd kukub küljest lahti selle hoova küljes olev lülituskahvel. Veenduda, et kahvli otstes olevad väiksed kelgud (mis libisevad võlli peal) ära ei kaoks. Nad ei olegi kuidagi kahvli külge kinnitatud, vaid lihtsalt istuvad oma pesas.


Nüüd on selgelt näha ka meie töö eesmärk. See tigu ajabki ringi spidomeetri ajamit. Uuema tüübi kastil on ta suht järsu nurga all kaldus hammastega, pannes spidoajami hammasratta päris kiiresti pöörlema.


Vaja on aga vot sellist - lameda nurga all hammastega.


Järgmisena peaks keerama lahti väikse lisavõlli teise kinnituse:


Nüüd on kõik eeldused loodud, et kasti sisu lõplikult kätte saada. Peavõlli fikseerib üks fiksaatorseib mis asub sellesama lülitushoovastiku all. Selleks oligi vaja üks lülitushoob eest ära võtta, et saaks nüüd mugavalt selle laiali vajutada.


Hea on seda tööd teha kahekesi - üks hoiab tangidega fiksaatorit laiali ja teine kolgib samal ajal kasti sisu korpusest välja.


Ta tuleb välja suht kergelt. Kui ta takerdub, pole kindlasti vaja jõudu rakendada. Ilmselt takerduvad käikude lülituskahvlid oma võlli peal. Neid tuleb lihtsalt veidi libisema aidata ja kasti sisu tuleb kenasti korpusest välja.


Umbes nii see käib. Olla nüüd valmis selleks, et käikude lülituskahvlid pudenevad lauale laiali. Selleks oligi vaja nad kindlasti enne ära märkida, et pärast oskaks õige kahvli õige hoova otsa ajada ja õigetpidi ka.


Niisugune ta on - 5 käiguline kast.


Igaks juhuks veenduda, et ega alumise võlli pikilõtku seibid pole ka selles kaane osas välja kukkunud. Jällegi - neid ei pruugi üldse olla.


Meie projekti peategelane - spidoajami tigu on nüüd lihtsasti ligipääsetagv ja kergesti vahetatav.


Nagu näha, ongi tegu 3110 ajastu Volga detailiga:


Ja nüüd pole midagi lihtsamat kui lammutada ära oma vana 4 käiguline kast, eemaldada sealt seesama tigu ja panna kõik tagurpidi kokku tagasi.

Mõnusat töömeeleolu.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 379
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E juuni 18, 2012 10:01 am    Postita teema: Vasta viitega

Nagu ma nüüd aru sain, on mõistlik 3102-le leida 31029 käigukast. kas selline?
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idgroup=72&idmodel=17&idmark=4&atype=0
_________________
Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 379
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T okt 02, 2012 7:12 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tere.
Uurisin veidi oma kasti. Külje peal on jah valumärk 31029, aga see ei tähenda ju midagi. Samuti ei saa aru, kas on aasta 86 või 98 (vaata kumba pidi tahad) Meeste jutu järgi võeti kast maha 3110-lt.
Kas spidoka võlli hammaste järgi oskate tõe välja selgitada?





Ja veel. Minusugune ei julge küll kasti lahti võtta ja seda korrektselt kokku panna. Kas poleks lihtsam osta uus armatuurlaua kell ja see aretada vana spidoka auku. Või teha oma kellale siiditrükiga uued numbrid?
Vabandan ette, kui on lollid mõtted. Siiski olen vaid ehitaja.
_________________
Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Metalliotsija
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 01, 2004
Teateid: 550
Asukoht: Käesalu, Keila vald

TeadePostitatud: T okt 02, 2012 9:04 pm    Postita teema: Vasta viitega

Sihverplaadile uusi numbreid märkides jääb alles odomeetri ebatäpsuse probleem.

Pildil on näha väiksema keermega trossi kinnitus. Soovitan (lasta) kasti ikkagi lahti võtta ja jubinad ära vahetada. Seejuures tekib hea võimalus kasti sisu vanast õlisaastast puhastamiseks, teiste detailide kontrollimiseks ja ehk mõnegi laagri või tihendi vahetamiseks.

Transmissiooniõli teeb käed soojaks ja puha... eksole ahvatlev mõte?


D. Metallov.
_________________
Haapsalu EPT
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 379
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T mai 16, 2017 7:56 pm    Postita teema: Vasta viitega

Sain just täna lõunal kätte auto uue kastiga. Oligi nii, et Tallinnas sõidan pidevalt sajaga. Üritan harjutada mootorit ja harjuda vale spidoga, ju tuleb ikkagi lahti võtta ja tigu vahetada. Seni naudin kevadõhtuid.
_________________
Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Autojuht
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 375
Asukoht: Rapla mk.

TeadePostitatud: T mai 16, 2017 8:37 pm    Postita teema: Vasta viitega

Julm vend, kohe uus kast alla.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Tehnoabi Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud