Volgaklubi kodu
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 376 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Gaz 2410-051 (1988), Ata¨ee
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Gaz 2410-051 (1988), Ata¨ee

 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Atašee
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: May 27, 2010
Teateid: 70
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T apr 12, 2011 10:05 am    Postita teema: Gaz 2410-051 (1988), Ata¨ee Vasta viitega

Ilmad muutuvad ilusaks ning varsti saab Volga garaa¸ist välja ajada, seega otsustasin enda Volgat elektrooniliselt teistele tutvustada.
Alguseks natukene sellest, kuidas ma Volgadeni jõudsin.
Hobiautodena olen aktiivselt tegelenud erinevate VAZ-tüüpi sõiduautodega ja muidugi pole Volgad mind külmaks jätnud. Millalgi 2007. aasta suvel jäi silma soodsa hinnaga valge 2410. Tuleb tunnistada, et selleks ajaks mul Volgaga sisuliselt kogemused puudusid ja sõitmised olid tehtud peamiselt kõrval- või tagaistmel. Auto käivitus ja sõitis, kuid oli seisnud Lasnamäel majade vahel pea aasta. Auto oli väga määrdunud, erinevate roostetõrje vahenditega kokku plätserdatud. Kogu auto puhastamine ja väikeste roostekollete likvideerimine võttis pea 2 nädalat. Ãœlevaatuse läbis auto seejärel kenasti. Esimese positiivse üllatuse pakkusid pidurid – äärmiselt tõhusad.
Ãœldiselt tuleb siiski mainida, et pigem olin Volgas pettunud. Raskesti ja ebatäpselt juhitav, minu 192 cm pikkuse juures mahuvad vaid väga väikesed inimesed selja taha tagaistmele. No kuidas on tehtud nii kolakas auto nii väikese salongiga. Ka müratase pole just kõige meeldivam. Ausalt öeldes ei saa ma siiani aru, miks nõukogude ajal inimene, kellel oli võimalus valida igapäevaseks sõitmiseks Volga või näiteks „super-lux“, eelistas Volgat.
Siin meenubki seik, et Volgat ostes (ostsin esimeselt omanikult) rääkis omanik, et tegelikult said nad ´iguli ostuloa, kuid need said otsa ning siis asemel pakuti Volgat. Kuna Volga maksis aga tunduvalt rohkem, siis kulus ka garaa¸i ostuks planeeritud raha Volga jaoks. Sedasi jäigi see lageda taeva alla.
Samas rahulikul kruiisimisel oli täitsa mugav ja soliidne. Peamine, Volgas on olemas see miski, mis teeb ta eriliseks ning tekitab sõites mõnusa võbeluse hinges. Siiski lootus leida Volgas auto, millega sõita suviti Eestis pikemaid otsi, ei täitunud üldsegi. 2009 kevadel oli selge, et auto vajaks põhjalikumat taastamist, aga polnud üldse tunnet, et tahaks sellise suure tööga tegelema hakata. Seega panin auto müüki, kuid selge oli, et olin nakatunud ohtliku Volga-pisikuga. Üks põhjustest, mis ka 2410 müümisele kaasa aitas oli see, et 24 meeldib tegelikult rohkem, eriti selle kroomitud välimus.

Milline minu jaoks üks Volga peaks olema? Alustades värvist, kui mul oleks G21, siis see peaks olema kas must või heleroheline. G24 ja 2410 on alati meeldinud valgena, ka kirsipunane on äärmiselt kena. Samas nö klassikalist musta Volgat on küll kena vaadata, kuid endale ma seda ei tahaks. 3102 peaks minu jaoks aga jällegi must olema. Kui rohkem detailidesse minna, siis 2410 ukselingid on äärmiselt lahedad nn sangad külgedel pole mulle kunagi eriti meeldinud. Samas 24 esiots on võrreldamatult ilusam kui 2410 plastik. Volga suguselt autolt eeldaks ikka, et salongis oleks vaip maas. Eriti kenad on punased sisud ja ideaalis veel sametine. Mulle ei ole kunagi meeldinud c-piilaril olev katusejätk.

Seega jõudsin ikkagi sinna välja, et jälgisin silmanurgast müüdavaid GAZ 24 kuulutusi. Kuni korraga nägin müügis valget 2410-051 Ata¨eed. Esimesed paar päeva püüdsin teha nägu, et seda autot ei ole Eestis olemas, sellele aitas kaasa ka hinnanumber. Samas peale konsulteerimist Sm Mirskiga, oli tegelikult selge, et olen müüdud mees. Varsti järgneski proovisõit, seejärel üritasin veel nädala eitusfaasis olla, kuid ega see eriti hästi välja ei tulnud ning juba nädala pärast veeres Volga Tallinna poole.

