Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 766 Asukoht: Tallinn
Postitatud: R mai 27, 2011 11:49 pm Postita teema:
Kontrollsõidul linnast ~60 km - oli laadimine ampermeeteril kahtlane - kord parem, kord halvem...
Enne sihtkohast lahkumist tegin siiski kapoti lahti - ja oligi tuttav viga - generaatori rihm lõtv. Täpselt sama juhtus ka 2009. Nimelt alumised generaatori poldid olid "kadunud". Hoidis teda peal veel vaid rihma pingutuspolt generaatoril. Imekombel leidsin tööriista karbist suisa avamata plastpakendist kolm polti täpselt õiges mõõdus koos stoppermutritega. Tuli meelde - tollest 2009 a.-st pani üks väga hea tuttav tookord mulle õiged poldid kaasa.
Kusjuures ühe poldi koos eraldi mutri ning eraldi seibidega leidsin esisilla eesmise serva vahelt. Peale väikest lisa ajakulu hakkas ampermeeter kohe positiivset laadimist näitama. Õnnelik juhus:)
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 766 Asukoht: Tallinn
Postitatud: N juuni 02, 2011 11:26 pm Postita teema:
Suured tänud info eest! Peab uurima.
Rooli signaali klemmid said niimoodi lahendatud:
Kuna originaalotsa mul ei ole, kuid miski vähe ümaram
metalliosa peab signaalirõnga plaadi alla jääma nn kontaktiks,
siis panin selleks needi. Õnneks alusplastik on alles - sellest panin
needi läbi (eelnevalt keerasin needi kübara tagurpidi) koos lisaseibidega
kõrguse reguleerimiseks. Teiselpool plastikut fikseerisin needi nn. juhtme
vaheühenduse abil. Hea lahendus, selleks, kui peaks tekkima vajadus plastikut eemaldada uuesti - ei pea juhet läbi lõikama. Pildil võrdluseks ka terve neet.
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 766 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E juuni 06, 2011 9:01 pm Postita teema:
Kuna enne Ettevaatust Auto 2011 üritust läks kiireks, siis tegevuse kajastamine läks lünklikuks, pigem isegi külalised kajastasid rohkem.
Aga siin väike pildimaterjal illustratsiooniks juurde.
Intervall 1971.-st aastast - kojameestele. Õnnestus kokku pika peale kojameeste kiirem ja aeglasem tööre¸iim töökorda seada. Kuid kuna auto on ikkagi praktiline ese, siis peab ka selle kasutamine mugav olema.
Pealegi, kui kojamehed vihma tibutamise korral kogu aeg ei tööta, vaid käivad ajalise intervalliga (ise reguleerin selle pikkust), siis ei kulu ka muud detailid nii palju. Intervallil kõigest kaks juhet: punane ja pruun.
Pruuni ühendasin otse kojameeste kiiruse lüliti taha eemaldades sealt valge juhtme. Punase juhtme ühendasin aga valge juhtme taha. Sellise ühenduse korral töötab intervall nii aeglase kui ka kiire kojameeste lüliti kiiruse juures, kuid kasutada võib pikemaajaliselt vaid lkiiruselüliti kiirema kiiruse juures, kuna aeglasema korral tuleb kärsahaisu ja - suitsu. Rohelise juhtme taha ühendades töötab intervall vaid aeglasel kiirusel ja nikroomtakisti juurest hakkab tulema kärsahaisu ja -suitsu.
Kuna radiaatori kõrval olevatele uutele vertikaalsetele tihenditele originaalneete ei õnnestunud saada suure kiirustamise juures, siis asendasin need kaasaegsetega. Päris õige pole, kuid kaugelt vaadates pole viga. Pealegi peale radiaatori kohale asetamist läks üks tihend nii "rulli", et neete polegi näha... Kahjuks just parempoolne, kus ülemised kaks neeti säilusid originaalsed.
Vahepeal käis meelt lahutamas teiste külaliste seas ka kass
Peale karteri eemaldamist raporteerisid minust oluliselt asjatundlikumad sõbrad, et mootor on seest viisakalt puhas - Siinjuures suured tänud Tartu Olevile 2009 a. tehtud mootori kapitaalremondi eest.
Mootori pealetõstmine polnud mittesugugi nii kerge kui selle eemaldamine - plaani järgi tuli see paigaldada koos käigukastiga - et auto all vähem monteerimist oleks. Eelnevalt sai ka käigukasti käiguhoobade kaas vahetatud, et õlileket poleks. Kuid kahjuks hilisema sõidu järgi arvestades õlileke minimaalne jäi ja käikude vahetamine oli ka jama... Võimalik, et tegemist on ka kogu hoovastiku veas...
Mootor omal kohal - jälle oli Robertil tükk tegemist mootori patjade reguleerimisega...
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 766 Asukoht: Tallinn
Postitatud: E juuni 06, 2011 10:06 pm Postita teema:
Kinnikeevitatud tulemüüri augud paremal ja selle piirkonna uus värv
Salong ilma armatuurlauata. Uusi juhtmeid on lisandunud rohkelt. Seetõttu sai Peetri ja Roberti ettepanekul pandud ka lisa sulavkaitsmete karp. Kuhu taha ühendasime salongi ventilaatori; lisatuled; armatuuri kella ja sigareti süütaja toitejuhtmed. Armatuuri kella osas oli mul tõsine plaan sisu vahetada kaasaegse patareiga kvartskella sisu vastu. Eelnevalt uurisin kellaseppade taustu - siinkohal suur tänu Sm Heinsar`le, kes õigel ajal õige kellasepa soovitas. Nimelt uurides kvartskella korpuse mõõtmeid ja vibratsiooni jm. kindlust, siis kellasepp laitis minu mõtte maha...
Ütles, et saab olemasoleva töökorda. Lühikest aega testides olen valikuga rahul väga. Küll on kellal pisut kiiruse reguleerimise ruumi vastav reguleerimiskoht näidati ka ette - nimelt veidi käib ette. Samas panen kellale eraldi toite eraldi lülitiga. Kuna kell tarbib palju voolu - 3 A (väidetavalt), siis auto pikemaks ajaks seismajätmisel on paslik kell välja lülitada, et aku tühjaks ei saaks (kui aku klemme ei soovi lahti ühendada).
Tööde tegemise aegu juhtus "mööduma" palju huvitavat tehnikat toredate inimestega. Nii sattus samasse garaa¸i vahepeal veel üks universaal ~15 a. uuem - VAZ 2102. Originaalsisuga! Küll oli huvitav mõelda, et ka VAZ on "universaal" - suuruste vahe on ikka mitmekordne.
NB! Pilt lõpus.
Ka signaalpasun paremal pool oli GAZ 22-l vasakpoolne - tagurpidi asetsusega... Seetõttu kogunes korpusesse hulga vett ja nii see rooste tuligi. Pasun ei töötanud. Nii ei kõlba. Jälle hulk tööd. Uut ei ole. Seetõttu sai kolmest vanast 1 "uus" komplekteeritud. Algul kahest, kuid külge monteerimisel selgus, et erinevatel pooltel on erinevad kinnituskronsteinid... Õnneks leidus kolmas vasakpolne, millel oli millegipärast parempoolne kinnitus. Kuna kõik detailid olid eri värvitoonidega, siis tuli ka värvkate uuendada ja uus korrektne toitejuhe teha.
Lõpuks armatuurlaud. Peale armatuurlaua asetamist muutus kahjuks ka esiklaasile salongiventilaatori poolt puhutava õhu hulk/kiirus väiksemaks - kuna armatuurlaua liistudel on märkimisväärne takistus - samas nimetatakse neid minu teada õhu klaasile suunajateks. Samas on tegelikult võrreldes originaaliga õhu liikumise kiirus siiski kordades suurem (õhku siiski puhub!). Vajab veel testimist
Ja "kiire remondi" lõpetuseks nn. katsesõitudel ~ 850 km kahe päevaga (viimane neist siis kaua ja VÄGA oodatud "Ettevaatust Auto 2011" juhtus paar väikest apsakat: ühest oli juba juttu - generaatori kinnitus ja teine Rõuges avastatud väikese "kahtlase" kolina põhjus - lahti tulnud õhufilter. Viimase alt avastasin aga lisakulu tekitaja - bensiinileke karburaatorisse siseneva bensiinitoru põlve juures. Küll oli selle likvideerimise aeg tore. Niipalju abipakkuvaid seltsilisi ühe tunni jooksul - ja veel - kui palju GAZ sõiduautosid samal platsil. Tegelikult oli selle lekke kõrvaldamine kvaliteetaeg selle ürituse juures. Siiani pole õnneks mul mingisugust aeganõudvat korrastustööd vaja läinud teel olles Volgaga (tänaseks on läbisõit ilmselt ~11 000 km). Tegelikult otseselt midagi katki polnudki, lihtsalt veidi ohtlik ja kulukas.
Kuna "põlve" igasse asendisse panna ei saa, et ta lõplikult kinni keerata, tuli tihendiks kasutada rätikut käepärane vahend. Pidas eeskujulikult vastu. Üks esimesi abipakkujaid oli tegelikult kohalik jalgrattur ja külalistemaja peremees. Suur tänu temalegi abi eest. Õnneks sai oma vahendite ja jõududega asi korda. Tegelikult sai ka "korrastustööde" käigus korduvalt tunda väikestel pausidel võileibadega (suur tänu perenaisele) kvaliteetaega päikese käes istudes sõprade seltsis - kuulates nende ettepanekuid ja tähelepanekuid. Kevadet sai tunda.
Suur tänu kõigile abistajatele!
Tehnilisel põhjusel universaalide pilt siin - tundub, et universaalid on moodi minemas.
Postitatud: P juuli 17, 2011 11:36 pm Postita teema:
Räägitakse, et 21 mehed ehk vana Volga mehed pidi olema väga truud oma masinatele. Aga võta näpust Watson otsusta veidi proovida ka uuema põlvkonna auto sõidumõnusid. Kahjuks polnud tegu universaaliga, aga raskel ajal käib sedaan kah.
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 766 Asukoht: Tallinn
Postitatud: R juuli 29, 2011 5:33 am Postita teema:
Operatiivteateid:
Täna öösel purustati Volgal ukse klaas, avati seestpoolt lukust uks ja üritati varastada autost jalgratas. Õnneks signalisatsioon äratas minu ja seepeale kurjam põgenes. Ka Politsei oli ülimalt operatiivselt kohal - juhtum fikseeriti. Kahjuks röövlit ei õnnestunud tabada. Asjaga tegeletakse.
Kogukahju: Uneaeg; klaasikildude koristamine; tagavara tagaukse väikese klaasi soetamine (teatavasti universaali originaalklaasi leidmine ülimalt raske - sest neid ju pole...); klaasi paigaldamine; jalgratta mõlkis porilaud parandada; jalgratta katkine helkur vahetada uue vastu; AEG...
Seega - olge valvsad! Ärge midagi autosse jätke, kasutage kuritegusid ennetavaid ja tõkestavaid võtteid!
Liitunud: Jan 10, 2006 Teateid: 766 Asukoht: Tallinn
Postitatud: N aug 11, 2011 12:07 am Postita teema:
PAremale uksele asetatud vasaku poole klaas, kuna korralikku parempoolset pole (tegelik erinevus on selles, et kummale poole klaasi on löödud tempel stalinit gorki)...
Siinkohal suured tänud valvsale silmale.
Täna õnnestus lõpuks esimese tuuleklaasi pesusüsteem tööle saada. Rõõm oli suur, kuid mitte kauaks...
Külge monteeritud pedaalse pumba tagakorpus laskis vett läbi - põrand märg... Ehkki ma eelnevalt paikasin ~ millimeetri suuruseid augukesi superliimiga... Ilmselt ei pea.
SEEGA, kui kellelgi on üle selline kolme vooliku otsaga pumba korpuse põhi ilma defektideta, siis võtan heameelega head pakkumised vastu (ei pea olema terve pump) - PM.
Lugupidamisega.
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis
volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest. volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida
kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.