Volgaklubi kodu
Kodu
Foorum
Galerii
Kontakt
Kuuluta
  


· Avalehele
· Klubi tutvustus
· Liikmete nimekiri
· Ürituste kalender
· GAZ Ajalugu
· GAZ Mudelid
· Volgad meedias
· Maailm ja mõnda
· Ümberehitused
· Tehnoabi
· Uudiste arhiiv
· Lingid
· Kasutajate nimekiri
· Foorum



Praegu on, 152 külastaja(d) ja 0 kasutaja(d) kes on praegu portaalis.

Sa oled Anonüümne kasutaja. Sa saad registreerida vabalt vajutades SIIA


Volgaklubi foorum :: Vaata teemat - Gaz 2402 (1975), Sm.Tihhonov
Galerii  Laadi pilte serverisseLaadi pilte  OtsiOtsi   ProfiilProfiil   Logi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeidLogi sisse, et kontrollida oma privaatsõnumeid   Logi sisseLogi sisse 

Gaz 2402 (1975), Sm.Tihhonov
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 23, 24, 25  Järgmine
 
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Sõnum
Väravamehaanik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 24, 2005
Teateid: 412
Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav

TeadePostitatud: T veeb 15, 2011 12:13 pm    Postita teema: Vasta viitega

Ma ei tahaks kuidagi jätta muljet, et Viktor Vaht oli poro, aga kõige parema heliisolatsiooni vahendina on kasutatav just see tihedam vahtkumm, teise nimega poroloon. Poes saadaolev heliisolatsiooni poroloon, on samuti tehtud purustatud istmepõhjadest. Paremad eksemplarid on isegi kaetud liimiga, et siis eemaldades kattepaberi, saab kohe liimida plekile ja kuumusekindlad versioonid on teiselt poolt kaetud fooliumist kattega, ehk hõbepaberiga.

Muus osas tuleb tõdeda, et ilus on ilus ja kole on kole.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 411
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: T veeb 15, 2011 4:21 pm    Postita teema: Vasta viitega

Minul on nüüd Martinile küsimus, millega ta vormistab viimislkuskihi? Mis on lõplik laematerjal. Lähtudes ehitusfüüsika seadustest, on alati mõistlik isolatsioonimaterjal ventileerida. Olgu siis vill või poroloon. Kui tuleb aukudega ventileeritav lagi, on kõik OK.
Sama teema on minulgi ees GAZ 21-ga. Sinna plaanin paigaldada laematerjaliks naturaalse kanga. Kangas laseb alati õhku läbi. Kui aga kasutada sünteetilist laematerjali, tekib kusagile kastepunkt, kondensaat, mis vajab välja tuulutamist.
Kaldi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2717
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: K veeb 16, 2011 1:39 am    Postita teema: Vasta viitega

Lagi tuleb praeguste plaanide kohaselt ikka originaal materjalist - perforeeritud lateks. See peaks tagama ventilatsiooni.

Kuidas Gaz 21 lage ventileeriti, seda ma ei tea. Temal ju auke polstri sees polnud?
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Zaparov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Jun 27, 2005
Teateid: 881
Asukoht: Nõo sohvoos 4 jaoskond!

TeadePostitatud: K veeb 16, 2011 9:49 am    Postita teema: Vasta viitega

GAZ 21 on originaalis vähemalt pigi laes ja sinna peale pandud papp,mis selle pigiga kokku kleepub. Kas ta müra summutuselt effektiivsem on seda võivad rääkida meie lp GAZ 21 omanikud siin foorumis lähemalt.
Mina arvan,et ventileerimist selline papp seal vajab võrdlemisi vähem,kui GAZ 24 poroloonist isolatsioon. Materjalid on juba oma füüsikaliste omaduste poolest teistsugused. Poroloon hoiab teatavasti niiskust kauem sees seega lae polster peab olema õhu aukudega järeldan ma siit puht loogikat kasutades.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2717
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: K veeb 16, 2011 2:57 pm    Postita teema: Vasta viitega

Kuna kastidesse kogunenud detailid on siiani tsinkimata-värvimata, siis eriti pöördelisi protsesse läbi viia ei saanud. Peamiselt olen tegelenud teooriaküsimustega, sorteerinud, koostanud nimekirju puuduvatest ja riknenud detailidest ning kinnitanud autokerele veidi pudi-padi.

Esmalt tundus hea mõte kinnitada tehase etikett. Siis on nagu asi selgem, et mida ma üldse ehitan.


Edasi vedasin keldrist välja auto küljes olnud elektrijuhtmestiku. Laotasin ta põrandale laiali ja tutvusin olukorraga. Ta on ikka väga amortiseerunud värk. Palju on teda rapitud ja "täiendatud. Sukk on enamuses lõhki kulunud, juhtmete isolatsioon täiesti kalgistunud ja murdub kergesti. Kuigi see jõle kollane teip on sinna juba tehases pandud (olen seda paljudel näinud) ei kaunista ta kindlasti kapotialuse üldpilti.


Leidsin kesklao riiulilt uue komplekti elektrijuhtmeid. Harutasin selle ka laiali. Kuigi kirjade järgi Gaz 24 oma, tundus ta nii ulatuslikult teistsugune, et ma otsustasin isegi mitte üritada. Tundus lihtsam olevat originaal ära korrastada.


Vedasin siis originaali autole külge ja võtsin aja maha. No ei ole ilus.


Laotasin siis sinna kõrvale paralleelselt laiali oma uue elektrijutmestiku. Selgus, et kapotialune osa on tegelikult üsna sarnane. Ilmselt on tegemist uuema 80-te alguse Gaz 24 juhtmestikuga. Puudu pole tal minu omaga võrreldes midagi, lihtsalt mõned üleliigsed juhtmed. Näiteks tulevad esitulede klemmliistu juurde ka juhtmed udutuledele ning ühest harust kasvavad välja elektrilise aknapesuri juhtmed. Need annaks nii ära peita, et midagi näha ei jääks. Ilu nõuab ohvreid. Tutikas sukk, kirkad pleekimata juhtmed ja kriitvalged isolaatorkatted olid nii ilusad, et otsustasin väljakutse vastu võtta.


Salongi poolel hakkab muidugi pulli saama. Siin on palju rohkem juhtmeid kui mul vaja. Tagaklaasi soojendus, pesurite elektripump, udutuled, avariituled. Pagan need uuemad olid ikka kõvade "lisadega" autod juba. Lisaks veel kõik pistikud ja ühendused uue näituripaneeli tarbeks. Kuid ilmselt on tehtav, kui ma kusagilt selle uuema otsa Gaz 24 elektriskeemi saaksin.


Kere tagaosa juhtmestik läks siiski vana külge tagasi. See oli ikka liiga erinev minu omaga võrreldes. Universaalil on kaks laevalgustit, väiksed punavalged gabariidid asuvad sedaanist palju kaugemal ning vana ja uue tagatulega Gaz 24 tulede kaabeldus täiesti erinev. Tundus mõttetu hakata uut juhtmestikku nii kardinaalselt muutma. Pealegi oli vana kaabeldus täitsa kobe.

Olen käinud ka poeringidel. Kodu lähedalt kauplusest leidis müüja mulle kastipõhjast tutika vana kooli signaalirelee. Eheda musta korpusega, nagu minu autole kohane.


Siis läksin vennasvabariigi Läti pealinna kauplusi puistama. Riia Automuuseumi sõbrad olid meile teejuhiks ja näitasid erinevaid urkaid, kust võiks asju saada. Üht-teist isegi sain. Eriline õnn oli leida uus varuratta luugi lukumehhanism ja ühe poole luugi tugivarras. Paraku siiski ainult ühe poole oma ja just see, mis ka minu autol korralikum oli.


Hankisin ka õige paksusega paroniiti, et teha sellest uued tihendid tagaluukide hingede alla. Tehas kasutas seal sama materjali. Erinevalt kummist kannatab ta survet. Lätist õnnestus hankida ka jupp uksetihendit. Sellega peaksin saama tehtud kolm ust. Kuid tagaluuk ja neljas uks on ikkagi ilma tihendita. Seega kui kellelgi oleks pakkuda, siis mul oleks väga vaja uksetihendite juppe pikkusega ca 3,3m ja 2,5m.


Kuid üldiselt tuleb hakata ikkagi kastidesse kogutud detailidega tegelema.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Väravamehaanik
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Feb 24, 2005
Teateid: 412
Asukoht: Kuusalu Autobaasi värav

TeadePostitatud: K veeb 16, 2011 4:12 pm    Postita teema: Vasta viitega

Sm.Tihhonov kirjutas:





Kena kalts... Seda pilti vaadates meenus mulle, et ZIS 110 tootmisega tegelev ettevõte Packard on valmistanud oma logodega autode parandamisel vajaminevaid poritiibade katteid, igasugu auto alla laotatavaid vaipasid ja muud atribuutikat, mis muudab restaureerimise ja kapitaalremondi palju soliidsemaks ettevõtmiseks kui suvalses kanalis aelemine. Vaata ka http://www.packardclub.org/
Kuna viimatisel pleenumil oli Vahuril mure tööinimeste tingimuste ja maine pärast, siis võiks triiksärkidele vahelduseks ehk mõelda ka garaazis vajamineva vääristamise peale.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2717
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: E mär 14, 2011 12:30 am    Postita teema: Vasta viitega

Kuulasin täna Vikerraadiost, kuidas üks tuntud vanatehnikahuviline selgitas, miks vanatehnika kasvab juttude järgi suuremaks kui ta tegelikult on. Otsustasin oma Volgast mitte üritada Kalevipoega kasvatada ja piirduda maisemate lahendustega. Seetõttu jätsin tellimata ka GAZ logodega tööriided ja spetsiaalse Volgaseltsi kaltsu, mida eespool soovitati. Häda korral kõlbab ju mõlemaks ka olemasolev triiksärk.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
MTJ juhataja
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Aug 07, 2007
Teateid: 437
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E mär 14, 2011 9:37 am    Postita teema: Vasta viitega

Sm.Tihhonov kirjutas:
Kuulasin täna Vikerraadiost...

Selline see meie virtuaalne maailm on, et reaalsena näiv asi ei toimu siin ja praegu. Uue saatesarja "Kogu ja Tegu" esmaettekanne toimus raadioeetris siiski juba eile ja väga mõnus oli kuulata Volga juppe puhastades. Märgin seda neile, kes võibolla tahaksid ka kuulata. Pärast saadet pakkusid vanemad õhinaga oma Sapakat ja Ladat minule kollektsiooni täiendama (tegelikult ongi nad Volgadega segamini).
Omamata ülevaadet zhurnalistika headest tavadest, üllatas mind, et meile kõigile tuntud vanatehnika gurut ja kaasfoorumlast ei nimetanud Tihhonov siin ei nime ega aliasega. Vanasti kardeti hunti kutsuda tema õige nimega. Räägiti võsavillemitest ja metsakutsudest. Siin siis ka särkidest ja tunkedest.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2717
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: E mär 14, 2011 12:29 pm    Postita teema: Vasta viitega

Teater aitab elada. Tihhonovi sõnadesse pole mõtet süveneda kuna ta ei ole üldse tõsiselt võetav tegelane. Tihhonov on kirjanduslik väljamõeldis, umbes nagu T¨uk ja Gek või Aatomik. Ta võib kutsuda su oma sünnipäevale 1985. aastal, mahutada kolme lause sisse Volga kere keevitustööd või kujutada komöödianäidendina Moskvast Volga ostmist. Kõik on tegelikult ajatu virtuaalne illusioon, millel on üsna vähe pistmist tegeliku elu ja inimestega. Ja ega raadio ei ole palju erinev. Kui kasvõi mõni inimene kuulas seda viimast etendust ja tormab nüüd selle peale vanasõidukeid kollektsioneerima, on etendus korda läinud. Hea ja positiivne folkloor innustab ikka inimesi. Võib olla on meil seetõttu aastate pärast küll mõni lõhutud abielu ja alkoholismist puretud korilane-kollektsionäär rohkem. Aga eks see ole jällegi teater teistele.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2717
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: E mär 14, 2011 1:37 pm    Postita teema: Vasta viitega

Garaazis midagi väga murrangulist pole toimunud. Pikkamööda on mõned jupid autole külge saanud, kuid aktiivsemat ehitust piiras endiselt korrastatud komponentide puudumine. Midagi polnud parata, tuli hakata selle probleemiga tegelema. Vajasin enamustele oma detailidele kahesugust pinnakatet - kas kollast tsinki või musta poolmatt värvi.

Tsingiga on tegelikult lihtne. Tuleb vajalikud jupid kokku koguda, mõistlikul määral puhastada ning Koplisse ära viia. Otsisin garaazist välja ka varasematest projektidest üle jäänud kasutatud asjad ning viisin kõik korraga ära. Paljusid asju sai tehtud ka topelt või lausa mitmekordselt, kuid vähemasti sai nii enne prügina tundunud koledatest asjadest uued säravad detailid. Üsna mitu kastitäit asju sai lõpuks kokku. Nüüd on mida sorteerida.


Keerulisem lugu on värvitud detailidega. Esiteks tuleb nad enne täielikult vanast värvist puhastada, siis leida keset talve värvimiseks sobiv soe ruum ning soovitavalt kõik korraga ära värvida. Lisaks tuleb korraldada logistika üsna täpselt, et näiteks liivapritsitud detailid saaks kohe samal päeval värvitud. Jama kui palju.

Kodugaraazis selliste ilmadega värvida ei saa. Värvitöökotta viia ei ole mõeldav, sest ükski töökoda ei võta oma muu töö kõrvalt ette sellist üüratut kogust Volga pisidetaile. Seega sain taas kokkuleppele oma tuttava töökojaga, et rendin nendelt pinda ja värvin oma asjad ise nende juures ära. Kokkulepe olemas, oli põhjust külastada liivapritsijaid. Vanast harjumusest sõitsin Männikule. Mulle on see Männiku liivapritsi koht kogu aeg vastik olnud. Ääretult ebasümpaatsed töömehed, kallid hinnad, umbkeelsus, imelikud tähtajad jne. Taaskord sain Männikult kinnitust oma antipaatiale. Kästi nädala pärast tagasi tulla. Perkele, mul oli järgmiseks päevaks värvitöökojaga kokku lepitud.

Sm.Mirski kaevas kuskilt välja mingi järgmise kontkati ja sõitsin Mustamäele Akadeemia tee trollipargi juurde. Seal sain asjad tehtud kiiresti ja soodsalt. Lisaks jäi nii meeldiv mulje, et lähen sinna kindlasti jälle. Siin siis esimene sahmakas detaile. Esiplaanil pidurivõimendi, mida Dr.Watson piinliku hoolega terve õhtu värvieemaldiga puhastas. Sai ilus küll.


Valmistasin värvimiseks ette ka rattarummud. Neid liivapritsi ei tahtnud viia. Puhastasin mehaaniliselt ja eemaldasin rattapoldid. Samamoodi käsitsi puhastasin ka piduritrumlid. Nad ununesid lihtsalt liivapritsi sõites maha.


Kuna musta värvkatet vajavaid detaile kogunes nii palju, tundus mõeldamatu hakata neid kõiki korraga värvima. Tegin kahes jaos. Siin on lõpuks esimene ports detaile kambris ootamas.


Tehtud


Tänud noorele tohtrihärrale ilusa pidurivõimedi eest. Eks nüüd tuleb alustada läbirääkimisi veel Sm.Mirskiga, et nendest kenadest pulkadest tutikas esisild kokku saaks. Ma loodan sellele, et igale poisile meeldib konstruktoriga mängida. Ning kui anda ette uued säravad jupid, äkki siis on puhas rõõm nendest midagi ehitada.


Kuigi piltidel tunduvad kõik detailid kenad, vajab nii mõnigi neist veel kerget järelravi. Värvimisel tihedalt kokku pakitud tükid raskendavad värvimist ja nii pole ime, kui mõni nurk saab värvi liiga vähe. Õnneks on tegu varjatud osadega, mida võib vajaduselt lihtsalt väikse pintsliga parandada.

Aga tegelikult oli see värvimine alles pika protsessi esimene järk.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2717
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: E mär 14, 2011 2:52 pm    Postita teema: Vasta viitega

Universaal Volga ehitamine on sedaaniga võrreldes olulisel määral keerulisem. Praktiliselt kõik mis jääb esiustest tahapoole on spetsiifiline. Enamasti muidugi täielikult amortiseerunud ka veel. Kuna nende tootmisarvud olid väiksed ning väikeettevõtluse tekkimise hirmus neid eraisukutele ei müüdud, on universaali spetsiifiline varuosa paras defitsiit.

Minu autol olid praktiliselt kõik tagaluukide liigendid-lukud omadega läbi. Kammides läbi Riia autokauplused, õnnestus juhuse tahtel üht-teist hankida. Eriti kriitiline oli olukord tagaluugi tõstemehhanismiga, millele ma ühe poole tugivarda Riiast sain. Õnnetuseks sama poole oma, mis ka minu autol korralikum oli.


Kuna teise poole oma kusagilt ei leidnud, tuli hakata vana asja elustama. Mirski lõikas ja keevitas, viilis ja sobitas. Viimaks saime selle jupi Volta tsingist läbi lastud ja see mure on ka murtud. Imelikult lilla pinnakattega sai, tuleb korra uuesti teha.


Kuid endise olukorraga võrreldes on pilt hoopis teine.


Kuna teatud juppe oli ikkagi puuudu, tuli ette võtta järgmine poeretk. Riiast kauguselt järgmine autokaupluste tsoon tundus Peterburg. Ühel varahommikul asusime siis teele. Jõudsime ca 6:30 piirile. Lasime end veidi üle tunni mõnitada fura¨kadega vene piirivalvuritel ja pekinäoga miilitsatel, ning kohaliku aja järgi ca kell 10 olime Lenskas. Fotoaparaati väga välja ei võtnud. Kuidagi ei tundnud end pildistamise lainel.

Siiski võtsime algatuseks aja maha ning külastasime tee äärde jäänud autosalongi. Tutvusime Lada uusimate mudelitega.


Küll nad on ilusad uuena.


Üldine liikluspilt oli siiski hoopis teistsugune.


Teise päeva lõpuks jäi ka üks huvitav kohtumine.


Päris kenake


Poeretke kokkuvõte? Oli huvitav kultuurireis, kindlasti soovitan külastada Peterburi metrood, kuid varuosade eesmärgil on sinna sõit veidi kaheldav. Poode on seal palju. Tõepoolest uskumatul hulgal. Nende seas isegi 24h varuosapoode, millest ühte meil oli ka au kell pool neli öösel külastada. Kuid nendes pakutav kaup on üsna ühenäoline. Rikkalikult on saadaval Lada osi. Seda siis 2107-edasi mudelitele. Vanematele saab ainult seda, mis uuematega kattub. Moskvits+ZAZ on täielikult lõpetanud. Isegi Alekole pole enam suurt midagi saada. Vanematest rääkimata. Ma ei näinud kahe päeva jooksul Peterbutis mitte ühtegi tagaveolist Mosset (kui need uued luukpäraga Izh Orbit jms välja jätta).

Volgadega on üsna sama lugu nagu Ladaga. Kõik mis kattub uue mudeliga, seda on palju. Gaz 21 ja 24 spetsiifilised osad on sisuliselt 0. Midagi saab veel osta 3102 jaoks, mõningaid vidinaid võib leida ka 2410-le, kuid see on ka kõik. Kuna Volga on juba ca 2 aastat tootmisest maas, on Volgade arv linnapildis kiiresti vähenemas. 3102 on sisuliselt juba läbi (nägin ca 5 autot kokku). See omakorda tõmbab joone peale ka varuosadele. Kaks aastat tagasi Pihkvas oli 3102 stangesid saada igas poes, täna pakuti neid veel vaid ühes kaupluses.

Mind huvitavatest universaali osadest ei saanud peaaegu mitte midagi. Isegi kahest esindusest käisime küsimas. Sama tagaosa lahendusega autosid ju toodeti veel hiljaaegu. Kuid isegi esindus teatas, et universaali varuosad on väga defitsiitsed. Ma ei saa küll täpselt aru, kuidas saab tootja enda jaoks olla tegu "defitsiitsete" osadega??? Kuidas nad said siis konveieril autosid "defitsiitsetest" osadest kokku panna?

Võib olla oleks seda kõike võimalik saada veel Gorki turult. See oli minu elu parim autoturu kogemus. Kuid Peterburis keegi meile mingit head autoturgu soovitada ei osanud. Paari kohta nimetati, kuid meil jäi nende külastamiseks aega väheks. Hindade poolest kogesin jälle sama, mis eelmisel korral Pihkvas - kõige odavamad Volga varuosad on ikkagi GAZ esinduses. Seal on tavaliselt ka valik kõige parem. Näiteks universaali tagaluugi kroomlink (ainus universaali detail, mida vabalt saada oli) maksis ühes poes 850 rubla, teises poes 550 rubla ja esinduses 250 rubla.
_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2717
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: N mär 17, 2011 1:26 am    Postita teema: Vasta viitega

Naasnud Peterburi reisilt, jätkasin universaali juppide ettevalmistusega. Korjasin kokku järgmise portsu detaile, mis vajasid musta värvkatet. Nende hulgas üks kõige suurem jurakas oli bensiinipaak. Ta nägi ootuspäraselt jube välja. Nõgine, roostes, mõlkis jne. Terve õhtu kulutasin tema kasimisele, et tekiks mingi mõistlik pind, millele värvida.


Tõtt öeldes ei olegi ma kindel, kas see paak üldse peab. Ma ju tegelikult polegi oma universaaliga rohkem sõitnud, kui Saaremaalt tulek ja sama kütusega veel paar otsa Tallinna sees. Seega eksisteerib võimalus, et see paak on tegelikult utiil. Kuid kontrollida oleks seda üsna tüütu ja otsustasin ta lõpuks ikkagi ära võõbata. Kui lekib, eks siis tegeleb selle probleemiga. Seni eksisteerib siiski ka mingi tõenäosus, et äkki ei leki.

Uus paak oli Venemaal müügil. Kõige odavam oli ta GAZ esinduses, makstes 6200 rubla. Ei hakanud igaks juhuks ostma.

Ühe hea sõbra soovitusel ostsin roostekahjustustega paagi jaoks ka ülevärvitavat roostemuundurit. Tema on katsetanud ja pidi efektiivne toode olema. Ilusti lillaks läks küll pealt. Peale värvimist on ta vähemasti kosmeetiliselt kena. Isegi kui tuleb vanametalli viia.


Sama dilemma ees olin ka radiaatoriga. Soetasin talle tutika radika, kuid ega mingit garantiid ju pole, et seegi peab. Loomulikult oleks ju saanud sedagi enne kontrollida, ent ma ei jõua tegeleda igaks juhuks kõikide võimalike probleemidega mis võivad ette tulla. Nagunii on ju teada, et vene auto koosneb ainult sissesõidust ja kapremondist. Kuna nagunii tuleb seda autot pärast valmimist kohe remontima hakata, võin ka seda mäge alles siis ületada kui ta ette satub. Igal juhul eemaldasin tutikalt radikalt vana värvi ja värvisin ta üle, et värv oleks tugevam ja ühtlasem kui imeõhuke originaal kate. Samamoodi tegin uue mootori põhjakattega ja esitiiva siseste porikatetega. Originaal värvid on ilma krundita ja väga kergesti kahjustatavad.


Peale paari suurema vidina oli ka seekord värvida terve hulk pisidetaile. Kuna ma ei viitsinud neid käsitisi roostest puhastada ja liivaprits tundus halb lahendus, püüdsin jube kaval olla. Tegelikult tundub, et vist astusin selle kavalusega solgipange. Nimelt viisin suure kastitäie juppe Voltasse happevanni. Sama protseduur mis tsinkimisel, ent ilma tsingita. Maksin kastitäie eest 22 eurot, tõin nad ära neljapäeva päeval. Ilusad puhtad olid küll, kuigi mingi kerge halli häguga kaetud. Jätsin nad sooja ruumi seisma ja sõitsin Venemaale. Tagasi tulin töökotta alles esmaspäeval. Selle ajaga olid detailid kattunud pealt paksu sulfaadi kihiga. Valge puruga, mis haises halvasti ja mille sisse hingamine ajas köhima. Puhastasin nad traatharja ja liivapaberiga nii hästi kui oskasin, kuid päev hiljem (kui reaalselt värvim hakkasin) olid nad kohati jällle sulfaadi kihi omandanud. Puhastasin veel korra ja värvisin üle, kuid see võib tähendada, et kogu töö tuleb millalgi otsast peale teha. Tundub, et hape oli jäetud neutraliseerimata. Minu meelest oli neutraliseerimine liiga elementaarne, et seda tööd tellides Volga inimestele öelda.

Igal juhul vedasin lõpuks jälle koju suure portsu juppe. Olen neid hooletult garaazi põrandale ja suvalistesse kastidesse laotanud, kuid see segadus tuleb millalgi kokku korjata ja uuesti normaalne töökeskkond luua.


Sama soojaga tegelesin ka tagumiste küljeaknedega. Minu omad jäid küll eemaldamisel terveks, kuid nad on kohati kriipimisjälgedega. Võiks teoreetiliselt ka tagasi panna, ent kuna tagaluugi akna sain päris uue, tahtsin neid suuri küljeklaase ka uusi saada. Osta pole neid kuskilt võimalik. Tuli lasta koopiad valmistada. Saame näha, kas klaasi toon üldse sobib. Originaalid on kahekihilised triplex klaasid, kuid see lahendus on teada nõrkustega. Triplex klaas on justkui kahe teraga mõõk. Ta on küll jube tugev, takistades löögi korral klaasi sisse kukkumist, kuid tänu õhukestele klaasidele võtab jällegi mõra sisse väga kergesti. Mina lasin nad lõigata 5mm klaasist (originaal paksus) ja seejärel karastada. Nii on nad löökide suhtes palju tugevamad ja päris avarii korral pudevenad turvaliselt "suhkruks".


Paljude juppidega hakkan nüüd ühele poole saama. Kuid vähemalt kaks värvimist tuleb kindlasti veel teha. Jäänud on velgede ettevalmistus ja paljude mootoriga seotud juppide korrastamine. Olen ikka aeg ajalt vaadanud neid alltoodud pilte ja koostanud nimekirja detailidest, mis peaks kapoti all musta värvi olema. Päris palju detaile olen saanud maha tõmmata, kuid mõned jupid on siiski veel jäänud.

Siin on küll tegu I seeria Volgaga, kuid jumala originaal värvides auto näol on tegu hea spikriga.



_________________
Terve aasta poole aastaga
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2717
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: E mär 28, 2011 12:09 am    Postita teema: Vasta viitega

Saabusin veidi aega tagasi garaazist. Päris mõnus oli jälle käia. Tegelikult olen vahepeal mõned korrad veel käinud ja isegi veidi autot edasi ehitanud, kuid midagi väga suurt ette näidata veel pole.

Üldiselt oli esimeseks suuremaks eesmärgiks saada millalgi klaasid ette. Selle nimel tuli aga palju eeltööd teha. Esiteks eeldab see kindlasti lae paigaldust. Samas lage ei saa enne panna, kui tagumine katusespoiler on paigas. Kui katusespoiler paika panna, ei saa enam hiljem tagaluuki kinnitada. Vähemasti tagaluugi hinged tuleb enne paika rihtida. Mis tähendas, et alustada tuli tagaluukide hingede alla sobivate tihendite valmistamisest. Otsisin välja paroniidi ja tegin vajalikud tihendid.


Huvitaval kombel on minu väiksest garaazikooperatiivi boksist kujunenud viimasel ajal meeste varjupaiga moodi koht. Rahvast käib palju ja paljud neist soovivad vahetult protsessis osaleda. Ilmselt on põhjus selles, et Tammepärja filiaalis on hetkel vastuvõtud peatatud, kuid meestel on ju ikka kohta vaja kuhu tulla. Tohtrihärra Dr.Watson on üks sagedasemaid külalisi. Tagaluugi rihtimise õhtul sattus käima ka sõber Heikson.


Heiksonilt sain tagantjärele mõeldes geniaalse idee. Ta vaatas minu autopõrandal lebavat elektrijuhtmete rägastikku ning arvas, et tema komplekteeriks armatuuri küll laua peal ära, ühendades skeemi järgi kõik juhtmed. Ja alles siis kui armatuur paigas, tõmbaks kimbu kapoti alla välja. Ise ma selle peale poleks tulnud, kuid kavatsen seda nippi kindlasti kasutada. Laual on hoopis mugavam juhtmetega tegeldeda kui autos sees armatuuri all küürutades. Mul on vaja ju uuem elektrisüsteem vana tüübi omaks ümber ehitada.

Üldiselt saime sel õhtul tagaluugi enam vähem paika. Õnneks meenus õigel ajal ka katuse plekivaltsi kattev dekoratiivliist paigaldada. Uuematel seda vist enam polnudki?


Nüüd kui tagaluuk oli ette sätitud, sai hinged kinni keerata ja asuda katusespoilerit paigaldama. Paraku takerdus see mitemte olmeprobleemide taha. Esiteks polnud mul varutud hermeetikut ja teiseks olid salapäraselt haihtunud 2/3 katusespoileri kinnituspoltidest. Saatsin sõbrad koju ja tegin veel ühe õlle lahti. Ajaviiteks näppisin paika ka alumise luugi. Sain nii riiulile ruumi juurde. Ah jaa, katuserenni liistud on ka juba paigaldatud. Need olid ühtlasi ka esimesed "iluvidinad", mis paika said.


Iga asi võtab palju aega, sest sõber Mirski kool on jätnud minusse oma jälje. Ükskõik mis juppi ma parasjagu paigaldan, otsin esmalt kataloogist välja vastava joonise. Kirjutan välja kinnitamiseks vajalike poltide-seibide koodid, otsin kataloogi tagant välja neile vastavad kinnitusvahendi parameetrid ja leian pärast pikka otsimist täpselt vajalikus mõõdus vidinad. On esinenud ka olukordi, kus asi jääb sel hetkel paigaldamata, kuna õiges mõõdus polti tuleb minna Tammepärja filiaali otsima. Aga ma pean tunnistama, et mulle täitsa meeldib. Kiiret ju kuhugi pole, ning miks siis mitte teha asja just nii. Äkki ma olen pärast selle autoga sellevõrra ka rohkem rahul?

_________________
Terve aasta poole aastaga


Viimati muudetud Sm.Tihhonov poolt (E mär 28, 2011 4:50 pm), kokku muudetud 1 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Sm.Tihhonov
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Nov 08, 2004
Teateid: 2717
Asukoht: Tallinn Nõmme

TeadePostitatud: E mär 28, 2011 12:45 am    Postita teema: Vasta viitega

Üks õhtu helistas jälle minu tohtrihärrast sõber ja uuris, et äkki on filiaal avatud. Taolised motivatsioonikõned sunnivad ennast ka rohkem pingutama ja läbi mõtlema, et mida sel õhtul teha. Watson tahtis väga tagaluuki ära komplekteerida. Mulle endale tundus see umbes sama reaalne plaan, kui õhtul jalgratastega ajaviiteks Indias ära käia. Kahjuks läkski nii nagu ma arvasin.

Watson sai esmalt ülesandeks kinnitada tagumine spoiler. Mina hakkasin tegelema aknaaukude ümbruse poleerimisega, et saaks vajadusel klaasid ette tõmmata. Sest ka seda tahtis Watson samal õhtul kindlasti teha. Ta virutas isegi vanemate tagant nende hea libeda pesunööri ära. Kogu auto poleerimine on perspektiivis vältimatu, sest maaler oli teinud veidi lohakat tööd. Lisaks ohtrale tolmule, oli ta jätnud mulle ka mitu korralikku "allkirja". Nagu jääpurikad rippusid värvinired väga nähtavates kohtades. Üldiselt oli poleerimine plaanis veidi hiljem, kuid aknaaugud tahtsin kohe ära teha, sest pärast kui tihendid paigas, on akna juurest poleerida palju raskem.

Mõtlesin enne pikalt, et kuidas ma küll nendest kuivanud värviniredest lahti saaksin. Õnneks nõustasid mind asjaga rohkem kokku puutunud inimesed ja nii soetasin endale voolamiskohtade "höövli". Küll see oli hea tööriist. Sai värvinired nii maha "hööveldatud", et ei pidanud kõrvalt värvi õhukeseks lihvima.


Siin siis klassikaline enne ja pärast.


Samamoodi tegin ühe soojaga ära ka tagaluugi. Kuna see juba laua peale oli tõstetud, tundus olevat just hea hetk.


Esmalt 2000 liivapaberiga pealt üle ja seejärel villakettaga ja jämeda abrasiiviga pastaga läikima. Peenpoleerimise teen hiljem kogu autole korraga. Eesmärk pole mitte autot peegliks lihvida, vaid lihtsalt tolm ja mõned sissekuivanud pahtlikriimud vähem märgatavaks muuta.


Üldiselt oli meil taaskord väga meeleolukas garaaziõhtu. Kärbseid sumises toas nii palju, et mul läks vahepeal juba lugemine sassi. Mitte kõik ei mahtunud pildile.

_________________
Terve aasta poole aastaga


Viimati muudetud Sm.Tihhonov poolt (E mär 28, 2011 4:51 pm), kokku muudetud 1 korda
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri Külasta postitaja kodulehekülge
Kaldi
Seltsimees
Seltsimees


Liitunud: Dec 09, 2007
Teateid: 411
Asukoht: Tallinn

TeadePostitatud: E mär 28, 2011 8:35 am    Postita teema: Vasta viitega

Hea vaadata, ilus töö. Kui järgmine poleerimise päev tuleb, sooviksin ise ka osaleda. Pole seni julgenud pindu ise poleerida, kardan, et läheb veelgi hullemaks ja tuleb kruntvärv välja.
Küsimus: miks pildid ei avane suuremaks klikates?
_________________
Kaldi 5025 328
Annan ka ehitusabi
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatteade Saada e-kiri
Reasta teated eelmise järgi:   
Uus teema   Vasta sellele teemale    Volgaklubi foorum -> Lugejate autod Ajatsoon on EET Eesti talveaeg
Mine lehele Eelmine  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 23, 24, 25  Järgmine
Lehekülg 15, kokku lehekülgi 25

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha algatada uusi teemasid selles foorumis
Sa ei saa vastata teemdaele selles foorumis
Sa ei saa muuta oma teateid selles foorumis
Sa ei saa kustutada oma teateid selles foorumis
Sa ei saa hääletada küsitlustes selles foorumis

volga.ee ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
volga.ee jätab endale õiguse kustutada ja redigeerida kommentaare, mis ei vasta sisult headele tavadele.


Forums ©
Copyright © by Volgaklubi koduleht 2004
Kõik õigused reserveeritud