Alguses ma tõesti ei uskunud, et tehase poolt on kokku pandud pea täpselt selline Volga nagu ma olen endale tahtnud.
Valge, 24 kroomitud esiotsaga, kollased udukad, 2410 ukselingid ja kere põhineb 3102-l ehk puuduvad c-piilari inetud plekiribad. Samas, ega praegu all olevad 15“ valuveljed päriselt selle auto olemusega kokku ei lähe. Olen aru saanud, et originaalis peaks seal vist olema 3102-e ilukilbiga plekkveljed?
Värv on üldiselt korralik, rooste puudub, aga on paar väiksemat mõlgikest, millega plaanis tegeleda. Ka salong on terve, puhas ja väga korralik.
Aknad on tehase pruun toonklaas, millest ma enne ei osanud midagi arvata, aga tegelikkuses sobivad ideaalselt.
Natukene pilte ka, mis on tehtud eelmisel aastal








Salongis on 3102 armatuurlaud, rool näeb välja nagu 2410 oma, aga on pehme. Puudu on raadio. Kas keegi oskab öelda, milline see originaalis oli?
Ustel on puidumustriga ribad. Esiuste klaasid käivad elektriga. Samas tõstukite nuppe jagub neljale aknale.
Põrandal on must vaip. Äärmiselt omapärane on laes olevad mustad plastikud, mis katavad külgi ning moodustavad keskosas konsooli.
Istmed on väga mugavad sametised. Esimestel istmetel on täiendavalt reguleeritav veel seljatoe keskosa – rohkem või vähem alaselga toetavaks.






See kuidas auto sõidab, on hoopis omaette teema. Auto on vaikne ning võrreldes eelmise Volgaga märgatavalt täpsemini juhitav. Käigukast on 5-käiguline, mis teeb maanteel sõitmise väga mõnusaks. Kiirusel 110 km/h oleks pea nagu tavalises lääneautos. Reisijatega saab rääkida ilma häält tõstmata ning kõrvu ei võta huugama.
Pidurdamise eest hoolitsevad kõigil neljal rattal ketaspidurid.

Auto on edaspidi plaanis veelgi enam originaalseks teha.


Viimati muutis Atašee (K jaan 11, 2012 8:38 am), kokku muudetud 4 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Atašee
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: May 27, 2010
Teateid: 70
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T apr 12, 2011 10:14 am    Postita teema: Vasta viitega

Ma tegin küll piltide foorumisse riputamise õpetuse järgi, kuid pildil klikates ei avane suuremana, vaid näitab "the webpage cannot be found". Äkki keegi hea seltsimees oskab juhendada, mida ma valesti tegin.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm. Västrik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 04, 2004
Teateid: 1130
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: T apr 12, 2011 10:25 am    Postita teema: Vasta viitega

Viga on väga väike. Su piltide aadressi lõpus on 2x JPG laiendit, kusjuures üks on suurte ja üks väikeste tähtedega.

Jäta aadressi ainult üks alles ja siis muidugi õigem variant. Tegin esimese pildi ise sinu postituses ka "korda" juba.

Västrik
_________________
Jõudu annab A-76
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Atašee
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: May 27, 2010
Teateid: 70
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T apr 12, 2011 10:33 am    Postita teema: Vasta viitega

Suur aitäh!
Nüüd peaks kõik korras olema.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 467
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T apr 12, 2011 10:47 am    Postita teema: Vasta viitega

Tubli.
Tere tulemast Seltskonda. Kui soovid 3102 ilukilpe, helista, saame kokku.
_________________
Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
gazik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 13, 2004
Teateid: 1325
Asukoht: Tartu

TeadePostitatud: T apr 12, 2011 11:38 am    Postita teema: Vasta viitega

See auto ongi originaal ja ongi erinevalt teistest spets.osakonnas kvaliteetselt koostatud. Autole olidki need veljed tehases paigaldatud. Kui tahta täpsust, siis kroomkilbid käivad teisele mudeliindeksile.
Sa unustasid mainida ka el. nupust käivat tagaluuki Smile, mis oli alguses mõeldud kõikide "kallimate" Volgade varustusse. Aga no jäi jälle ära.
Selle konkreetse auto ja teiste selliste sõidukite ajaloost rääkimiseks tuleks sinuga millalgi uuesti kokku saada ja lähemalt pajatada. Aga seda vist mainisin, et auto endine ja ühtlasi esimene omanik oli GAZ-i tehase UKER-i osakonna seltsimees. See oli ta eraauto.
_________________
AADU KADAKAS
psü-psühhiaater(suiti maal, enamust aega hullumajas) Abiliin ja nõustamine GSM 534 97951
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2784
Asukoht: Telliskivi, Viimsi

TeadePostitatud: T apr 12, 2011 12:13 pm    Postita teema: Vasta viitega

Väga põnev auto oma olemuselt. Olen minagi temaga kunagi sõitnud ja pean tunnistama, et ilmselt paremate sõiduomadustega 2410-t pole mina enne ega pärast proovida saanud. Rooli parema täpsuse põhjusi võib ilmselt otsida tervest 3102 esisillast. Tal on geomeetria veidi teine.

See 51 eriseeria 2410 kere on minu jaoks alati veidi müsteerium olnud. Mismoodi ja mis komplektsusega neid siis ikkagi tehases komplekteeriti? Kunagi lammutasime ühe sellise päevinäinud Ata¨ee ära. Temal olid väljaspoolt küll tavalised 2410 C-piilarid, kuid sees oli tagaistme seljatoe tagune plekk koos aknalaua alusega ikkagi 3102 oma. Selgelt näha, et tehase töö. Sinu autol on C-piilari plekid ka 3102 omad.

3102 armatuuri sobiva raadio mudel pole mulle teada. Tegemist oli kindlasti oma aja kohta väga moodsa kassettraadioga, milliseid muidu nõukogude autodesse sel ajal ei paigaldatud. Mul on sellest vaid mõned pildid. Siin tehase bro¨üürist:


Ja siin reaalselt ühe auto sees:


Mina ise lahendasin enda 3102-l selle probleemi originaal 3102 raadiopaneeli ja Grodno kassettraadio ristamise teel.


Kindlasti soovitan veidi vaeva näha auto originaalsuse parandamisega. Ma üldse ei vaidle, et tegemist on erakordse autoga, peaaegu prototüübiga. Kuid näha on, et see auto on läbinud millalgi kapitaalremondi, mille käigus on ta saanud uue armatuurlaua, uued istmed, uued uksepolstrid. Põnev oleks teada, milline ta algupäraselt oli. Kuna seltsimees oli UKER-i osakonna töötaja, küllap tal olid head võmalused oma pilli ka jooksvalt tuunida, timmides mingeid uusi eksperimentaalseid vidinaid oma autole külge. Tihti on autodel legend ilusam kui asi iseenesest.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Atašee
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: May 27, 2010
Teateid: 70
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T apr 12, 2011 7:22 pm    Postita teema: Vasta viitega

Auto ajaloost pajatamisest ma küll ära ei ütle.

C-piilarid on mul ühest tükist ning tagant aknalaud 3102 oma (esmaabi karbiga). Samas pagasnik on sama kui tavalisel 2410-l. Paak põhja all ning tagavararatas pagasnikus raamil tagasilla kohal.

Karta on, et sellise raadio leidmine võib keeruliseks osutuda, seniks vaatan odava rahaga mõne nuppudega "hiinaka",mis näeb retro välja, aga mängib ka mp3.
Kas selle originaalmaki mark, mudel vms parameetrid on teada?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Atašee
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: May 27, 2010
Teateid: 70
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T mai 31, 2011 9:39 am    Postita teema: Vasta viitega

Natukene sõidumuljeid.
Ettevaatust Autol käimine kinnitas minu veendmust, et see Volga on just selline, mida tahtsin - mõnus rahulikult teha pikemaid väljasõite, nautida, puhkust ja loodust. Samas ei jää maanteel kellegile jalgu ning ka nn ebavolgalikel kiirustel (n 110) on talutavalt vaikne ja kindel sõita.
Ettevaatust Auto nädalavahetusel tuli läbisõiduks 780 km ja bensiini kulus umbes 10 liitrit sajale - minu meelest väga hea tulemus.

Ühtlasi proovisin, milleks üldse Volga võimeline on. Avastasin, et kruusateedel võib ka Volgaga soliidsuse kaotada ja täitsa ülemeelikuks muutuda. Ettevaatust Auto raames punkti otsides sain esimese maitse suhu umbes 7 kilomeetrisel lõigul. Pühapäeval läbisin umbes 50 km kruusateid tavalisest aktiivsemas stiilis. Kui teatud tunnetuse ja nurga kätte saad, siis kiirustel 80-100km/h on väga mõnus kurve kerge külglibisemisega läbida. Samas on selle piiri tabamine ikka märgatavalt raskem kui näiteks Ladaga ning auto kursi korrigeerimine ebamäärase rooli tõttu raske. Tegelikult on sedasi sõita väsitav. Ka tagumistele rehvidele ei mõju selline sõidustiil hästi. Kuigi rõhku oli sees 2,5 bar-i kulutas külge päris tugevasti - pool kirjadest läks kaduma.



Asfaldil proovisin ka Volga tippkiiruse ära. Kuni 140ni läks vägagi lõbusalt, sealt edasi rauges kiirendus juba oluliselt. Siiski liikus spidomeetriosuti 160ni. Sealjuures oli müra veel täiesti talutav, auto kenasti stabiilne ja juhitav. Sellise kiirusega liikuva Volga eest tegid isegi Lääne-Saksa sini-valge embleemida sedaanid teise raja vabaks. Spidomeeteri täpsust GPSiga pole kontrollinud, kuid maanteede ääres olevad kiiruse näidikutega võrrreldes näitab spidomeeter kiiruse 90-100 juures 3-4 km/h rohkem.

Rahustuseks seltsimeestele - toimunu oli range erand - Volga on ikka rahulikuks kulgemiseks. Maanteedel 80-90ga pehmelt liikudes on Volga ikka omas elemendis.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Atašee
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: May 27, 2010
Teateid: 70
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: R sep 02, 2011 10:30 am    Postita teema: Vasta viitega

Autol ilmnes siduriga seotud probleem.
Kui pedaal on üleval (nii sõites kui ka vabakäigul) kostub pidevalt vilinat/kriginat. Pedaali alla vajutades see hääl kaob. Selle põhjal enda oletused ütlevad, et tegemist survelaagriga seotud probleemiga. Probleem ise tekkis väga kiiresti paari kilomeetri jooksul oli aeg-ajalt häälitsemist kuulda ning siis muutus see pidevaks.
Samas pole ma kunagi Volga käigukasti ja siduri poolt lahanud. Seega ei tea, mida täpselt teha tuleks.
Kuskilt olen kuulnud, et survelaagrit (?) määritakse Volgal.
Kas see on nii või mida täpsemalt kontrollima, tegema peaksin?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Dr. Watson
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jan 10, 2006
Teateid: 765
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E sep 05, 2011 11:00 pm    Postita teema: Vasta viitega

GAZ 21-l on määrdenippel siduri survelaagri määrimiseks, päris uuematel vist enam ei ole...
Minul oli samade sümptomitega probleem - lahenes peale siduri survelaagri vahetust:) Sellest ajast üritan meeles pidada, et aeg--ajalt keeran määrdenipplit peale.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade
Atašee
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: May 27, 2010
Teateid: 70
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E juuni 04, 2012 9:56 am    Postita teema: Vasta viitega

Auto pikast talveunest üles äratatud ja esimene ring ka tehtud.
Survelaagri vilin/krigin on seismisega läinud ainult hullemaks. Kogemused näitavad, et igasugused vene liikuvad jupid peavad häälitsedes pikalt vastu ega anna alla üldsegi kergelt, aga lihtsalt ebameeldiv sõita sellise häälega.
Seega tuleb ikkagi kast alt kiskuda.
Seoses sellega lahendaks kohe ka järgmise probleemi. Nimelt ei seisa kolmas käik madalatel pööretel sees ja ka näiteks gaasi järele andes viskab kolmanda välja. Kui juba käigukasti kallale minna, siis laseks selle vea ka parandada.
Küsimus suurele ringile - kes ja kus parandaks Volga käigukasti? Tegemist 5-käigulise kastiga.
Käigukaste pole seni varem ise lahanud, seega jätaks selle spetsialisti hooleks.
Samuti kuluks ära manuaal või kataloog (link sellele, kui keegi teab), kus detailidena (detailinumbritega) kirjas 5-käigulise kasti siseelu. Neljase kohta on info olemas, tahaks detailide omavahelist sobivust võrrelda.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 467
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E juuni 04, 2012 10:40 am    Postita teema: Vasta viitega

Tere.
Olen ka oma salaunistustes otsinud 5 käigulist kasti. Saadan lingi, kus saad veidi kodutööd teha ja deilide numbreid täpsustada.
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idgroup=78&idmodel=19&idmark=4&atype=0
Edu, kui keegi pakub käigukasti, anna teada.
_________________
Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Lehekülg 1, kokku lehekülgi 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud