Volgaklubi kodu
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 445 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Gaz 24 - doownek
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Gaz 24 - doownek

 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
doownek
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jun 20, 2009
Teateid: 29
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: T jaan 21, 2014 9:30 pm    Postita teema: Gaz 24 - doownek Vasta viitega

Aeg tulla kapist välja!

2009 mai. Tollel ajal veel kaks keskkooli poissi leiavad end unistamast: „Peaks ikka Moskvichi või Lada asemel putitama midagi uhkemat. Näiteks Volgat.“ „ Jaa! Volga on ikkagi kõrgem klass. Aga milline Volga?“ „Pigem see uuem...kandiline, see on palju ägedam!“ Jah, aga see on ainult unistus, sest meil pole ju reaalset rahalist võimalust ega vajalikke teadmisi Volga jaoks.“ „Ega ei ole jah!“

Ja sa pagan. Nädala või paari pärast leidsime Tartu Gefi autolammutuse platsil müügil halli 1985a GAZ 2410. Meile mõlemale oli Volga võõras. Polnud varem saanud seda looma ise katsuda, veel vähem sellega sõita. Hind oli 4000 krooni. Ülevaatus ja kindlustus kehtisid veel paar kuud. Auto seisukord esialgsel hinnangul polnud väga paha. Veidi roostet siin-seal.. Sellise raha eest autot küllalt ja veel. Omandasime sõiduriista! Plaan oli lihtne: auto piisavalt sõidukorda, et sellega suvel mööda eestimaad ringi sõita. Suve jooksul sai natuke nipet-näpet parandatud, aga muidu oli väga aus masin. Kahjuks sellest esialgsest autost pilti pole.

2009 august. Tundus, et väikesed augud tagakarpides võiks parandatud saada. Võtsime logarid küljest ja natuke kruvikeerajaga toksimist siit-sealt: kere tagumine osa on omadega täiesti läbi. Siis algas meie jaoks päris suur projekt.

Tundus üsna mõtetu proovida vana kere ellu äratada. Seega hakkasime otsima uut doonorit. Uurisime esialgu sõpradelt-tuttavatelt, kas kellegil ei seisa mõnda Volgat kuskil kuuris. Juba naabrimees teadis rääkida, kuidas tal väimehel on maal palju 24 ja 2410 juppe ja mõned kered. Läksime uurima. Papil oli üks kere koos tiibade ja ustega ja kolm ilma nendeta. Lisaks veel küünitäis varuosi. Meie leppisime ilma uste ja tiibadeta variandiga, sest need lootsime enda autolt saada. Erinevus oli selles, et meie jaoks uus kere oli 24. Peremees veel rääkis kuidas ta tõi selle kere külgkorviga mootorattal Pihkvast. Mina ei tea, kuidas see võimalik oli, aga ilmselt on kõik võimalik.

Naabrimees ise tegeles autode üles vuntsimisega. Seega tundus päris hea mõte tema käest küsida nõu värvide osas. Millise firma toodangut kasutada. Soovitas 4CR. Selle firma toodangut saab Tartus Sepa turu kõrval olevast tööstusvärvide poest. Okei. Läksime uurima. Müüja soovitas haljale plekile happekrunti, seejärel tavaline krunt. Järgisime nõuandeid.

Meie puhastasime vana värvi relaka ja trelli otsa käivate harjadega. Hiljem mõistsime, et liivaprits on kindlasti parema tulemusega. Lisaks kiirem ja lihtsam. Aga juba sai tehtud.





Ja pahteldamine võis alata. Olime ju näinud kuidas seda tehakse. Järelikult pole väga raske. Saame isegi hakkama. Pärast 32 kg pahtlit ja 49m liivapaberit ei olnud tulemus üldse hea. Võiks ju öelda , et pärast sellist kogust pahtlit on asi käpas aga ei. Okei. Lisaks sellele tundus, et ükskõik kui palju pahtlit katusele panna, on seal lohk. Lõpuks ei pidanud enam vastu ja vihahoos sai see katus kuvaldaga seestpoolt välja löödud. Selgus, et pahtlikihi paksus oli juba 22mm.



Pärast väikest mõttepausi meenus, et tõesti - sealt kust kere tõime, olid auto katusel suured kastid Volga juppidega. Ilmselt oli katus niiviisi sisse vajunud.
Uus plaan. Meil on vaja järjekordselt doonorit, sest katus tuleb asendada. Pärast uue kere toomist pidime vana ära lammutama ja utiliseerima, sest polnud kuskil hoida seda. Jätsime alles vaid tõenäoliselt vajalikud jupid ja katus ei tundund küll üks nendest olevat. Ükspäev ringi sõites märkasime tanklasse pööravat Gaz24. Keerasime otsa ringi ja sõitsime järele. Volga juhilt sai uuritud, kas pole ehk pakkuda katust. Endal tal polnud, kuid saime ühe mehe numbri, kellel võis olla. Ja tal oligi! Altpoolt oli doonor omadega läbi, aga katus oli tipp-topp. Lisaks boonuseena pidime raha asemel välja käima 3 nädalavahetust ja aitama pererahval puid lõhkuda. Tehtud. Saime katusedoonori.



Katuse lasime vahetada tuttaval plekimehel. Lisaks otsustasime, et aitab enda keretöödest. Saadame töökotta ja las tegelevad sellega professionaalid. Meile hea asukoha tõttu valisime Tartu Ropka värvikoja. Värvitooniks valisime lõpuks musta, aga punase metallikuga. Kui tähelepanu ei pööra, siis ei paista metallik väljagi.



Pärast värvimist alustasime helisummutusega.



Põranda, rattakoopad ja pagasniku katsime 2+2mm tõrvaplaadiga(pigem toorkummi plaat) ja sinna peale 8mm Helisummutusmatt, mis põhineb viskoossel elastsel poroloonil. Näpu all tundub nagu telkimismatt või midagi sellist. Katusele panime 1,5mm tõrvaplaadi+ 4mm helimati. Mati eelis vildi või poroloni ees on see, et see ei ima niiskust ja lõhnasid, lisaks on kerge ja lihtne paigaldada.

SILLAD:
Veermiku pärast me väga ei muretsenud. Lootsime võtta jupid esimeselt autolt. Peaaegu koheselt selgus, et midagi head seal pole. Tagasillal väikesed loksud, esimesest rääkimata. Käisime uurimas papi juures, kellelt kere saime, ehk on tal midagi pakkuda. Tal oli terve komplektne esisild. Uus. Sobis meile ideaalselt. Tõime ära ja kruvisime külge, aga tagasilda tal polnud. Mõtlesime, et võtame siis korpuse vana, kuid sisu uue. Korpus ja vedrud läksid liivapritsi ja pulbervärvi. Tuli välja, et 24 tagasild on üpris veidra ehitusega. Seda just laagrite reguleerimise mõttes. Teha tuleks seda päris täpselt ja selleks on vaja erineva kuju ja paksusega reguleerseibe. Lisaks tuleb võtta seibide lisamiseks või vähendamiseks sild keskelt lahti – kusjuures tihend on ka reguleeriva omadusega. Proovima ju peab. Aga tuli välja, et kui teo laagri jaoks on seibe igal pool, siis teiste laagrite jaoks ei leia neid kuskilt. Keegi ei tea ka, kust neid võiks leida. Käisime veelkord juba tuttava papi juures. Kuna tal küünis on korralik segadus ja ei tea mis seal kõik peidus on, lootsime leida vajalikke reguleerseibe. Aga peidust tuli välja hoopis uus komplektne sild. Võtsime selle. Saatsime liivapritsi ja seejärel pulbervärvi.


MOOTOR:
Juba suhteliselt projekti alguses pakuti meile ZMZ 406 mootorit. Me ei osanud sellest midagi arvata. Mootor oli küll priilt käes, kuid oli seisma jäänud katkise plokikaanetihendi tõttu. Saime teada, et mootor peaks istuma originaalpatjadele ja käigukast sobib ka kokku. Uuem tehnika, mõned lisa kW ja teadmine, et sellele mootorile on olemas ka sissepritse tegid pakkumise üsnagi ahvatlevaks. Okei. Otsustasime 406 kasuks. Kõigepealt proovisime autole peale seda elukat.




Põhimõtteliselt sobib. Ainult EGR toru ei mahu külge. Lisaks tuleb väljalaske süsteem ümber teha.
Plaan oli proovida vahetada plokikaane tihend ja käivitada. Et kui kolks sees, siis ei hakka selle mootoriga tegelema. Okei. Aga kust sellele mootorile juppe saab? Ülo äri ei paku, kuid soovitas Rebellat. Tõepoolest. Sealt saime mootori tihendikomplekti. Vahetasime tihendid ja proovisime käivitada. Kuid käima ei saanudki. Tõenäoliselt oli kütusepump vigane ja keti paigaldusel võis ka midagi nihu minna. Ringi käis ja natuke lubas ka, aga see oli kõik.
Arvasime, et valime siiski selle mootori ja kui asja ei saa, siis on esimese 2410 mootor tagavaraks olemas. Võtsime mootori pulkadeks. Väntvõll läks lihvimisse ja tasakaalustamisse. Lasime teha astromotos. Plokk ja ülejäänud jupid läksid liivapritsi ja pulbervärvi. Mootorile tahtsime anda veidi huvitavamat väljanägemist. Ja nagu rusikas silmaauku sobis värvikood „signal red“.




Hakkamegi jõudma tänapäeva. Kui töö ja muude toimetuste kõrvalt aega jääb, siis vaikselt noktseme. Loodame see suvi auto liikuma saada.


Praegu on asi umbes nii kaugel:



Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
gazik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 13, 2004
Teateid: 1325
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: K jaan 22, 2014 10:41 am    Postita teema: Vasta viitega

Tahaks ka "kommunismi nurgakese" mehi omaltpoolt tervitada.
Autot juba aastapäevad tegasi näinuna hämmastas mind kõige rohkem igaltpoolt laitmatu kvaliteediga "peegliks" värvitud auto.
Ja väike tuuning kogu projekti juures on tehtud maitsekalt.
_________________
AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Zaparov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jun 27, 2005
Teateid: 881
Asukoht: Nõo sohvoos 4 jaoskond!

TeadePostitatud: K jaan 22, 2014 4:22 pm    Postita teema: Vasta viitega

Olen juba ammu oodanud,et kodanik doownek teeks siia oma auto teema.
Oskan vaid kiidusõnu öelda,kuna on näha,et asja on hingega tehtud.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
doownek
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jun 20, 2009
Teateid: 29
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: K jaan 22, 2014 4:32 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kohe ei plahvatanudki, et mis "kommunisminurk" aga lõpuks jõudis kohale. Tervitused vastu võetud!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
doownek
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jun 20, 2009
Teateid: 29
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: E jaan 27, 2014 7:07 pm    Postita teema: Vasta viitega

Klapi kaas sai viimase lihvi.





Olles kolanud foorumis ringi, tekkis probleem piduri/siduri õliga. Mida siis ikagi süsteemis kasutada. Paljud väidavad, et BSK on see õige. Teised jällegi ütlevad, et juba aastaid DOT4 kasutusel ja muresid pole.
Töösilindrid said lahti võetud, puhastatud ja kokku pannes määrisime mansetid pidurivaseliiniga. Õliks valisime DOT5.0(Mitte 5.1!). Eeliseks on tema baasaine, mis on silikoon. Praegu on süsteemis olnud ca pool aastat ja pidurid tunduvad töötavat. Peale pikka otsimist leidsime seda Tartu Motohoovist.



Värvus õlil on lilla ja lõhna tal pole.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
sm. Siim
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 06, 2009
Teateid: 34

TeadePostitatud: E jaan 27, 2014 9:24 pm    Postita teema: Vasta viitega

Tean omast käest inimesi, kellel on Volga pidurisüsteemis BSK ning ka neid kellel DOT 4. Paistab olevat nii, et see õli, millega auto pidurid on toiminud on tark sinna ka tagasi kallata. Omal on Volga pidurisüsteemis BSK ja pidurid on aastaid ideaalsed- ei mingeid silindrite kinni jäämisi ega lekkeid. Samas on Moskvichisse pandud sisse NEVAt, kuigi peaks olema tehasest samuti BSK. Ja jällegi pole probleeme olnud. Põhiline, et ei valaks segamini.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm Mirski
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 06, 2004
Teateid: 1203
Asukoht: Tallinn, Nõmme

TeadePostitatud: T jaan 28, 2014 10:13 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kiiduväärt projekt. Meeldivalt korrektne käekiri paistab foorumisse riputatud piltidelt. Veidi küll teeb hinge ärevaks see metallik aga eks oma silm saab kunagi lõpliku hinnangu anda, võibolla ongi nii äge, et tee või isegi.
Nagu ma aru saan, siis esialgsest 24-10 sai keredoonorist tulenevalt 24 või kavatsete teha nö üleminekuversiooni ja sisse panete 24-10 istmed?
Mis puuduab pidurivedelikku, siis mina olen kõikidesse garaa¸ikooperatiivi masinatesse DOT 4 valanud. Seda lihtsal põhjusel, et seda saab igalt poolt. Pole veel erilisi probleeme täheldanud. Kui siis kunagi ühed punasest kummist siduri töösilindri mansetid andsid ca 1 km jooksul järele, kuid pärast seda olen enne mansettide vahetust testinud neid ööläbi vedelikus hoides. Pole veel sattunud nägma lahustuvat varianti. Kui juba lilla Dot 5 varusite, siis soovitan paar pudelit pagasnikusse kaasa pakkida. Kas Dot 5 läheb teil ka sidurisüsteemi?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge MSN Messenger
doownek
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jun 20, 2009
Teateid: 29
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: K jaan 29, 2014 8:41 am    Postita teema: Vasta viitega

Varusimegi endale DOT5 lisapotsiku. Ka sidurisüsteemi sai valatud DOT5. Meil on olemas mingisugused 24 istmed. Nendel vist kuidagimoodi variant tekitada see kolmas iste ette. Pole just kõige paremas seisus, aga esialgu töötavad. Auto ongi segu 24 ja 2410 ja seoses sellega on pidevalt palju toredaid üllatusi, kuidas mingisugune jubin külge ei klapi.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud